Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws [2]

Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws [2]

Bericht door pierre27 »

Tiberius schreef:
pierre27 schreef:
Tiberius schreef:
pierre27 schreef:Ik lees duidelijk in hun bijdragen wel argumenten.
Welke dan in de bijdrage van ds. Clements?
Zie de Saambinder!
Jammer dat je geen serieus antwoord geeft. Maar dat is voor mij ook veelzeggend genoeg.
Jammer dat je deze reactie geeft. Ik bedoelde het uiterst serieus. Het lijkt me het beste om zelf het stuk van ds. Clements te lezen.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
-DIA-
Berichten: 32705
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws [2]

Bericht door -DIA- »

MGG schreef:
Refojongere schreef:Gelukkig is DIA een van de heel zeldzame uitzonderingen die het nog wel weten. Eigenlijk de enige reden waarom dit nog met recht een refoforum genoemd kan worden.
Een sarcastische of ironische bijdrage voegt in mijn ogen weinig toe en vind ik persoonlijk niet zo respectvol .(Excuses als je opmerking serieus is en ik hem fout opvat.)
Sarcasme en verkeerd begrijpen ben ik wel gewend. Niet dat dit gewenst is, want het is wel een reden van grote zorg. De kennis van de oude waarheid verdwijnt in dit geslacht. Er zijn er genoeg die een goed verstand hebben, maar daar gaat het niet om. Ik heb ook niet veel verstand, maar we zijn wel onderwezen in de leer van onze gereformeerde vaderen. Lezen is ook belangrijk want er is nog een schat aan wetenschap te lezen. Ik weet wel dat verstand tekort schiet, maar dat moet er toch ook zijn. We zijn zo licht beïnvloedbaar, en dat merk ik ook wel.
Nu moet ik eens proberen wat te slapen. Het is nu eenmaal vaak zo dat ik voor het slapen gaan nog even kijk of er gereageerd is, en dat is dan nogal eens aan de late kant.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws [2]

Bericht door CvdW »

Voor mij is het aan de vroege kant.
HersteldHervormd
Berichten: 5990
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws [2]

Bericht door HersteldHervormd »

CvdW schreef:Voor mij is het aan de vroege kant.
:D De ironie...
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws [2]

Bericht door Ditbenik »

-DIA- schreef:
DDD schreef:Waarom niet? Ik heb geen toegang tot de correspondentie, althans, alleen op afspraak;-)
Ds. Kort moemt zaken die in de theologie van dr. v.d. Brink totaal onbekend zijn. En in feite heeft hij juist die zaken, zacht gezegd, nogal hard aangepakt.
Het lijkt er op dat u met de theologie van dr. v.d. Brink totaal onbekend bent. U roept hier iets zonder enige onderbouwing. Dat is niet in overeenstemming met uw opvatting van reformatorisch en behoort ook niet tot de oude waarheid.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10572
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws [2]

Bericht door Ad Anker »

Ditbenik schreef:
-DIA- schreef:
DDD schreef:Waarom niet? Ik heb geen toegang tot de correspondentie, althans, alleen op afspraak;-)
Ds. Kort moemt zaken die in de theologie van dr. v.d. Brink totaal onbekend zijn. En in feite heeft hij juist die zaken, zacht gezegd, nogal hard aangepakt.
Het lijkt er op dat u met de theologie van dr. v.d. Brink totaal onbekend bent. U roept hier iets zonder enige onderbouwing. Dat is niet in overeenstemming met uw opvatting van reformatorisch en behoort ook niet tot de oude waarheid.
N.a.v de briefwisseling kan ik de opmerking van DIA wel plaatsen hoor. Daar is deze ad hominem opmerking wel wat misplaatst, vind je niet?
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws [2]

Bericht door Simon0612 »

Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws [2]

Bericht door Geytenbeekje »

Simon0612 schreef:En de slotbrief van ds. Kort:
https://cvandaag.nl/gratis-artikel/9260 ... ZYOFFPU0Rp
Wat is de strekking? Ik kan hem niet lezen zit achter betaalmuur.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33200
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws [2]

Bericht door Tiberius »

Is Dirk Plas niet meer in het land?
-DIA-
Berichten: 32705
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws [2]

Bericht door -DIA- »

Geytenbeekje schreef:
Simon0612 schreef:En de slotbrief van ds. Kort:
https://cvandaag.nl/gratis-artikel/9260 ... ZYOFFPU0Rp
Wat is de strekking? Ik kan hem niet lezen zit achter betaalmuur.
Daar had ik ook al naar gevraagd. Ik ben namelijk wel heel benieuwd wat er op de zeer heldere brief van ds. Kort werd geantwoord. Zoals ik al zei: dat kan dr. v.d. Brink waarschijnlijk niet. Nooit heb ik iets in die richting bij geloofstoerusting gehoord. Dat is een geheel ander spoor.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1712
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws [2]

Bericht door Ararat »

Ik vraag me af: wat doet Tom de Nooijer zij aan zij met Thierry Baudet in het programma 'Ongehoord Nieuws' vandaag? Heul bijzonder...
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Henk J
Berichten: 2561
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws [2]

Bericht door Henk J »

Hoewel dr. De Vries het niet zegt kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat dit stuk geschreven is in reactie op alle discussies rondom de wil om te geloven. Naar mijn mening verwoordt dr. P. de Vries het volkomen naar de Schrift.
https://drpdevries.com/2022/09/19/de-pr ... daaraan-3/
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws [2]

Bericht door Geytenbeekje »

Ararat schreef:Ik vraag me af: wat doet Tom de Nooijer zij aan zij met Thierry Baudet in het programma 'Ongehoord Nieuws' vandaag? Heul bijzonder...
Heb je een linkje?
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws [2]

Bericht door Zeeuw »

Geytenbeekje schreef:
Ararat schreef:Ik vraag me af: wat doet Tom de Nooijer zij aan zij met Thierry Baudet in het programma 'Ongehoord Nieuws' vandaag? Heul bijzonder...
Heb je een linkje?
https://tvblik.nl/ongehoord-nieuws/20-september-2022. Kost ongeveer 1,5 seconde googlen :-)
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws [2]

Bericht door Geytenbeekje »

Zeeuw schreef:
Geytenbeekje schreef:
Ararat schreef:Ik vraag me af: wat doet Tom de Nooijer zij aan zij met Thierry Baudet in het programma 'Ongehoord Nieuws' vandaag? Heul bijzonder...
Heb je een linkje?
https://tvblik.nl/ongehoord-nieuws/20-september-2022. Kost ongeveer 1,5 seconde googlen :-)
Weet ik :huhu
Plaats reactie