Curatoriumdiscussie GG 2022

KDD
Berichten: 1528
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Curatoriumdiscussie GG 2022

Bericht door KDD »

Terri schreef:
Job schreef:
Blijkbaar loopt er een brede goudader door deze familie - het goud van de genade. Ik kan daar ongelooflijk jaloers op worden. Wat als je nu niet zo'n godvrezend voorgeslacht hebt? Ik moet altijd strijden tegen de gedachte dan met 1-0 achter te staan. Gelukkig werkt het niet zo maar... Enfin. Op een dag als vamdaag komt t weer even op.
Ik word hier wat verdrietig van. Zou jij, al zou je uit een maffia-familie komen, minder 'kans' maken?

Ooit in mijn jonge jaren sprak ik een meisje die ook uit een dominees geslacht kwam.
Zij was er vast van overtuigd 'dat zij meer kans maakte'......( zo zei ze het letterlijk)
Er komen meer kinderen Gods uit Christelijke gezinnen dan uit mafia gezinnen.
Piet Puk
Berichten: 5437
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: RE: Re: Curatoriumdiscussie GG 2022

Bericht door Piet Puk »

GG-er schreef:
Herman schreef:
Zita schreef:Iets anders: wat doet een penningmeester van een curatorium? Ik zit enorm te bedenken wat voor inkomsten en uitgaven er kunnen zijn, maar kom niet verder dan zaalhuur (wat me al sterk lijkt).
De hele school valt onder het Curatorium, dus er zal financieel wel wat meer te doen zijn.
Inderdaad, je hebt gelijk. Mensen kennen het curatorium vooral van deze paar dagen in het jaar, waarin de gesprekken worden gevoerd. Maar het curatorium kun je zien als het bestuur van de Theologische School. Ze gaan ook over de examens en de gehele gang van zaken op de school.
Als je het over de financiën hebt, denk ik dat ook de toelage die studenten krijgen eronder valt. Zij hebben immers hun baan opgezegd om te kunnen studeren. Ze zitten vier jaar zonder salaris, daarom krijgen ze een toelage om met hun gezin te kunnen leven. En dan heb je het al snel over wat meer euro's dan alleen de kosten van deze zittingsdagen.
Exact, de toelage van de studenten, maar ook de kosten voor het doceren, aanschaf van boeken, hulpmiddelen bij het doceren. Keek vandaag even bij het financieel verslag van de Theologische School, het gaat om 400.000 -500.000 euro aan ontvangsten.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Curatoriumdiscussie GG 2022

Bericht door Bezorgd »

Vandaag dus een 16-17% aangenomen van degenen die vandaag op gesprek geweest zijn.
68,42% van het totaal aantal gesprekken volgen morgen en overmorgen.

;)
GG-er
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 mei 2014, 14:12

Re: Curatoriumdiscussie GG 2022

Bericht door GG-er »

Bezorgd schreef:Vandaag dus een 16-17% aangenomen van degenen die vandaag op gesprek geweest zijn.
68,42% van het totaal aantal gesprekken volgen morgen en overmorgen.

;)


Waar haal je deze getallen vandaan? Waar baseer je je op?
Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn? ~ Romeinen 8:31b
Gebruikersavatar
mcgk
Berichten: 207
Lid geworden op: 31 okt 2015, 15:18

Re: Curatoriumdiscussie GG 2022

Bericht door mcgk »

Bezorgd schreef:Vandaag dus een 16-17% aangenomen van degenen die vandaag op gesprek geweest zijn.
68,42% van het totaal aantal gesprekken volgen morgen en overmorgen.

;)
Met één aanneming per dag wordt het grote tekort niet opgelost. Voor de GGers hier: hoeveel predikanten zijn er dit jaar met emeritaat gegaan of overleden? Zo kun je kijken of het aantal predikanten gelijk blijft of dat het tekort toeneemt.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2959
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Curatoriumdiscussie GG 2022

Bericht door Job »

mcgk schreef:
Bezorgd schreef:Vandaag dus een 16-17% aangenomen van degenen die vandaag op gesprek geweest zijn.
68,42% van het totaal aantal gesprekken volgen morgen en overmorgen.

;)
Met één aanneming per dag wordt het grote tekort niet opgelost. Voor de GGers hier: hoeveel predikanten zijn er dit jaar met emeritaat gegaan of overleden? Zo kun je kijken of het aantal predikanten gelijk blijft of dat het tekort toeneemt.
Ergens vorig jaar rekende ik elders op het forum voor (tegen mijn eigen hypothese in) dat het aantal niet afneemt, alle potentiële emeriti ruim meegerekend. Heel, heel licht neemt het aantal predikanten iets toe, maar niet substantieel.
2011
Berichten: 103
Lid geworden op: 17 mar 2011, 20:47

Re: Curatoriumdiscussie GG 2022

Bericht door 2011 »

Wat ik hier mis is dat ik er liever OM verlegen zit dan MEE verlegen!

Mensen met gaven zijn er genoeg… maar genade en gave..?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23839
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Curatoriumdiscussie GG 2022

Bericht door refo »

KDD schreef:Het is toch logisch dat als je iemand in dienst wil hebben dat je voorkeur naar iemand gaat die er in opgegroeid is. Die weten veel van het 'ins en outs' van het beroep al voor dat ze met de opleiding beginnen.
En ze kennen de vragen die komen.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3977
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Curatoriumdiscussie GG 2022

Bericht door Terri »

KDD schreef:
Terri schreef:
Job schreef:
Blijkbaar loopt er een brede goudader door deze familie - het goud van de genade. Ik kan daar ongelooflijk jaloers op worden. Wat als je nu niet zo'n godvrezend voorgeslacht hebt? Ik moet altijd strijden tegen de gedachte dan met 1-0 achter te staan. Gelukkig werkt het niet zo maar... Enfin. Op een dag als vamdaag komt t weer even op.
Ik word hier wat verdrietig van. Zou jij, al zou je uit een maffia-familie komen, minder 'kans' maken?

Ooit in mijn jonge jaren sprak ik een meisje die ook uit een dominees geslacht kwam.
Zij was er vast van overtuigd 'dat zij meer kans maakte'......( zo zei ze het letterlijk)
Er komen meer kinderen Gods uit Christelijke gezinnen dan uit mafia gezinnen.
Het ging om kans.

Ik geloof dat een ieder die tot Hem komt niet afgewezen zal worden, waar je ook vandaan komt.
En natuurlijk was het een wat extreem voorbeeld.
KDD
Berichten: 1528
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Curatoriumdiscussie GG 2022

Bericht door KDD »

refo schreef:
KDD schreef:Het is toch logisch dat als je iemand in dienst wil hebben dat je voorkeur naar iemand gaat die er in opgegroeid is. Die weten veel van het 'ins en outs' van het beroep al voor dat ze met de opleiding beginnen.
En ze kennen de vragen die komen.
Dat weet iedereen wel denk ik. De belangrijkste vragen gaan over bekering en roeping (volgens mij want ik ben er nooit geweest).
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Curatoriumdiscussie GG 2022

Bericht door Bezorgd »

GG-er schreef:
Bezorgd schreef:Vandaag dus een 16-17% aangenomen van degenen die vandaag op gesprek geweest zijn.
68,42% van het totaal aantal gesprekken volgen morgen en overmorgen.

;)


Waar haal je deze getallen vandaan? Waar baseer je je op?
Tja. :modo
HersteldHervormd
Berichten: 6064
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Curatoriumdiscussie GG 2022

Bericht door HersteldHervormd »

Bezorgd schreef:Vandaag dus een 16-17% aangenomen van degenen die vandaag op gesprek geweest zijn.
68,42% van het totaal aantal gesprekken volgen morgen en overmorgen.

;)
19 aanmeldingen totaal dus?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
SanderL
Berichten: 359
Lid geworden op: 27 mar 2019, 12:01

Re: Curatoriumdiscussie GG 2022

Bericht door SanderL »

HersteldHervormd schreef:
Bezorgd schreef:Vandaag dus een 16-17% aangenomen van degenen die vandaag op gesprek geweest zijn.
68,42% van het totaal aantal gesprekken volgen morgen en overmorgen.

;)
19 aanmeldingen totaal dus?
Meen je dit serieus? Is dit waar we ons mee bezig moeten houden? Gaat het echt om het achterhalen van aantallen e.d.? Volgens mij moet je aandacht heel ergens anders wezen dan hierbij.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5395
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Curatoriumdiscussie GG 2022

Bericht door pierre27 »

GG-er schreef:
Bezorgd schreef:Vandaag dus een 16-17% aangenomen van degenen die vandaag op gesprek geweest zijn.
68,42% van het totaal aantal gesprekken volgen morgen en overmorgen.

;)


Waar haal je deze getallen vandaan? Waar baseer je je op?
Niet van de plaatselijke kerkenraad in elk geval.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Piet Puk
Berichten: 5437
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Curatoriumdiscussie GG 2022

Bericht door Piet Puk »

Vandaag zie ik dat de dagen waarop het curatorium vergadert enorm leven binnen de GG. En soms denk ik: kan het alsjeblieft wat onsjes minder?

Vanmorgen dacht ik: zal ik daarom een geintje uithalen? Door te melden dat iemand uit Roermond, Venlo of Maastricht was toegelaten? Ik had me de reacties al voorgesteld. Want in de hele buurt is namelijk geen GG te vinden.

Maar nee, eigenlijk gaat dit om een heilig dienstwerk, waar geintjes maken niet past. Maar af en toe krijg je de neiging wel als je ziet hoe er mee word omgegaan.
Gesloten