Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2022

Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2022

Bericht door Mistig »

Op 14 september 2022 zal de Generale Synode van de Gereformeerde Gemeenten weer beginnen.
De vergaderdagen zijn deze synode op 14&15 september 2022, 12&13 oktober 2022 en 15&16 februari 2023.
De synode zal vergaderen in Gouda.

Op 13 september 2022 is er een bidstond, onder leiding van Ds. P. Mulder.

Zag in de Saambinder al wel het eerste artikel verschijnen over de synode.
Maar verder is er volgens mij nog maar weinig bekend.
Misschien is het leuk om hier alvast de namen van de afgevaardigden te delen (als die bekend zijn).

Ook eventuele onderwerpen die zullen worden besproken (als dat openbare informatie is, dat weet ik namelijk niet).
Zo ben ik heel benieuwd wat de resultaten zijn van de bespreking over de Statenvertaling. Er zullen vast meer belangrijke onderwerpen besproken worden.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
claus
Berichten: 717
Lid geworden op: 24 sep 2007, 19:42

Re: Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2022

Bericht door claus »

Weet iemand al meer over wie als afgevaardigden zijn gekozen door twee Particuliere Synodes die al hebben plaats gevonden?
In 'De Saambinder' heeft nog geen verslag gestaan van de P.S. Zuid en evenmin van de P.S. Zuidwest.
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2022

Bericht door Mistig »

claus schreef:Weet iemand al meer over wie als afgevaardigden zijn gekozen door twee Particuliere Synodes die al hebben plaats gevonden?
In 'De Saambinder' heeft nog geen verslag gestaan van de P.S. Zuid en evenmin van de P.S. Zuidwest.
Dat duurt inderdaad lang ja. Misschien iemand hier die meer informatie heeft al?
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
claus
Berichten: 717
Lid geworden op: 24 sep 2007, 19:42

Re: Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2022

Bericht door claus »

Beste Mistig e.a.
Ik heb navraag gedaan bij de beheerder van de site van de GG, de heer Arjan van 't Zelfde.
Hij wil de namen best plaatsen, maar wacht op verslagen van de scribae van de Particuliere Synodes. Er zijn er al drie van de vier gehouden.
Waarom men zo lang wacht met in 'De Saambinder' die verslagen te plaatsen, is hem en mij onbekend.
Zodra hij kennis neemt van een verslag waarin de namen staan, neemt hij die namen over op de site onder het kopje Generale Synode 2022.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2022

Bericht door GerefGemeente-lid »

claus schreef:Beste Mistig e.a.
Ik heb navraag gedaan bij de beheerder van de site van de GG, de heer Arjan van 't Zelfde.
Hij wil de namen best plaatsen, maar wacht op verslagen van de scribae van de Particuliere Synodes. Er zijn er al drie van de vier gehouden.
Waarom men zo lang wacht met in 'De Saambinder' die verslagen te plaatsen, is hem en mij onbekend.
Zodra hij kennis neemt van een verslag waarin de namen staan, neemt hij die namen over op de site onder het kopje Generale Synode 2022.
Misschien kun je dan een berichtje sturen naar de betreffende scriba's van de Particuliere Synodes?
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2022

Bericht door Mistig »

Zie inmiddels dat de afgevaardigden van twee Particuliere Synoden al online staan.
Opvallend veel nieuwe gezichten (schuingedrukt) tot nu toe.

PS Zuid
Ds. A.P. Baaijens, Aagtekerke
Ds. K. Boeder, Dirksland
Ds. J.M.D. de Heer, Middelburg
Ds. S. Maljaars, 's-Gravenpolder
Ds. D. de Wit, Borssele (vertrokken uit PS bij aanvang van synode - 1e secundus: Ds. G.P. van Nieuw Amerongen, Goes)
Ouderling M. de Geus, Middelharnis
Ouderling C. Hoogerland, Goes
Ouderling A.J. van der Maas, Aagtekerke

Ouderling G.D. Roeland, Sint-Annaland
Ouderling P. van Vijven, Yerseke

PS Zuid-West
Ds. H.J. Agteresch, Werkendam
Ds. A.T. Huijser, Sliedrecht
Ds. G.W.S. Mulder, Ridderkerk
Ds. M.H. Schot, Hendrik-Ido-Ambacht

Ds. H.A. van Zetten, Nieuw-Beijerland
Ouderling A.J. van Driel, Oud-Beijerland
Ouderling H.T. Groenendijk, Capelle aan den IJssel(-West)

Ouderling A. Hak, Alblasserdam
Ouderling C.J. Hoogendoorn, Spijk
Ouderling M.J. de Vries, Krimpen aan den IJssel


PS Noord-West
NNB

PS Oost
NNB
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2022

Bericht door DDD »

Vooralsnog is het maar een slechte afspiegeling van de betrokken gemeenten. Daarmee zeg ik verder niets over de personen.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: RE: Re: Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2022

Bericht door Job »

DDD schreef:Vooralsnog is het maar een slechte afspiegeling van de betrokken gemeenten. Daarmee zeg ik verder niets over de personen.
Mijns inziens is/wordt juist (steeds meer) een middenweg gevonden. Man en paard: ik zie niet uiterste puntje rechts en ook niet uiterste puntje links (waarover hier al meermaals is betoogd dat de reikwijdte tussen die twee punten relatief erg klein is). En dit is geen man en paard inderdaad, ik noem bij nader inzien toch maar geen namen.

Aangrijpend vind ik dat twee prominenten van de classis Oost voorgoed zullen ontbreken: de markante en levenservaren heren Van den Berg en Roos.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2022

Bericht door pierre27 »

DDD schreef:Vooralsnog is het maar een slechte afspiegeling van de betrokken gemeenten. Daarmee zeg ik verder niets over de personen.
Klopt redelijk, de zogenoemde beruchte linkerflank is miniem aanwezig in dit gezelschap
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Emma de Jong
Berichten: 163
Lid geworden op: 31 aug 2021, 17:26

Re: Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2022

Bericht door Emma de Jong »

Ik zie veel nieuwe afgevaardigden. Wie zijn er niet meer afgevaardigd? Ik zie in elk geval S. Bosman, die vele keren in het moderamen zat.
Tom
Berichten: 432
Lid geworden op: 28 mar 2016, 20:45

Re: Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2022

Bericht door Tom »

pierre27 schreef:
DDD schreef:Vooralsnog is het maar een slechte afspiegeling van de betrokken gemeenten. Daarmee zeg ik verder niets over de personen.
Klopt redelijk, de zogenoemde beruchte linkerflank is miniem aanwezig in dit gezelschap
Zo berucht is die flank niet op synodes, toch? Als ze al aanwezig zijn (?) heeft het door hen niet tot grote beruchte synodediscussies of ruzies geleid, zover ik weet.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2022

Bericht door DDD »

Nee, daar wordt meer over dan mee gepraat. :)
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2022

Bericht door pierre27 »

Tom schreef:
pierre27 schreef:
DDD schreef:Vooralsnog is het maar een slechte afspiegeling van de betrokken gemeenten. Daarmee zeg ik verder niets over de personen.
Klopt redelijk, de zogenoemde beruchte linkerflank is miniem aanwezig in dit gezelschap
Zo berucht is die flank niet op synodes, toch? Als ze al aanwezig zijn (?) heeft het door hen niet tot grote beruchte synodediscussies of ruzies geleid, zover ik weet.
Ik weet dat niet, wat ik ervan weet dat er wel met elkaar gepraat wordt, dus de veronderstelling dat dit niet zou gebeuren is een fabel. Ik weet niet van mogelijke ruzies...
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: RE: Re: Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2022

Bericht door Job »

pierre27 schreef:
DDD schreef:Vooralsnog is het maar een slechte afspiegeling van de betrokken gemeenten. Daarmee zeg ik verder niets over de personen.
Klopt redelijk, de zogenoemde beruchte linkerflank is miniem aanwezig in dit gezelschap
Wie spreekt of spreken er over een beruchte flank? Of is dat alleen een benaming namens jezelf?
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: RE: Re: Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2022

Bericht door pierre27 »

Job schreef:
pierre27 schreef:
DDD schreef:Vooralsnog is het maar een slechte afspiegeling van de betrokken gemeenten. Daarmee zeg ik verder niets over de personen.
Klopt redelijk, de zogenoemde beruchte linkerflank is miniem aanwezig in dit gezelschap
Wie spreekt of spreken er over een beruchte flank? Of is dat alleen een benaming namens jezelf?
Dat is vooralsnog een benaming namens mezelf. Op den duur ben ik gaan geloven dat die flank er is.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Plaats reactie