Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2022

Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2022

Bericht door Geytenbeekje »

Maakt liggingsverschillen zoveel uit dan?
En als dat zo is, waar zit dat hem dan in?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2022

Bericht door refo »

Henk J schreef:Worden er nooit diakenen afgevaardigd naar de synode? Ook niet naar de particuliere synodes?
Zelden. Alleen als het niet anders kan. En dan krijgt hij keurstem.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2022

Bericht door Bezorgd »

GerefGemeente-lid schreef:
Herman schreef:Of helemaal niks kunnen zeggen. Je nodigt nu critikasters uit tot een herformulering van hun standpunten.
Wat betreft dat laatste: dat wordt wel heel lastig, zeker als je let op de afvaardiging vanuit de PS Noord-West.

Dus ik ben zeer benieuwd naar die herformuleringen...
Als ik criticaster zou zijn (Ik probeer me in te leven) , zou ik vragen waarom jullie dit denken?
De afvaardiging PS Noordwest is voorzichtig midden. Het enige verschil met andere PS is dat daar de rechtervleugel verhoudingsgewijs sterk vertegenwoordigd is.
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1711
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2022

Bericht door Ararat »

Wat maakt dat jullie de GG -die al zo smal is- ook nog in links, midden en rechts moeten hakken? Wat levert dat op, wat is het doel? Wie wordt hier beter van?
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
JvW
Berichten: 759
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2022

Bericht door JvW »

Ararat schreef:Wat maakt dat jullie de GG -die al zo smal is- ook nog in links, midden en rechts moeten hakken? Wat levert dat op, wat is het doel? Wie wordt hier beter van?
De enige reden die ik kan bedenken is dat zelfs in die smalle GG onderlinge verschillen vaak niet geaccepteerd worden.
Het levert niets op, de pijn is er al. Het doel is wat mij betreft om die verschillen te benoemen en elkaar hierin te accepteren. Dat gaat alleen maar als iedereen ook gehoord kan worden en daar zit mogelijk het pijnpunt.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: RE: Re: Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2022

Bericht door Job »

Herman schreef:Of helemaal niks kunnen zeggen. Je nodigt nu critikasters uit tot een herformulering van hun standpunten.
Inderdaad. Voor sommigen zal het überhaupt nooit goed zijn.
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2022

Bericht door Erskinees »

Ararat schreef:Wat maakt dat jullie de GG -die al zo smal is- ook nog in links, midden en rechts moeten hakken? Wat levert dat op, wat is het doel? Wie wordt hier beter van?
Ik denk dat dit komt omdat men het in de GG moeilijk vindt om elkaar wat vrijheid te geven. Het liefst zou men algemene en totale eenheid willen. Om die reden zie je op dit forum juist dat er wordt ingezoomd op verschillen waardoor deze worden uitvergroot.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2022

Bericht door DDD »

Silo schreef:Dit zou ook gelijk de laatste synode kunnen zijn met zo'n afvaardiging. Door de oprichting van Kesteren (en de komst van twee bepaald soort predikanten) zal de stemverhouding in de classis Utrecht voortaan wel heel anders uitpakken.
Dat zou een heel kwalijke zaak zijn. Een classis behoort een goede afspiegeling af te vaardigen.
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2022

Bericht door Simon0612 »

Ararat schreef:Wat maakt dat jullie de GG -die al zo smal is- ook nog in links, midden en rechts moeten hakken? Wat levert dat op, wat is het doel? Wie wordt hier beter van?
Ik denk dat de GG vol zit met militairen die van marcheren houden…links, rechts, links, recht, links, rechts :humhihi

Die lopen dan weer wel in de maat. Dat idee krijg ik hier soms niet :)
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2022

Bericht door Geytenbeekje »

Simon0612 schreef:
Ararat schreef:Wat maakt dat jullie de GG -die al zo smal is- ook nog in links, midden en rechts moeten hakken? Wat levert dat op, wat is het doel? Wie wordt hier beter van?
Ik denk dat de GG vol zit met militairen die van marcheren houden…links, rechts, links, recht, links, rechts :humhihi

Die lopen dan weer wel in de maat. Dat idee krijg ik hier soms niet :)
En de middendeel dan? Die zigzagt er geruisloos doorheen? :D
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2022

Bericht door GerefGemeente-lid »

DDD schreef:
Silo schreef:Dit zou ook gelijk de laatste synode kunnen zijn met zo'n afvaardiging. Door de oprichting van Kesteren (en de komst van twee bepaald soort predikanten) zal de stemverhouding in de classis Utrecht voortaan wel heel anders uitpakken.
Dat zou een heel kwalijke zaak zijn. Een classis behoort een goede afspiegeling af te vaardigen.
Ook in dezen geldt:
Een mens lijdt dikwijls het meest
door het lijden dat hij vreest,
dch dat nimmer op komt dagen.
Zo heeft hij meer te dragen
dan God hem te dragen geeft.

Het leed dat is, drukt niet zo zwaar
als vrees voor allerlei gevaar.
Doch komt het eens in huis,
dan helpt God altijd weer
en geeft Hij kracht naar kruis.
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1711
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2022

Bericht door Ararat »

Erskinees schreef:
Ararat schreef:Wat maakt dat jullie de GG -die al zo smal is- ook nog in links, midden en rechts moeten hakken? Wat levert dat op, wat is het doel? Wie wordt hier beter van?
Ik denk dat dit komt omdat men het in de GG moeilijk vindt om elkaar wat vrijheid te geven. Het liefst zou men algemene en totale eenheid willen. Om die reden zie je op dit forum juist dat er wordt ingezoomd op verschillen waardoor deze worden uitvergroot.
Een paradox dus? :huhu
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2022

Bericht door Mistig »

Louis2 schreef:Ik vind het opvallend dat de gehele familie Mulder van de partij is. Dat maakt een nogal vreemde indruk.
Dat gaat om een vader en een zoon, die ‘gehele’ familie. Welke vreemde indruk krijg je daarvan?
Overigens had het nog ‘erger’ gekund, als je beseft dat twee andere zoons en een schoonzoon van Ds. P. Mulder ook in het ambt staan (in allemaal verschillende gemeenten overigens).
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: RE: Re: Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2022

Bericht door Job »

Mistig schreef:Overigens had het nog ‘erger’ gekund, als je beseft dat twee andere zoons en een schoonzoon van Ds. P. Mulder ook in het ambt staan (in allemaal verschillende gemeenten overigens).
Wat een zegen!
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1711
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: RE: Re: Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2022

Bericht door Ararat »

Job schreef:
Mistig schreef:Overigens had het nog ‘erger’ gekund, als je beseft dat twee andere zoons en een schoonzoon van Ds. P. Mulder ook in het ambt staan (in allemaal verschillende gemeenten overigens).
Wat een zegen!
Wat maakt dat je dit een zegen noemt?
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Plaats reactie