Beroepingswerk discussie [7]

Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Erskinees »

GerefGemeente-lid schreef:
Emma de Jong schreef:In de Saambinder vandaag staat een verslag van de classis Kampen, waarin staat dat 2 gemeenten uit die classis vroegen gezamenlijk te mogen beroepen. De classis vond dat geen goed idee.
Volgens mij staat dat er niet.

Ik leid er namelijk uit af dat er één gemeente is (waarvan ik vermoed dat het Lelystad is) die heeft gepolst of er animo was onder de andere vacante gemeenten om gezamenlijk te beroepen. En dát vond geen weerklank.
Het blijft allemaal wat speculeren. Overigens, mocht het om Lelystad gaan, dan zou ik ze eerder aanraden om samen te beroepen met Soest of Amsterdam-Noord. Geografisch is dat best mogelijk en qua ligging ook. Alleen zit je met een verschillende classis.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door pierre27 »

Erskinees schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
Emma de Jong schreef:In de Saambinder vandaag staat een verslag van de classis Kampen, waarin staat dat 2 gemeenten uit die classis vroegen gezamenlijk te mogen beroepen. De classis vond dat geen goed idee.
Volgens mij staat dat er niet.

Ik leid er namelijk uit af dat er één gemeente is (waarvan ik vermoed dat het Lelystad is) die heeft gepolst of er animo was onder de andere vacante gemeenten om gezamenlijk te beroepen. En dát vond geen weerklank.
Het blijft allemaal wat speculeren. Overigens, mocht het om Lelystad gaan, dan zou ik ze eerder aanraden om samen te beroepen met Soest of Amsterdam-Noord. Geografisch is dat best mogelijk en qua ligging ook. Alleen zit je met een verschillende classis.
Lelystad ken ik niet, Soest wel veel geweest, is deze qua ligging van de gemeente te vergelijken met Lelystad?
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door GerefGemeente-lid »

Dat denk ik wel.

Alleen heeft Soest wel een ontzettend breed uitnodigingsbeleid qua preekbeurten. Dat is wel een verschil.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door refo »

Zijn er in het verleden wel eens gecombineerde beroepen aangenomen door de beroepen predikant?
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Geytenbeekje »

refo schreef:Zijn er in het verleden wel eens gecombineerde beroepen aangenomen door de beroepen predikant?
Aagtekerke Poortvliet
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door GerefGemeente-lid »

refo schreef:Zijn er in het verleden wel eens gecombineerde beroepen aangenomen door de beroepen predikant?
viewtopic.php?f=39&t=14763&start=1020#p1033675
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door refo »

70 jaar geleden voor het laatst. Blijkbaar nu niet zo aantrekkelijk meer.
Gebruikersavatar
Bona Fide
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 feb 2013, 13:05

Re: RE: Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Bona Fide »

refo schreef:70 jaar geleden voor het laatst. Blijkbaar nu niet zo aantrekkelijk meer.
Omdat dit toch geen specifiek GerGem-topic is: het gebeurt nú ook nog steeds. Op meerdere plaatsen binnen HHK, zoals bijv. Werkendam-Veen.

Verstuurd vanaf mijn LM-G850 met Tapatalk
Koop de waarheid en verkoop ze niet. (Spreuken 23 : 23a)
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Piet Puk »

GerefGemeente-lid schreef:
Refogast schreef:Gereformeerde Gemeenten
Bedankt: voor Oostkapelle, ds. R.A.M. Visser te Apeldoorn.
Wat is je bron?
Zowel dominees.nl, kerktijden.nl als gergeminfo.nl melden er nog niets van.
Ik denk de kerkenraad van GG Oostkapelle
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door GerefGemeente-lid »

Piet Puk schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
Refogast schreef:Gereformeerde Gemeenten
Bedankt: voor Oostkapelle, ds. R.A.M. Visser te Apeldoorn.
Wat is je bron?
Zowel dominees.nl, kerktijden.nl als gergeminfo.nl melden er nog niets van.
Ik denk de kerkenraad van GG Oostkapelle
Heb het bericht inmiddels weer verwijderd. Je kunt op kerktijden.nl onder de pagina van onze gemeente van Oostkapelle en onder de pagina van ds. Visser zien dat hij bedankt heeft, terwijl het op de pagina van het beroepingswerk nog niet te zien is. Dat is dus wat verwarrend.

Maar het is weer een bittere teleurstelling. Ik hoop en bid nu dat één van de kandidaten mag komen.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Erik1960 »

GerefGemeente-lid schreef:Maar het is weer een bittere teleurstelling. Ik hoop en bid nu dat één van de kandidaten mag komen.
Ik had jou en je gemeente ander nieuws gegund..
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
HHKtE
Berichten: 1444
Lid geworden op: 17 feb 2006, 19:33
Locatie: Utrecht

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door HHKtE »

GerefGemeente-lid schreef:Dat denk ik wel.

Alleen heeft Soest wel een ontzettend breed uitnodigingsbeleid qua preekbeurten. Dat is wel een verschil.
in Soest collecteren ze ook al voor een pastorie tzt.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Ambtenaar »

GerefGemeente-lid schreef:Dat denk ik wel.

Alleen heeft Soest wel een ontzettend breed uitnodigingsbeleid qua preekbeurten. Dat is wel een verschil.
Breed op de vierkante centimeter.
Emma de Jong
Berichten: 163
Lid geworden op: 31 aug 2021, 17:26

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Emma de Jong »

GerefGemeente-lid schreef:
Emma de Jong schreef:In de Saambinder vandaag staat een verslag van de classis Kampen, waarin staat dat 2 gemeenten uit die classis vroegen gezamenlijk te mogen beroepen. De classis vond dat geen goed idee.
Volgens mij staat dat er niet.

Ik leid er namelijk uit af dat er één gemeente is (waarvan ik vermoed dat het Lelystad is) die heeft gepolst of er animo was onder de andere vacante gemeenten om gezamenlijk te beroepen. En dát vond geen weerklank.
Ik heb het nog even nagekeken. Je kunt het op 2 manieren opvatten, maar ik denk dat jouw manier inderdaad waarschijnlijker is.
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Simon0612 »

GerefGemeente-lid schreef:Gereformeerde Gemeenten
Tweetal: te Vlissingen, stud. M. Boersma te Giessenburg en ds. B. Labee te Veenendaal; stemmingsdatum: maandag 30 mei 2022.

Voor dit tweetal geldt: onder voorbehoud van de beroepbaarstelling van stud. Boersma, medio juni 2022.
Dit wordt ook steeds gekker...
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Plaats reactie