Verbouwing van het Binnenhof

Plaats reactie
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Verbouwing van het Binnenhof

Bericht door Mara »

Deze week hoorde ik dat er plannen zijn om tijdens de verbouwing van het Binnenhof een tropische binnentuin te realiseren.
Ik dacht, dit kan niet waar zijn!
Dit past zo niet bij dit prachtige eeuwenoude gebouw met karakter.
En wat gaat dat kosten?? En is dit te verantwoorden t.o. de burgers, terwijl alles zo op scherp staat.
Mevrouw Ploumen zei in het AD:
Ik vind het zorgwek­kend dat deze architect nu ook verantwoor­de­lijk is voor de verbouwing van het parlement.
(Dezelfde architekt is nl. ook verantwoordelijk voor de miskleunen bij de verbouwing van het ministerie.)

In NRC stond:
De Tweede Kamer maakt zich zorgen over de eigen verbouwing. Die dreigt duurder te worden én langer te gaan duren.

Sober en doelmatig.” Het zijn de toverwoorden die staatssecretaris Raymond Knops (Binnenlandse Zaken, CDA) en Tweede Kamerleden steeds gebruiken als het om de verbouwing van het Binnenhof gaat. Die zou in september 2020 moeten beginnen en gaat ruim vijf jaar duren.

In de Tweede Kamer groeien de zorgen dat het project vertraging oploopt en bovendien meer gaat kosten dan de 475 miljoen euro die is begroot. Zij hadden daarom donderdag in een debat veel kritische vragen aan Knops; die gaf de Kamer zélf de schuld omdat Kamerleden vlak voor de deadline nieuwe eisen stelden aan het ontwerp.

Er dreigt voorlopig een overschrijding van het budget van ruim 70 miljoen euro.

Beïnvloeden dit soort berichten jullie stemgedrag? Volg je deze berichtgeving, of denk je, ach het gebeurt toch, ongeacht hoe de burger daar over denkt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Verbouwing van het Binnenhof

Bericht door Ambtenaar »

Mara schreef: Beïnvloeden dit soort berichten jullie stemgedrag? Volg je deze berichtgeving, of denk je, ach het gebeurt toch, ongeacht hoe de burger daar over denkt.
Nee. En hoe kan dit je stemgedrag eventueel beïnvloeden? En wat zou de burger moeten vinden van overheidsgebouwen?

Overigens heeft mevrouw Arib al wilde plannen afgeschoten, zoals die van de tropische binnentuin.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Verbouwing van het Binnenhof

Bericht door Mara »

Ambtenaar schreef: Nee. En hoe kan dit je stemgedrag eventueel beïnvloeden? En wat zou de burger moeten vinden van overheidsgebouwen?
Ik las dit citaat van mevrouw Ploumen, die zich dus openlijk uitspreekt. Jaír Ferwerda had diverse partijleiders voor zijn microfoon die hier ook hun afkeuring over uitspraken.
De burger staat op scherp Ambtenaar. Zie gele hesjes, zie de spijbelaars.
De burger mort vanwege het tegenvallende loonstrookje.
Als je de reacties leest in de media, is dat vaak negatief, scherp, vol kritiek.
De gemiddelde burger geeft voor het gemak Rutte of "de hoge heren in Den Haag" maar de schuld, van alles.

Er is ook zoveel vuil en gif gespuid over de verbouwing van Huis ten Bosch.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Re: Verbouwing van het Binnenhof

Bericht door Boertje »

Men zou eigenlijk meer moeten denken vanuit de gedachtengang het is een monumentaal pand, dit nu restaureren en bewaren voor het nageslacht. Dan verdwijnen de excessen vanzelf.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Verbouwing van het Binnenhof

Bericht door Ambtenaar »

Mara schreef: Ik las dit citaat van mevrouw Ploumen, die zich dus openlijk uitspreekt. Jaír Ferwerda had diverse partijleiders voor zijn microfoon die hier ook hun afkeuring over uitspraken.
Het is verkiezingstijd, vergeet dat niet.
De burger staat op scherp Ambtenaar. Zie gele hesjes, zie de spijbelaars.
Zoveel gele hesjes zijn er niet in Nederland. Bovendien zijn de verwachtingen en eisen van de gele hesjes zeer divers. En de groene hesjes vertonen inconsistentie. Hun wensen en eisen komen veelal niet overeen met hun gedrag. Voor minder CO2 uitstoot, maar wel drie keer op vakantie willen met het vliegtuig. Tegen de landbouwindustrie vanwege de kosten voor het klimaat, maar wel bij de McDonalds eten. Ik heb toevallig net een rapport voor mij liggen van I&O Research: Duurzaam denken is nog niet duurzaam doen.
De burger mort vanwege het tegenvallende loonstrookje.
De burger, wie is dat? Als burger mor ik niet over mijn loonstrookje.
De gemiddelde burger geeft voor het gemak Rutte of "de hoge heren in Den Haag" maar de schuld, van alles.
Ach, dat is gewoon het externaliseren van persoonlijke problemen.
Er is ook zoveel vuil en gif gespuid over de verbouwing van Huis ten Bosch.
Verbouwen kost nu eenmaal veel geld, zeker als je het hebt over oude gebouwen.
Plaats reactie