Herverkaveling Gereformeerde Gezindte (uit Gereformeerde Gemeenten)

DDD
Berichten: 28480
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Herverkaveling Gereformeerde Gezindte (uit Gereformeerde Gemeenten)

Bericht door DDD »

Dat van de heiligmaking is wel een heikel punt. Zolang predikanten in de gereformeerde gezindte daarin geen voorbeeld zijn, zal de prediking daarin ook niet de werkelijke diepte bereiken. Ik ben er erg van overtuigd dat preken over heiligmaking alleen met vrucht kan door mensen die daar ook daadwerkelijk iets van kennen. Dáár zit het probleem, ben ik bang.

Je hoort verschillende predikanten die zo druk zijn met hun kerstboom aan (nog te komen) ervaringen, dat ze aan het eenvoudige leven in de vreze Gods helemaal geen aandacht besteden. Ik geloof niet dat dat vrucht is van de heilige Geest.

Vervolgens concentreert men zich op bijzaken of op verzet tegen de moderne cultuur. Terwijl de vreze Gods niet zit in verzet tegen dit en strijd tegen dat, maar in het navolgen van Christus. Als een predikant werkelijk een navolger is van Christus, dan moet dat in zijn leven en in de prediking te merken zijn.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Herverkaveling Gereformeerde Gezindte (uit Gereformeerde Gemeenten)

Bericht door Posthoorn »

DDD schreef:Je hoort verschillende predikanten die zo druk zijn met hun kerstboom aan (nog te komen) ervaringen...
Moet dat zo? :nonnon
DDD
Berichten: 28480
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Herverkaveling Gereformeerde Gezindte (uit Gereformeerde Gemeenten)

Bericht door DDD »

Nee. Maar ik houd het graag dicht bij mijzelf en hoe het op mij overkomt. Ik vind het niet denigrerend, maar ik begrijp ook dat je het niet positief vindt overkomen.
Plaats reactie