Curatorium CGK

BDS '73

Curatorium CGK

Bericht door BDS '73 »

Deze dagen zijn de admissie-examens voor de TU van de CGK. Gisteren dankte prof. Den Hertog dat er al verschillende studenten waren aangenomen.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11946
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Bericht door Herman »

Er is mij nog niets bekend.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Herman schreef:Er is mij nog niets bekend.
Dan wist prof. den Hertog dus meer dan jij :wink:
Gebruikersavatar
Oude-Waarheid
Berichten: 1822
Lid geworden op: 02 sep 2005, 23:42
Locatie: Amsterdam

Bericht door Oude-Waarheid »

Hendrikus schreef:
Herman schreef:Er is mij nog niets bekend.
Dan wist prof. den Hertog dus meer dan jij :wink:
Daar is hij ook prof. voor :mrgreen:
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11946
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Bericht door Herman »

In de wekker las ik een klacht dat het aantal studenten te ver achterbleef bij het te wensen aantal. Aangezien de berichtgeving behoorlijk achterloopt ten opzichte van bijv. de GG, dacht ik al dat er dit jaar niemand meer aangenomen was.

Dat blijkt dus niet te kloppen.
BDS '73

Bericht door BDS '73 »

De examens duren tot 20 juni, volgens de website van de TUA.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Curatorium CGK

Bericht door Rens »

BDS '73 schreef:Deze dagen zijn de admissie-examens voor de TU van de CGK. Gisteren dankte prof. Den Hertog dat er al verschillende studenten waren aangenomen.
Dat is héél mooi, en om dankbaar voor te zijn.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

http://www.refdag.nl
Curatorium CGK neemt zeven studenten aan

APELDOORN - Het curatorium van de theologische universiteit van de Christelijke Gereformeerde Kerken in Apeldoorn heeft zeven studenten via het admissie-examen toegelaten tot de opleiding voor predikant.

Het betreft J. H. Bonhof te Waddinxveen, J. de Bruin te Barendrecht, A. D. Fokkema te Apeldoorn, G. J. Post te Urk, A. J. T. Ruis te Hendrik-Ido-Ambacht, P. W. J. van der Toorn te Apeldoorn en J. van Walsem te Zetten.

De admissie-examens werden eind vorige week en begin deze week gehouden.
Zeven is een heleboel!!

Nog sappige details? Ik ken alleen Van der Toorn (kerkt in de gemeente waar ik nog weleens kom) en Van Walsem (oud-collega).
Waarheid

Bericht door Waarheid »

Unionist schreef:www.refdag.nl
Curatorium CGK neemt zeven studenten aan

APELDOORN - Het curatorium van de theologische universiteit van de Christelijke Gereformeerde Kerken in Apeldoorn heeft zeven studenten via het admissie-examen toegelaten tot de opleiding voor predikant.

Het betreft J. H. Bonhof te Waddinxveen, J. de Bruin te Barendrecht, A. D. Fokkema te Apeldoorn, G. J. Post te Urk, A. J. T. Ruis te Hendrik-Ido-Ambacht, P. W. J. van der Toorn te Apeldoorn en J. van Walsem te Zetten.

De admissie-examens werden eind vorige week en begin deze week gehouden.
Zeven is een heleboel!!

Nog sappige details? Ik ken alleen Van der Toorn (kerkt in de gemeente waar ik nog weleens kom) en Van Walsem (oud-collega).
Heel fijn! Het zijn alle 7 studenten die afkomstig zijn uit een Bewaar het Pand-gemeente of uit de LCJ-hoek.
BDS '73

Bericht door BDS '73 »

Meen je dat?
Waarheid

Bericht door Waarheid »

BDS '73 schreef:Meen je dat?
Heeft een CGK-ambtsdrager tegen mij gezegd.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Bericht door Auto »

Waarheid schreef:
Heel fijn! Het zijn alle 7 studenten die afkomstig zijn uit een Bewaar het Pand-gemeente of uit de LCJ-hoek.
Dat lijkt me heel sterk als ik de woonplaatsen zie en daarnaast BWP gemeenten bestaan er niet. En het zegt helemaal niets over de achtergrond. Je wilt niet weten hoeveel predikanten er zijn die opgegroeid zijn in een zeer behoudende gemeente en vervolgens helemaal door slaan en publicaties op hun naam hebben staan waar je grote vraagtekens achter kan zetten.

Waar het om gaat is dat er mannen mogen komen die van God geleerd zijn en een boodschap mogen verkondigen van zonde en genade! En van 1 weet ik het hoe hij geworsteld heeft voor het aangezicht van de Heere jaar in jaar uit en nu aangenomen mag zijn.
Gebruikersavatar
Oude-Waarheid
Berichten: 1822
Lid geworden op: 02 sep 2005, 23:42
Locatie: Amsterdam

Bericht door Oude-Waarheid »

Auto schreef:
Waarheid schreef:
Heel fijn! Het zijn alle 7 studenten die afkomstig zijn uit een Bewaar het Pand-gemeente of uit de LCJ-hoek.
Dat lijkt me heel sterk als ik de woonplaatsen zie en daarnaast BWP gemeenten bestaan er niet. En het zegt helemaal niets over de achtergrond. Je wilt niet weten hoeveel predikanten er zijn die opgegroeid zijn in een zeer behoudende gemeente en vervolgens helemaal door slaan en publicaties op hun naam hebben staan waar je grote vraagtekens achter kan zetten.

Waar het om gaat is dat er mannen mogen komen die van God geleerd zijn en een boodschap mogen verkondigen van zonde en genade! En van 1 weet ik het hoe hij geworsteld heeft voor het aangezicht van de Heere jaar in jaar uit en nu aangenomen mag zijn.
Wist ook niet dat Apeldoorn een B.P. gemeente was!!
Waarheid

Bericht door Waarheid »

Oude-Waarheid schreef:
Auto schreef:
Waarheid schreef:
Heel fijn! Het zijn alle 7 studenten die afkomstig zijn uit een Bewaar het Pand-gemeente of uit de LCJ-hoek.
Dat lijkt me heel sterk als ik de woonplaatsen zie en daarnaast BWP gemeenten bestaan er niet. En het zegt helemaal niets over de achtergrond. Je wilt niet weten hoeveel predikanten er zijn die opgegroeid zijn in een zeer behoudende gemeente en vervolgens helemaal door slaan en publicaties op hun naam hebben staan waar je grote vraagtekens achter kan zetten.

Waar het om gaat is dat er mannen mogen komen die van God geleerd zijn en een boodschap mogen verkondigen van zonde en genade! En van 1 weet ik het hoe hij geworsteld heeft voor het aangezicht van de Heere jaar in jaar uit en nu aangenomen mag zijn.
Dat weet ik ook van 2 van de 7; verder zei ik niet dat allen BWP-ers waren, ook LCJ. Dat is wel wat breder, maar wel rechtzinnig.

Wist ook niet dat Apeldoorn een B.P. gemeente was!!
BDS '73

Bericht door BDS '73 »

"Apeldoorn" is helemaal geen gemeente. Je hebt Apeldoorn-Centrum, Oost en Zuid. Geen van drieën gemeenten die je "BWP-gemeenten" zou noemen. Maar het is heel gewoon dat studenten aan de TUA in Apeldoorn zelf wonen.

Overigens zitten Gods kinderen en knechten niet alleen rond Bewaar het Pand hoor.
Plaats reactie