Moet Nederland de JSF aanschaffen?

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Moet Nederland de JSF aanschaffen?

Bericht door Jantje »

huisman schreef:
Luther schreef:
huisman schreef:Op 31 oktober land de eerste operationele F35 op Leeuwarden......en ik ben erbij :super
Hervormingsdag.
Precies!
Het is te hopen dat de overheden de geestelijke wapens ook nog eens zouden hervormen. Want die zijn ook erg zwak geworden.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Moet Nederland de JSF aanschaffen?

Bericht door Herman »

huisman schreef:
Luther schreef:
huisman schreef:Op 31 oktober land de eerste operationele F35 op Leeuwarden......en ik ben erbij :super
Hervormingsdag.
Precies!
Hm. Hardop het Lutherlied zingen met een dozijn F35's achter de hand gaat tegen het basisprincipe van geloofsvertrouwen in. :huhu
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17250
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Moet Nederland de JSF aanschaffen?

Bericht door huisman »

Vanaf maandag gaan wij trainen in Nederland met de F35 (JSF) . Hij is er en de tweede komt eraan...en 3 en 4........en 54.....en 100+

Afbeelding

Afbeelding
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Moet Nederland de JSF aanschaffen?

Bericht door -DIA- »

Ik stelde bij de F35 heel wat anders voor:
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... htning-ii/
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Moet Nederland de JSF aanschaffen?

Bericht door Mara »

Ik heb met open mond zitten kijken en luisteren. :oO
Een helm die 400.000 euro kost. :oO
Ik begrijp dat de nieuwste technology er in verwerkt is en dat het spannend "speelgoed" voor zo'n piloot is (zijn er ook vrouwelijke JSF piloten trouwens?)
Dat de luchtmacht er blij mee is, kan ik begrijpen. Als je nu toch straaljagerpiloot wil zijn, is dit natuurlijk het summum.
Maar ik krijg er toch een onbehaaglijk gevoel bij.
Een vliegtuig dat onzichtbaar is, nog wel, maar ook daar zal wel wat op gevonden geworden.
De wedloop der wapenen...

Grappig was het verhaal dat de brandweer even een incidentje moest blussen, vergat om de schuimkraan dicht en de waterkraan open te zetten, zodat de straaljager met een schuimbad werd binnengehaald, ipv een waterballet. Hij was meteen lekker schoon :haha
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ambtenaar
Berichten: 9146
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Moet Nederland de JSF aanschaffen?

Bericht door Ambtenaar »

Mara schreef: Een vliegtuig dat onzichtbaar is, nog wel, maar ook daar zal wel wat op gevonden geworden.
Ze zijn helemaal niet onzichtbaar. De radarsystemen die het vliegtuig kunnen waarnemen zijn echter onvoldoende nauwkeurig om het toestel met luchtdoelraketten uit de lucht te kunnen schieten. Al beweren de Russen en Chinezen dat ze die mogelijkheid wel hebben.
Ambtenaar
Berichten: 9146
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Moet Nederland de JSF aanschaffen?

Bericht door Ambtenaar »

huisman schreef:Vanaf maandag gaan wij trainen in Nederland met de F35 (JSF) . Hij is er en de tweede komt eraan...en 3 en 4........en 54.....en 100+

Niet overdrijven. Het worden er maar 46.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Moet Nederland de JSF aanschaffen?

Bericht door Mister »

Mara schreef:Een helm die 400.000 euro kost. :oO
Het mag wat kosten...
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Moet Nederland de JSF aanschaffen?

Bericht door Mara »

Mister schreef:
Mara schreef:Een helm die 400.000 euro kost. :oO
Het mag wat kosten...
Als je dit leest, is het nog goedkoop :D
"Eén van de belangrijkste onderdelen van de JSF is de augmented-realityhelm, die pas werkt zodra je hem met de 100 miljoen kostende straaljager verbindt.

Elke piloot heeft zijn eigen helm, die helemaal op maat is gemaakt. "Je trekt een rubberen omhulsel over je hoofd en met lasers wordt een 3D-scan gemaakt", zegt Smaal. Door de scan zit alle apparatuur in de helm - het vizier, de projector, het nachtvizier en de ruisonderdrukkende speakers - precies op de goede plek. Door het gebruik van koolstofvezel weegt hij ook niet zo veel: rond de twee kilo.

De helm wordt pas echt interessant zodra de piloot de infraroodcamera's van de JSF selecteert. Deze zes camera's bieden een 360-graden-beeld van de omgeving en de beelden worden in het vizier geprojecteerd.

Je kunt dan letterlijk door het vliegtuig kijken en de beelden van verschillende camera's lopen vloeiend in elkaar over. Kijk je naar rechts, dan activeert de infraroodcamera aan de rechter vleugel automatisch en kijk je dwars door de JSF naar de grond. De infraroodbeelden worden in groentinten getoond: hoe warmer een object, hoe feller groen het kleurt."

https://www.rtlnieuws.nl/technieuws/art ... -van-4-ton
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ambtenaar
Berichten: 9146
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Moet Nederland de JSF aanschaffen?

Bericht door Ambtenaar »

Niets mis mee toch. Als je mensen erop uitstuurt om je veiligheid te garanderen, dan moet je hen ook laten beschikken over de best beschikbare middelen.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Moet Nederland de JSF aanschaffen?

Bericht door parsifal »

Ambtenaar schreef:Niets mis mee toch. Als je mensen erop uitstuurt om je veiligheid te garanderen, dan moet je hen ook laten beschikken over de best beschikbare middelen.
Niet geheel mee eens. Wat medicijnen en zorg betreft mag er best gekeken worden naar wat de kosten per verwacht gered levensjaar zijn. Zo mag dat ook gebeuren bij defensie. (Waarbij je ook moet kijken naar de verwachte winst door beschermde mensen en gespaarde kosten door een piloot die overleeft en een vliegtuig heel aan de grond zet). Het is heel goed als er goed gekeken wordt naar hoeveel veiligheid wordt gewonnen per uitgegeven euro.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Moet Nederland de JSF aanschaffen?

Bericht door Terri »

Mara schreef:
Grappig was het verhaal dat de brandweer even een incidentje moest blussen, vergat om de schuimkraan dicht en de waterkraan open te zetten, zodat de straaljager met een schuimbad werd binnengehaald, ipv een waterballet. Hij was meteen lekker schoon :haha
Ik zat het live te volgen en was eigenlijk wat verbaasd, vond het vreemd dat de hele cockpit aan de buitenkant vol schuim zat, best lastig kijken dacht ik zo....nou bleek het dus ook niet de bedoeling :sweat
Het heeft ook nog een staartje wellicht;
https://nos.nl/artikel/2308624-foutje-m ... chade.html
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Moet Nederland de JSF aanschaffen?

Bericht door Wim Anker »

Ik vroeg me af of @huisman vergeten is de kraan om te zetten vsn schuim naar water. Zat natuurlijk rf te checken met zijn mobiel.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17250
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Moet Nederland de JSF aanschaffen?

Bericht door huisman »

Wim Anker schreef:Ik vroeg me af of @huisman vergeten is de kraan om te zetten vsn schuim naar water. Zat natuurlijk rf te checken met zijn mobiel.
:garde
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Moet Nederland de JSF aanschaffen?

Bericht door samanthi »

Wim Anker schreef:Ik vroeg me af of @huisman vergeten is de kraan om te zetten vsn schuim naar water. Zat natuurlijk rf te checken met zijn mobiel.
:haha
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Plaats reactie