Gereformeerde Gemeenten

Emma de Jong
Berichten: 163
Lid geworden op: 31 aug 2021, 17:26

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Emma de Jong »

GerefGemeente-lid schreef:
Ad Anker schreef:Ik denk dat ik te simpel denk. Jullie doen zo moeilijk. Emma vindt de opmerking dat het woord 'Zijn volk' in plaats van 'velen' komt niet goed en helemaal al niet dat er een link gelegd wordt met de uitverkorenen. Ik toon aan dat de kanttekeningen die moeite niet hebben we dat Spurgeon in deze preek daar mooie dingen over zegt. Meer niet. :)

En meer woorden is het me ook niet waard, eigenlijk.
Eens, @Ad Anker.

Al blijft mijn vraag, tot tweemaal toe aan @Emma de Jong gesteld, wel staan.
Het probleem is dat we het probleem niet zien en daarom doen alsof het geen probleem is.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door GerefGemeente-lid »

Emma de Jong schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
Ad Anker schreef:Ik denk dat ik te simpel denk. Jullie doen zo moeilijk. Emma vindt de opmerking dat het woord 'Zijn volk' in plaats van 'velen' komt niet goed en helemaal al niet dat er een link gelegd wordt met de uitverkorenen. Ik toon aan dat de kanttekeningen die moeite niet hebben we dat Spurgeon in deze preek daar mooie dingen over zegt. Meer niet. :)

En meer woorden is het me ook niet waard, eigenlijk.
Eens, @Ad Anker.

Al blijft mijn vraag, tot tweemaal toe aan @Emma de Jong gesteld, wel staan.
Het probleem is dat we het probleem niet zien en daarom doen alsof het geen probleem is.
Ik vraag me nog steeds af waarop jij baseert dat ds. Hakvoort hetzelfde leert over de rechtvaardiging van eeuwigheid als ds. Moerkerken.

Op basis van dat krantenartikel is dat echt veel te makkelijk geredeneerd. Dus ik stel de vraag nu voor de derde keer!
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Emma de Jong
Berichten: 163
Lid geworden op: 31 aug 2021, 17:26

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Emma de Jong »

GerefGemeente-lid schreef:
Emma de Jong schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
Ad Anker schreef:Ik denk dat ik te simpel denk. Jullie doen zo moeilijk. Emma vindt de opmerking dat het woord 'Zijn volk' in plaats van 'velen' komt niet goed en helemaal al niet dat er een link gelegd wordt met de uitverkorenen. Ik toon aan dat de kanttekeningen die moeite niet hebben we dat Spurgeon in deze preek daar mooie dingen over zegt. Meer niet. :)

En meer woorden is het me ook niet waard, eigenlijk.
Eens, @Ad Anker.

Al blijft mijn vraag, tot tweemaal toe aan @Emma de Jong gesteld, wel staan.
Het probleem is dat we het probleem niet zien en daarom doen alsof het geen probleem is.
Ik vraag me nog steeds af waarop jij baseert dat ds. Hakvoort hetzelfde leert over de rechtvaardiging van eeuwigheid als ds. Moerkerken.

Op basis van dat krantenartikel is dat echt veel te makkelijk geredeneerd. Dus ik stel de vraag nu voor de derde keer!
Ik baseer dat ook niet op dit krantenartikel. Dat heb ik ook niet gezegd. Luister preken van deze predikant en verdiep je in zijn geschiedenis: https://www.digibron.nl/viewer/collecti ... 512416f1c1
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door GerefGemeente-lid »

Emma de Jong schreef:Ik baseer dat ook niet op dit krantenartikel. Dat heb ik ook niet gezegd. Luister preken van deze predikant en verdiep je in zijn geschiedenis: https://www.digibron.nl/viewer/collecti ... 512416f1c1
Ik heb genoeg preken van hem gehoord, waaronder één over Psalm 23. Onvergetelijk.

Over een voorwaardelijk aanbod van genade is mij niets bekend. Dat heb ik ook nooit gehoord. Dus vooralsnog vind ik jouw bewering onjuist. Graag zie ik een bewijs van jouw visie en anders verzoek ik om deze stellingname terug te nemen.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Bertiel »

Daar heeft Emma het toch niet over gehad?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1711
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Ararat »

... en als Emma wijs is besteedt ze hier geen tijd aan, geen enkel bewijs zal overtuigend genoeg blijken te zijn.
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Herman »

GerefGemeente-lid schreef:Graag zie ik een bewijs van jouw visie en anders verzoek ik om deze stellingname terug te nemen.
Voor de CGK'ers die onder hem gekerkt hebben is dat duidelijk genoeg, inclusief een halve gemeente te Alphen aan den Rijn, die dat zelfs als agendapunt op de classis heeft gekregen. Dat is bewijs genoeg.
Je moet wel denken dat in een andere kerk een andere verbondsopvatting geldig is. Die is niet noodzakelijk hetzelfde als in de GG gangbaar en is ook zeker niet identiek aan jouw normen. Dergelijke zaken moet je niet willen bewijzen, die verschillen kun je wel aanvoelen.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Ad Anker »

Herman schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Graag zie ik een bewijs van jouw visie en anders verzoek ik om deze stellingname terug te nemen.
Voor de CGK'ers die onder hem gekerkt hebben is dat duidelijk genoeg, inclusief een halve gemeente te Alphen aan den Rijn, die dat zelfs als agendapunt op de classis heeft gekregen. Dat is bewijs genoeg.
Je moet wel denken dat in een andere kerk een andere verbondsopvatting geldig is. Die is niet noodzakelijk hetzelfde als in de GG gangbaar en is ook zeker niet identiek aan jouw normen. Dergelijke zaken moet je niet willen bewijzen, die verschillen kun je wel aanvoelen.
Emma heeft toch gewoon gelijk. Ik snap de opwinding van GG-lid niet zo goed.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Herman »

Ad Anker schreef:Emma heeft toch gewoon gelijk. Ik snap de opwinding van GG-lid niet zo goed.
Het is altijd vervelend als een in jouw ogen gevierde dominee volgens iemand anders opeens een extremist blijkt te zijn. Daar zou ik ook bokkig van kunnen worden.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Ad Anker »

Herman schreef:
Ad Anker schreef:Emma heeft toch gewoon gelijk. Ik snap de opwinding van GG-lid niet zo goed.
Het is altijd vervelend als een in jouw ogen gevierde dominee volgens iemand anders opeens een extremist blijkt te zijn. Daar zou ik ook bokkig van kunnen worden.
Neeneenee, geen extremist: Hij leert iets over de rechtvaardigmaking voor het geloof. Heel bijbels. Dus fijn dat Emma dat herkent bij deze predikant. Vandaar dat ik de ophef van GGlid niet zo goed begrijp.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Herman »

Ad Anker schreef:Heel bijbels.
Ik hou het graag op de formuleringen van de catechismus. :D
Ga je leerlingen maar voeren, misschien bijten die wel.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ik hou er maar over op.

In ieder geval is de prediking van ds. Hakvoort Bijbels en ben ik blij dat hij predikant is in de Gereformeerde Gemeenten. Jammer dat hij zo ver weg dient.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Ad Anker »

Herman schreef:
Ad Anker schreef:Heel bijbels.
Ik hou het graag op de formuleringen van de catechismus. :D
Ga je leerlingen maar voeren, misschien bijten die wel.
Die zitten te toetsen achter hun chromebook. Dus ik had even andere vissen nodig. :)
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17248
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door huisman »

GerefGemeente-lid schreef:Ik hou er maar over op.

In ieder geval is de prediking van ds. Hakvoort Bijbels en ben ik blij dat hij predikant is in de Gereformeerde Gemeenten. Jammer dat hij zo ver weg dient.

Wij CGK’ers zijn ook blij dat hij predikant in de Gereformeerde Gemeenten is :OO3 Verweg of dichtbij maakt ons niet zoveel uit.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door GerefGemeente-lid »

huisman schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Ik hou er maar over op.

In ieder geval is de prediking van ds. Hakvoort Bijbels en ben ik blij dat hij predikant is in de Gereformeerde Gemeenten. Jammer dat hij zo ver weg dient.

Wij CGK’ers zijn ook blij dat hij predikant in de Gereformeerde Gemeenten is :OO3 Verweg of dichtbij maakt ons niet zoveel uit.
Zijn er nog meer predikanten?
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Plaats reactie