Curatoriumdiscussie GG 2022

Ouderling
Berichten: 385
Lid geworden op: 20 apr 2019, 22:57

Re: Curatoriumdiscussie GG 2022

Bericht door Ouderling »

Tiberius schreef:@Ouderling, er is er 1 aangenomen.
Klopt, daar ben ik ook blij en verwonderd over.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5397
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Curatoriumdiscussie GG 2022

Bericht door pierre27 »

Henk J schreef:
pierre27 schreef: Nee hoor, dat denken we. Precies die mensen komen er die God in de GG wil laten dienen, niet meer en niet minder. En dan kunnen we onze vragen hebben. Die heb ik ook.
Niet mee eens, in de Bijbel vinden we meer dan genoeg voorbeelden van kinderen Gods die eigen wegen gaan en die eigen, en voor anderen verstrekkende, beslissingen nemen. Dus het curatorium, maar ook de commissie toelating in mijn eigen kerkverband, zullen zeker soms iemand afwijzen die aangenomen had moeten worden en vice versa. Ik denk dat er ook predikanten zijn die soms bedanken waar men had moeten aannemen en andersom.
Uiteindelijk alles onder Zijn Leiding, ik zou geen reden kunnen bedenken waarom mensen toch aangenomen zouden moeten worden die op dat moment worden afgewezen. Ik kan het aannemen en afwijzen van het curatorium niet echt scharen onder eigen wegen gaan.
Laatst gewijzigd door pierre27 op 17 mei 2022, 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2986
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Curatoriumdiscussie GG 2022

Bericht door Job »

Het valt niet helemaal onder de topictitel (immers: "2022"), maar is de verwachting dat het curatorium volgend jaar substantieel gewijzigd is? Ik tel diverse leden van rond de 70, waarvan zelfs één predikant met emeritaat. Of treden de secundi voor hen aan?
GG-er
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 mei 2014, 14:12

Re: Curatoriumdiscussie GG 2022

Bericht door GG-er »

Job schreef:Het valt niet helemaal onder de topictitel (immers: "2022"), maar is de verwachting dat het curatorium volgend jaar substantieel gewijzigd is? Ik tel diverse leden van rond de 70, waarvan zelfs één predikant met emeritaat. Of treden de secundi voor hen aan?
Je hebt gelijk! De predikanten Schreuder, Moens en Hoogerland zijn allemaal 69 jaar. Ds. Karels is 70 jaar. Ik denk dat er D.V. volgend jaar of het jaar daarna een bijna volledig ander curatorium zit.
Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn? ~ Romeinen 8:31b
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1786
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Curatoriumdiscussie GG 2022

Bericht door Ararat »

pierre27 schreef:Uiteindelijk alles onder Zijn Leiding, ik zou geen reden kunnen bedenken waarom mensen toch aangenomen zouden moeten worden die op dat moment worden afgewezen. Ik kan het aannemen en afwijzen van het curatorium niet echt scharen onder eigen wegen gaan.
Algemene vraag nav het bovenstaande:
Hoe komt het dat de wegen van mannen die in Rotterdam afgewezen worden en uiteindelijk bij een ander kerkverband predikant worden als eigen wegen gezien worden en niet als Gods leiding?
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2986
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: RE: Re: Curatoriumdiscussie GG 2022

Bericht door Job »

GG-er schreef:
Job schreef:Het valt niet helemaal onder de topictitel (immers: "2022"), maar is de verwachting dat het curatorium volgend jaar substantieel gewijzigd is? Ik tel diverse leden van rond de 70, waarvan zelfs één predikant met emeritaat. Of treden de secundi voor hen aan?
Je hebt gelijk! De predikanten Schreuder, Moens en Hoogerland zijn allemaal 69 jaar. Ds. Karels is 70 jaar. Ik denk dat er D.V. volgend jaar of het jaar daarna een bijna volledig ander curatorium zit.
En onder de ouderlingen zijn er ook diverse oudere baasjes.
Emma de Jong
Berichten: 165
Lid geworden op: 31 aug 2021, 17:26

Re: Curatoriumdiscussie GG 2022

Bericht door Emma de Jong »

Bezorgd schreef:Hoor net dat Danny de Jong uit Lisse is aangenomen
Piet Puk
Berichten: 5457
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Curatoriumdiscussie GG 2022

Bericht door Piet Puk »

Emma de Jong schreef:
Bezorgd schreef:Hoor net dat Danny de Jong uit Lisse is aangenomen
Je doet net alsof je er mee geknikkerd hebt :sweat
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11418
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Curatoriumdiscussie GG 2022

Bericht door Mister »

Piet Puk schreef:
Emma de Jong schreef:
Bezorgd schreef:Hoor net dat Danny de Jong uit Lisse is aangenomen
Je doet net alsof je er mee geknikkerd hebt :sweat
Dat zou, gezien de achternamen, uiteraard een mogelijkheid kunnen zijn.
Emma de Jong
Berichten: 165
Lid geworden op: 31 aug 2021, 17:26

Re: Curatoriumdiscussie GG 2022

Bericht door Emma de Jong »

Mister schreef:
Piet Puk schreef:
Emma de Jong schreef:
Bezorgd schreef:Hoor net dat Danny de Jong uit Lisse is aangenomen
Je doet net alsof je er mee geknikkerd hebt :sweat
Dat zou, gezien de achternamen, uiteraard een mogelijkheid kunnen zijn.
Nee, geen bekende. De informatie van Bezorgd is erg informeel en beperkt. Hij is inmiddels ook niet meer online zie ik. Curatorium heeft niets gemeld over vanmorgen. Even afwachten.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12043
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Curatoriumdiscussie GG 2022

Bericht door Herman »

Ik zat al bijna aan de zomerse praatjes over een loslopende katachtige op de Veluwe te denken. Maar de krant meldt het nu ook. Dan is het waar :-)
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Curatoriumdiscussie GG 2022

Bericht door Bezorgd »

Natuurlijk is het waar. Anders post ik het niet.
Gebruikersavatar
Reformer
Berichten: 295
Lid geworden op: 06 nov 2007, 22:07
Locatie: land van de schaduw van de dood

Re: Curatoriumdiscussie GG 2022

Bericht door Reformer »

Refogast schreef:Inmiddels bevestigd door GerGemInfo.
Vanmorgen toegelaten: dhr. D. de Jong te Lisse (1989). Hij is getrouwd en heeft 4 kinderen. Dhr. de Jong is in het dagelijks leven zelfstandig ondernemer.
Emma de Jong schreef:
Bezorgd schreef:Hoor net dat Danny de Jong uit Lisse is aangenomen
Mooie omschrijving ('zelfstandig ondernemer') voor een sportschooleigenaar/personal trainer! ;)
En de zaligheid is in geen Ander; want er is ook onder de hemel geen andere Naam, Die onder de mensen gegeven is, door Welke wij moeten zalig worden.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Curatoriumdiscussie GG 2022

Bericht door Erik1960 »

Emma de Jong schreef:Vanwaar deze informele vermelding?
Emma de Jong schreef:De informatie van Bezorgd is erg informeel en beperkt..
Kan het erger?
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Erskinees
Berichten: 2754
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Curatoriumdiscussie GG 2022

Bericht door Erskinees »

Job schreef:Het valt niet helemaal onder de topictitel (immers: "2022"), maar is de verwachting dat het curatorium volgend jaar substantieel gewijzigd is? Ik tel diverse leden van rond de 70, waarvan zelfs één predikant met emeritaat. Of treden de secundi voor hen aan?
Geldt de max. leeftijd van 70 voor alle leden van het curatorium of alleen voor de docenten van de TS?
Gesloten