Curatoriumdiscussie GG 2022

GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Curatoriumdiscussie GG 2022

Bericht door GerefGemeente-lid »

Rido91 schreef:
SanderL schreef:
HersteldHervormd schreef:
Bezorgd schreef:Vandaag dus een 16-17% aangenomen van degenen die vandaag op gesprek geweest zijn.
68,42% van het totaal aantal gesprekken volgen morgen en overmorgen.

;)
19 aanmeldingen totaal dus?
Meen je dit serieus? Is dit waar we ons mee bezig moeten houden? Gaat het echt om het achterhalen van aantallen e.d.? Volgens mij moet je aandacht heel ergens anders wezen dan hierbij.
Ik weet niet of deze aantallen kloppen natuurlijk, maar als dit zo is is het wel degelijk van belang om dit te weten want dat zou betekenen dan 84% niet is aangenomen. En dat geeft wel aan hoe verwerpelijk deze procedure is in de Ger Gem en andere kerken met een soortgelijke procedure
... vindt @Rido91 dan.

Ds. Karens preekte vorige week dinsdag hier in de gemeente in een bidstond. Hij wees erop dat het, in onze ogen (!), vaak geringe aantal personen wat toegelaten wordt, ook als reden kan hebben dat er weinig persoonlijk gebed is in de binnenkamer.

Bidt jij elke avond om arbeiders in de wijngaard? Of heb je alleen maar commentaar?

Neem die vraag eens mee deze week. Dan doe ik dat ook.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Curatoriumdiscussie GG 2022

Bericht door -DIA- »

GerefGemeente-lid schreef: Ds. Karens preekte vorige week dinsdag hier in de gemeente in een bidstond. Hij wees erop dat het, in onze ogen (!), vaak geringe aantal personen wat toegelaten wordt, ook als reden kan hebben dat er weinig persoonlijk gebed is in de binnenkamer.
Daar zouden we allen achter moeten staan, en niet alleen met woorden. Ik denk dat velen inclusief schrijver dezes dan de hand op de mond zouden moeten leggen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Curatoriumdiscussie GG 2022

Bericht door Bezorgd »

GerefGemeente-lid schreef:[

Ds. Karens preekte vorige week dinsdag hier in de gemeente in een bidstond. Hij wees erop dat het, in onze ogen (!), vaak geringe aantal personen wat toegelaten wordt, ook als reden kan hebben dat er weinig persoonlijk gebed is in de binnenkamer.

Bidt jij elke avond om arbeiders in de wijngaard? Of heb je alleen maar commentaar?

Neem die vraag eens mee deze week. Dan doe ik dat ook.
Ik heb veel achting voor ds Karens, maar dit vind ik altijd zo'n dooddoener.
Is ongeveer hetzelfde als dat je tegen een zieke zegt die niet geneest: "Je hebt te weinig geloof en je bidt te weinig"
Laten we die kant maar niet opgaan.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Curatoriumdiscussie GG 2022

Bericht door Tiberius »

Piet Puk schreef:
Tiberius schreef:
Piet Puk schreef:
Tiberius schreef:Waarom zou je er mee spotten?
Omdat er hier af en toe wat hijgerig mee word omgegaan. Ik moet me inhouden om dan niet heel erg sarcastisch te worden.

Ook nu weer met die getallen die vooralsnog niet te checken zijn en waar iedereen op afvliegt...
Ik ben het niet eens met de curatorium procedure (zoals bekend zal zijn), ook niet met die hijgerigheid, maar zeker niet met erover spotten.
Maar begrijp ik nu dat je vind dat ik ermee spot?
Nee hoor. Maar wel als je toelatingen uit Roermond enz. zou hebben geplaatst.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Curatoriumdiscussie GG 2022

Bericht door GerefGemeente-lid »

Bezorgd schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Ds. Karens preekte vorige week dinsdag hier in de gemeente in een bidstond. Hij wees erop dat het, in onze ogen (!), vaak geringe aantal personen wat toegelaten wordt, ook als reden kan hebben dat er weinig persoonlijk gebed is in de binnenkamer.

Bidt jij elke avond om arbeiders in de wijngaard? Of heb je alleen maar commentaar?

Neem die vraag eens mee deze week. Dan doe ik dat ook.
Ik heb veel achting voor ds Karens, maar dit vind ik altijd zo'n dooddoener.
Is ongeveer hetzelfde als dat je tegen een zieke zegt die niet geneest: "Je hebt te weinig geloof en je bidt te weinig"
Laten we die kant maar niet opgaan.
Als je de preek in zijn geheel zou luisteren, was je het vast met hem eens.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Curatoriumdiscussie GG 2022

Bericht door HersteldHervormd »

SanderL schreef:
HersteldHervormd schreef:
Bezorgd schreef:Vandaag dus een 16-17% aangenomen van degenen die vandaag op gesprek geweest zijn.
68,42% van het totaal aantal gesprekken volgen morgen en overmorgen.

;)
19 aanmeldingen totaal dus?
Meen je dit serieus? Is dit waar we ons mee bezig moeten houden? Gaat het echt om het achterhalen van aantallen e.d.? Volgens mij moet je aandacht heel ergens anders wezen dan hierbij.
Haha, zegt de master in beroepingswerk :)
Ik vond het gewoon een geinig sommetje van thuisBezorgd.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Curatoriumdiscussie GG 2022

Bericht door HersteldHervormd »

In alle oprechtheid hoop ik dat er veel mannen toegelaten mogen worden, dat zou een zegen zijn.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Curatoriumdiscussie GG 2022

Bericht door Posthoorn »

Als er ieder jaar 20 mannen toegelaten zouden worden, hadden we binnen de kortste keren een predikantenoverschot.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Curatoriumdiscussie GG 2022

Bericht door Herman »

Als ze allemaal tegelijk aangenomen worden, zit je op 7 per jaar. Zeker als ze een keer of drie bij het curatorium langskomen.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Curatoriumdiscussie GG 2022

Bericht door Piet Puk »

Posthoorn schreef:Als er ieder jaar 20 mannen toegelaten zouden worden, hadden we binnen de kortste keren een predikantenoverschot.
Maar ook een probleem met de huisvesting van de Theologische School :D
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Curatoriumdiscussie GG 2022

Bericht door pierre27 »

HersteldHervormd schreef:In alle oprechtheid hoop ik dat er veel mannen toegelaten mogen worden, dat zou een zegen zijn.
Ik hoop dat ook. Die er moeten komen, die komen er.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1711
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Curatoriumdiscussie GG 2022

Bericht door Ararat »

Piet Puk schreef:
Posthoorn schreef:Als er ieder jaar 20 mannen toegelaten zouden worden, hadden we binnen de kortste keren een predikantenoverschot.
Maar ook een probleem met de huisvesting van de Theologische School :D
Gelukkig is daar dan de penningmeester :)

Staat onze verslaggever al klaar aan de Boezemsingel?
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Curatoriumdiscussie GG 2022

Bericht door Ad Anker »

pierre27 schreef:
HersteldHervormd schreef:In alle oprechtheid hoop ik dat er veel mannen toegelaten mogen worden, dat zou een zegen zijn.
Ik hoop dat ook. Die er moeten komen, die komen er.
Juist.

Hebr. 11:1: Het geloof is nu een vaste grond der dingen die men hoopt, en een bewijs der zaken die men niet ziet.

Kantt: Dat is, zelfs die door natuurlijke zinnen of rede door ons niet worden begrepen; of, die niet tegenwoordig zijn voor onze ogen. Want hoewel de dingen, die gezien worden ook wel geloofd worden, gelijk Christus tot Thomas spreekt, Joh. 20:29; nochtans is dit eigenlijk niet het Goddelijk geloof, dat is ons door den Heiligen Geest wordt gewrocht, hetwelk alleen op Gods belofte of openbaring ziet, het zij de dingen nu verleden, tegenwoordig, of toekomende zijn, gelijk uit de voorbeelden, die Paulus voortbrengt, zal blijken.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Curatoriumdiscussie GG 2022

Bericht door HersteldHervormd »

Posthoorn schreef:Als er ieder jaar 20 mannen toegelaten zouden worden, hadden we binnen de kortste keren een predikantenoverschot.
Nee hoor, dan kan je de oudere dominees eerder rust geven.

En waarom een drogreden gebruiken? Alsof er keuze is uit 3 óf 20?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Curatoriumdiscussie GG 2022

Bericht door HersteldHervormd »

pierre27 schreef:
HersteldHervormd schreef:In alle oprechtheid hoop ik dat er veel mannen toegelaten mogen worden, dat zou een zegen zijn.
Ik hoop dat ook. Die er moeten komen, die komen er.
Ik hoop met je mee. Je tweede zin vind ik iets moeilijker, want het zou kunnen zijn dat het curatorium te veel snoeit waar dat niet mag?! Een moeilijk en teer onderwerp…
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gesloten