De SGP - een open partij

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

De SGP - een open partij

Bericht door Mara »

Gisteravond zag ik een filmpje, waarin te zien was dat de heer van der Staaij een abortuskliniek bezocht. Hij schoof aan bij K&vdB, waarin hij in debat ging met een abortusarts. Mijn zoon die terwijl op twitter zat, las meteen positieve tweets.
Dat velen een voorbeeld zouden kunnen nemen aan de manier van discussiëren van deze SGP voorman. Rustig, doordacht en prettig.
En passant werd ook ook nog mevr. Janse genoemd, maar hij ging daar inhoudelijk niet op in.
Wat vinden jullie van zo'n "werkbezoek"?
Het maakt op mij een positieve indruk, dat de SGP steeds meer naar buiten treedt en een open oog heeft voor problemen in de samenleving.
Ik denk dat dit goed is voor jongeren, die op het punt staan een stemkeuze te maken.
Zijn jullie het hiermee eens?

N.B. Ik heb even getwijfeld om het in het bestaande topic te plaatsen, maar dit gaat meer over mevr. Janse.
Als de mods dit toch beter vinden, kan het natuurlijk alsnog daarin overgezet worden. :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Curatorium
Berichten: 1564
Lid geworden op: 17 apr 2012, 17:47

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Curatorium »

Sinds de SGP de mediablokkade heeft opgeheven, vind ik dat ze sowieso positiever in het nieuws komen.
Mensen zien nu op televisie waar ze werkelijk voor staan i.p.v. een partij die ze alleen kennen van de 'zwarte kousen'.
Wilhelm
Berichten: 3240
Lid geworden op: 13 okt 2007, 19:26

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Wilhelm »

Helemaal eens. Prachtig dat we als bevindelijk gerefomeerden zo beter ons punt kunnen maken.
Zo kun je wat doen om het karikatuur te ontkrachten. Dat is winst. Hoewel er ook nog genoeg negatieve reacties zijn hoor.

En ik denk dat het goed zou zijn als die openheid breder wordt. Predikanten zouden ook iets aan mediatraining moeten doen en ook aanschuiven bij dit soort programma's. Een prachtige mogelijkheid.
Online
DDD
Berichten: 28480
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De SGP - een open partij

Bericht door DDD »

Precies. Dat is beter dan zichzelf vervullende profetieen uit te spreken over het einde van de tolerantie van christenen in Nederland.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Ad Anker »

Gisteren op de radio hoorde ik een journalist zeggen: 'Die nummer twee, meneer Dijkgraaf, staat de media graag te woord. Hij heeft het helemaal niet veel over God, wel over cijfers.' Die journalist vond dat duidelijk positief, ik weet niet of het werkelijk zo positief is, dit beeld. (Al heb ik een hoge pet op van dhr. Dijkgraaf hoor!)
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De SGP - een open partij

Bericht door -DIA- »

Maar ja... een fusie met de CU.... zit er direct nóg niet in...
Eerst de partij openstellen voor Roomsen en dan verder kijken....
Misschien volgen we het CDA wel op afstand...
Voor een deel al dezelfde weg afgelegd als de oude AR...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Jongere »

Anker schreef:Gisteren op de radio hoorde ik een journalist zeggen: 'Die nummer twee, meneer Dijkgraaf, staat de media graag te woord. Hij heeft het helemaal niet veel over God, wel over cijfers.' Die journalist vond dat duidelijk positief, ik weet niet of het werkelijk zo positief is, dit beeld. (Al heb ik een hoge pet op van dhr. Dijkgraaf hoor!)
Als een onderwerp over cijfers gaat, moet een christen het ook over cijfers hebben. En vooral: dat doen zo bekwaam als in zijn vermogen ligt. In het geval van Dijkgraaf is dat erg bekwaam.
Wat ik vooral niet positief vind, is dat die journalist zich er blijkbaar over verbaast dat christenpolitici/SGP-ers geen one-issue mensen zijn, maar serieus iets hebben in te brengen over allerlei onderwerpen.
Dat is dan ook waarvoor Dijkgraaf in de politiek zit. Niet om te evangeliseren - al krijgt hij waarschijnlijk heus wel eens ergens de mogelijkheid voor zijn geloof uit te komen. Ik geloof dat hij dat dan ook niet zal laten. Maar hij zit daar ook hoofdzakelijk voor de cijfers. De wereld heeft ook grote behoefte aan zulke mensen, onder andere in de politiek.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: De SGP - een open partij

Bericht door huisman »

Mara schreef:Gisteravond zag ik een filmpje, waarin te zien was dat de heer van der Staaij een abortuskliniek bezocht. Hij schoof aan bij K&vdB, waarin hij in debat ging met een abortusarts. Mijn zoon die terwijl op twitter zat, las meteen positieve tweets.
Dat velen een voorbeeld zouden kunnen nemen aan de manier van discussiëren van deze SGP voorman. Rustig, doordacht en prettig.
En passant werd ook ook nog mevr. Janse genoemd, maar hij ging daar inhoudelijk niet op in.
Wat vinden jullie van zo'n "werkbezoek"?
Het maakt op mij een positieve indruk, dat de SGP steeds meer naar buiten treedt en een open oog heeft voor problemen in de samenleving.
Ik denk dat dit goed is voor jongeren, die op het punt staan een stemkeuze te maken.
Zijn jullie het hiermee eens?

N.B. Ik heb even getwijfeld om het in het bestaande topic te plaatsen, maar dit gaat meer over mevr. Janse.
Als de mods dit toch beter vinden, kan het natuurlijk alsnog daarin overgezet worden. :)
Ik heb K&vdB via internet bekeken en vond van der Staaij erg goed. Die abortusarts stelde daar geen enkel argument tegenover alleen maar het zelfbeschikkingsrecht van de vrouw. Wat blijft abortus toch een verschrikkelijk kwaad in ons land. Per jaar worden 30000 ongeboren kinderen door medische oorlogsvoering vermoord in ons land. Daar vallen de misdaden van Assad bij in het niet.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Mara »

huisman schreef:
Mara schreef:Gisteravond zag ik een filmpje, waarin te zien was dat de heer van der Staaij een abortuskliniek bezocht. Hij schoof aan bij K&vdB, waarin hij in debat ging met een abortusarts. Mijn zoon die terwijl op twitter zat, las meteen positieve tweets.
Dat velen een voorbeeld zouden kunnen nemen aan de manier van discussiëren van deze SGP voorman. Rustig, doordacht en prettig.
En passant werd ook ook nog mevr. Janse genoemd, maar hij ging daar inhoudelijk niet op in.
Wat vinden jullie van zo'n "werkbezoek"?
Het maakt op mij een positieve indruk, dat de SGP steeds meer naar buiten treedt en een open oog heeft voor problemen in de samenleving.
Ik denk dat dit goed is voor jongeren, die op het punt staan een stemkeuze te maken.
Zijn jullie het hiermee eens?

N.B. Ik heb even getwijfeld om het in het bestaande topic te plaatsen, maar dit gaat meer over mevr. Janse.
Als de mods dit toch beter vinden, kan het natuurlijk alsnog daarin overgezet worden. :)
Ik heb K&vdB via internet bekeken en vond van der Staaij erg goed. Die abortusarts stelde daar geen enkel argument tegenover alleen maar het zelfbeschikkingsrecht van de vrouw. Wat blijft abortus toch een verschrikkelijk kwaad in ons land. Per jaar worden 30000 ongeboren kinderen door medische oorlogsvoering vermoord in ons land. Daar vallen de misdaden van Assad bij in het niet.
Ik kon maar niet begrijpen dat zo'n leuke jonge arts bewust kiest voor zo'n onderdeel van het medische vak. :nonnon
En die andere donkerharige mevrouw, ben even de naam kwijt, reageerde echt heel fel.
Het zelfbeschikkingsrecht van de vrouw, werd voortdurend als argument gebruikt.
Er werd uiteindelijk schoorvoetend toegegeven dat een "vrucht", zo wordt dat genoemd in de kliniek, van 13 weken wel al kompleet is, maar zo piepklein. En de vrouw krijgt een roesje dus maakt het niet bewust mee.
Iedere vrouw die een miskraam in de 13e week heeft gehad, waaronder ik ook, ziet dat echt niet als een "vrucht", maar als haar kindje.
Ik kreeg gewoon kippenvel toen ik die behandelkamer zag.
Ik vind het heel erg knap van v.d. Staaij dat hij niet emotioneel werd, wat je soms wel ziet gebeuren bij een dergelijk onderwerp.
Maar zo denkt een mens, als hij God uit zijn leven schrapt: "Ik bepaal het zelf!"
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Mara »

Anker schreef:Gisteren op de radio hoorde ik een journalist zeggen: 'Die nummer twee, meneer Dijkgraaf, staat de media graag te woord. Hij heeft het helemaal niet veel over God, wel over cijfers.' Die journalist vond dat duidelijk positief, ik weet niet of het werkelijk zo positief is, dit beeld. (Al heb ik een hoge pet op van dhr. Dijkgraaf hoor!)
Ik heb zelfs een poosje geleden een leuk fragment van Powned bekeken, waarin de heer Dijkgraaf die brutaaltjes van repliek dient. Het was vlak voor het zomerreces, van Powned nieuws, in mei. De 2e kamer ging nog even door.
Die gasten zijn erop uit om bepaalde kamerleden op de kast te krijgen en dat lukt steeds minder vaak. Dit mediatijdperk vraagt nu eenmaal een andere taktiek dan ten tijde van de oprichting van de SGP.
Als je "bang" bent van tv reporters, kun je beter een ander vak kiezen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Bona Fide
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 feb 2013, 13:05

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Bona Fide »

Mara schreef:Wat vinden jullie van zo'n "werkbezoek"?
Het maakt op mij een positieve indruk, dat de SGP steeds meer naar buiten treedt en een open oog heeft voor problemen in de samenleving.
Ik denk dat dit goed is voor jongeren, die op het punt staan een stemkeuze te maken.
Zijn jullie het hiermee eens?
Ik ben het hier wel mee eens en vindt het een goede zaak. Je moet op bepaalde sites de reacties maar eens lezen als de SGP in het nieuws is. Daar lusten de honden geen brood van. Ik vraag me dan af of degenen die reageren wel eens een SGP-er in levenden lijve hebben gezien/ontmoet/gesproken.
Daarom is het goed dat er meer openheid is richting de media, zodat niet alleen ongenuanceerde vooroordelen worden weggenomen, maar bovenal het SGP-geluid, of beter Gods heilzame geboden waar de SGP zich op baseert, gehoord wordt. Maar, ook dan zal er altijd weerstand zijn/blijven.
Koop de waarheid en verkoop ze niet. (Spreuken 23 : 23a)
Wilhelm
Berichten: 3240
Lid geworden op: 13 okt 2007, 19:26

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Wilhelm »

-DIA- schreef:Maar ja... een fusie met de CU.... zit er direct nóg niet in...
Helaas nog niet. Wat mij betreft zo snel mogelijk.
Gebruikersavatar
Bona Fide
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 feb 2013, 13:05

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Bona Fide »

Wilhelm schreef:
-DIA- schreef:Maar ja... een fusie met de CU.... zit er direct nóg niet in...
Helaas nog niet. Wat mij betreft zo snel mogelijk.
Gelukkig niet, wat mij betreft komt dat ook niet. De verschillen zijn in alle opzichten te groot.
Koop de waarheid en verkoop ze niet. (Spreuken 23 : 23a)
sirdanilot
Berichten: 772
Lid geworden op: 26 jun 2012, 13:49
Locatie: Leiden

Re: De SGP - een open partij

Bericht door sirdanilot »

Ik slikte toch wel even toen ik het las hoor...
Voor mij heeft een abortuskliniek welhaast iets weg van een concentratiekamp ! Wat een verdriet, wat eeen leed, is er op zo'n plek. Het vereist heel erg veel moed om daar zomaar naartoe te gaan als 'werkbezoek'. Ik vind het heel erg dapper.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De SGP - een open partij

Bericht door -DIA- »

Onze geschiedenis is belangrijk. Soms bekruipt me de gedachte dat we onze voorgangers wat uit het oog zijn verloren.
Ook zaken uit de politiek, en over onze voorgangers, kunnen stichtelijk zijn.

Vanmorgen las ik uit De Banier iets uit het leven van ir. C.N. van Dis sr. Het is goed als we onze voorgangers niet vergeten, niet om hen te verheelijken, maar om ook daar het werk van de genade Gods in te lezen. In drie afleveringen werd in De Banier in 1998 stilgestaan 'om te gedenken', een korte, leerzame geschiedenis, de weg die God met deze man hield. En daar we lezen om onze voorgangers te gedenken die het Woord Gods gesproken hebben, leek het me nuttig dit ook door te geven, waar ik soms gevoel heb dat we het oude, de grond waar we uit gesproten zijn, teveel vergeten is. Voorgangers, die niet alleen in de kerk, maar ook die in politiek een rijk getuigenis mochten afleggen. Het lezen van deze drie afleveringen getuigt ook van Gods werk in het leven van deze oude voorganger in de SGP.

https://www.digibron.nl/zoeken/zoekwoor ... e-aflopend

PS Ik heb verwijzing naar De Banier (SGP) maar hier geplaatst, daar een ander topic, SGP, waar staan we? is gesloten.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie