De SGP - een open partij

CvdW
Berichten: 2944
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: De SGP - een open partij

Bericht door CvdW »

Ik hoop dat deze nieuwe partij veel stemmen krijgt.
HersteldHervormd
Berichten: 6093
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: De SGP - een open partij

Bericht door HersteldHervormd »

CvdW schreef:Ik hoop dat deze nieuwe partij veel stemmen krijgt.
Hoezo?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
CvdW
Berichten: 2944
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: De SGP - een open partij

Bericht door CvdW »

Dat is een gunfactor richting Tom de Nooijer.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23846
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: De SGP - een open partij

Bericht door refo »

GerefGemeente-lid schreef:En een nieuw hoofdstuk: https://www.rd.nl/artikel/960979-tom-de ... -oldebroek
:offtopic
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: De SGP - een open partij

Bericht door GerefGemeente-lid »

refo schreef:
GerefGemeente-lid schreef:En een nieuw hoofdstuk: https://www.rd.nl/artikel/960979-tom-de ... -oldebroek
:offtopic
:nonnon
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
CvdW
Berichten: 2944
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: De SGP - een open partij

Bericht door CvdW »

Ik ben er van overtuigd dat CVO goede contacten wil onderhouden met de plaatselijke, provinciale en landelijke SGP. Of dit andersom ook is weet ik niet. Ik vraag mij wel af wat de diepste oorzaak is van dit onderliggende probleem.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4080
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Maanenschijn »

Ik ben er van overtuigd dat een eigen partij beginnen vrijwel nooit een goede optie is. In de loop van de jaren zal het afbreuk doen aan CVO en aan de SGP.

De meest succesvolle (en christelijke) route is een reorganisatie van binnenuit. Ook als je dan 4 jaar niet in de raad terecht komt.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
merel
Berichten: 9807
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: De SGP - een open partij

Bericht door merel »

DDD schreef:Wel jammer, zo'n scheuring. De ChristenUnie zal er vast een paar stemmen bij krijgen. Ik ben tegen scheuringen, maar ik zou het in zo'n geval ook niet over mijn hart verkrijgen om op de SGP te stemmen, ook al deed ik dat altijd.
De CU krijgt er in die regio waarschijnlijk weinig stemmen bij. De plaatselijke CU staat daar niet zo goed bekend. In de omliggende plaatsen ook niet ;)
merel
Berichten: 9807
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: De SGP - een open partij

Bericht door merel »

CvdW schreef:Ik ben er van overtuigd dat CVO goede contacten wil onderhouden met de plaatselijke, provinciale en landelijke SGP. Of dit andersom ook is weet ik niet. Ik vraag mij wel af wat de diepste oorzaak is van dit onderliggende probleem.
De diepste oorzaak van het probleem is dat men 'liever oren wil wassen dan voeten'.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4080
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Maanenschijn »

merel schreef:
De diepste oorzaak van het probleem is dat men 'liever oren wil wassen dan voeten'.
Helemaal eens.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
HersteldHervormd
Berichten: 6093
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: De SGP - een open partij

Bericht door HersteldHervormd »

CvdW schreef:Dat is een gunfactor richting Tom de Nooijer.
Apart hoor, dat je dat vind.
Ik gun Tom ook van alles, maar uiteindelijk is dit precies wel de aap die uit de mouw komt. Tom is te populistisch, eigen partijen opstarten is ook een beetje populistisch en revolutionair. Hij kan ook gewoon de situatie accepteren, een nieuwe kans doet zich vanzelf wel weer voor.

Ik weet niet precies hoe de gemeenteraadsverkiezingen ervoor staan daar, maar je verliest alleen maar met dit soort acties.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Zeeuw
Berichten: 11594
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:
CvdW schreef:Ik ben er van overtuigd dat CVO goede contacten wil onderhouden met de plaatselijke, provinciale en landelijke SGP. Of dit andersom ook is weet ik niet. Ik vraag mij wel af wat de diepste oorzaak is van dit onderliggende probleem.
De diepste oorzaak van het probleem is dat men 'liever oren wil wassen dan voeten'.
Dat gevoel bekruipt mij inmiddels ook.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8961
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: De SGP - een open partij

Bericht door J.C. Philpot »

HersteldHervormd schreef:Ik gun Tom ook van alles, maar uiteindelijk is dit precies wel de aap die uit de mouw komt. Tom is te populistisch, eigen partijen opstarten is ook een beetje populistisch en revolutionair. Hij kan ook gewoon de situatie accepteren, een nieuwe kans doet zich vanzelf wel weer voor.

Ik weet niet precies hoe de gemeenteraadsverkiezingen ervoor staan daar, maar je verliest alleen maar met dit soort acties.
Ik ben het wel met je eens. Maar ik zie dit wel als een politiek-breed probleem, en niet alleen een probleem van Tom of van de PVV/FVD. Het populisme is al lang niet meer voorbehouden aan de "populistische partijen", maar ook de zogenaamde anti-populistische partijen doen hier aan mee.

Het gaat maar heen weinig meer op de inhoud en principes, maar over ego's en het bespelen van het publiek.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
CvdW
Berichten: 2944
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: De SGP - een open partij

Bericht door CvdW »

HersteldHervormd schreef:
CvdW schreef:Dat is een gunfactor richting Tom de Nooijer.
Apart hoor, dat je dat vind.
Ik gun Tom ook van alles, maar uiteindelijk is dit precies wel de aap die uit de mouw komt. Tom is te populistisch, eigen partijen opstarten is ook een beetje populistisch en revolutionair. Hij kan ook gewoon de situatie accepteren, een nieuwe kans doet zich vanzelf wel weer voor.

Ik weet niet precies hoe de gemeenteraadsverkiezingen ervoor staan daar, maar je verliest alleen maar met dit soort acties.
Ik zou je gelijk geven als Tom zonder enige reden een eigen partij was begonnen. Hij heeft geprobeerd binnen de SGP te blijven.
TSD
Berichten: 2109
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: De SGP - een open partij

Bericht door TSD »

Zeeuw schreef:
merel schreef:
CvdW schreef:Ik ben er van overtuigd dat CVO goede contacten wil onderhouden met de plaatselijke, provinciale en landelijke SGP. Of dit andersom ook is weet ik niet. Ik vraag mij wel af wat de diepste oorzaak is van dit onderliggende probleem.
De diepste oorzaak van het probleem is dat men 'liever oren wil wassen dan voeten'.
Dat gevoel bekruipt mij inmiddels ook.
Ik heb hetzelfde gevoel.

Echter, als nuance: het bestuur van de plaatselijke SGP kiest nu een lijn waar de meerderheid van de aanwezige leden tot 2x toe op tegen was. Wat is het draagvlak onder de stemmers nog en krijg je als alternatief straks niet veel meer thuisblijvers (uit onvrede) waardoor de stem van de Bijbelse politiek in de plaatselijke raad veel minder hard klinkt?

Desalniettemin vind ik dit verdrietig, ja Tom had misschien beter stil kunnen zitten, maar de hoofdschuldige is hier toch met afstand het plaatselijke SGP bestuur en medefractieleden.
Plaats reactie