De SGP - een open partij

Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: De SGP - een open partij

Bericht door J.C. Philpot »

HersteldHervormd schreef:Opzich ben ik het wel met Ambtenaar eens dat er wel degelijk een grens moet zijn wat wél of wat niet acceptabel is.

De NOS (NPO) zoekt absoluut niet de grens op vind ik, maar ze zijn weldegelijk behoorlijk gekleurd. Ik vind dat ze wel wat neutraler mogen zijn, ook in de wetenschap dat ze min of meer een staatsomroep zijn.
Wat mij betreft trekt de regering onmiddelijk de stekker uit de publieke omroep. Het is allereerst niet meer van deze tijd (komt uit de tijd van voor de privatiseringen, en is daarnaast een reliek uit de tijd van de verzuiling van heel de samenleving), en ik vind het onjuist dat er belastinggeld naar amusement en link-gekleurde propaganda gaat.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef:
De NOS (NPO) zoekt absoluut niet de grens op vind ik, maar ze zijn weldegelijk behoorlijk gekleurd. Ik vind dat ze wel wat neutraler mogen zijn, ook in de wetenschap dat ze min of meer een staatsomroep zijn.
In Nederland hebben we geen staatsomroep. Wel een omroep betaald uit publieke middelen.
In deze discussie loopt de gekleurdheid van een omroep en de grenzen waaraan zij zich moeten houden door elkaar heen. Je ziet dit ook terug in de Nazi rellen waar we tegenwoordig regelmatig mee te maken hebben. Als FVD of PVV over nazi-vergelijkingen gaan beginnen is de verontwaardiging groot, als iemand anders uit de TK over nazi-vergelijkingen begint is dat meestal wel gerechtvaardigd. In deze lijken FVD en PVV de slachtoffer, maar dat is niet zo. Trouwens, de actie van Pepijn van Houwelingen van gisteren is wel een beetje misdadig vind ik.
Ik vermoed dat jouw geheugen selectief is. Toen Thom de Graaf destijds Fortuyn plaatste in de context van bezetting en onderduiken door voor te lezen uit het dagboek van Anne Frank, onstond er ook ophef.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De SGP - een open partij

Bericht door DDD »

J.C. Philpot schreef:
HersteldHervormd schreef:Opzich ben ik het wel met Ambtenaar eens dat er wel degelijk een grens moet zijn wat wél of wat niet acceptabel is.

De NOS (NPO) zoekt absoluut niet de grens op vind ik, maar ze zijn weldegelijk behoorlijk gekleurd. Ik vind dat ze wel wat neutraler mogen zijn, ook in de wetenschap dat ze min of meer een staatsomroep zijn.
Wat mij betreft trekt de regering onmiddelijk de stekker uit de publieke omroep. Het is allereerst niet meer van deze tijd (komt uit de tijd van voor de privatiseringen, en is daarnaast een reliek uit de tijd van de verzuiling van heel de samenleving), en ik vind het onjuist dat er belastinggeld naar amusement en link-gekleurde propaganda gaat.
Er is niets mis met de publieke omroep, maar wel met al die privatiseringen.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Bonny »

Erik1960 schreef:
merel schreef:Weet iemand in hoeverre bepaalde politieke partijen verboden kunnen worden? Hoe ver mag je gaan met het verspreiden van leugens, complotten en aanzetten tot haat?
als ik zie hoeveel moeite het kostte om bepaalde motorclubs verboden te krijgen, zal dat niet meevallen. Er is een grondwettelijk recht op vereniging en alleen het openbaar ministerie kan de rechter vragen een verbod in te stellen.
Het heeft heel veel moeite gekost om destijds CP'86 verboden te krijgen. Crux hierbij was dat die partij opriep tot geweld
The Groom's still waiting at the altar
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: De SGP - een open partij

Bericht door J.C. Philpot »

DDD schreef:
J.C. Philpot schreef:
HersteldHervormd schreef:Opzich ben ik het wel met Ambtenaar eens dat er wel degelijk een grens moet zijn wat wél of wat niet acceptabel is.

De NOS (NPO) zoekt absoluut niet de grens op vind ik, maar ze zijn weldegelijk behoorlijk gekleurd. Ik vind dat ze wel wat neutraler mogen zijn, ook in de wetenschap dat ze min of meer een staatsomroep zijn.
Wat mij betreft trekt de regering onmiddelijk de stekker uit de publieke omroep. Het is allereerst niet meer van deze tijd (komt uit de tijd van voor de privatiseringen, en is daarnaast een reliek uit de tijd van de verzuiling van heel de samenleving), en ik vind het onjuist dat er belastinggeld naar amusement en link-gekleurde propaganda gaat.
Er is niets mis met de publieke omroep, maar wel met al die privatiseringen.
Die mening kun je toegedaan zijn. Maar in dat geval hoort de achterban van rechts evenveel invloed en inbreng te hebben als links op de publieke omroep, omdat de rechtse partijen een aanzienlijk deel van de Nederlandse bevolking vertegenwoordigen.

En niet gelijk op hoge poten staan als ON iets zegt dat de linkse media onwelgevallig is.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 26 sep 2022, 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Herman »

J.C. Philpot schreef:Wat mij betreft trekt de regering onmiddelijk de stekker uit de publieke omroep. Het is allereerst niet meer van deze tijd (komt uit de tijd van voor de privatiseringen, en is daarnaast een reliek uit de tijd van de verzuiling van heel de samenleving), en ik vind het onjuist dat er belastinggeld naar amusement en link-gekleurde propaganda gaat.
In de huidige maatschappij krijg je dan alleen informatie die met geld gekocht wordt. Dat is ook onwenselijk.
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: De SGP - een open partij

Bericht door HersteldHervormd »

Het is heel simpel, nieuws is nieuws. Als iemand zich misdraagt, of opmerkingen maakt waar ophef over ontstaat dan kan je dat natuurlijk in een nieuwsbericht verwerken:

Bijvoorbeeld: Ophef over uitspraak Trump.

Op het ogenblik zou de NOS het verwoorden als: Woede om nazi-uitlatingen Trump.

Ik vind dat je als nationale omroep nieuws neutraal moet brengen, zodat mensen zelf een oordeel erover kunnen geven. Nu worden mensen eigenlijk een beetje gemanipuleerd.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Ambtenaar »

J.C. Philpot schreef: Die mening kun je toegedaan zijn. Maar in dat geval hoort de achterban van rechts evenveel invloed en inbreng te hebben als links op de publieke omroep, omdat de rechtse partijen een aanzienlijk deel van de Nederlandse bevolking vertegenwoordigen.
In Nederland is dat geregeld via de omroepen.
En niet gelijk op hoge poten staan als ON iets zegt dat de linkse media onwelgevallig is.
Je moet niet nuanceren.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Herman »

HersteldHervormd schreef:Bijvoorbeeld: Ophef over uitspraak Trump.

Op het ogenblik zou de NOS het verwoorden als: Woede om nazi-uitlatingen Trump.
Dat is natuurlijk niet waar. Als Trump een nazi-uitlating doet, dan is dat een feit wat je zo mag benoemen.

Lastiger wordt als hij Amerikaans rechts-nationalistische uitspraken die van toepassing zijn op een Amerikaanse context doet, die kan je niet als nazistisch benoemen.

De ophef over de hakenkruisvlag van kamerlid Van Houwelingen lijkt me dus tamelijk juist. Dat is nu eenmaal een nazisymbool.
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: De SGP - een open partij

Bericht door merel »

J.C. Philpot schreef:
HersteldHervormd schreef:Opzich ben ik het wel met Ambtenaar eens dat er wel degelijk een grens moet zijn wat wél of wat niet acceptabel is.

De NOS (NPO) zoekt absoluut niet de grens op vind ik, maar ze zijn weldegelijk behoorlijk gekleurd. Ik vind dat ze wel wat neutraler mogen zijn, ook in de wetenschap dat ze min of meer een staatsomroep zijn.
Wat mij betreft trekt de regering onmiddelijk de stekker uit de publieke omroep. Het is allereerst niet meer van deze tijd (komt uit de tijd van voor de privatiseringen, en is daarnaast een reliek uit de tijd van de verzuiling van heel de samenleving), en ik vind het onjuist dat er belastinggeld naar amusement en link-gekleurde propaganda gaat.
Liever niet. Denk dat wij voornamelijk NPO kijken. Juist NPO heeft prachtige documentaires en leerzame programma's ook voor kinderen. de commerciële omroepen komen niet verder dan plat amusement en suffe spelletjes.
MGG
Berichten: 3457
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: De SGP - een open partij

Bericht door MGG »

Ambtenaar schreef:
MGG schreef:
Vind jij dat de npo de omroep moet schrappen? Zo ja, omroep zwart ook?
De NPO heeft zich te houden aan de wettelijke kaders. Wat mij betreft zouden uitzendingen van ON voorlopig niet moeten doorgaan vanwege de leugens, alternatieve feiten en racisme.

Ik ben niet op de hoogte van wat OZ voor inhoud presenteert. Ik zie ook de relevantie niet van je opmerking, omdat OZ niet tot ophef leidt.
Omdat sommige mensen nu eenmaal wat minder lange tenen hebben. Als een enkel woordje reden is tot cancelen, dan is het oproepen tot geweld dat neem ik aan ook? Overigens maak ik mij er niet zor druk om. De npo produceert hoofdzakelijk bagger en dat zien we ook aam de kijkcijfers.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Ambtenaar »

MGG schreef:
Omdat sommige mensen nu eenmaal wat minder lange tenen hebben. Als een enkel woordje reden is tot cancelen, dan is het oproepen tot geweld dat neem ik aan ook? Overigens maak ik mij er niet zor druk om. De npo produceert hoofdzakelijk bagger en dat zien we ook aam de kijkcijfers.
Het heeft helemaal niets met lange tenen te maken. Het heeft te maken met ronduit racistische items, met de continue complotten en alternatieve feiten die gepresenteerd worden.

De kijkcijfers van de NPO zijn veel hoger dan die van de commerciële omroepen. In 2021 bestaat de top 20 van de best bekeken programma op televisie uit 19 programma's van de NPO en 1 van RLT4, met het programma van RTL4 op plaats 20. Als je daar de sportwedstrijden vanaf haalt, dan bestaat de top 20 nog steeds uit 19 programma's van de NPO en hetzelfde programma van RTL4. Dat staat dan wel op plek 12. Zie: https://kijkonderzoek.nl/kijkcijfers/tv ... rrapporten
MGG
Berichten: 3457
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: De SGP - een open partij

Bericht door MGG »

Ambtenaar schreef:
MGG schreef:
Omdat sommige mensen nu eenmaal wat minder lange tenen hebben. Als een enkel woordje reden is tot cancelen, dan is het oproepen tot geweld dat neem ik aan ook? Overigens maak ik mij er niet zor druk om. De npo produceert hoofdzakelijk bagger en dat zien we ook aam de kijkcijfers.
Het heeft helemaal niets met lange tenen te maken. Het heeft te maken met ronduit racistische items, met de continue complotten en alternatieve feiten die gepresenteerd worden.

De kijkcijfers van de NPO zijn veel hoger dan die van de commerciële omroepen. In 2021 bestaat de top 20 van de best bekeken programma op televisie uit 19 programma's van de NPO en 1 van RLT4, met het programma van RTL4 op plaats 20. Als je daar de sportwedstrijden vanaf haalt, dan bestaat de top 20 nog steeds uit 19 programma's van de NPO en hetzelfde programma van RTL4. Dat staat dan wel op plek 12. Zie: https://kijkonderzoek.nl/kijkcijfers/tv ... rrapporten
Volgens mij lopen de kijkcijfers (behalve bij sport) terug, terwijl de bevolking groeit. (Ik ben nu niet in de gelegenheid om de feiten op te zoeken, dus mocht ik ernaast zitten dan hoor ik het graag.) Vooral bij jongeren merk je het sterk dat tv kijken uit raakt en online kijken of podcasts luisteren juist in.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Ambtenaar »

MGG schreef:
Volgens mij lopen de kijkcijfers (behalve bij sport) terug, terwijl de bevolking groeit. (Ik ben nu niet in de gelegenheid om de feiten op te zoeken, dus mocht ik ernaast zitten dan hoor ik het graag.) Vooral bij jongeren merk je het sterk dat tv kijken uit raakt en online kijken of podcasts luisteren juist in.
Ja, er schijnt minder televisie te worden gekeken. Maar dat is het punt niet. Jij legde een verband tussen de kwaliteit van de programmas van de NPO en lagere kijkcijfers. Welnu, de NPO heeft de hoogste kijkcijfers.
MGG
Berichten: 3457
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: De SGP - een open partij

Bericht door MGG »

Ambtenaar schreef:
MGG schreef:
Volgens mij lopen de kijkcijfers (behalve bij sport) terug, terwijl de bevolking groeit. (Ik ben nu niet in de gelegenheid om de feiten op te zoeken, dus mocht ik ernaast zitten dan hoor ik het graag.) Vooral bij jongeren merk je het sterk dat tv kijken uit raakt en online kijken of podcasts luisteren juist in.
Ja, er schijnt minder televisie te worden gekeken. Maar dat is het punt niet. Jij legde een verband tussen de kwaliteit van de programmas van de NPO en lagere kijkcijfers. Welnu, de NPO heeft de hoogste kijkcijfers.
Ik zeg ook niet dat het elders beter is. De NPO is nu eenmaal de grootste zender die dankzij honderden miljoenen belastinggeld niet irritant veel reclame langs moet laten komen. De kijkcijfers vergelijken is daarom ook lastig. Feitelijk zijn het er meer, maar kun je het eerlijke concurrentie noemen. Dat de kijkcijfers teruglopen koppel ik inderdaad aan waardeloze programma's. De jongere lopen weg en de oudere sterven. Net als bij het cda heb je vergrijzing en daaraan gekoppeld krimp.
Plaats reactie