Gereformeerde Gemeenten

HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door HersteldHervormd »

Tiberius schreef:Dat denk ik ook ja.
Als hij exact hetzelfde filmpje had gemaakt met CGK, HHK, GGiN of zo in plaats van GG, dan had er niemand naar gekraaid. Zeker de 'officiële kerkelijke structuren' niet.
Ja en ik word daar echt helemaal draaierig van. :bobo
Het is ongeestelijk maar ook onsmakelijk.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door HersteldHervormd »

Simon0612 schreef:
HersteldHervormd schreef:Ik heb het filmpje eergisteren gezien, en wat mij vooral opvalt is dat het echt alleen voor GG leden bedoeld is. Natuurlijk kan ik gewoon ook de videootjes bekijken, maar qua publiek richt hij zich eigenlijk alleen maar tot GG'ers. Hij geeft dat ook duidelijk aan, ook hoezeer hij van het kerkverband is gaan houden etc.

In de beschrijving staat dat hij kerkmuren niet hoger wil maken. Ik citeer:

''Het is niet mijn bedoeling iets door te geven voor de Geref. Gemeente om hiermee de kerkmuren hoger te maken, want in de nabije toekomst zullen reformatorische kerken in ons land elkaar harder dan ooit nodig gaan krijgen. Als iemand van een ander kerkverband met de lessen ook iets kan, is dit natuurlijk alleen maar fijn.''

Het jammere is dat hij wel kerkmuren hoger maakt helaas. En zeker omdat dit initiatief niet vanuit de GG zelf komt. Ik snap dat bijvoorbeed de JBGG zich richt tot jongeren van de GG, en de HHJO tot jongeren uit de HHK, maar dit is gewoon een eigen initiatief van iemand die zich dus blijkbaar alleen maar richt tot de GG. Persoonlijk heb ik daar wat moeite mee. Ik keek het videootje met mijn vrouw en het viel haar ook direct op. Ze vond het ook jammer dat het niet breder werd getrokken. Dit word anders wel echt eilandjes gedrag vind ik. Ik moet eerlijk zeggen dat mij dit best wel teleurstelt.

In mijn ogen zie je dit gedrag veel vaker in de GG, dat vind ik minpunt nummer 1 van het kerkverband.
Inhoudelijk denk ik dat de filmpjes waardevol kunnen zijn. Ook voor niet-GG'ers.
Tholen is ook een eiland :haha
Got me! :D
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door pierre27 »

CvdW schreef:
pierre27 schreef:
CvdW schreef:Zeker wil ik de vraag beantwoorden.
Wat is de betekenis van het woord gezin in de Bijbel?
Omdat de vader de priester van het gezin is, is het Woord doorgeven altijd onder ambtelijk toezicht.
Echter met ambtelijk toezicht bedoelde ik predikant/ouderling/diaken.
Laatst heb ik weer gelezen dat waar het Woord is is de kerk. Dat betekent niet direct dat er een predikant/ouderling/diaken aanwezig is.
Dank voor het beantwoorden, nu begrijp ik wat je bedoelde met ambtelijk toezicht, ik gaf en geef daar een andere invulling aan. Mooie gedachte overigens dat de vader de priester is, wat als je geen vader bent?
Dan ben je een zoon van een priester.
Mag ik vragen welke invulling u er aan geeft?
Jazeker mag je dat vragen, je mag ook jij zeggen hoor:). Ik versta onder ambtelijk toezicht het toezicht van de predikant/ouderling/diaken. Niet direct het ambt aller gelovigen of de rol van de vader in het gezin. Hoewel ik nogmaals de gedachten-gang wel mooi blijf vinden.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
MGG
Berichten: 3457
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door MGG »

Erasmiaan schreef:Wat een aandacht voor iets wat het al die aandacht totaal niet waard is. Iemand kondigt aan dat hij een mening heeft over de GG en dat hij die mening gaat uiten… eigenlijk wat hier elke dag op het forum gebeurt maar dan via een ander kanaal. Daar wordt dan zelfs een RD-artikel aan besteed… het moet welhaast komkommertijd zijn.

En hier op het forum is het wantrouwen troef: dat hij geen antwoord geeft op vragen zal wel komen omdat hij erop is aangesproken….! Alsof er in Tholen een spoedkerkenraadvergadering is belegd, de kerkenraad het hier niet mee eens is (er is nog niks gebeurd, alleen een soort aankondiging), heel snel een afspraak is gemaakt, gesprek heeft plaatsgevonden en hij daaruit geconcludeerd heeft dat hij de media maar niet te woord moet staan. Dat is bijna een complottheorie…
Helemaal mee eens. Het wantrouwen tov de (landelijke) gg projecteert zich nu op deze casus.
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door HersteldHervormd »

MGG schreef:
Erasmiaan schreef:Wat een aandacht voor iets wat het al die aandacht totaal niet waard is. Iemand kondigt aan dat hij een mening heeft over de GG en dat hij die mening gaat uiten… eigenlijk wat hier elke dag op het forum gebeurt maar dan via een ander kanaal. Daar wordt dan zelfs een RD-artikel aan besteed… het moet welhaast komkommertijd zijn.

En hier op het forum is het wantrouwen troef: dat hij geen antwoord geeft op vragen zal wel komen omdat hij erop is aangesproken….! Alsof er in Tholen een spoedkerkenraadvergadering is belegd, de kerkenraad het hier niet mee eens is (er is nog niks gebeurd, alleen een soort aankondiging), heel snel een afspraak is gemaakt, gesprek heeft plaatsgevonden en hij daaruit geconcludeerd heeft dat hij de media maar niet te woord moet staan. Dat is bijna een complottheorie…
Helemaal mee eens. Het wantrouwen tov de (landelijke) gg projecteert zich nu op deze casus.
Vind je dat gek?
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Erskinees »

Mistig schreef: Als je een YouTube account begint om mensen aan te spreken, dan wil je ook bereik en dat je doelgroep hier ook bekend mee is.
Het is dan vreemd om te zeggen dat je niet in de spotlight wil staan. Ook dat is weer een manier om je video's onder de aandacht te brengen. Anders doe je dit toch niet?

Misschien begrijp ik het niet, omdat ik zo'n ondernemer nooit zou zijn. ;)
Er is nu één video met daarin een globale opzet en een oproep voor vrijwilligers. Ik snap best dat je in die opstartfase nog helemaal niet in het RD wilt staan. Zeker niet wanneer alles al uitgebreid besproken wordt via RF, Twitter etcetera. Niet iedere videomaker heeft het verlangen om meteen zo centraal in de spotlights te staan.

Overigens ook wat vreemd dat het RD er vervolgens alsnog een artikel aan wijdt.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door pierre27 »

Erasmiaan schreef:Wat een aandacht voor iets wat het al die aandacht totaal niet waard is. Iemand kondigt aan dat hij een mening heeft over de GG en dat hij die mening gaat uiten… eigenlijk wat hier elke dag op het forum gebeurt maar dan via een ander kanaal. Daar wordt dan zelfs een RD-artikel aan besteed… het moet welhaast komkommertijd zijn.

En hier op het forum is het wantrouwen troef: dat hij geen antwoord geeft op vragen zal wel komen omdat hij erop is aangesproken….! Alsof er in Tholen een spoedkerkenraadvergadering is belegd, de kerkenraad het hier niet mee eens is (er is nog niks gebeurd, alleen een soort aankondiging), heel snel een afspraak is gemaakt, gesprek heeft plaatsgevonden en hij daaruit geconcludeerd heeft dat hij de media maar niet te woord moet staan. Dat is bijna een complottheorie…
Wellicht goed ook nuchter vast te stellen wie dergelijke complotdenkers eigenlijk zijn.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
MGG
Berichten: 3457
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door MGG »

HersteldHervormd schreef:
MGG schreef:
Erasmiaan schreef:Wat een aandacht voor iets wat het al die aandacht totaal niet waard is. Iemand kondigt aan dat hij een mening heeft over de GG en dat hij die mening gaat uiten… eigenlijk wat hier elke dag op het forum gebeurt maar dan via een ander kanaal. Daar wordt dan zelfs een RD-artikel aan besteed… het moet welhaast komkommertijd zijn.

En hier op het forum is het wantrouwen troef: dat hij geen antwoord geeft op vragen zal wel komen omdat hij erop is aangesproken….! Alsof er in Tholen een spoedkerkenraadvergadering is belegd, de kerkenraad het hier niet mee eens is (er is nog niks gebeurd, alleen een soort aankondiging), heel snel een afspraak is gemaakt, gesprek heeft plaatsgevonden en hij daaruit geconcludeerd heeft dat hij de media maar niet te woord moet staan. Dat is bijna een complottheorie…
Helemaal mee eens. Het wantrouwen tov de (landelijke) gg projecteert zich nu op deze casus.
Vind je dat gek?
Ja, zoals @Erasmiaan al aangaf is het onlogisch gezien de korte tijd die ertussen zit.
Voor de gg leden, waarom hoor je bij een kerk waarvan je de leiding wantrouwt?
Voor niet gg leden en ex leden, wat voegt het toe om iets te wantrouwen waar je weinig/niet mee te maken heb.
Laatst gewijzigd door MGG op 01 dec 2022, 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Tiberius »

Klopt. Het is ook lastig om binnen 5 dagen een mail te moeten sturen. Ik zou er niet aan moeten denken, zo'n werkdruk. :bobo
MGG
Berichten: 3457
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door MGG »

Tiberius schreef:Klopt. Het is ook lastig om binnen 5 dagen een mail te moeten sturen. Ik zou er niet aan moeten denken, zo'n werkdruk. :bobo
De video is zaterdag (ik dacht middags) geplaatst.
Voor het gemak ga ik er vanuit dat de kerkenraad het direct gezien heeft. Zondag doet een kerkenraad niks met zulke zaken. Dan heb je nog 2/3 dagen om gezamenlijk een standpunt in te nemen en dat op papier te zetten. Maar wie weet was er maandag een spoedvergadering ;).
Daarbij komt dat het filmpje nog op yt staat. Als de kerkenraad zo voortvarend zou handelen, dan zouden ze er toch ook wel zorgen dat het filmpje verwijderd wordt?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Tiberius »

Sorry, maar de verwijderrechten van Youtube liggen toch echt niet bij een GG-kerkenraad; hoe graag sommigen dat misschien wel zouden willen.
MGG
Berichten: 3457
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door MGG »

Tiberius schreef:Sorry, maar de verwijderrechten van Youtube liggen toch echt niet bij een GG-kerkenraad; hoe graag sommigen dat misschien wel zouden willen.
Als je aanneemt dat de kerkenraad iemand zover krijgt dat hij wat vraagjes van het RD niet wil beantwoorden, dan moet het toch ook wel haalbaar zijn om ervoor te zorgen dat hij zijn kanaal verwijdert?
Evangelist
Berichten: 490
Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:41

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Evangelist »

MGG schreef:
Tiberius schreef:Sorry, maar de verwijderrechten van Youtube liggen toch echt niet bij een GG-kerkenraad; hoe graag sommigen dat misschien wel zouden willen.
Als je aanneemt dat de kerkenraad iemand zover krijgt dat hij wat vraagjes van het RD niet wil beantwoorden, dan moet het toch ook wel haalbaar zijn om ervoor te zorgen dat hij zijn kanaal verwijdert?
Dat zal ook nog wel gebeuren. Of de formule wordt gewijzigd. Of er komt een mededeling dat er een goed JBGG-alternatief is.
Hartelijke groet,
Evangelist
TSD
Berichten: 2091
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door TSD »

Evangelist schreef:
MGG schreef:
Tiberius schreef:Sorry, maar de verwijderrechten van Youtube liggen toch echt niet bij een GG-kerkenraad; hoe graag sommigen dat misschien wel zouden willen.
Als je aanneemt dat de kerkenraad iemand zover krijgt dat hij wat vraagjes van het RD niet wil beantwoorden, dan moet het toch ook wel haalbaar zijn om ervoor te zorgen dat hij zijn kanaal verwijdert?
Dat zal ook nog wel gebeuren. Of de formule wordt gewijzigd. Of er komt een mededeling dat er een goed JBGG-alternatief is.
En dat komt dan uit het toetsenbord van iemand die meende Job de les te moeten nemen over zijn suggestieve aannames. :nonnon

Maar ja, het is de GG kerkleiding he, dan mag alles gezegd worden. Je kan immers van dat soort mensen niets anders verwachten. Des naasten eer en goed gerucht zoveel mogelijk verspreiden, in het bijzonder als het de ambten betreft, telt dan gewoon even niet.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Tiberius »

*Nekharen en lange tenen.
Plaats reactie