Uitslag komende verkiezingen

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17244
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Uitslag komende verkiezingen

Bericht door huisman »

dennis schreef:Als het over het CDA gaat. Of De Jager kundig of niet kundig is: hij is praktiserend homosexueel, en leeft dus niet volgens Gods Woord. Is het te kort door de bocht om te stellen dat je hem daarom niet kunt steunen?
Hetzelfde geldt m.i. voor J. de Vries (overspelige relatie etc.)

Overigens zou ik nooit op het CDA stemmen, maar ik vind het wel triest dat deze partij inmiddels zover van haar wortels is terechtgekomen dat dit alles kennelijk geen enkel probleem meer vormt.

Het gaat niet om steunen maar je Bijbels gedragen tegeover diegenen die over je gestelt zijn. De Romeinse overheid in de dagen van Paulus was zeer goddeloos. Toch schrijft Paulus aan de gelovigen in Rome Romeinen 13.
Alle ziel zij den machten, over haar gesteld, onderworpen; want er is geen macht dan van God, en de machten, die er zijn, die zijn van God geordineerd.
2 Alzo dat die zich tegen de macht stelt, de ordinantie van God wederstaat; en die ze wederstaan, zullen over zichzelven een oordeel halen.
3 Want de oversten zijn niet tot een vreze den goeden werken, maar den kwaden . Wilt gij nu de macht niet vrezen , doe het goede, en gij zult lof van haar hebben;
4 Want zij is Gods dienares, u ten goede. Maar indien gij kwaad doet , zo vrees; want zij draagt het zwaard niet te vergeefs; want zij is Gods dienares, een wreekster tot straf dengene, die kwaad doet.
5 Daarom is het nodig onderworpen te zijn, niet alleen om der straffe, maar ook om des gewetens wil.
6 Want daarom betaalt gij ook schattingen; want zij zijn dienaars van God, in ditzelve geduriglijk bezig zijnde.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: Uitslag komende verkiezingen

Bericht door Simon »

dennis schreef:Als het over het CDA gaat. Of De Jager kundig of niet kundig is: hij is praktiserend homosexueel, en leeft dus niet volgens Gods Woord. Is het te kort door de bocht om te stellen dat je hem daarom niet kunt steunen?
Hetzelfde geldt m.i. voor J. de Vries (overspelige relatie etc.)
Er schijnen ook nog een paar ministers te zijn die gierig zijn en materialistisch!!
En er zijn er zelfs heel veel die op zondag van alles doen ;-)

Dus daar moet en mag de SGP dan helemaal niet eens mee praten, laat staan koffie leuten, toch?
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Uitslag komende verkiezingen

Bericht door freek »

TAF schreef:Wat zou jij een gunstige uitslag achten voor de politieke partijen, en welke coalitie zou je daaruit voort willen zien komen

Ikzelf zou iets als dit :

SP 43 Zetels (+28)
PVDA 21 zetels (-8)
CDA 20 Zetels (-1)
GL 21 zetels (+11)
VVD 15 zetels (-16)
CU 12 Zetels (+7)
PVV 7 zetels (-17)
D66 4 zetels (-6)
SGP 3 zetels (+1)
PVDD 3 zetels (+1)
50+ 0 zetels (-)

Een zeer respectabele verkiezingsuitslag achten.
Met als wenselijke coalitie, SP-GL-CU (76 zetels)
Mag ik even lachen? :haha
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Uitslag komende verkiezingen

Bericht door freek »

Weten jullie al wat je gaat stemmen?

Ik heb even overwegen om helemaal niet te stemmen.
SGP zal het waarschijnlijk een keer niet worden.
ChristenUnie kiest vaak een politieke lijn die mij niet aanspreekt, al waardeer ik de CU meer sinds Rouvoet weg is.
Blijft over het CDA, al is het momenteel ook geen ispirerende partij.

Lastig...
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Uitslag komende verkiezingen

Bericht door eilander »

freek schreef:Weten jullie al wat je gaat stemmen?

Ik heb even overwegen om helemaal niet te stemmen.
SGP zal het waarschijnlijk een keer niet worden.
ChristenUnie kiest vaak een politieke lijn die mij niet aanspreekt, al waardeer ik de CU meer sinds Rouvoet weg is.
Blijft over het CDA, al is het momenteel ook geen ispirerende partij.

Lastig...
Mijns inziens moet je stemmen op die partij waarvan het verkiezingsprogramma je het meest aanspreekt, en niet zozeer kijken naar politieke manoeuvres die de fractie uithaalt. Aangezien in dat opzicht de SGP niet veranderd is, heeft deze partij mijn steun.
Gebruikersavatar
TAF
Berichten: 363
Lid geworden op: 19 okt 2011, 11:29

Re: Uitslag komende verkiezingen

Bericht door TAF »

Daar de EPN nooit van de grond gekomen is (heb meermalen naar hun gemaild, en kreeg niet eens reactie, die website is sinds de vorige verkiezing niet bijgewerkt) is dat dus geen optie.

Verder vind ik dat een christen feitelijk moreel verplicht is een christenlijke partij te stemmen, voor zover zij dat waarlijk zijn en niet alleen in naam.
De CDA valt voor mij daarin zowiezo al af.

mijn uitstapje naar de SGP is me slecht bevallen (het steunen van DIT kabinet was echt voor mij als een ruggesteek)
Maar zover ik weet is de CU nog steeds niet teruggekomen op haar te milde houding naar homofilie.

Kiezen tussen twee kwaden dus, waarbij die van de CU wegvalt tegen die van die van de SGP, het word ws dus weer CU.

Al zal ik zoals ik elke keer doe, wel van alle deelnemende partijen de verkiezingsprogramma's downloaden/halen en me met name daardoor laten lijden.
Mocht er een andere partij zijn die daarmee beter aansluit bij mijn ideeen, dan ben ik daar wel bevattelijk voor.

Het belangrijkste speerpunt bij deze verkiezingen is wat het bij elke verkiezingen voor me is :
abortus strafbaar krijgen als moord in de 1e graad.
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Uitslag komende verkiezingen

Bericht door dennis »

freek schreef:Weten jullie al wat je gaat stemmen?

Ik heb even overwegen om helemaal niet te stemmen.
SGP zal het waarschijnlijk een keer niet worden.
ChristenUnie kiest vaak een politieke lijn die mij niet aanspreekt, al waardeer ik de CU meer sinds Rouvoet weg is.
Blijft over het CDA, al is het momenteel ook geen ispirerende partij.

Lastig...
Ik vind dat een christen in ieder geval op een partij zou moeten stemmen die abortus radicaal afwijst. Al zijn veel mensen inmiddels aan de huidige praktijk gewend. Het blijft kindermoord!
Gebruikersavatar
TAF
Berichten: 363
Lid geworden op: 19 okt 2011, 11:29

Re: Uitslag komende verkiezingen

Bericht door TAF »

Oh en het ESM topic is ook belangrijk voor me.
Daar moet luid en duidelijK NEEN tegen gestemd worden.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17244
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Uitslag komende verkiezingen

Bericht door huisman »

freek schreef:Weten jullie al wat je gaat stemmen?

Ik heb even overwegen om helemaal niet te stemmen.
SGP zal het waarschijnlijk een keer niet worden.
ChristenUnie kiest vaak een politieke lijn die mij niet aanspreekt, al waardeer ik de CU meer sinds Rouvoet weg is.
Blijft over het CDA, al is het momenteel ook geen ispirerende partij.

Lastig...

SGP...geen enkel alternatief beschikbaar!
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Uitslag komende verkiezingen

Bericht door Mister »

huisman schreef:
freek schreef:Weten jullie al wat je gaat stemmen?

Ik heb even overwegen om helemaal niet te stemmen.
SGP zal het waarschijnlijk een keer niet worden.
ChristenUnie kiest vaak een politieke lijn die mij niet aanspreekt, al waardeer ik de CU meer sinds Rouvoet weg is.
Blijft over het CDA, al is het momenteel ook geen ispirerende partij.

Lastig...

SGP...geen enkel alternatief beschikbaar!
:super
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Uitslag komende verkiezingen

Bericht door Luther »

Met grote overtuiging ga ik deze keer (weer) SGP stemmen, als is het alleen maar om mijn grote waardering te laten blijken voor de constructieve, onafhankelijke en gouvernementele rol die de SGP ook deze kabinetsperiode weer heeft vervuld.

(Nog één keer speciaal voor @huisman: De SGP is in feite t.o.v. elk kabinet precies zo, zoals ze deze periode was. Het viel alleen deze keer veel meer op, omdat ze nodig waren voor een financieel-economisch gezond beleid.)

Mijn grootste probleem is dat ik niet weet of ik Kees van der Staaij of Elbert Dijkgraaf zal gaan stemmen. De afgelopen 5x stemde ik Van der Staaij, maar ik vind dat Elbert Dijkgraaf deze periode heeft laten zien wat een politiek talent hij is! Moeilijk dus.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Uitslag komende verkiezingen

Bericht door Mister »

Luther schreef:Met grote overtuiging ga ik deze keer (weer) SGP stemmen, als is het alleen maar om mijn grote waardering te laten blijken voor de constructieve, onafhankelijke en gouvernementele rol die de SGP ook deze kabinetsperiode weer heeft vervuld.

(Nog één keer speciaal voor @huisman: De SGP is in feite t.o.v. elk kabinet precies zo, zoals ze deze periode was. Het viel alleen deze keer veel meer op, omdat ze nodig waren voor een financieel-economisch gezond beleid.)

Mijn grootste probleem is dat ik niet weet of ik Kees van der Staaij of Elbert Dijkgraaf zal gaan stemmen. De afgelopen 5x stemde ik Van der Staaij, maar ik vind dat Elbert Dijkgraaf deze periode heeft laten zien wat een politiek talent hij is! Moeilijk dus.
Misschien kun je een stem uitbrengen op een potentiële nummer 3?
Gebruikersavatar
TAF
Berichten: 363
Lid geworden op: 19 okt 2011, 11:29

Re: Uitslag komende verkiezingen

Bericht door TAF »

Letten jullie werkelijk op de persoon op wie je stemt?
-> das bij een grotere partij nog nauwelijks te doen, weet jij alle achtergronden van elke ouderling in jouw kerk?
Laat staan dat ik van elk potentieel kamerlid dat zou weten:)

Ik stem gebruikelijk gewoon naar aanleiding van het verkiezingsprograma op de nummer 1.
Ik beken, in die keren dat ik CU stemde, stemde ik wel op de hoogstgeplaatste vrouw op de lijst, en niet altijd op de nummer 1.

@Luther, als de SGP elke keer is zoals ze dit kabinet was, dan acht ik de kans dat ik nog eens SGP stem vrij klein. het steunen van rechts is gewoon niet iets dat ik kan gedogen.
Om over de restzetel in de 1e kamer die men weggaf aan een buitenstaander inplaats van die met de CU te delen maar te zwijgen.
hazelaar
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 mar 2012, 09:45

Re: Uitslag komende verkiezingen

Bericht door hazelaar »

Als christen zijn voor mij alleen de SGP en CU reële opties. Vanwege financieël- economisch beleid valt mijn keuze op de SGP, met daarbij erg veel waardering voor Elbert Dijkgraaf. (Al moet ik zeggen dat ook de CU in de persoon van Carola Schouten een inhoudelijk sterk Kamerlid heeft op het gebied van financieën, maar CU is mij dan toch te links).

Over het geheel van de landelijke politiek hoop ik op ethisch gebied toch op een terugkeer van een CDA. Zodra het over de economie gaat, hoop ik echt dat hervormingsgezinde partijen als VVD, CDA en D66 het goed zullen doen (al onder Balkenende was dit een samenwerking die economisch veel meer opleverde dan de CDA/ PVDA/CU combinatie) en alsjeblieft niet teveel zetels voor SP/PVDA/PVV. Want met deze partijen krijgen we echt ''Italiaanse" staatsschulden. Alsjeblieft, we zijn in een paar jaar tijd al sky high gegaan qua staatsschuld, maar deze partijen vinden max 3% tekort maar ''Brussels gezeur".

Ook voor deze overwegingen geldt: De mens wikt, maar God beschikt.
Gebruikersavatar
TAF
Berichten: 363
Lid geworden op: 19 okt 2011, 11:29

Re: Uitslag komende verkiezingen

Bericht door TAF »

hazelaar schreef:Als christen zijn voor mij alleen de SGP en CU reële opties. Vanwege financieël- economisch beleid valt mijn keuze op de SGP, met daarbij erg veel waardering voor Elbert Dijkgraaf. (Al moet ik zeggen dat ook de CU in de persoon van Carola Schouten een inhoudelijk sterk Kamerlid heeft op het gebied van financieën, maar CU is mij dan toch te links).

Over het geheel van de landelijke politiek hoop ik op ethisch gebied toch op een terugkeer van een CDA. Zodra het over de economie gaat, hoop ik echt dat hervormingsgezinde partijen als VVD, CDA en D66 het goed zullen doen (al onder Balkenende was dit een samenwerking die economisch veel meer opleverde dan de CDA/ PVDA/CU combinatie) en alsjeblieft niet teveel zetels voor SP/PVDA/PVV. Want met deze partijen krijgen we echt ''Italiaanse" staatsschulden. Alsjeblieft, we zijn in een paar jaar tijd al sky high gegaan qua staatsschuld, maar deze partijen vinden max 3% tekort maar ''Brussels gezeur".

Ook voor deze overwegingen geldt: De mens wikt, maar God beschikt.
Goed financieel beleid acht ik geen brussels gezeur.
-maar met een ESM die staat te dreigen en gewoonweg 40 miljard opeist en daarna elk willekeurig bedrag wat men maar wenst, alsmede de vele vele miljarden die gemoeid gaan met het zogenaamde redden van griekenland en de banken, brusselse salarissen die vele malen de balkenende norm overschrijden en een salarisverhoging eisen dit jaar, is mijn euroforia wel getemperd.
Ik heb gewoon het enigzins onderbouwde gevoel dat brussel ons MILJARDEN kost en dreigd als we niet er direct uistappen of op zijn mindst ernstig gas terugnemen en autonomie herroveren, jaarlijks nog eens meer dan 10 miljard per jaar te gaan kosten, als het niet meer is.

Vrij van de banden van brussel, staat voor mij dus los van die 3% norm.

Want ik ben WEL voor een sluitende begroting, en wil graag een lange termijnplan zien, waarbij de staatsschuld uiteindelijk geheel word afgelost.
Daarbij mag een incidenteel jaar van mij best boven de 3% tekort komen, het gaat voor mij meer over het belijd over de gehele 4 jaar van een kabinet.

En ook wil ik graag linksere posten zien waarop bezuinigd word... de rekening moet wel betaald worden, maar in de huidige plannen worden de laagste inkomens procentuueel te zwaar gepakt, waar ik vind dat eenieder procentueel moet bijdragen aan deze rekening, en de sterkste schouders eerder een paar procent meer, daar een paar tientjes voor hen veel minder hard aankomt dan voor de armsten.

Verder vind ik ook met name onderwijs en innovatie belangrijk, en wil daar geen bezuinigingen op zien en eerder meer budget, zodat de kwaliteit eindelijk weer wat hersteld kan worden.
hierop bezuinigen is immers op de lange termijn je economie slopen.

Ik vind het te kort door de bocht op partijen die de 3% niet geldig vinden en anti-brussel zijn, meteen te verwijten de staatsschuld maar ongebreideld te willen laten toenemen..
Laatst gewijzigd door TAF op 26 apr 2012, 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie