Thierry Baudet

HersteldHervormd
Berichten: 6055
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Thierry Baudet

Bericht door HersteldHervormd »

J.C. Philpot schreef:
HersteldHervormd schreef:
J.C. Philpot schreef:Baudet lijkt dezelfde onvolwassen, onbetrouwbare en onvoorspelbare persoonlijkheid als Donald Trump te hebben. Het is levensgevaarlijk als dergelijke mannen de macht hebben of krijgen. Jammer, want ik had graag een goede, betrouwbare en fatsoenlijke mainstream rechtse partij gezien. Dat ontbreekt namelijk nu.
JA21 niet?
De toekomst zal uit moeten wijzen hoe JA21 ontwikkeld. Overigens zie ik de door mij gewenste "goede, betrouwbare en fatsoenlijke mainstream rechtse partij" niet als een alternatief voor christenen om op te stemmen.
Duidelijk. Wat vind je van BBB?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8935
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Thierry Baudet

Bericht door J.C. Philpot »

HersteldHervormd schreef:Duidelijk. Wat vind je van BBB?
Geen serieuze partij waar je het land mee zal kunnen reageren. Maar wel nuttig om de belangen van de boeren te behartigen, aangezien de grote partijen die groep in de steek lijken te laten.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17326
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Thierry Baudet

Bericht door huisman »

parsifal schreef:Ondertussen wordt het wel gekker en gekker met Baudet. De reptielen neem ik nog niet al te letterlijk, maar zijn fan gedrag voor Poetin zie ik als echt slecht. Het gebrek aan openheid over inkomsten (zeker in combinatie met zijn visie op Poetin) maakt het nog wat erger.

Volkomen eens. Onbegrijpelijk dat FvD in de peilingen op 5 zetels staat. Zegt wel wat over ons kiezersvolkje.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
HersteldHervormd
Berichten: 6055
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Thierry Baudet

Bericht door HersteldHervormd »

huisman schreef:
parsifal schreef:Ondertussen wordt het wel gekker en gekker met Baudet. De reptielen neem ik nog niet al te letterlijk, maar zijn fan gedrag voor Poetin zie ik als echt slecht. Het gebrek aan openheid over inkomsten (zeker in combinatie met zijn visie op Poetin) maakt het nog wat erger.

Volkomen eens. Onbegrijpelijk dat FvD in de peilingen op 5 zetels staat. Zegt wel wat over ons kiezersvolkje.
Dat is natuurlijk ook te kort door de bocht, na dit soort onzin mag hij blij zijn als hij 2 of 3 zetels behoudt.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
MGG
Berichten: 3510
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Thierry Baudet

Bericht door MGG »

HersteldHervormd schreef:
huisman schreef:
parsifal schreef:Ondertussen wordt het wel gekker en gekker met Baudet. De reptielen neem ik nog niet al te letterlijk, maar zijn fan gedrag voor Poetin zie ik als echt slecht. Het gebrek aan openheid over inkomsten (zeker in combinatie met zijn visie op Poetin) maakt het nog wat erger.

Volkomen eens. Onbegrijpelijk dat FvD in de peilingen op 5 zetels staat. Zegt wel wat over ons kiezersvolkje.
Dat is natuurlijk ook te kort door de bocht, na dit soort onzin mag hij blij zijn als hij 2 of 3 zetels behoudt.
Ik dat bij best in staat is om 5 zetels te behalen. Voor sommige kiezers is het hoe extremer hoe beter. Daarnaast stemmen veel wapper niet, dus daar zit potentie in.
Henk J
Berichten: 2586
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Thierry Baudet

Bericht door Henk J »

https://www.telegraaf.nl/video/20123039 ... lentheorie Bart Wallet legt hier uit waar deze theorie vandaan komt.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33244
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Thierry Baudet

Bericht door Tiberius »

Hier enkele berichten geknipt ivm citeren antisemitisch complotdenker.

Edit> Bericht van Henk J teruggeplaatst ivm uitleg.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8935
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Thierry Baudet

Bericht door J.C. Philpot »

huisman schreef:Volkomen eens. Onbegrijpelijk dat FvD in de peilingen op 5 zetels staat. Zegt wel wat over ons kiezersvolkje.
Dat zegt zeker iets over ons kiezersvolkje. Ik denk dat we de rationele vermogens van de mensheid overschat hebben. En dat geldt net zo goed voor de kerkpolulatie, die tijdens de corona-tijd bereid was de gruwelijkste complot-nonsens van seculiere origine (eventueel met een bijbels sausje) te geloven, of klakkeloos het verhaal van de regering overnamen.

Met name in tijden van crisis zijn mensen bereid vrijwel alles te geloven. Wat dat betreft kunnen we nog wat mee gaan maken, met crisissen in overvloed (al is dat woord ook aan inflatie onderhevig).
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
merel
Berichten: 9760
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Thierry Baudet

Bericht door merel »

J.C. Philpot schreef:
huisman schreef:Volkomen eens. Onbegrijpelijk dat FvD in de peilingen op 5 zetels staat. Zegt wel wat over ons kiezersvolkje.
Dat zegt zeker iets over ons kiezersvolkje. Ik denk dat we de rationele vermogens van de mensheid overschat hebben. En dat geldt net zo goed voor de kerkpolulatie, die tijdens de corona-tijd bereid was de gruwelijkste complot-nonsens van seculiere origine (eventueel met een bijbels sausje) te geloven, of klakkeloos het verhaal van de regering overnamen.

Met name in tijden van crisis zijn mensen bereid vrijwel alles te geloven. Wat dat betreft kunnen we nog wat mee gaan maken, met crisissen in overvloed (al is dat woord ook aan inflatie onderhevig).
Ik mag toch aannemen dat er een significant verschil zit tussen complot theorieën en het verhaal van de regering.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8935
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Thierry Baudet

Bericht door J.C. Philpot »

merel schreef:Ik mag toch aannemen dat er een significant verschil zit tussen complot theorieën en het verhaal van de regering.
Ik ga er liever geen corona-topic van maken, al ligt daar een grote link met Thierry Baudet.

Mijn punt is dat mensen in tijden van crisis bereid zijn van alles klakkeloos te geloven.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Thierry Baudet

Bericht door Ambtenaar »

J.C. Philpot schreef: Mijn punt is dat mensen in tijden van crisis bereid zijn van alles klakkeloos te geloven.
Ik weet niet of dat enkel geldt in tijden van crisis. Ik denk dat er eerder sprake is van een gezags- of autoriteitscrisis.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9189
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Thierry Baudet

Bericht door parsifal »

Complottheorieen zijn er ook buiten tijden van crisis. Of het nu reptielen, Joden, vrijmetselaars of Jesuieten zijn (waar het complot uit verborgen agendas en georganiseerde verbindingen achter de schermen gaat). De laatste tijd is het wel meer aanwezig bij Christenen, waarbij bijvoorbeeld het vaccinatiestandpunt minder en minder gebaseerd en gemotiveerd wordt op/door vertrouwen in God en meer door wantrouwen in industrie en het vaccin zelf. Daarom kon de hand ook uitgestoken worden naar Baudet.

Hij ging trouwens recent ook de kant op van Nietzsche met kritiek op het lijdende en vergevende karakter van Christus en Christendom. De stap naar de sterke leider wordt kleiner en kleiner, het geflirt met Poetin past daarbij.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8935
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Thierry Baudet

Bericht door J.C. Philpot »

parsifal schreef:De laatste tijd is het wel meer aanwezig bij Christenen, waarbij bijvoorbeeld het vaccinatiestandpunt minder en minder gebaseerd en gemotiveerd wordt op/door vertrouwen in God en meer door wantrouwen in industrie en het vaccin zelf.
Het is prima mogelijk om op een rationele wijze reserves te hebben met betrekking tot de snelle ontwikkeling en korte testperiode van vaccins, en met betrekking tot de noodzaak (helemaal in deze fase) voor gezonde jonge mensen, zonder allerlei complottheorieën aan te hangen. Ik erken dat er een veelheid vaccin-complot-theorieën zijn, maar het is niet reëel om alles en iedereen op 1 hoop te gooien.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9189
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Thierry Baudet

Bericht door parsifal »

J.C. Philpot schreef:
parsifal schreef:De laatste tijd is het wel meer aanwezig bij Christenen, waarbij bijvoorbeeld het vaccinatiestandpunt minder en minder gebaseerd en gemotiveerd wordt op/door vertrouwen in God en meer door wantrouwen in industrie en het vaccin zelf.
Het is prima mogelijk om op een rationele wijze reserves te hebben met betrekking tot de snelle ontwikkeling en korte testperiode van vaccins, en met betrekking tot de noodzaak (helemaal in deze fase) voor gezonde jonge mensen, zonder allerlei complottheorieën aan te hangen. Ik erken dat er een veelheid vaccin-complot-theorieën zijn, maar het is niet reëel om alles en iedereen op 1 hoop te gooien.
Daar heb je gelijk in. De link met complotten wordt echter door veel niet-vaccineerders wel gemaakt.

Ik geloof best dat Pfizer veel te ver gaat voor winst, ik geloof ook best dat er mensen zijn die vanwege reputatie liever wegkijken van mogelijke bijwerkingen (nog steeds hulde voor Finse en Zweedse volksgezondheidsinstituten die zelf zonder druk van buiten aan bel trokken bij narcolepsie associatie met griepvaccin in 2009). Zodra er echter georganiseerde corruptie waarbij op hoog niveau afspralen hierover worden gemaakt door redelijk veel mensen gaat het te ver.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8935
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Thierry Baudet

Bericht door J.C. Philpot »

parsifal schreef:
J.C. Philpot schreef:
parsifal schreef:De laatste tijd is het wel meer aanwezig bij Christenen, waarbij bijvoorbeeld het vaccinatiestandpunt minder en minder gebaseerd en gemotiveerd wordt op/door vertrouwen in God en meer door wantrouwen in industrie en het vaccin zelf.
Het is prima mogelijk om op een rationele wijze reserves te hebben met betrekking tot de snelle ontwikkeling en korte testperiode van vaccins, en met betrekking tot de noodzaak (helemaal in deze fase) voor gezonde jonge mensen, zonder allerlei complottheorieën aan te hangen. Ik erken dat er een veelheid vaccin-complot-theorieën zijn, maar het is niet reëel om alles en iedereen op 1 hoop te gooien.
Daar heb je gelijk in. De link met complotten wordt echter door veel niet-vaccineerders wel gemaakt.

Ik geloof best dat Pfizer veel te ver gaat voor winst, ik geloof ook best dat er mensen zijn die vanwege reputatie liever wegkijken van mogelijke bijwerkingen (nog steeds hulde voor Finse en Zweedse volksgezondheidsinstituten die zelf zonder druk van buiten aan bel trokken bij narcolepsie associatie met griepvaccin in 2009). Zodra er echter georganiseerde corruptie waarbij op hoog niveau afspralen hierover worden gemaakt door redelijk veel mensen gaat het te ver.
Dan zijn we het daar over eens.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Plaats reactie