Het beleid van president Trump

Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Erasmiaan »

Je bedoelt zulke filmpjes: https://youtu.be/GcIptlp1LSk?
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Terri »

Wat is waarheid? Ik ben in ieder geval in de war. Gehoopt op een oproep om weer te keren naar God vanuit de overheid, maar helaas geeft de Hr. Rutte dit niet mee aan Nederland en onze koning ook niet.
President Trump doet het wel.
Ik denk dan aan de discipelen die ook eens aan de Heere Jezus hun vragen stelden over mensen die hen niet volgden en wel duivelen uitwierpen in Zijn naam;
'want wie tegen ons niet is, die is voor ons.'
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door parsifal »

De verwijzingen naar het belang van gebed etc zijn belangrijk en goed.

Het is wel jammer dat hij direct weer doorgaat met bijnaampjes geven en schuld afschuiven. Ook zou het goed zijn als hij tijdens een crisis iets minder wij tegen zij houding had.
Een Christelijke bakker is goed, maar als bakker beoordeel ik hem op zijn brood en gebak, en als dat niet lekker is, ga ik naar een ander.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Adje »

Ontslaat dat president Trump van zijn eigen verantwoordelijkheid?
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Adje »

Terri schreef:Wat is waarheid? Ik ben in ieder geval in de war. Gehoopt op een oproep om weer te keren naar God vanuit de overheid, maar helaas geeft de Hr. Rutte dit niet mee aan Nederland en onze koning ook niet.
President Trump doet het wel.
Ik denk dan aan de discipelen die ook eens aan de Heere Jezus hun vragen stelden over mensen die hen niet volgden en wel duivelen uitwierpen in Zijn naam;
'want wie tegen ons niet is, die is voor ons.'
Afgelopen paaszondag kwam ik onderstaand bericht van minister Hugo de Jonge op facebook tegen:

"Bijzondere tijden. Al ruim 550 jaar is er een kerk op deze plaats. En sinds de oorlog is er geen zondag voorbijgegaan, dat hier de mensen samenkwamen, in de Oude Kerk van Charlois. Op deze Paasmorgen is er nu voor de 5e zondag op rij geen samenkomst, maar een dienst via internet.
De paasboodschap klinkt vanmorgen onveranderd. Over het menselijk tekort, waarbij we ons niet hoeven neer te leggen. Over de dood, die niet het laatste woord heeft. Over God die in genade naar ons omziet.

Gezegend Pasen!"

Het bericht ontroerde mij!
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Herman »

De redenering is niet zuiver. Dat China informatie achterhoudt wordt nu het WHO verweten. Dat kan alleen als je beide organisaties laat samenvallen.

Het is ook bijzonder dat nu pas (17-4) allerlei alarmerende Amerikaanse rapporten of het Wuhan lab openbaar komen, terwijl de VS dus op voorhand zelfstandig inzicht had in het mogelijk zeer gebrekkig functioneren van zowel het Chinese lab als de ondeskundigheid van hun medewerkers.

Het vermogen om de risico's te beoordelen was dus in Amerika volop aanwezig en zij hadden dus informatie genoeg om een voldoende afweging te maken om actie te ondernemen.

De eerste besmetting in Amerika lag op 21 januari en dat is een datum die valt ná de openbaarmaking per 20 januari over de aard van het virus. Op dát moment had elke westerse mogendheid zelfstandig tot actie kunnen overgaan, maar dat is pas halverwege de maand maart gebeurd.

Het wijzen naar de WHO is niet meer dan het leggen van een rookgordijn.
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door gallio »

parsifal schreef:De verwijzingen naar het belang van gebed etc zijn belangrijk en goed.

Het is wel jammer dat hij direct weer doorgaat met bijnaampjes geven en schuld afschuiven. Ook zou het goed zijn als hij tijdens een crisis iets minder wij tegen zij houding had.
...
Nu maakt hij het voormalige, Republikeinse lid van het parlement, Joe Scarborough, verdacht van moord omdat de secretaresse van JS 19 jaar geleden plotseling stierf. De autopsie stelde vast dat de dame waarschijnlijk door een val gestorven is, en dat de val door een hart probleem veroorzaakt werdt. En JS was 1500 km weg toen dit gebeurde, maar wordt nu weer door het slijk gehaald. Enorm pijnlijk voor de nabestaanden van de overledene. Wat bezield zo'n man as Trump om dit soort onzin op te rakelen?
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door J.C. Philpot »

Ik sta lang niet altijd achter de uitlatingen van president Trump.

Alleen vind ik het gezien de vrijheid van meningsuiting en openheid van informatie een kwalijke ontwikkeling dat Twitter gaat bepalen wat wel en wat niet mag. Op deze manier kan Twitter grote invloed uitoefenen op wie er gekozen word, welke informatie nog toelaatbaar en beschikbaar is, en op de meningsvorming van de wereldbevolking.

Mijns inziens moet deze rol niet thuis in de handen van een internet onderneming.

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 29 mei 2020, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door parsifal »

J.C. Philpot schreef:Ik sta lang niet altijd achter de uitlatingen van president Trump.

Alleen vind ik het gezien de vrijheid van meningsuiting en openheid van informatie een kwalijke ontwikkeling dat Twitter gaat bepalen wat wel en wat niet mag. Op deze manier kan Twitter grote invloed uitoefenen op wie er gekozen word, welke informatie nog toelaatbaar en communiceerbaar is, en op de meningsvorming van de wereldbevolking.

Afbeelding
Afbeelding
"When the looting start, the shooting starts" is een nogal historische uitspraak in de VS, het heeft een deel de lading als Gretta Duisenberg het over zes miljoen heeft. De eerste geciteerde uitspraken zijn m.i. misleidend en gevaarlijk voor een democratisch proces. Een oproep tot fact checken is op zijn plaats. Twitter kreeg eerder in de week vrij veel kritiek omdat president Trump iemand zonder verdere grond van moord beschuldigde.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door J.C. Philpot »

parsifal schreef:"When the looting start, the shooting starts" is een nogal historische uitspraak in de VS, het heeft een deel de lading als Gretta Duisenberg het over zes miljoen heeft. De eerste geciteerde uitspraken zijn m.i. misleidend en gevaarlijk voor een democratisch proces. Een oproep tot fact checken is op zijn plaats. Twitter kreeg eerder in de week vrij veel kritiek omdat president Trump iemand zonder verdere grond van moord beschuldigde.
Je gaat nu in op de concrete gevallen, waarbij ik het mogelijk deels met je eens ben, mogelijk niet.

Mijn zorg is echter meer de ontwikkeling dat internet-bedrijven voor ons gaan bepalen wat me moeten vinden, welke informatie er beschikbaar is, enzovoorts. Dat is mijns inziens een gevaar voor de vrijheid van menigsuiting en voor de vrijheid van informatie.

Op deze manier heeft twitter een grote macht in handen, die het ook verkeerd kan aanwenden. De invloed van twitter is op die manier veel groter als het door ons gevreesde gevaar van beinvloeding door Rusland of China. Een dergelijke rol hoort mijns inziens niet thuis bij een multinational.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Herman »

Ik vind het vrij beschamend dat een dienstverlenend communicatieplatform de moraal moet bewaken en die zelfs de USA president treft.

Overigens is dat altijd al een rol van de klassieke media (kranten etc) geweest, alleen is de interactie dan anders dan in een modern mediakanaal.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door J.C. Philpot »

Herman schreef:Ik vind het vrij beschamend dat een dienstverlenend communicatieplatform de moraal moet bewaken en die zelfs de USA president treft.

Overigens is dat altijd al een rol van de klassieke media (kranten etc) geweest, alleen is de interactie dan anders dan in een modern mediakanaal.
Ik zie Twitter niet als de krant, aangezien Twitter zelf geen content produceert, maar slechts doorgeeft. In de krantenanologie zou de drukker waarschuwingen afdrukken in het Reformatorisch Dagblad, met het verzoek de evolutietheorie te raadplegen om objectieve informatie te krijgen.

Verder is de moraal inderdaad beschamend van president Trump. Al vind ik deze twitterberichten daar niet hele goede voorbeelden van. Een waarschuwing om niet te gaan plunderen (met de waarschuwing dat het leger met scherp zal ingrijpen), vind ik niet hetzelfde als geweldsverheerlijking.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 29 mei 2020, 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door parsifal »

J.C. Philpot schreef:
parsifal schreef:"When the looting start, the shooting starts" is een nogal historische uitspraak in de VS, het heeft een deel de lading als Gretta Duisenberg het over zes miljoen heeft. De eerste geciteerde uitspraken zijn m.i. misleidend en gevaarlijk voor een democratisch proces. Een oproep tot fact checken is op zijn plaats. Twitter kreeg eerder in de week vrij veel kritiek omdat president Trump iemand zonder verdere grond van moord beschuldigde.
Je gaat nu in op de concrete gevallen, waarbij ik het mogelijk deels met je eens ben, mogelijk niet.

Mijn zorg is echter meer de ontwikkeling dat internet-bedrijven voor ons gaan bepalen wat me moeten vinden, welke informatie er beschikbaar is, enzovoorts. Dat is mijns inziens een gevaar voor de vrijheid van menigsuiting en voor de vrijheid van informatie.

Op deze manier heeft twitter een grote macht in handen, die het ook verkeerd kan aanwenden. De invloed van twitter is op die manier veel groter als het door ons gevreesde gevaar van beinvloeding door Rusland of China. Een dergelijke rol hoort mijns inziens niet thuis bij een multinational.
Heeft zo'n media platform dan helemaal geen verantwoordelijkheid over de inhoud? In dit geval vind ik het nog vrij netjes opgelost.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie