Het beleid van president Trump

Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1241
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Klavart »

gallio schreef:
Klavart schreef:
gallio schreef:
Jantje schreef:Volgens mij gaan de VS en Duitsland nu alsnog met elkaar in zee.
Wat is je bron ?

Volgens dit artikel probeert Duitsland dit juist te verhinderen:

https://www.standardmedia.co.ke/article ... scientists
https://nos.nl/artikel/2327356-amerikaa ... accin.html
Mooi, maar dit gaat over Pfizer, niet over CureVac.
Dat klopt.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Jantje »

Maar goed; blijkbaar hebben ze elkaar dan toch gevonden.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Mara »

Wat in de huidige crisis het grootste probleem is? Bakker, resoluut: „Het Witte Huis. Trump. Die man is niet geïnteresseerd in het belang van Amerikanen. Hij begrijpt niet hoe snel een virus zich kan verspreiden. Hem interesseren uitsluitend het bedrijfsleven, zijn achterban en natuurlijk zijn herverkiezing in november. Gezien zijn beperkte intelligentie is hij selectief gaan luisteren. Hij dacht dat het allemaal wel mee zou vallen met het coronavirus, dat hij het wel zou redden met het inperken van vluchten uit China. Nu de VS inmiddels de meeste besmettingen ter wereld tellen, begint hij in te zien dat je niet meer zomaar kunt roepen: Het valt wel mee.”

Stevent Amerika af op de grootste ramp sinds de Tweede Wereldoorlog? „Ik vrees dat dat onvermijdelijk is”, reageert Bakker.
RD.nl

Herverkiezing in november.......hopelijk vindt hij dan zijn Waterloo.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8935
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door J.C. Philpot »

Mara schreef:Wat in de huidige crisis het grootste probleem is? Bakker, resoluut: „Het Witte Huis. Trump. Die man is niet geïnteresseerd in het belang van Amerikanen. Hij begrijpt niet hoe snel een virus zich kan verspreiden. Hem interesseren uitsluitend het bedrijfsleven, zijn achterban en natuurlijk zijn herverkiezing in november. Gezien zijn beperkte intelligentie is hij selectief gaan luisteren. Hij dacht dat het allemaal wel mee zou vallen met het coronavirus, dat hij het wel zou redden met het inperken van vluchten uit China. Nu de VS inmiddels de meeste besmettingen ter wereld tellen, begint hij in te zien dat je niet meer zomaar kunt roepen: Het valt wel mee.”

Stevent Amerika af op de grootste ramp sinds de Tweede Wereldoorlog? „Ik vrees dat dat onvermijdelijk is”, reageert Bakker.
RD.nl

Herverkiezing in november.......hopelijk vindt hij dan zijn Waterloo.
Als deze Bakker Trump "beperkte intelligentie" verwijt, dan weet hij niet waar hij het over heeft, of is hij bijzonder onprofessioneel. Zonder intelligentie bouw je geen zakenimperium op, en schop je het niet tot president.

Dat er een behoorlijk probleem is qua atitude, integriteit en handelen bij Trump lijkt me evident, maar deze man is beslist niet dom.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door eilander »

Mara schreef:Wat in de huidige crisis het grootste probleem is? Bakker, resoluut: „Het Witte Huis. Trump. Die man is niet geïnteresseerd in het belang van Amerikanen. Hij begrijpt niet hoe snel een virus zich kan verspreiden. Hem interesseren uitsluitend het bedrijfsleven, zijn achterban en natuurlijk zijn herverkiezing in november. Gezien zijn beperkte intelligentie is hij selectief gaan luisteren. Hij dacht dat het allemaal wel mee zou vallen met het coronavirus, dat hij het wel zou redden met het inperken van vluchten uit China. Nu de VS inmiddels de meeste besmettingen ter wereld tellen, begint hij in te zien dat je niet meer zomaar kunt roepen: Het valt wel mee.”

Stevent Amerika af op de grootste ramp sinds de Tweede Wereldoorlog? „Ik vrees dat dat onvermijdelijk is”, reageert Bakker.
RD.nl

Herverkiezing in november.......hopelijk vindt hij dan zijn Waterloo.
Doe je nu niet net als Trump? Als het waar is wat Bakker zegt, betekent dat het verlies vele mensenlevens. Dat je Trump dan zijn Waterloo toewenst, is in dat licht een beetje wrang.
Erskinees
Berichten: 2749
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Erskinees »

Deze crisis zou herverkiezing van Trump wel eens in het water kunnen laten vallen. Hij wordt nu immers afgerekend op traag reageren en de grote paniek in NYC.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23836
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door refo »

Erskinees schreef:Deze crisis zou herverkiezing van Trump wel eens in het water kunnen laten vallen. Hij wordt nu immers afgerekend op traag reageren en de grote paniek in NYC.
Het jaar is nog niet om.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Mara »

J.C. Philpot schreef: Als deze Bakker Trump "beperkte intelligentie" verwijt, dan weet hij niet waar hij het over heeft, of is hij bijzonder onprofessioneel. Zonder intelligentie bouw je geen zakenimperium op, en schop je het niet tot president.

Dat er een behoorlijk probleem is qua atitude, integriteit en handelen bij Trump lijkt me evident, maar deze man is beslist niet dom.
Er zijn meer voorbeelden van geslaagde zakenmensen, die alleen lagere school hebben doorlopen. Dat heet boerenslim.
eilander schreef:Doe je nu niet net als Trump? Als het waar is wat Bakker zegt, betekent dat het verlies vele mensenlevens. Dat je Trump dan zijn Waterloo toewenst, is in dat licht een beetje wrang.
Tuurlijk, wie mag er enig kritiek hebben. Ik hoef toch niet uit te leggen wat die uitdrukking betekent?
Gewoon dat er hopelijk nu een bekwame president zijn plaats in zal nemen.

En het gaat om wat de "gewone burger" van zijn beleid vindt. Want dat zijn zijn eventuele kiezers.
Hij sprak de gewone man-in-the-street kennelijk toen goed aan, maar ik betwijfel of dat nog steeds zo is.
De race ligt m.i. weer geheel open.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12003
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Herman »

J.C. Philpot schreef:Als deze Bakker Trump "beperkte intelligentie" verwijt, dan weet hij niet waar hij het over heeft, of is hij bijzonder onprofessioneel. Zonder intelligentie bouw je geen zakenimperium op, en schop je het niet tot president.

Dat er een behoorlijk probleem is qua atitude, integriteit en handelen bij Trump lijkt me evident, maar deze man is beslist niet dom.
Maar een uitspraak 'met Pasen kunnen we weer naar de kerk' kan ik in het kader van attitude, integriteit en handelen volstrekt niet duiden. Goed, dat noemen we dan een inschattingsfout. En die inschattingsfout kan door allerlei elementen worden ingegeven. Trump lijkt me primair een beslisser en iemand die de touwtjes in eigen handen neemt, dus hij beslist even dat wat hem betreft het virus rond Pasen wel voorbij kan zijn.

Ergens vraag je je dan toch af of hij wel een voldoende evenwicht aan persoonlijke vaardigheden heeft, die dergelijke impulsen onderdrukt.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8935
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door J.C. Philpot »

Herman schreef:Ergens vraag je je dan toch af of hij wel een voldoende evenwicht aan persoonlijke vaardigheden heeft, die dergelijke impulsen onderdrukt.
Zeker. Ik stel alleen ter discussie dat hij een laag IQ zou hebben, maar ook ik heb de indruk dat er in zijn persoonlijkheidsstructuur heel wat mis is wat van belang is om de functie van president uit te oefenen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
gallio
Berichten: 1969
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door gallio »

Mara schreef:
J.C. Philpot schreef: Als deze Bakker Trump "beperkte intelligentie" verwijt, dan weet hij niet waar hij het over heeft, of is hij bijzonder onprofessioneel. Zonder intelligentie bouw je geen zakenimperium op, en schop je het niet tot president.

Dat er een behoorlijk probleem is qua atitude, integriteit en handelen bij Trump lijkt me evident, maar deze man is beslist niet dom.
Er zijn meer voorbeelden van geslaagde zakenmensen, die alleen lagere school hebben doorlopen. Dat heet boerenslim.
eilander schreef:Doe je nu niet net als Trump? Als het waar is wat Bakker zegt, betekent dat het verlies vele mensenlevens. Dat je Trump dan zijn Waterloo toewenst, is in dat licht een beetje wrang.
Tuurlijk, wie mag er enig kritiek hebben. Ik hoef toch niet uit te leggen wat die uitdrukking betekent?
Gewoon dat er hopelijk nu een bekwame president zijn plaats in zal nemen.

En het gaat om wat de "gewone burger" van zijn beleid vindt. Want dat zijn zijn eventuele kiezers.
Hij sprak de gewone man-in-the-street kennelijk toen goed aan, maar ik betwijfel of dat nog steeds zo is.
De race ligt m.i. weer geheel open.
Bij de bevolking van de VS doet Trump het op het moment beter dan ooit tevoren. Hij zit nu in de buurt van 50% die met zijn beleid instemt. Door de Covid-19 crisis is bijna iedere leider van een westers land trouwens omhoog gegaan in de peilingen.

Verder kan niemand voorspellen hoe de politieke situatie er in November uitziet. Daarvoor is en het verloop van de crisis, en het politieke systeem te onvoorspelbaar. Want al haalt Trump 10% meer stemmen binnen in North Dakota en Alabama maar hij verliest ong 1% in de swing states die hem in 2016 de meerderheid van kiesmannen gaven, dan verliest hij alsnog.
gallio
Berichten: 1969
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door gallio »

J.C. Philpot schreef: Als deze Bakker Trump "beperkte intelligentie" verwijt, dan weet hij niet waar hij het over heeft, of is hij bijzonder onprofessioneel. Zonder intelligentie bouw je geen zakenimperium op, en schop je het niet tot president.

Dat er een behoorlijk probleem is qua atitude, integriteit en handelen bij Trump lijkt me evident, maar deze man is beslist niet dom.
Het zakenimperium heeft hij grotendeels van zijn vader gekregen, of overgenomen voor ver onder de waarde. Het heeft jarenlang op de rand van failissement gestaan totdat de vastgoedprijzen zo omhoog gingen dat hij inderdaad schatrijk is geworden.

Hij is president geworden door zijn sterke intuitie van wat de 'gewone man' wil horen, en door elke tegenstander af te branden. En dat doet hij nog.

Met andere woorden, er is nog altijd geen bewijs geleverd dat hij wel intelligent is. Een IQ test, of zijn resultaten van zijn universiteitsjaren zouden daarom best verhelderend zijn, maar die worden niet vrijgegeven. Zijn claim dat hij op de universiteit de beste van de klas was is iig niet waar, maar verder weten we weinig over zijn capaciteiten.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8935
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door J.C. Philpot »

Er is een verschil tussen intelligentie en wijsheid. In mijn optiek is in het geval van dhr. Trump het laatste waar het probleem zich bevind.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
HersteldHervormd
Berichten: 6055
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door HersteldHervormd »

We worden door onze media bedrogen over Trump. Trump heeft voor heel veel banen gezorgd, rolt pedo-netwerken op, probeert te stoppen met de mensenhandel, bouwt hiervoor een muur, wil de farmaceutische wereld reformeren, en de drugs uitbannen, kijkt naar het belang van kinderen en gezondheid etc etc etc.

Die Trump zal zijn fouten hebben (gemaakt), maar zo gek is die man nog niet. Echt waardeloos artikel uit het RD.

Mag ik iedereen vragen, hoe zij aan de info komen over Donald Trump? Volg hem eens op Twitter bijvoorbeeld. Of kijk eens welke wetten hij tekent, en oordeel eerlijk, ik moet zeggen, je moet goed speuren, want de meeste positieve dingen die Trump doet, vind je niet op NOS of op de CNN.

Ik ben werkelijk waar zo blij dat Clinton niet aan de macht is gekomen, ze laat zich in met duistere praktijken.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Luther »

HersteldHervormd schreef:We worden door onze media bedrogen over Trump. Trump heeft voor heel veel banen gezorgd, rolt pedo-netwerken op, probeert te stoppen met de mensenhandel, bouwt hiervoor een muur, wil de farmaceutische wereld reformeren, en de drugs uitbannen, kijkt naar het belang van kinderen en gezondheid etc etc etc.

Die Trump zal zijn fouten hebben (gemaakt), maar zo gek is die man nog niet. Echt waardeloos artikel uit het RD.

Mag ik iedereen vragen, hoe zij aan de info komen over Donald Trump? Volg hem eens op Twitter bijvoorbeeld. Of kijk eens welke wetten hij tekent, en oordeel eerlijk, ik moet zeggen, je moet goed speuren, want de meeste positieve dingen die Trump doet, vind je niet op NOS of op de CNN.

Ik ben werkelijk waar zo blij dat Clinton niet aan de macht is gekomen, ze laat zich in met duistere praktijken.
https://www.meiguo.nl/je-gelooft-je-oge ... anno-2020/
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Plaats reactie