Het beleid van president Trump

Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Erskinees »

Dus ik begrijp dat je toegeeft dat je vorige bericht toch niet klopte?
coco
Berichten: 357
Lid geworden op: 27 mei 2016, 06:00

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door coco »

Erskinees schreef:Dus ik begrijp dat je toegeeft dat je vorige bericht toch niet klopte?
Bedoel je mijn bericht?
:hi
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door parsifal »

coco schreef:
parsifal schreef:
coco schreef:
gallio schreef: Ik vraag me af hoe je aan dit soort opmerkingen komt. Werk dit eens verder uit - welke oorlogen zijn door Obama begonnen?
Heb je geen Google?
Ik tel er 7, anderen ook, maar jij kunt niks bedenken?
Geef die zeven eens. Gewoon uit vriendelijkheidsoverwegingen.
Hierbij een uiting van vriendelijkheid.
https://www.bnr.nl/opinie/bernard-hamme ... dent-obama
Dat zijn geen oorlogen die door Obama zijn begonnen. Maar Obama was ook niet superman nee. Zijn oorlogsbeleid met veel drones, omgang met Snowden etc verdienen geen schoonheidsprijs en zijn deels verwerpelijk. Trump doet het niet echt veel beter en heeft duidelijk gemaakt dat afspraken met de VS niet veel waard zijn.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Online
ZWP
Berichten: 1663
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door ZWP »

Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Maanenschijn »

ZWP schreef:https://www.rd.nl/vandaag/buitenland/so ... -1.1652485
Wanneer zou Trump Fauci ontslaan?
Als hij het gevoel heeft dat hij daardoor meer stemmen zou kunnen krijgen. En dat is nu nog niet, maar kan zomaar veranderen.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door parsifal »

Het is best interessant dat Trump vannacht een vrij omstreden uitspraak heeft gedaan waarin hij heel veel macht claimt voor de federale overheid (en in het bijzonder voor zichzelf), terwijl traditioneel de republikeinen meer macht bij de afzonderlijke staten wil (dit is bijvoorbeeld een belangrijk punt in de abortus discussie).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Herman »

Afbeelding

Even mijn dagelijkse irritatie afreageren :-)
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1471
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Jeremiah »

Trump's optredens beginnen steeds bespottelijker te worden. Een Amerikaans president onwaardig...
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door helma »

Seen on Facebook.

Ik krijg regelmatig berichtjes onder ogen als die van jou Herman.
Ook in mijn omgeving zijn er nogal (christenen) die Trump graag zo bespottelijk mogelijk neerzetten. Ik vraag me altijd af waarom. Wat heb je daar nu aan? Waarom wil iemand zo graag die frustraties delen?
Ik begrijp best waarom iemand over Trump heenvalt. Er is helaas genoeg over hem te zeggen en van hem te vinden.
Maar waar zijn de bidders? Heeft juist hij niet het gebed van ons christenen heel hard nodig? Meer dan de spotprentjes en cartoons enzo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Tiberius »

Fijne oproep, Helma! Ik ben het helemaal met je eens.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door parsifal »

Hoewel geen fan van dit soort grappen, denk ik wel dat de Titanic analogie redelijk op president Trump slaat en wat toevoegt aan de analyse van hoe hij nu bezig is. Om eerlijk te zijn denk ik niet dat meer redelijk beleid in de laatste maanden de COVID19 situatie in de VS veel beter had gemaakt (het systeem is daar al behoorlijk ziek, waardoor veel mensen nauwelijks toegang tot zorg hebben en het zich niet kunnen veroorloven zich te isoleren, en dat systeem is er al jaren). De manier waarop president Trump de schuld afschuift en een politiek spelletje maakt van een ramp die bezig is, is wel af te wijzen.

En ja bidden is goed. Maar deden wij die oproepen ook voor Obama of nu voor de premier van Nieuw-Zeeland die de abortuswetgeving versoepelt?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Herman »

Tiberius schreef:Fijne oproep, Helma! Ik ben het helemaal met je eens.
Wanneer wordt het gebed verhoord?
Of is het alleen maar vorm?
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Zeeuw »

Herman schreef:Afbeelding

Even mijn dagelijkse irritatie afreageren :-)
Vind je dit wel samengaan met een godvruchtig leven?
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door gallio »

helma schreef:Seen on Facebook.

Ik krijg regelmatig berichtjes onder ogen als die van jou Herman.....
Ik begrijp je gevoelens Helma, maar dit gaat toch wel aan een paar relevante feiten voorbij.

Trump zet iedereen weg die het aandurft om het niet met hem eens te zijn. Niet alleen politieke tegenstanders, maar ook bedrijven die meewerken om het Corona virus te bestrijden, de pers, World Health, Dr. Fauci en ga zo maar door. Vaak op een heel minderwaardige manier. Hij is echt zelf de oorzaak dat anderen hem zo kritisch benaderen.

Ook gaat het vaak niet over middelmatige dingen. Het Corona virus heeft nu in de VS 26,000 mensenlevens geeist en het einde is nog lang niet in zicht. Het aantal besmettingen is in heel korte tijd van een paar duizend naar meer dan 600,000 gegaan. Hoe veel daarvan zullen nog binnen korte tijd hier aan sterven? Dit gaat niet alleen over mensen die gefrustreerd zijn, dit gaat over mensen die thuis sterven omdat er geen goede zorgverzekering is en omdat de regering ongeveer een maand lang niets deed.

Wat ik persoonlijk ook erg vind is dat het optreden van Trump het land tot het bot verdeeld heeft, en dat ws met een langwerkende duur. Voor Nederland en Canada bijna ondenkbaar. Denk je eens in hoe je het vindt als je eigen familie of je kerkelijke gemeente op zo'n manier verdeeld zou worden, door de acties van enkelen. Allicht zou je bidden dat de verdeeldheid gestopt zou worden, maar je zou toch ook actie ondernemen zodat het kwaad gestopt zou worden.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Het beleid van president Trump

Bericht door Zeeuw »

gallio schreef:
helma schreef:Seen on Facebook.

Ik krijg regelmatig berichtjes onder ogen als die van jou Herman.....
Ik begrijp je gevoelens Helma, maar dit gaat toch wel aan een paar relevante feiten voorbij.

Trump zet iedereen weg die het aandurft om het niet met hem eens te zijn. Niet alleen politieke tegenstanders, maar ook bedrijven die meewerken om het Corona virus te bestrijden, de pers, World Health, Dr. Fauci en ga zo maar door. Vaak op een heel minderwaardige manier. Hij is echt zelf de oorzaak dat anderen hem zo kritisch benaderen.

Ook gaat het vaak niet over middelmatige dingen. Het Corona virus heeft nu in de VS 26,000 mensenlevens geeist en het einde is nog lang niet in zicht. Het aantal besmettingen is in heel korte tijd van een paar duizend naar meer dan 600,000 gegaan. Hoe veel daarvan zullen nog binnen korte tijd hier aan sterven? Dit gaat niet alleen over mensen die gefrustreerd zijn, dit gaat over mensen die thuis sterven omdat er geen goede zorgverzekering is en omdat de regering ongeveer een maand lang niets deed.

Wat ik persoonlijk ook erg vind is dat het optreden van Trump het land tot het bot verdeeld heeft, en dat ws met een langwerkende duur. Voor Nederland en Canada bijna ondenkbaar. Denk je eens in hoe je het vindt als je eigen familie of je kerkelijke gemeente op zo'n manier verdeeld zou worden, door de acties van enkelen. Allicht zou je bidden dat de verdeeldheid gestopt zou worden, maar je zou toch ook actie ondernemen zodat het kwaad gestopt zou worden.
Maar...zouden het verspreiden van dit soort flauwe plaatjes dat laatste effect hebben of zouden ze alleen contra-productief werken?
Plaats reactie