Vaccinatieplicht (uit: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Vaccinatieplicht (uit: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Jantje »

https://nos.nl/artikel/2247233-dijkhoff ... licht.html
Hoewel ik zelf wel vóór vaccinatie ben, lijkt me dit een enigszins zorgelijke ontwikkeling, niet alleen voor de relatie tussen de coalitiepartijen onderling (er van uit gaande dat de ChristenUnie (en in mindere mate het CDA) hier tegen zullen zijn), maar ook ziende op de vrijheid van levensovertuiging voor ons als reformatorischen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Wandelende »

Jantje schreef:https://nos.nl/artikel/2247233-dijkhoff ... licht.html
Hoewel ik zelf wel vóór vaccinatie ben, lijkt me dit een enigszins zorgelijke ontwikkeling, niet alleen voor de relatie tussen de coalitiepartijen onderling (er van uit gaande dat de ChristenUnie (en in mindere mate het CDA) hier tegen zullen zijn), maar ook ziende op de vrijheid van levensovertuiging voor ons als reformatorischen.
Hij vergeet (gemakshalve?) maar even dat vaccins ook in relatie worden gebracht met allerlei stoornissen in het autistisch spectrum?
Liberale vrijheid noemen we zulk soort verplichtingen. :)
(~)
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Jantje »

Ja, en als je dan bedenkt dat baby's in de moederschoot niet veilig zijn, en je zet het tegenover deze dreigende dwingelandij, dan valt dat ook moeilijk met elkaar te rijmen, mijns inziens.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door refo »

Wandelende schreef:
Jantje schreef:https://nos.nl/artikel/2247233-dijkhoff ... licht.html
Hoewel ik zelf wel vóór vaccinatie ben, lijkt me dit een enigszins zorgelijke ontwikkeling, niet alleen voor de relatie tussen de coalitiepartijen onderling (er van uit gaande dat de ChristenUnie (en in mindere mate het CDA) hier tegen zullen zijn), maar ook ziende op de vrijheid van levensovertuiging voor ons als reformatorischen.
Hij vergeet (gemakshalve?) maar even dat vaccins ook in relatie worden gebracht met allerlei stoornissen in het autistisch spectrum?
Liberale vrijheid noemen we zulk soort verplichtingen. :)
Dat vaccinatie en autisme verband houden is ooit gepubliceerd. Daarna is er al uitputtend over bericht dat het een broodje aap was. Maar blijkbaar willen mensen graag dat het waar is.
Autisme is het gevolg van een aangeboren afwijking in de hersenen, waarmee een kind ter wereld komt. Autisme is geen ziekte, of iets wat op latere leeftijd kan ontstaan als gevolg van externe factoren.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Wandelende »

refo schreef:
Wandelende schreef:
Jantje schreef:https://nos.nl/artikel/2247233-dijkhoff ... licht.html
Hoewel ik zelf wel vóór vaccinatie ben, lijkt me dit een enigszins zorgelijke ontwikkeling, niet alleen voor de relatie tussen de coalitiepartijen onderling (er van uit gaande dat de ChristenUnie (en in mindere mate het CDA) hier tegen zullen zijn), maar ook ziende op de vrijheid van levensovertuiging voor ons als reformatorischen.
Hij vergeet (gemakshalve?) maar even dat vaccins ook in relatie worden gebracht met allerlei stoornissen in het autistisch spectrum?
Liberale vrijheid noemen we zulk soort verplichtingen. :)
Dat vaccinatie en autisme verband houden is ooit gepubliceerd. Daarna is er al uitputtend over bericht dat het een broodje aap was. Maar blijkbaar willen mensen graag dat het waar is.
Autisme is het gevolg van een aangeboren afwijking in de hersenen, waarmee een kind ter wereld komt. Autisme is geen ziekte, of iets wat op latere leeftijd kan ontstaan als gevolg van externe factoren.
Ja, je mag het een broodje aap vinden. De reden die jij noemt (herleidbaar naar hersenafwijking) is helemaal waar. In dat opzicht is een stoornis in het autistisch spectrum geen direct gevolg van vaccins, straling, genetische modificatie, etc. Echter is er wel een indirect gevolg, namelijk dat hersenafwijkingen door o.a. de genoemde punten kunnen worden geoorzaakt. Het gevolg van de invloed op hersenen vertaalt zich in een verhoogde kans van o.a. autisme, adhd, e.d.
(~)
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door liz boer »

Wandelende schreef:
refo schreef:
Wandelende schreef:
Jantje schreef:https://nos.nl/artikel/2247233-dijkhoff ... licht.html
Hoewel ik zelf wel vóór vaccinatie ben, lijkt me dit een enigszins zorgelijke ontwikkeling, niet alleen voor de relatie tussen de coalitiepartijen onderling (er van uit gaande dat de ChristenUnie (en in mindere mate het CDA) hier tegen zullen zijn), maar ook ziende op de vrijheid van levensovertuiging voor ons als reformatorischen.
Hij vergeet (gemakshalve?) maar even dat vaccins ook in relatie worden gebracht met allerlei stoornissen in het autistisch spectrum?
Liberale vrijheid noemen we zulk soort verplichtingen. :)
Dat vaccinatie en autisme verband houden is ooit gepubliceerd. Daarna is er al uitputtend over bericht dat het een broodje aap was. Maar blijkbaar willen mensen graag dat het waar is.
Autisme is het gevolg van een aangeboren afwijking in de hersenen, waarmee een kind ter wereld komt. Autisme is geen ziekte, of iets wat op latere leeftijd kan ontstaan als gevolg van externe factoren.
Ja, je mag het een broodje aap vinden. De reden die jij noemt (herleidbaar naar hersenafwijking) is helemaal waar. In dat opzicht is een stoornis in het autistisch spectrum geen direct gevolg van vaccins, straling, genetische modificatie, etc. Echter is er wel een indirect gevolg, namelijk dat hersenafwijkingen door o.a. de genoemde punten kunnen worden geoorzaakt. Het gevolg van de invloed op hersenen vertaalt zich in een verhoogde kans van o.a. autisme, adhd, e.d.
Het is duidelijk erfelijk, maar manifesteerd zich wel heftiger doordat er meer van kinderen verwacht wordt er minder stuctuur van buitenaf wordt gegeven en door de media steeds flitsende beelden. Er zijn nog wel meer factoren op te noemen, maar idd je kunt het niet ergens van krijgen, je wordt er mee geboren.
Tijdens de bevruchting is het hele unieke DNA compleet, daar zitten de stoornissen ook in.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Wandelende »

liz boer schreef: Het is duidelijk erfelijk, maar manifesteerd zich wel heftiger doordat er meer van kinderen verwacht wordt er minder stuctuur van buitenaf wordt gegeven en door de media steeds flitsende beelden. Er zijn nog wel meer factoren op te noemen, maar idd je kunt het niet ergens van krijgen, je wordt er mee geboren.
Tijdens de bevruchting is het hele unieke DNA compleet, daar zitten de stoornissen ook in.
Afwijkingen in de hersenen kunnen dus veroorzaakt worden door genoemde punten. En daarmee dus ook in erfelijkheid worden doorgegeven. In dat opzicht is er dus sprake van een indirect gevolg, zoals ik in mijn vorige post reeds aan heb gegeven.
(~)
Framboos
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Framboos »

@wandelende: waar baseer jij de vermeende relatie vaccineren en autisme op? Heb je een bron?
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door liz boer »

Wandelende schreef:
liz boer schreef: Het is duidelijk erfelijk, maar manifesteerd zich wel heftiger doordat er meer van kinderen verwacht wordt er minder stuctuur van buitenaf wordt gegeven en door de media steeds flitsende beelden. Er zijn nog wel meer factoren op te noemen, maar idd je kunt het niet ergens van krijgen, je wordt er mee geboren.
Tijdens de bevruchting is het hele unieke DNA compleet, daar zitten de stoornissen ook in.
Afwijkingen in de hersenen kunnen dus veroorzaakt worden door genoemde punten. En daarmee dus ook in erfelijkheid worden doorgegeven. In dat opzicht is er dus sprake van een indirect gevolg, zoals ik in mijn vorige post reeds aan heb gegeven.
In de familie van mijn moeder komt het veel voor, geen vactinatie, geen overdadig eten met toevoegingen, mij oudste tante kwam uit 1920.

Ik hoorde vandaag de stelling dat ADHD uitgevonden was door de farmaceutische industrie, om zo lekker te verdienen, zo heeft iedereen zijn theorieeën.

Het is echt naar voor mensen die ADHD/PDD=NOS e.d. hebben om al die complottheorieeën over je heen te krijgen, ook de kreet dat het een hype is, of dat mensen niet streng genoeg zijn voor hun kinderen, nou ik ben echt heel streng opgevoed, niet ingeent, we aten veel uit eigen tuin, er werd regelmatig een varken naar de slager gebracht... dus geen hormoon/antibiotica vlees.
Ik wordt er zo moe van...
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Wandelende »

liz boer schreef:
Wandelende schreef:
liz boer schreef: Het is duidelijk erfelijk, maar manifesteerd zich wel heftiger doordat er meer van kinderen verwacht wordt er minder stuctuur van buitenaf wordt gegeven en door de media steeds flitsende beelden. Er zijn nog wel meer factoren op te noemen, maar idd je kunt het niet ergens van krijgen, je wordt er mee geboren.
Tijdens de bevruchting is het hele unieke DNA compleet, daar zitten de stoornissen ook in.
Afwijkingen in de hersenen kunnen dus veroorzaakt worden door genoemde punten. En daarmee dus ook in erfelijkheid worden doorgegeven. In dat opzicht is er dus sprake van een indirect gevolg, zoals ik in mijn vorige post reeds aan heb gegeven.
In de familie van mijn moeder komt het veel voor, geen vactinatie, geen overdadig eten met toevoegingen, mij oudste tante kwam uit 1920.

Ik hoorde vandaag de stelling dat ADHD uitgevonden was door de farmaceutische industrie, om zo lekker te verdienen, zo heeft iedereen zijn theorieeën.

Het is echt naar voor mensen die ADHD/PDD=NOS e.d. hebben om al die complottheorieeën over je heen te krijgen, ook de kreet dat het een hype is, of dat mensen niet streng genoeg zijn voor hun kinderen, nou ik ben echt heel streng opgevoed, niet ingeent, we aten veel uit eigen tuin, er werd regelmatig een varken naar de slager gebracht... dus geen hormoon/antibiotica vlees.
Ik wordt er zo moe van...
Je haalt er wel heel veel bij. Zoveel dat ik het bijna niet meer als reactie op mij kan zien.
Ik heb geenzins over een complottheorie, noch verkondig een complottheorie. Het enige dat ik zeg is dat hersenafwijkingen worden versterkt door oa. vaccins, straling, genetische modificatie. (En daarmee dus een extra oorzaak is geworden, waar één van de gevolgen een verhoogde kans op...is.)

Misschien zie ik het verkeerd en voelt het alsof je woorden in mijn mond legt, maar over een verzinsel van de farma-industrie en hype, etc. heb ik geenzins gesproken. Van dergelijke uitspraken houd ik mij ver en daar wil ik graag ook niet mee vergeleken worden. Mocht dat de bedoeling zijn geweest.
(~)
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door parsifal »

Wandelende schreef:
liz boer schreef:
Wandelende schreef:
liz boer schreef: Het is duidelijk erfelijk, maar manifesteerd zich wel heftiger doordat er meer van kinderen verwacht wordt er minder stuctuur van buitenaf wordt gegeven en door de media steeds flitsende beelden. Er zijn nog wel meer factoren op te noemen, maar idd je kunt het niet ergens van krijgen, je wordt er mee geboren.
Tijdens de bevruchting is het hele unieke DNA compleet, daar zitten de stoornissen ook in.
Afwijkingen in de hersenen kunnen dus veroorzaakt worden door genoemde punten. En daarmee dus ook in erfelijkheid worden doorgegeven. In dat opzicht is er dus sprake van een indirect gevolg, zoals ik in mijn vorige post reeds aan heb gegeven.
In de familie van mijn moeder komt het veel voor, geen vactinatie, geen overdadig eten met toevoegingen, mij oudste tante kwam uit 1920.

Ik hoorde vandaag de stelling dat ADHD uitgevonden was door de farmaceutische industrie, om zo lekker te verdienen, zo heeft iedereen zijn theorieeën.

Het is echt naar voor mensen die ADHD/PDD=NOS e.d. hebben om al die complottheorieeën over je heen te krijgen, ook de kreet dat het een hype is, of dat mensen niet streng genoeg zijn voor hun kinderen, nou ik ben echt heel streng opgevoed, niet ingeent, we aten veel uit eigen tuin, er werd regelmatig een varken naar de slager gebracht... dus geen hormoon/antibiotica vlees.
Ik wordt er zo moe van...
Je haalt er wel heel veel bij. Zoveel dat ik het bijna niet meer als reactie op mij kan zien.
Ik heb geenzins over een complottheorie, noch verkondig een complottheorie. Het enige dat ik zeg is dat hersenafwijkingen worden versterkt door oa. vaccins, straling, genetische modificatie. (En daarmee dus een extra oorzaak is geworden, waar één van de gevolgen een verhoogde kans op...is.)

Misschien zie ik het verkeerd en voelt het alsof je woorden in mijn mond legt, maar over een verzinsel van de farma-industrie en hype, etc. heb ik geenzins gesproken. Van dergelijke uitspraken houd ik mij ver en daar wil ik graag ook niet mee vergeleken worden. Mocht dat de bedoeling zijn geweest.
Er is een studie geweest van Wakefield waarin een correlatie werd gezien tussen autisme en het vaccin wat kinderen in Engeland kregen. Geen enkele latere studie heeft dit resultaat bevestigd. En er zijn veel studies gedaan (ook door onderzoekers die geen belangen in de industrie hebben, om wat complottheorieën uit de wereld te halen). Niemand kan zeggen dat het uitgesloten is dat er een verband is (zo werkt medische wetenschap niet), maar met de gegevens die er zijn is het niet veel onwaarschijnlijker dat de vaccins beschermen tegen autisme dan dat ze autisme veroorzaken.

Ik ben een groot voorstander van het vaccineren tegen kinderziektes als mazelen, polio en kinkhoest (en de rest, maar met iets minder nadruk) en denk dat niet vaccineren je kind in nodeloos gevaar brengt en bovendien een extra gevaar voor de volksgezondheid veroorzaakt. Ik denk ook dat verplichte vaccinatie slecht is. Verder denk ik dat er een gevaar is als kinderdagverblijven niet-gevaccineerde kinderen mogen weigeren. Het drijft deze kinderen naar elkaar toe en maakt daardoor het gevaar op een uitbraak groter.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door eilander »

Het kabinet ziet (nog) niets in dwang, maar in voorlichting.
De afname van vaccinaties is echter te zien bij hoog-opgeleide mensen. Dat betekent dat voorlichting waarschijnlijk niet zo heel veel nut heeft. Deze mensen hébben zich al goed in het onderwerp verdiept, neem ik aan. Zo'n beslissing neem je niet zomaar even. Ze laten zich ook niet beïnvloeden door een sterk gestuurde campagne, dat werkt eerder averechts.

Kortom: voorlichting heeft geen zin en dus komt er vroeg of laat toch dwang.
Als dat er dan toe leidt dat er minder kinderen naar de opvang gaan en ouders weer thuis voor hun kindje zorgen vóór ze naar school moeten, is dat in elk geval een positief effect :)
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Piet Puk »

Ach, het is de VVD die het voorstelt. Wellicht dat het beter is dat ze komend jaar even afwachten in hoeverre ze afhankelijk zijn van steun in de Eerste Kamer van bijvoorbeeld de SGP. Er wordt ook volgens mij bewust gezegd dat de VVD dit 'overweegt'.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Jantje »

Piet Puk schreef:Ach, het is de VVD die hiet voorstelt. Wellicht dat het beter is dat ze komend jaar even afwachten in hoeverre ze afhankelijk zijn van steun in de Eerste Kamer van bijvoorbeeld de SGP. Er wordt ook volgens mij bewust gezegd dat de VVD dit 'overweegt'.
Dat gaat in dit geval niet op. De ChristenUnie is sowieso al tegen, maar de andere 3 coalitiepartijen hebben ook steun van de PvdA en SP. Dus dan halen ze waarschijnlijk ook de Eerste Ksmer alsnog een meerderheid (VVD, CDA, D66, PvdA en SP). En waarschijnlijk is de GroenLinks ook wel voor.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]

Bericht door Piet Puk »

Jantje schreef:
Piet Puk schreef:Ach, het is de VVD die hiet voorstelt. Wellicht dat het beter is dat ze komend jaar even afwachten in hoeverre ze afhankelijk zijn van steun in de Eerste Kamer van bijvoorbeeld de SGP. Er wordt ook volgens mij bewust gezegd dat de VVD dit 'overweegt'.
Dat gaat in dit geval niet op. De ChristenUnie is sowieso al tegen, maar de andere 3 coalitiepartijen hebben ook steun van de PvdA en SP. Dus dan halen ze waarschijnlijk ook de Eerste Ksmer alsnog een meerderheid (VVD, CDA, D66, PvdA en SP). En waarschijnlijk is de GroenLinks ook wel voor.
Oké, maar kan een échte liberaal dit uitleggen?
Plaats reactie