Beroepingswerk discussie [7]

GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door GerefGemeente-lid »

Geytenbeekje schreef:Wanneer kunnen we de beroepenregen van de Ger Gem verwachten?
De week van 20 juni.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10590
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Ad Anker »

Mannetje schreef:
Ad Anker schreef:
Maar goed, morgen barst het GGC-circus weer los. Mogelijk verdwijnt dit dan weer naar de achtergrond.
Met Ad de clown in de rol van ordebewaarder.
Huh?
HersteldHervormd
Berichten: 6068
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door HersteldHervormd »

Weet iemand hoeveel VOGG gemeentes er zijn in Nederland? En hoeveel leden dat bij elkaar ongeveer zijn? Ik probeer daar een beetje inzage in te krijgen, maar dat valt niet mee.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Mannetje
Berichten: 7745
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Mannetje »

Ad Anker schreef:
Mannetje schreef:
Ad Anker schreef:
Maar goed, morgen barst het GGC-circus weer los. Mogelijk verdwijnt dit dan weer naar de achtergrond.
Met Ad de clown in de rol van ordebewaarder.
Huh?
Kijk, ik neem aan dat je de vergaderingen in Rotterdam niet meteen als circus wilt betitelen.
Dus moest het 'circus' wel slaan op het al te betrokken volgen van de vergaderingen hier op refoforum.
Laat jij daar nu een van de ordebewaarders zijn...

En wie het woord 'circus' noemt, moet niet vreemd opkijken als het woord 'clown' gebruikt wordt.
-
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5395
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door pierre27 »

Ad Anker schreef:Man, verweer je hier gewoon. Ik zie dat je met gebruik van met woorden dat je problemen hebt met het een beroep en van een andere post ook bij een eerder beroep van deze gemeente. Ik stel daar wat vragen over. Op de inhoud, niet op de persoon. Doe hetzelfde, zou ik zeggen.
+1
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Geytenbeekje »

HersteldHervormd schreef:Weet iemand hoeveel VOGG gemeentes er zijn in Nederland? En hoeveel leden dat bij elkaar ongeveer zijn? Ik probeer daar een beetje inzage in te krijgen, maar dat valt niet mee.
Ede 1300? Gezien de grootte van de kerk...
Oldebroek 200-250 denk ik
Hendrik Ido Ambacht 150 denk ik
Rijssen 250 dacht ik, tenminste in het RD stond er wel iets van
Aalburg 30
Terneuzen 30
rond de 2000 denk ik
Misschien kan je het de scriba's zelf vragen
Laatst gewijzigd door Geytenbeekje op 24 mei 2021, 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Online
DDD
Berichten: 28670
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door DDD »

Ad Anker schreef:Man, verweer je hier gewoon. Ik zie dat je met gebruik van met woorden dat je problemen hebt met het een beroep en van een andere post ook bij een eerder beroep van deze gemeente. Ik stel daar wat vragen over. Op de inhoud, niet op de persoon. Doe hetzelfde, zou ik zeggen.
Dat verwijt is heel duidelijk. De gemeente neemt anderen mee in hun ongereformeerde kerkopvatting, en daar maken hier mensen bezwaar tegen.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5395
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door pierre27 »

GerefGemeente-lid schreef:
Mannetje schreef:
Ad Anker schreef:
Maar goed, morgen barst het GGC-circus weer los. Mogelijk verdwijnt dit dan weer naar de achtergrond.
Met Ad de clown in de rol van ordebewaarder.
Ik wilde eigenlijk voorstellen om dit jaar maar alleen een feitelijk draadje te openen. De rest kunnen we dan in onze binnenkamer brengen.
Mooi voorstel GerefGemeente-lid!
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Ditbenik »

Ad Anker schreef:Nee hoor. Open vizier. Ik heb het over beroepingswerk van een VOGG. Heb de plaats volgens mij niet eens genoemd. Op 03 november 2018 en de afgelopen dagen vind je daar in stevige bewoordingen wat van. Ik stel daar wat vragen bij en ik zie een verhitte ditbenik.

Ik zal stoppen met vragen stellen. Een stelregel op een discussieforum is wel van belang: wanneer je in stevige bewoordingen ergens iets van vindt kun je wat tegengas verwachten.
Je blijft de zaak verdraaien. Ik heb me met geen woord uitgelaten over de VOGG maar over degenen die een beroep in overweging namen. Het is duidelijk dat je er alles aan gelegen is om mij zwart te maken door zaken te beweren die niet waar zijn. Dat is geen tegengas maar dat is laster. Dat is waar ik me tegen verzet en waar ik tegen protesteer. Ik begrijp dat ik dat altijd afleg tegen iemand in jouw positie maar ik laat het me toch niet aanleunen. Wanneer ik hetzelfde met jou had gedaan, had ik nu een ban gehad.
Lees al mijn postings maar na. Nergens hebben ik het over welke VOGG dan ook. Ik heb daar al eerder op gewezen en je blijft het gewoon glas hard volhouden.
Erskinees
Berichten: 2749
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Erskinees »

Je hebt een vrij irritante wijze van reageren op dit forum. Lees je eigen felle reacties eens terug i.p.v. Ad te bekritiseren.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10590
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Ad Anker »

Ditbenik schreef:
Ad Anker schreef:Nee hoor. Open vizier. Ik heb het over beroepingswerk van een VOGG. Heb de plaats volgens mij niet eens genoemd. Op 03 november 2018 en de afgelopen dagen vind je daar in stevige bewoordingen wat van. Ik stel daar wat vragen bij en ik zie een verhitte ditbenik.

Ik zal stoppen met vragen stellen. Een stelregel op een discussieforum is wel van belang: wanneer je in stevige bewoordingen ergens iets van vindt kun je wat tegengas verwachten.
Je blijft de zaak verdraaien. Ik heb me met geen woord uitgelaten over de VOGG maar over degenen die een beroep in overweging namen. Het is duidelijk dat je er alles aan gelegen is om mij zwart te maken door zaken te beweren die niet waar zijn. Dat is geen tegengas maar dat is laster. Dat is waar ik me tegen verzet en waar ik tegen protesteer. Ik begrijp dat ik dat altijd afleg tegen iemand in jouw positie maar ik laat het me toch niet aanleunen. Wanneer ik hetzelfde met jou had gedaan, had ik nu een ban gehad.
Lees al mijn postings maar na. Nergens hebben ik het over welke VOGG dan ook. Ik heb daar al eerder op gewezen en je blijft het gewoon glas hard volhouden.
Ha ditbenik. Ik heb het ook over het beroepingswerk gehad van die gemeente, en niet over de gemeente zelf. Bij kand. Roelofsen deed je krasse uitspraken, nu weer. Daar spreek ik je op aan. Verder is je opmerking over mij over de schreef. Dit moet je zo niet doen.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5395
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door pierre27 »

Erskinees schreef:Je hebt een vrij irritante wijze van reageren op dit forum. Lees je eigen felle reacties eens terug i.p.v. Ad te bekritiseren.
Eens Erkinees!
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door eilander »

Mensen beschuldigen van erop uit te zijn iemand zwart te maken en dergelijke opmerkingen, staan we hier niet toe. Weer on-topic verder graag!
Wim Anker
Berichten: 3894
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Wim Anker »

eilander schreef:Dat zegt vooral Wim.
In navolging van de Schrift. En ja, dat geld ook voor ds'en.
(Tenzij deze ds. het bij de kerkenraad op de agenda heeft gezet en zij hem met vrijmoedigheid toestemming hebben gegeven Is dit m.i. niet geoorloofd. Uit het RD wordt dat niet echt duidelijk, dus ga ik daar, vanuit het oordeel der liefde, vanuit.)
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 24 mei 2021, 20:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Geytenbeekje »

Weet iemand of je in de HHK een lijst met namen van dominees mag indienen?
En als je met meerdere mensen dezelfde lijst indienen, zal dat dan sterker zijn?
Plaats reactie