Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws [2]

MGG
Berichten: 3461
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws [2]

Bericht door MGG »

Henk J schreef:Er zou eens een avond georganiseerd moeten worden waarbij dr. Van den Brink in discussie kan met een aantal collega's onder leiding van een goede gespreksleider. Dat lijkt mij beter dan dit gegooi naar elkaar via bladeren en websites.
Dr. Vd Brink aan tafel krijgen is geen probleem, maar ik vraag mij af of bijvoorbeeld ds Kort er net zoveel zin in heeft.
Online
Geytenbeekje
Berichten: 8245
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws [2]

Bericht door Geytenbeekje »

Zoommeeting kan ook een uitkomst zijn ;p
Het lijkt wel of ze elkaar niet op durven bellen.
Henk J
Berichten: 2559
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws [2]

Bericht door Henk J »

MGG schreef:
Henk J schreef:Er zou eens een avond georganiseerd moeten worden waarbij dr. Van den Brink in discussie kan met een aantal collega's onder leiding van een goede gespreksleider. Dat lijkt mij beter dan dit gegooi naar elkaar via bladeren en websites.
Dr. Vd Brink aan tafel krijgen is geen probleem, maar ik vraag mij af of bijvoorbeeld ds Kort er net zoveel zin in heeft.
Er zijn wel meer dominees dan alleen ds. Kort. Namen noemen geeft trouwens toch alleen onzinnige discussie dus dat doe ik maar niet.
MGG
Berichten: 3461
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws [2]

Bericht door MGG »

Henk J schreef:
MGG schreef:
Henk J schreef:Er zou eens een avond georganiseerd moeten worden waarbij dr. Van den Brink in discussie kan met een aantal collega's onder leiding van een goede gespreksleider. Dat lijkt mij beter dan dit gegooi naar elkaar via bladeren en websites.
Dr. Vd Brink aan tafel krijgen is geen probleem, maar ik vraag mij af of bijvoorbeeld ds Kort er net zoveel zin in heeft.
Er zijn wel meer dominees dan alleen ds. Kort. Namen noemen geeft trouwens toch alleen onzinnige discussie dus dat doe ik maar niet.
Klopt, maar dan moet je weer een nieuw gezicht erbij halen. Wat mij betreft stoppen refoweb en cvandaag met de discussie voeren/aandacht geven. De standpunten zijn duidelijk. Er zijn zoveel theologische verschillen en eindeloos je eigen standpunten herhalen helpt weinig.
Henk J
Berichten: 2559
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws [2]

Bericht door Henk J »

MGG schreef: Klopt, maar dan moet je weer een nieuw gezicht erbij halen. Wat mij betreft stoppen refoweb en cvandaag met de discussie voeren/aandacht geven. De standpunten zijn duidelijk. Er zijn zoveel theologische verschillen en eindeloos je eigen standpunten herhalen helpt weinig.
Daarom zeg ik ook, een debat onder een goede debatleider die eindeloze herhalingen voorkomt. Dan kom je echt verder.
MGG
Berichten: 3461
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws [2]

Bericht door MGG »

Henk J schreef:
MGG schreef: Klopt, maar dan moet je weer een nieuw gezicht erbij halen. Wat mij betreft stoppen refoweb en cvandaag met de discussie voeren/aandacht geven. De standpunten zijn duidelijk. Er zijn zoveel theologische verschillen en eindeloos je eigen standpunten herhalen helpt weinig.
Daarom zeg ik ook, een debat onder een goede debatleider die eindeloze herhalingen voorkomt. Dan kom je echt verder.
Dat zou mooi zijn. Ik denk echter dat je niet verder komt dan de huidige situatie waarin beide elkaars standpunt wel begrijpen, maar het ermee oneens zijn. Mogelijk creëert een gesprek/debat wel een wat gemoedelijkere sfeer. (Mits er niet weer aan harde/grote woorden en framing gedaan wordt.)
DDD
Berichten: 28480
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws [2]

Bericht door DDD »

MGG schreef:
Henk J schreef:Er zou eens een avond georganiseerd moeten worden waarbij dr. Van den Brink in discussie kan met een aantal collega's onder leiding van een goede gespreksleider. Dat lijkt mij beter dan dit gegooi naar elkaar via bladeren en websites.
Dr. Vd Brink aan tafel krijgen is geen probleem, maar ik vraag mij af of bijvoorbeeld ds Kort er net zoveel zin in heeft.
En ds. Clements vermoedelijk ook niet. Want wat hij schrijft, is feitelijk onjuist en mijns inziens ook ongereformeerd. Het is niet anders dan met de GBS. Zulke mensen nemen zelden of nooit deel aan een discussie.

Want in dit onderwerp is het echt niet zo heel moeilijk om vast te stellen wie het bij het gereformeerde eind heeft.
MGG
Berichten: 3461
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws [2]

Bericht door MGG »

DDD schreef:
MGG schreef:
Henk J schreef:Er zou eens een avond georganiseerd moeten worden waarbij dr. Van den Brink in discussie kan met een aantal collega's onder leiding van een goede gespreksleider. Dat lijkt mij beter dan dit gegooi naar elkaar via bladeren en websites.
Dr. Vd Brink aan tafel krijgen is geen probleem, maar ik vraag mij af of bijvoorbeeld ds Kort er net zoveel zin in heeft.
En ds. Clements vermoedelijk ook niet. Want wat hij schrijft, is feitelijk onjuist en mijns inziens ook ongereformeerd. Het is niet anders dan met de GBS. Zulke mensen nemen zelden of nooit deel aan een discussie.

Want in dit onderwerp is het echt niet zo heel moeilijk om vast te stellen wie het bij het gereformeerde eind heeft.
Ongereformeerd zelfs. Heten we binnenkort alleen nog gemeente;). Als zelfs de rector van de Theologische School in ons kerkblad ongereformeerd schrijft.
Sommige onderwerpen lenen zich niet voor een discussie. Ik vind dat de GBS op de vraag in de onderstaande link een prima antwoord gaf.
https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/29 ... stichting/
DDD
Berichten: 28480
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws [2]

Bericht door DDD »

Ik niet. Maar ik ga mij niet druk maken om een discussie tussen horenden en doven. Want dat dient geen enkel doel.

https://www.rd.nl/artikel/992383-queen- ... derne-mens

Een mooie bespiegeling over de Koningin van Engeland.
Online
Geytenbeekje
Berichten: 8245
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws [2]

Bericht door Geytenbeekje »

https://www.rd.nl/artikel/992518-erfeni ... d-te-raken
Waarom moet er zoveel nadruk worden gelegd op ds Kersten terwijl ze pas ook hebben opgeroepen om meer de oudvaders te lezen. Ze kunnen ook meer terug naar de bron zelf gaan.
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws [2]

Bericht door Mannetje »

Het is een heel goed bedoeld boekje denk ik, het is mooi dat er vanuit diverse denominaties aan mee is gewerkt, zo kunnen mensen elkaar wat meer leren kennen en waarderen en ik denk dat menig boekenplank weer een stukje voller wordt.
Over de blijvende meerwaarde van het boekje, tja...
-
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws [2]

Bericht door Piet Puk »

Ik moet altijd een beetje glimlachen om zulke uitspraken.

Nu moet ds. Kersten uit niet vergeten worden, straks weer ds. Mallan, daarna de oudvaders.... Het is volgens mij maar net wat iemand geraakt heeft.
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws [2]

Bericht door Erskinees »

Het is nooit verkeerd om goede en Bijbelse gedachten opnieuw te bundelen. Maar of onze reformatorische docenten dit massaal gaan lezen en zien als meerwaarde? Vast niet.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws [2]

Bericht door Mister »

Erskinees schreef:Het is nooit verkeerd om goede en Bijbelse gedachten opnieuw te bundelen. Maar of onze reformatorische docenten dit massaal gaan lezen en zien als meerwaarde? Vast niet.
Lijkt me ook niet. Komt er straks ook een boekje met uitspraken van ds. G. Boer? Of prof. Wisse? Op zich nix mis met allerhande hele een halve stichtelijke werkjes, maar overbodig lijkt me.
En dan "tekst van ds. Kersten", "gedachtegoed van ds. Kersten", "erfenis van ds. Kersten", "boodschap van ds. Kersten", het is wel een beetje veel van ds. Kersten m.i. De man heeft goede dingen gezegd, maar het lijkt nu een beetje op moderne heiligenverering.
Online
Geytenbeekje
Berichten: 8245
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws [2]

Bericht door Geytenbeekje »

Mister schreef:
Erskinees schreef:Het is nooit verkeerd om goede en Bijbelse gedachten opnieuw te bundelen. Maar of onze reformatorische docenten dit massaal gaan lezen en zien als meerwaarde? Vast niet.
Lijkt me ook niet. Komt er straks ook een boekje met uitspraken van ds. G. Boer? Of prof. Wisse? Op zich nix mis met allerhande hele een halve stichtelijke werkjes, maar overbodig lijkt me.
En dan "tekst van ds. Kersten", "gedachtegoed van ds. Kersten", "erfenis van ds. Kersten", "boodschap van ds. Kersten", het is wel een beetje veel van ds. Kersten m.i. De man heeft goede dingen gezegd, maar het lijkt nu een beetje op moderne heiligenverering.
Dit dus, alhoewel ze bij ons ook best nog wel schermen met ds G. Boer en ds I Kieviet. Ben benieuwd wat Simon0612 erover denkt ;p
Plaats reactie