Kerkbibliotheek

Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kerkbibliotheek

Bericht door Zeeuw »

Ararat schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
Ararat schreef: ... en de Walchernezen hebben 'eigen' aardigheden :D
Pardon: het zijn Walcherenaren... :hum
Dat vindt mijn vrouw ook, maar als ik nou de kans krijg om jou te kwetsen... ;)
Het is toch Walchenaren?
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1711
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Kerkbibliotheek

Bericht door Ararat »

Zeeuw schreef:
Ararat schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
Ararat schreef: ... en de Walchernezen hebben 'eigen' aardigheden :D
Pardon: het zijn Walcherenaren... :hum
Dat vindt mijn vrouw ook, maar als ik nou de kans krijg om jou te kwetsen... ;)
Het is toch Walchenaren?
Ik zou er wel nog een 'r' tussen zetten, maar idd geen 're'

Hoewel... Walcherenezen klinkt ook leuker
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kerkbibliotheek

Bericht door Tiberius »

Walcheraren, bedoel je?
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kerkbibliotheek

Bericht door Zeeuw »

Wij hebben t echt over ‘Walchenaeren’. Zo een r ertussen doen alleen nep-Zeeuwen.
De Bevelanders weten vaak wel moppen over Walchenaeren. Zoals: wat is het dunste boekje ter wereld? Het groot Walchers geschenkenboek.
Hoe is koperdraad uitgevonden? Door 2 Walcherse boeren die vochten om een cent.
Je komt op bezoek bij een Walchenaer. Bij de koffie krijg je als bonbon een hagelslagje. Weet je wat ze dan zeggen? Ah, neem er maar 2 hoor.
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kerkbibliotheek

Bericht door Zeeuw »

Tiberius schreef:Walcheraren, bedoel je?
Klinkt als een Suske en Wiske. De walgelijke Walcheraren. Ik zal m voor zijn: de botte Bevelanders.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Kerkbibliotheek

Bericht door refo »

Gouda heeft al minstens 60 jaar een bibliotheek. Verantwoord? Bob Evers en de Kameleon zijn aanwezig. En veel remonstrantse Amerikaanse vertaalde romans. Die zijn nu eenmaal populair.
Theologie is er ook, maar die wordt niet druk gebruikt. Allemaal boeken die iedereen al heeft.
Bruna
Berichten: 1734
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Kerkbibliotheek

Bericht door Bruna »

Als er een opsomming wordt gegeven waar een bieb is dan moet deze wel enigszins volledig zijn.
Er zijn meer plaatsen waar een kerkbieb is en zeker niet alleen in plaatsen waar een GG is.
Krijg het idee uit het artikel dat het RD denkt dat Zeeland alleen bestaat uit Beveland en Walcheren.
Online
Henk J
Berichten: 2559
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Kerkbibliotheek

Bericht door Henk J »

Bij ons is er ook al jaren een bibliotheek die na de scheuring gezamenlijk is doorgegaan gelukkig. Inderdaad allerlei boeken die vooraf door een leescommissie worden gelezen. Dichtstbijzijnde bibliotheek is toch gauw een kwartier rijden, dus dat is nog een voordeel van de bieb in de kerk.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Kerkbibliotheek

Bericht door refo »

Bruna schreef:Als er een opsomming wordt gegeven waar een bieb is dan moet deze wel enigszins volledig zijn.
Er zijn meer plaatsen waar een kerkbieb is en zeker niet alleen in plaatsen waar een GG is.
Krijg het idee uit het artikel dat het RD denkt dat Zeeland alleen bestaat uit Beveland en Walcheren.
De statistieken rammelen ook nogal in het artikel. 80% van de 18-ers heeft een abonnement. Dan zou onder volwassenen in Zeeland het percentage wel eens onder het landelijk gemiddelde kunnen liggen.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kerkbibliotheek

Bericht door Tiberius »

refo schreef:
Bruna schreef:Als er een opsomming wordt gegeven waar een bieb is dan moet deze wel enigszins volledig zijn.
Er zijn meer plaatsen waar een kerkbieb is en zeker niet alleen in plaatsen waar een GG is.
Krijg het idee uit het artikel dat het RD denkt dat Zeeland alleen bestaat uit Beveland en Walcheren.
De statistieken rammelen ook nogal in het artikel. 80% van de 18-ers heeft een abonnement. Dan zou onder volwassenen in Zeeland het percentage wel eens onder het landelijk gemiddelde kunnen liggen.
Veel ouderen gebruiken het goedkopere 18- abonnement van hun kinderen of kleinkinderen. Daar zal dat getal vandaan komen, zeker in Zeeland.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Kerkbibliotheek

Bericht door GerefGemeente-lid »

Zunige Zeeuwen bin we. :slurp ;)
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Kerkbibliotheek

Bericht door Chrisje72 »

Bij ons geen romans ofzo, maar wel bv kinderbijbels, studiebijbels, boekjes over kerkgeschiedenis, opvoedkundige boeken, ook wel prekenboeken geloof ik en nog veel meer. Zou de lijst er eens bij moeten pakken. Maar het doel is echt toerusting van de gemeenteleden. Vandaar commissie toerusting.
Voor gewone leesboeken kan je naar de bibliotheek aan de overkant van de straat.
Heb nu het boekje van ds vd Weg: daarom ga ik naar de kerk thuis liggen.
Jannah
Berichten: 60
Lid geworden op: 24 apr 2021, 22:30

Re: Kerkbibliotheek

Bericht door Jannah »

Hier helaas geen kerkbieb. Bij de ggin in de buurt wel, maar daar kunnen we geen lid worden als gg-mer.

Daarom toch maar lid van de openbare bieb, waar we stapels boeken halen voor en met de kinderen. En ja, soms kom je thuis met een boek wat dan boven op de kast geparkeerd wordt omdat ik dat liever toch niet in handen van de kinderen zie.

Vooraf reserveren is ook mogelijk zodat je wel een beetje kunt sturen.
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Kerkbibliotheek

Bericht door Geytenbeekje »

Jannah schreef:Hier helaas geen kerkbieb. Bij de ggin in de buurt wel, maar daar kunnen we geen lid worden als gg-mer.

Daarom toch maar lid van de openbare bieb, waar we stapels boeken halen voor en met de kinderen. En ja, soms kom je thuis met een boek wat dan boven op de kast geparkeerd wordt omdat ik dat liever toch niet in handen van de kinderen zie.

Vooraf reserveren is ook mogelijk zodat je wel een beetje kunt sturen.
Bijzonder dat je geen lid kunt worden, geven ze ook een reden waarom je dat niet kunt doen?
Bruna
Berichten: 1734
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Kerkbibliotheek

Bericht door Bruna »

Jannah schreef:Hier helaas geen kerkbieb. Bij de ggin in de buurt wel, maar daar kunnen we geen lid worden als gg-mer.

Daarom toch maar lid van de openbare bieb, waar we stapels boeken halen voor en met de kinderen. En ja, soms kom je thuis met een boek wat dan boven op de kast geparkeerd wordt omdat ik dat liever toch niet in handen van de kinderen zie.

Vooraf reserveren is ook mogelijk zodat je wel een beetje kunt sturen.
Dat is jammer, hier is iedereen welkom.
Is het alleen voor eigen gemeenteleden bij jou in de buurt?
Plaats reactie