Kerkbibliotheek

Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Kerkbibliotheek

Bericht door Ditbenik »

Jannah schreef:Hier helaas geen kerkbieb. Bij de ggin in de buurt wel, maar daar kunnen we geen lid worden als gg-mer.

Daarom toch maar lid van de openbare bieb, waar we stapels boeken halen voor en met de kinderen. En ja, soms kom je thuis met een boek wat dan boven op de kast geparkeerd wordt omdat ik dat liever toch niet in handen van de kinderen zie.

Vooraf reserveren is ook mogelijk zodat je wel een beetje kunt sturen.
Dan zie je weer dat hervormden vaak wat ruimer zijn. In Elspeet is ooit een bibliotheek opgezet door de jeugdvereniging van de hervormde gemeente. Inmiddels heeft die 13.000 boeken en is een samenwerkingsverband gevormd tussen Hervormde Gemeente, Hersteld Hervormde Gemeente, Gereformeerde Gemeente en Gereformeerde Gemeente in Nederland.
GGG038
Berichten: 135
Lid geworden op: 20 dec 2021, 14:41

Re: Kerkbibliotheek

Bericht door GGG038 »

GG Boskoop heeft ook een bieb.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kerkbibliotheek

Bericht door -DIA- »

Zolang ik mij herinner is er in onze stad een kerkbibliotheek geweest.
Vroeger was er ook nog aan algemene christelijke bibliotheek, ofwel een bibliotheek die toch voornamelijk christelijk was. Dat is door de gemeentelijke fusie met de buurgemeente Holten een openbare bibliotheek geworden.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Jannah
Berichten: 60
Lid geworden op: 24 apr 2021, 22:30

Re: Kerkbibliotheek

Bericht door Jannah »

Geytenbeekje schreef:
Jannah schreef:Hier helaas geen kerkbieb. Bij de ggin in de buurt wel, maar daar kunnen we geen lid worden als gg-mer.

Daarom toch maar lid van de openbare bieb, waar we stapels boeken halen voor en met de kinderen. En ja, soms kom je thuis met een boek wat dan boven op de kast geparkeerd wordt omdat ik dat liever toch niet in handen van de kinderen zie.

Vooraf reserveren is ook mogelijk zodat je wel een beetje kunt sturen.
Bijzonder dat je geen lid kunt worden, geven ze ook een reden waarom je dat niet kunt doen?
Omdat wij gg zijn en geen ggin.
Lijkt me geen reden om van kerkverband te wisselen...
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1711
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Kerkbibliotheek

Bericht door Ararat »

Jannah schreef:
Geytenbeekje schreef:
Jannah schreef:Hier helaas geen kerkbieb. Bij de ggin in de buurt wel, maar daar kunnen we geen lid worden als gg-mer.

Daarom toch maar lid van de openbare bieb, waar we stapels boeken halen voor en met de kinderen. En ja, soms kom je thuis met een boek wat dan boven op de kast geparkeerd wordt omdat ik dat liever toch niet in handen van de kinderen zie.

Vooraf reserveren is ook mogelijk zodat je wel een beetje kunt sturen.
Bijzonder dat je geen lid kunt worden, geven ze ook een reden waarom je dat niet kunt doen?
Omdat wij gg zijn en geen ggin.
Lijkt me geen reden om van kerkverband te wisselen...
Je zou bijna proberen om 'in te sluipen': "Hallo! Ja, we zijn nieuw hier" :D
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Plaats reactie