Het beleid van president Trump

Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Geytenbeekje »

gallio schreef:
Geytenbeekje schreef:Wat heeft zo´n muur voor zin ?
Om indringers (mexicanen) tegen te houden ?
Volgens Trump wel. Want Mexicanen en de andere vluchtelingen uit Midden-Amerika zijn o.a. drugshandelaars, aanranders, andere criminelen en ISIS terroristen.
Dit dus
Dat stoìcijns gedrag van hem hangt je de keel uit.
Dat er nog mensen achter hem staan....
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Mara »

gallio schreef:
Mara schreef:Michael Bloomberg, de oud-burgemeester van New York en potentiële presidentskandidaat voor de Democraten bij de verkiezingen van 2020, zegt dat Trumps presidentschap ‘niet meer te redden is’ en ‘gevaar voor het land oplevert’. De shutdown waarmee een deel van de overheid ruim 35 dagen kampte, noemt hij het ‘totaal falen van het presidentiële leiderschap’.
De shutdown is nu 'tijdelijk' opgeheven. Over drie weken begint het verhaal misschien overnieuw.
Dat is niet te hopen voor de werknemers in Overheidsdienst.
En niet alleen zij, ik begreep dat het Nationaal Gezondheidsinstiuut - dat experimentele behandelingen bij kinderen met kanker uitvoert - kinderen moet wegsturen.
Is het uit te rekenen wat het kost? Per dag?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Ad Anker »

Mara schreef:
Ad Anker schreef:
Mara schreef:
Ad Anker schreef:Mara, waarom plaats je dit soort story-achtige verhalen eigenlijk? Wil je ons op RF waarschuwen voor President Trump? is het echt geloofwaardig om daarvoor een democraat aan het woord te laten? Ik hoor het graag!
Vraag je dit aan Parsifal ook?
Nee ik vraag het aan jou.
Ik meng me eigenlijk nooit in Trump-discussies: maar zo'n AD-verhaal op RF posten, zonder duiding, deed me deze vraag stellen. Dus de vraag is echt aan jou gericht, en niet aan Parsifal.
Je stelt de vraag met een suggestieve ondertoon - story-achtig - en daarom voel ik er weinig voor om hierop te reageren.
::bye
Hoeft niet hoor. Dank voor de toelichting.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door eilander »

@Mara, niet ingaan op kritische vragen is ook wat Trump nogal eens doet. Ik vind dat zelf niet echt navolgenswaardig eerlijk gezegd.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Zeeuw »

Er staat op NPO overigens een docu over Trump. Ook over Poetin en Saddam.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door parsifal »

refo schreef: Verdiep je eens in de materie.
Verzet tegen grensmuur is hypocriet, Trump houdt zelfde verhaal als Clintons en Obama
Dat is echt complete onzin. Ja ook Obama probeerde de migratie aan de zuidgrens tegen te gaan, maar daarbij ging het niet om een muur, en hij vroeg niet om 5 miljard zonder ook maar een berekening van de kosten van het voorgestelde plan (voor zover dat er al is) te laten zien. Ik geloof dat de experts over het algemeen de kosten (zonder onderhoud) op meer dan het drievoudige van die 5 miljard schatten en dan gaat het nog niet eens over landonteigening (Waar zijn de principes van de Republikeinen op dit gebied?). Verder is nu ook het proces tegen El Chapo bezig. Als je kijkt hoe hij te werk ging, zul je ook zien dat tegen de drugssmokkel van dit soort mensen een muur geen enkel effect heeft.

Daarbij hebben de republikeinen twee jaar alle kaarten in handen gehad en er is geen budget voor een muur doorgekomen. Nu is er een shutdown gekomen waarvoor Trump live op tv heeft gezegd dat hij de verantwoordelijkheid er voor zou nemen. Ook een shutdown die is ontstaan nadat Trump niet meeging in een budget dat door zowel de republikeinen als de democraten in huis en senaat werd ondersteund. In de tussentijd waren er verschillende voorstellen geweest om de shutdown te stoppen, maar Mitch McConnell weigerde die ook maar in stemming te brengen in de senaat. Mensen die ook maar een deel van de schuld van deze shutdown bij de Democraten leggen zijn niet op de hoogte of niet eerlijk.

Ondertussen komen meer en meer van de oud-medewerkers van Trump in de problemen met justitie en blijkt hij meer en meer te hebben gelogen over de contacten van zijn campagne met Rusland. Wat nu gebeurt is echt niet goed voor de VS.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: RE: Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Herman »

Mannetje schreef:Misschien even tijd voor iets luchtigers:
[img]https://blogs.forbes.com/fernandoalfons ... -wall1.jpg[/img]

Bron
Die wil ik!
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door parsifal »

Ondertussen laat Mitch McConnell zich weer kennen:
https://www.washingtonpost.com/politics ... 160e37f02e

Zowel democrats als republicans zijn niet erg goed in het proberen om samen tot een oplossing te komen, maar ik ben bang dat de manier waarop de "Grand Ol' Party" nu bezig is, ze er echt jaren schade van zullen hebben en het decennia kan duren voor er weer een degelijke conservatieve regering kan komen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Wim Anker »

Op Twitter is deugend Europa in paniek. Trump heeft het kernwapenverdrag met de Russen opgezegd. En krijgt daarbij steun van de NAVO! Hoe kan dat nu? En die man heulde toch samen met de Russen?
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door gallio »

Wim Anker schreef:Op Twitter is deugend Europa in paniek. Trump heeft het kernwapenverdrag met de Russen opgezegd. En krijgt daarbij steun van de NAVO! Hoe kan dat nu? En die man heulde toch samen met de Russen?
Er zit blijkbaar verschil tussen wat goed is voor Trump persoonlijk en wat goed is voor de VS. Dat is niet nieuw. Daarom hebben we ook de uitdrukking "doe wat ik zeg, niet wat ik doe".
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Auto »

Wim Anker schreef:Op Twitter is deugend Europa in paniek. Trump heeft het kernwapenverdrag met de Russen opgezegd. En krijgt daarbij steun van de NAVO! Hoe kan dat nu? En die man heulde toch samen met de Russen?
Vergeet Rutte niet
ZWP
Berichten: 1663
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door ZWP »

Wim Anker schreef:Op Twitter is deugend Europa in paniek. Trump heeft het kernwapenverdrag met de Russen opgezegd. En krijgt daarbij steun van de NAVO! Hoe kan dat nu? En die man heulde toch samen met de Russen?
'deugend'? :fi

De man heult niet samen met de Russen. De Russen zitten midden in de koude oorlog en gebruiken Trump. Een vijand die intern verdeeld is, is nu eenmaal een stuk zwakker. Alles wat chaos kan creëren wordt gebruikt. En Trump laat zich nu eenmaal makkelijk gebruiken blijkt steeds maar weer.
Ouddorp
Berichten: 367
Lid geworden op: 10 jul 2012, 12:01

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Ouddorp »

Vanmorgen op de radio (NOS): In de agenda van Trrump wordt 60% van zijn afspraken niet gespecificeerd. Wat men met dit nieuws wilde zeggen: Trump doet maar wat.

Zou de NOS dit nieuws ook gebracht hebben als dit over Obama bekend zou zijn geworden?
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door parsifal »

Ouddorp schreef:Vanmorgen op de radio (NOS): In de agenda van Trrump wordt 60% van zijn afspraken niet gespecificeerd. Wat men met dit nieuws wilde zeggen: Trump doet maar wat.

Zou de NOS dit nieuws ook gebracht hebben als dit over Obama bekend zou zijn geworden?
MIsschien waren dit soort dingen niet over Obama te zeggen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
elbert
Berichten: 1332
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:04
Contacteer:

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door elbert »

Geytenbeekje schreef:Wat heeft zo´n muur voor zin ?
Om indringers (mexicanen) tegen te houden ?
Om illegale immigratie tegen te gaan vanuit Mexico.
Zo'n muur/hek wat we ook in Europa langs de Hongaarse grens hebben staan. Dat hek is effectief, zo blijkt en dat ziet er zo uit:
Afbeelding
In Europa wordt er verontwaardigd richting Trump gedaan omdat hij een muur wil bouwen, maar in Europa staat iets dergelijks er dus al lang. Nou is dat hek wel door de regering van Orban gebouwd en die wordt door Europese politici ook als "fout" bestempeld, dus dat valt dan in dezelfde categorie blijkbaar.
Plaats reactie