De SGP - een open partij

-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De SGP - een open partij

Bericht door -DIA- »

Tiberius schreef:
-DIA- schreef:
FlyingEagle schreef:Eens met Erskinees, als dit provocerend is….
We kennen het AD en diens zusterbladen als PZC en Tubantia. Die zijn niet echt voor een christelijk geluid. Merk op hoeveel fouten de journalisten schrijven als het over orthodoxe* christenen gaat. Ze zijn tolerant, tot op een bepaald punt, dan komt hun ware aard wel eens naar voren. Van zichzelf zei (of zegt) het AD dat het ze meest een links-liberaal karakter hebben.
*= reformatorische christenen.
Over ware aard gesproken: volgens Luther schuilt in ieders hart een paap. Misschien ook wel een AD-journalist. :OO3
Dat is ook waar, maar daar moeten je ogen wel voor geopend worden, anders zie je jezelf voor het gemak maar voorbij. En hoe velen zien de splinter is het oog van hun naaste, en zien niet de balk in eigen oog. We leren toch ook, dat we als we naar een ander kijken, eerst bij onszelf moeten beginnen. Dat neemt niet weg dat er terecht de waarheid mag worden gesproken. Nee, toch niet? Nee, dat móet zelfs! De waarschuwingen vanaf de kansel voor het lezen van De Twentse Courant Tubantia, zijn gerechtvaardigd. D.w.z. dat je weet wat je leest, een krant lezen kan niet verboden worden vanzelf. Ik lees onze 'regionale editie' van het AD daarom ook wel. Zonder kennis van zaken is makkelijk oordelen, en heb je dan recht van spreken? Door wat te lezen kun je vergelijken en zien wat ze schrijven.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Tiberius »

Zo is dat. Ik lees dan de Courant Tubantia niet, maar wel BN De Stem, dat hier in Brabant de zusterkrant van het AD is.
Online
merel
Berichten: 9655
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: De SGP - een open partij

Bericht door merel »

Zeeuw schreef:
refo schreef:
HersteldHervormd schreef:
Erskinees schreef:Ik lees niets provocerends. Alleen een generalisering over zwarte kousen en knotjes, maar dat is geen quote van de dame in kwestie maar van de AD journalist.
Waarom moet dit op het AD dan? Ik begrijp niet wat dit voor zin heeft. Je wint er niks mee.
Misschien wel. De Clara's gaan dan misschien wel massaal nummer 14 van de SGP stemmen in Houten.
Nou, ik sprak zaterdag tijdens de campagne al zo een 10 vrouwen, die allemaal gingen stemmen op de 1e vrouw op onze lijst. Dus het zou zomaar effect kunnen hebben.
Dat begrijp ik dan ook wel weer. Een net interview met veel relativering over haar plek op de lijst.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: De SGP - een open partij

Bericht door -DIA- »

Tiberius schreef:Zo is dat. Ik lees dan de Courant Tubantia niet, maar wel BN De Stem, dat hier in Brabant de zusterkrant van het AD is.
Dat klopt. Zo hebben ze verspreid over het land verschillende titels.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Zeeuw
Berichten: 11545
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Zeeuw »

merel schreef: Dat begrijp ik dan ook wel weer. Een net interview met veel relativering over haar plek op de lijst.
Ik dus niet. Ik vind het stemmen op iemand puur alleen omdat het een vrouw is, een beetje flauwe reden.
Online
merel
Berichten: 9655
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: De SGP - een open partij

Bericht door merel »

Zeeuw schreef:
merel schreef: Dat begrijp ik dan ook wel weer. Een net interview met veel relativering over haar plek op de lijst.
Ik dus niet. Ik vind het stemmen op iemand puur alleen omdat het een vrouw is, een beetje flauwe reden.
Normaliter ben ik het met je eens. In dit geval niet. Ik vind dat juist vrouwen op de SGP lijst extra gesteund mogen worden, met name omdat landelijk maar 3 SGPlijsten zijn met vrouwen ( althans dat maak ik op uit het interview)
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4029
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Maanenschijn »

HersteldHervormd schreef:
Erskinees schreef:Ik lees niets provocerends. Alleen een generalisering over zwarte kousen en knotjes, maar dat is geen quote van de dame in kwestie maar van de AD journalist.
Waarom moet dit op het AD dan? Ik begrijp niet wat dit voor zin heeft. Je wint er niks mee.
Het AD zal dit zien als nieuwwaarde. En wil dat graag melden in de krant. Wat overigens keurig is neergezet.

Ik snap de nieuwswaarde wel. Het is en blijft een uitzondering, vrouwen op een SGP lijst. Ik ben ook wel benieuwd hoe dat zo is gekomen en uit welke motivatie dat komt. Dus is het prima voor in de krant.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Zeeuw
Berichten: 11545
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:
Zeeuw schreef:
merel schreef: Dat begrijp ik dan ook wel weer. Een net interview met veel relativering over haar plek op de lijst.
Ik dus niet. Ik vind het stemmen op iemand puur alleen omdat het een vrouw is, een beetje flauwe reden.
Normaliter ben ik het met je eens. In dit geval niet. Ik vind dat juist vrouwen op de SGP lijst extra gesteund mogen worden, met name omdat landelijk maar 3 SGPlijsten zijn met vrouwen ( althans dat maak ik op uit het interview)
Ik begrijp waarom je het vindt. Maar dan vind ik het nog steeds geen goede reden. Alhoewel ik ook veel mannen op verkiesbare plaatsen zie staan die m.i. nog wel iets te leren hebben :)
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Erik1960 »

HersteldHervormd schreef:https://www.gelderlander.nl/binnenland/ ... ~ac28808b/

Ik vind dit wel een beetje provoceren van de dame eerlijk gezegd. Ik begrijp nooit zo goed waarom je altijd zulke verhalen deelt met de pers.
Inmiddels via een andere nieuwssite het verhaal kunnen lezen. Ik heb er geen provocatie in kunnen ontdekken.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Profesto
Berichten: 757
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Profesto »

Tja, het bestaan van SGP vrouwen is voor sommigen al een provocatie.
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1711
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Ararat »

Wat een leuk verhaal! Bedankt voor het onder de aandacht brengen HH! :love
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
HersteldHervormd
Berichten: 5985
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: De SGP - een open partij

Bericht door HersteldHervormd »

Ararat schreef:Wat een leuk verhaal! Bedankt voor het onder de aandacht brengen HH! :love
No prob, ik vind het altijd maar aandachtvragerij, dit soort zaken. Op zich zegt de vrouw niks vreemds hoor, ik begrijp het alleen nooit zo goed. Waarom wil je de hongerige links-liberalen voer geven?

Je bent toch niet spontaan verliefd geworden Ararat? :haha
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
DDD
Berichten: 28472
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De SGP - een open partij

Bericht door DDD »

Waarom heb jij er problemen mee om andere mensen serieus te nemen? Links-liberalen leven toch ook in dezelfde samenleving als jij? Hoeveel links-liberale mensen kom je tegen in je werk of vrijwilligerswerk of waar dan ook?
HersteldHervormd
Berichten: 5985
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: De SGP - een open partij

Bericht door HersteldHervormd »

DDD schreef:Waarom heb jij er problemen mee om andere mensen serieus te nemen? Links-liberalen leven toch ook in dezelfde samenleving als jij? Hoeveel links-liberale mensen kom je tegen in je werk of vrijwilligerswerk of waar dan ook?
De media = links progressief, het volk niet perse.

AD + aanverwante kranten, NOS, NU.nl, Telegraaf, RTL, etc etc etc zijn allemaal links progressief. Altijd maar bashen op LHBT, ondertussen vuur spugen op FvD (eerst PVV), Trump en noem maar op.

Vind je het heel gek dat sommige, waaronder ik, daar een beetje tegenin aan?
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
DDD
Berichten: 28472
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De SGP - een open partij

Bericht door DDD »

'Het volk' bestaat niet. Er zijn een heleboel links-liberale mensen. Er zijn ook een heleboel mensen met andere ideeën.

De FvD is geschift. Dat is aan alles duidelijk. Ze gaan zelfs serieus in op Kremlinpropaganda waarvan (vandaag nog) een journalist publiekelijke spijt betuigde. Die is inmiddels opgesloten of afgemaakt.

De FvD doet in weinig onder voor andere totalitaire omgevingen, als het gaat om het verspreiden van onzin en desinformatie.
Plaats reactie