Presidentsverkiezingen USA 2016

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Jantje »

refo schreef:
Jantje schreef::tas

Geniaal dit, @gallio.

Ik bedoel iemand uit de Netherlands Reformed Congregations.
Als zo doorgaat, kom je wel weer op 1 in de thermometer. Je hebt in 14 dagen alweer 350 bijdragen.
Leuk voor jouw administratie, maar wat heb ik daarmee te maken? Of wil je dat ik een poos het forum verlaat?

Overigens, jij komt bijna richting de 20.000 posts. Die heb je toch ook allemaal hier moeten uittypen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Wandelende »

Jantje schreef:
refo schreef:
Jantje schreef::tas

Geniaal dit, @gallio.

Ik bedoel iemand uit de Netherlands Reformed Congregations.
Als zo doorgaat, kom je wel weer op 1 in de thermometer. Je hebt in 14 dagen alweer 350 bijdragen.
Leuk voor jouw administratie, maar wat heb ik daarmee te maken? Of wil je dat ik een poos het forum verlaat?

Overigens, jij komt bijna richting de 20.000 posts. Die heb je toch ook allemaal hier moeten uittypen.
Trump zou zeggen: Fraude.
Refo heeft veel meer posts, daar zit China vast en zeker achter. De Democraten en journalisten van CNN stellen Jantje bewust in een kwaad daglicht. Zijn aantallen liggen in werkelijkheid veel hoger.

Tijd voor verkiezingen. @Piet Poll?
(~)
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Jantje »

En? Wat wordt het onderwerp van die verkiezingen?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Piet Puk
Berichten: 5440
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Piet Puk »

Wandelende schreef:
Jantje schreef:
refo schreef:
Jantje schreef::tas

Geniaal dit, @gallio.

Ik bedoel iemand uit de Netherlands Reformed Congregations.
Als zo doorgaat, kom je wel weer op 1 in de thermometer. Je hebt in 14 dagen alweer 350 bijdragen.
Leuk voor jouw administratie, maar wat heb ik daarmee te maken? Of wil je dat ik een poos het forum verlaat?

Overigens, jij komt bijna richting de 20.000 posts. Die heb je toch ook allemaal hier moeten uittypen.
Trump zou zeggen: Fraude.
Refo heeft veel meer posts, daar zit China vast en zeker achter. De Democraten en journalisten van CNN stellen Jantje bewust in een kwaad daglicht. Zijn aantallen liggen in werkelijkheid veel hoger.

Tijd voor verkiezingen. @Piet Poll?
:offtopic
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Wandelende »

Piet Puk schreef: :offtopic
Off-topic? Welnee.
Ik heb het over Trump. Over Democraten. Over de CNN. En verkiezingen. Ook nog journalisten. En zelfs over fraude.
Aardig wat raakvlakken met de topictitel.
Hooguit is het betrekken "Piet Poll" wat off-topic.

:)
(~)
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Luther »

Ik hoop toch nog steeds op een opstand binnen de Republikeinse partij, of dat Trump zegt: Weet je, ik ben 72, het is mooi geweest.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
gallio
Berichten: 1970
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door gallio »

Luther schreef:... of dat Trump zegt: Weet je, ik ben 72, het is mooi geweest.
Je bedoelt dat hij zich niet kandidaat stelt voor de verkiezing in 2020, of dat hij voor die tijd vrijwillig aftreedt?
Piet Puk
Berichten: 5440
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Piet Puk »

Luther schreef:Ik hoop toch nog steeds op een opstand binnen de Republikeinse partij, of dat Trump zegt: Weet je, ik ben 72, het is mooi geweest.
Bedoel je dat er zijn die 95 stellingen op het Witte Huis timmeren?
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9193
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door parsifal »

Jantje schreef:Uiteraard.

Misschien wordt het wel een onpartijdig lid van de NRC uit Amerika. :hum :huhu

Maar aangezien Trump zelf een Republikein is, en hij zich wellicht herkiesbaar stelt, vermoed ik dat er enkel vanuit de Democraten iemand moet komen die ze capabel genoeg achten om met hem de strijd aan te gaan.
Ik hoop toch dat na Trump er iemand komt die kan verbinden. Ik ben denk ik in veel opzichten een centrist (Aan Democratische zijde kon ik me wel vinden in Obama, aan de rechterkant wel in Jeb Bush of Kasich). Het is jammer dat juist veel republikeinen ook zo pro-wapenbezit zijn en het is jammer dat veel democraten zo dwingend liberaal zijn op het etische vlak (hier was Obama een stuk minder erg dan Clinton trouwens).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Ambtenaar »

parsifal schreef: Ik hoop toch dat na Trump er iemand komt die kan verbinden.
Er komt per definitie een andere president na Trump. De vraag is of dat in 2021 het geval is of in 2025.
Het is jammer dat juist veel republikeinen ook zo pro-wapenbezit zijn
Je redeneert wel heel erg vanuit je Europese context.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door refo »

Luther schreef:Ik hoop toch nog steeds op een opstand binnen de Republikeinse partij, of dat Trump zegt: Weet je, ik ben 72, het is mooi geweest.
Trump doet het heel goed in Amerika.
Iedereen blijft wakker en iedereen is opeens geïnteresseerd in de politiek. Bij Obama zat iedereen te dutten.
De berichtgeving (in Nederland in ieder geval) is van het soort: 'sinds het begin van de voetbalcompetitie zijn in Nederland al 7 mensen bij liquidaties omgekomen'.
Net als de Brexit-berichtgeving, trouwens.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Luther »

refo schreef:
Luther schreef:Ik hoop toch nog steeds op een opstand binnen de Republikeinse partij, of dat Trump zegt: Weet je, ik ben 72, het is mooi geweest.
Trump doet het heel goed in Amerika.
Iedereen blijft wakker en iedereen is opeens geïnteresseerd in de politiek. Bij Obama zat iedereen te dutten.
De berichtgeving (in Nederland in ieder geval) is van het soort: 'sinds het begin van de voetbalcompetitie zijn in Nederland al 7 mensen bij liquidaties omgekomen'.
Net als de Brexit-berichtgeving, trouwens.
Of Trump het goed doet in Amerika... Kijk even naar de midterms…
Het gaat mij om de wijze waarop Trump zijn ambt vervuld. Ik lees op dit moment het boek van Bob Woodward: ANgst. Het is echt drama hoe het intern in het Witte Huis gaat. "Wee het land, welks koning een kind is." (Pred. 10:16)
De impulsiviteit waarmee hij handelsverdragen opzegt, de retoriek waarmee hij via oorlogstaal de internationale verhoudingen onnodig op scherp zet, het belachelijke voorstel van de muur met Mexico, maar vooral zijn constante belediging va de media (fake news) ook terwijl bepaalde zaken gewoon onomstotelijk vast staan. Het is levensgevaarlijk als je een bevolking op dit wijze ophitst. Je ziet het effect: er is geen verbinding meer, bestuurlijk is Amerika lamgeslagen, mensen worden tegen elkaar opgezet, etc.
En wat @parsifal zegt is terecht: dat de Republikeinen het wapenbezit niet aan banden willen leggen, is gezien de voortdurende schietpartijen en drama's op scholen bijvoorbeeld, niet te begrijpen.

Ben ik zo blij met de Democraten; niet echt, en daarom zei ik dat ik hoopte dat Trump straks zegt: Jongens, ik ga met pensioen, kies maar een andere Republikeinse kandidaat. En dan hoop ik op iemand als John Kasich, eventueel zelfs Mike Pence of Ted Cruz.

Wat de Brexit betreft: dat is inmiddels één grote chaos. Hopelijk komt er een tweede referendum en kiest het Britse volk dan voor blijven bij de EU.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Ambtenaar »

Luther schreef: Of Trump het goed doet in Amerika... Kijk even naar de midterms…
Trump doet het daarin niet slechter dan andere presidenten.
Je ziet het effect: er is geen verbinding meer, bestuurlijk is Amerika lamgeslagen, mensen worden tegen elkaar opgezet, etc.
Ik denk dat Trump niet zozeer veroorzaker is van de segregatie in de Amerikaanse samenleving, maar dat zijn verkiezing dit zichtbaar heeft gemaakt.
En wat @parsifal zegt is terecht: dat de Republikeinen het wapenbezit niet aan banden willen leggen, is gezien de voortdurende schietpartijen en drama's op scholen bijvoorbeeld, niet te begrijpen.
Je redeneert vanuit de Nederlandse context, en dat is niet heel sterk. Je kunt niet vanuit de Nederlandse normen de normen in een andere samenleving beoordelen.
Wim Anker
Berichten: 3894
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door Wim Anker »

Ik zie Trump toch wel als soort Kores. Maar dan anno 2018. En ook dat is / was toch iets om op dankdag dankbaar voor te zijn.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9193
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Presidentsverkiezingen USA 2016

Bericht door parsifal »

refo schreef:
Luther schreef:Ik hoop toch nog steeds op een opstand binnen de Republikeinse partij, of dat Trump zegt: Weet je, ik ben 72, het is mooi geweest.
Trump doet het heel goed in Amerika.
Iedereen blijft wakker en iedereen is opeens geïnteresseerd in de politiek. Bij Obama zat iedereen te dutten.
De berichtgeving (in Nederland in ieder geval) is van het soort: 'sinds het begin van de voetbalcompetitie zijn in Nederland al 7 mensen bij liquidaties omgekomen'.
Net als de Brexit-berichtgeving, trouwens.
Mensen zijn ook meer geinteresseerd in de details van hun hypotheek, als de huizenprijzen hard dalen. Daarmee is dat niet perse goed voor de huizenbezitter. Over het algemeen is het prettig als mensen de gevolgen van politieke besluiten niet al te erg voelen (ook omdat positieve veranderingen over het algemeen minder opgemerkt worden dan negatieve).

Verder meen ik me te herinneren dat er op Obama nogal wat kritiek was vanwege de oplopende staatsschuld. Merk op dat dit gebeurde tijdens het puinruimen van een crisis. Trump zit nu met een goede economie en laat de staatsschuld nog steeds extreem oplopen.

En Trump is niet de veroorzaker van de verdere verwijdering van links en rechts. Hij doet echter ook totaal niet zijn best om mensen dichter bij elkaar te brengen en samenwerking voor elkaar te krijgen. Obama kreeg in zijn eerste jaren niet voor elkaar wat hij voor elkaar had kunnen krijgen, juist omdat hij bij aardig wat wetsvoorstellen republikeinse steun zocht (en niet kreeg), terwijl hij wel degelijk een meerderheid had.

Sommige kritiek op Trump is inderdaad gezocht. Ik vind het vrij stuitend dat Macron staat te betogen tegen nationalisme, terwijl Frankrijk vol staat met beelden van Napoleon, bij de Arc de Triomphe (waar gesneuvelden tijdens bloedige veroveringsoorlogen worden herdacht). Ook wordt van Trump verwacht te stoppen met wapenverkoop aan Saudi Arabie (en terecht) maar ondertussen gaat bijvoorbeeld Zweden er in stilte mee door. Maar dat maakt Trump's beleid niet beter.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie