Data Bijbellezingen en doordeweekse diensten

Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Data Bijbellezingen en doordeweekse diensten

Bericht door caprice »

Geachte medeforummers,

gezien de aanvang van het nieuwe winterseizoen, leek het mij geen slechte gedachte om de data die er nu hier en daar verschijnen van Bijbellezingen openbaar te maken zodat medeforummers ook weten waar en wanneer er kerk is.

Schrijf hier dus de kerkelijke gemeente, plaats, predikant en data van de Bijbellezingen neer, en ook waar het over gaat als dat al bekend is.
Laatst gewijzigd door caprice op 08 sep 2008, 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Data Bijbellezingen

Bericht door henriët »

caprice schreef:Geachte medeforummers,

gezien de aanvang van het nieuwe winterseizoen, leek het mij geen slechte gedachte om de data die er nu hier en daar verschijnen van Bijbellezingen openbaar te maken zodat medeforummers ook weten waar en wanneer er kerk is.

Schrijf hier dus de kerkelijke gemeente, plaats, predikant en data van de Bijbellezingen neer, en ook waar het over gaat als dat al bekend is.
Bij ons in de gemeente hebben we geen Bijbellezingen, maar wel bijbelstudiekring, en lidmatenkring, en dat begint inderdaad ook weer ja. Heerlijk!

Maar de kerktijden zijn toch overal te vinden Caprice, preeklinks, rd etc?!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Data Bijbellezingen

Bericht door caprice »

Gereformeerde Gemeente te Veenendaal, Adventkerk aan de vijftien morgen 51.
Ds. J. van Belzen

Data Bijbellezingen:

2008
1 oktober
29 oktober
19 november
10 december

2009
14 januari
28 januari
11 februari
25 februari
25 maart
22 april
6 mei

Een ieder van harte welkom! Aanvang 19.30 uur.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Data Bijbellezingen

Bericht door caprice »

henriët schreef:Maar de kerktijden zijn toch overal te vinden Caprice, preeklinks, rd etc?!
Dat is waar, maar vaak plannen mensen afspraken, en als je graag bijbellezingen wilt volgen ergens, en je ziet de data te laat, kan het zijn dat je verhinderd bent omdat je het niet wist dat het die avond ook bijbellezing is. Vandaar dit idee om andere mensen eventueel te helpen.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Data Bijbellezingen

Bericht door Hendrikus »

caprice schreef:
henriët schreef:Maar de kerktijden zijn toch overal te vinden Caprice, preeklinks, rd etc?!
Dat is waar, maar vaak plannen mensen afspraken, en als je graag bijbellezingen wilt volgen ergens, en je ziet de data te laat, kan het zijn dat je verhinderd bent omdat je het niet wist dat het die avond ook bijbellezing is. Vandaar dit idee om andere mensen eventueel te helpen.
In de meeste plaatsen is het een vast schema, bijvoorbeeld eenmaal per twee weken op woensdagavond. Dat is niet zo moeilijk te onthouden.
Het lijkt me dus tamelijk overbodig, dit topic.
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Data Bijbellezingen

Bericht door caprice »

Hendrikus schreef: In de meeste plaatsen is het een vast schema, bijvoorbeeld eenmaal per twee weken op woensdagavond. Dat is niet zo moeilijk te onthouden.
Het lijkt me dus tamelijk overbodig, dit topic.
Bij ons is het dus zoals je ziet wisselend.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Data Bijbellezingen

Bericht door Bert Mulder »

Denk niet dat iemand hier vanuit Nederland naar ons op de Bijbelkring komt, maar, die is gedurende het seizoen elke woensdagavond om 8 uur.

Allen hartelijk welkom.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Data Bijbellezingen

Bericht door henriët »

Bert Mulder schreef:Denk niet dat iemand hier vanuit Nederland naar ons op de Bijbelkring komt, maar, die is gedurende het seizoen elke woensdagavond om 8 uur.

Allen hartelijk welkom.
via de webcam? :slurp
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Data Bijbellezingen

Bericht door Bert Mulder »

henriët schreef:
Bert Mulder schreef:Denk niet dat iemand hier vanuit Nederland naar ons op de Bijbelkring komt, maar, die is gedurende het seizoen elke woensdagavond om 8 uur.

Allen hartelijk welkom.
via de webcam? :slurp
denk wel dat je dan ligt te slapen daar...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Data Bijbellezingen

Bericht door henriët »

Bert Mulder schreef:
henriët schreef:
Bert Mulder schreef:Denk niet dat iemand hier vanuit Nederland naar ons op de Bijbelkring komt, maar, die is gedurende het seizoen elke woensdagavond om 8 uur.

Allen hartelijk welkom.
via de webcam? :slurp
denk wel dat je dan ligt te slapen daar...
haha, ja daar heb je gelijk in..
had ik weer niet aan gedacht,
overigens heb ik (nog? ) geen webcam hoor, maar t is maar een tip..
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Data Bijbellezingen

Bericht door jvdg »

Bert Mulder schreef:Denk niet dat iemand hier vanuit Nederland naar ons op de Bijbelkring komt, maar, die is gedurende het seizoen elke woensdagavond om 8 uur.

Allen hartelijk welkom.
Reistijd vanuit Holland (incl. inchecken) 13 uur heen en 13 uur terug.
Ophalen en wegbrengen.
Bijbellezing aanhoren.
Met Bert evalueren.
Kost minstens drie dagen per week.

M'n baas ziet me aankomen. :)

Maar als het mag leiden tot een eeuwig welzijn, kan ik hier geen bezwaren tegen inbrengen.

Anderzijds geloof ik dat de Heere in Nederland dat eeuwige welzijn ook kan geven.

Dus Bert, reken niet op ons.......
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8973
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Data Bijbellezingen

Bericht door J.C. Philpot »

Hersteld Hervormde Gemeente Waarder (te Driebruggen):

Data bijbellezingen tweede helft 2008

18 juni: ds. P. de Vries
3 september: ds. D. Heemskerk
17 september: ds. P. de Vries
1 oktober: ds. R.W. Mulder
15 oktober: ds. P. de Vries
29 oktober: ds. C. Bos
12 november: ds. P. de Vries
26 november: ev. H. Bor
10 december: ds. P. de Vries
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33312
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Data Bijbellezingen

Bericht door Tiberius »

henriët schreef:overigens heb ik (nog? ) geen webcam hoor, maar t is maar een tip..
Heb je ook niet nodig om een internet-kerkdienst of -bijbellezing te volgen.
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Data Bijbellezingen

Bericht door henriët »

Tiberius schreef:
henriët schreef:overigens heb ik (nog? ) geen webcam hoor, maar t is maar een tip..
Heb je ook niet nodig om een internet-kerkdienst of -bijbellezing te volgen.
nee vandaar :slurp
toch had een vriendin van me er pas een, en t is wel grappig eigenlijk, maar echt meerwaarde vind ik het niet geven...
ik hooorde overigens dat ze er standaard op zitten tegenwoordig als je een nieuwe laptop koopt :jongle
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Mariaa
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 mei 2008, 18:57

Re: Data Bijbellezingen

Bericht door Mariaa »

Goed topic!!
Weet iemand in Ede data?
Gesloten