Beroepingswerk discussie [7]

Bloksteen
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 jun 2019, 17:42

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Bloksteen »

Ds J.Th. Pronk uit Sirjansland heeft in januari 2020 een beroep aangenomen naar Grand Rapids in de VS. Weet iemand of hij daar nog heen hoop te gaan?
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door J.C. Philpot »

Bloksteen schreef:Ds J.Th. Pronk uit Sirjansland heeft in januari 2020 een beroep aangenomen naar Grand Rapids in de VS. Weet iemand of hij daar nog heen hoop te gaan?
Misschien zit de visa-procedure niet mee?

De gemeente waar hij naar toe hoopt te gaan, vermeld hem wel al als predikant: https://providencereformed.org/about-us/
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Online
merel
Berichten: 9654
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door merel »

J.C. Philpot schreef:
Bloksteen schreef:Ds J.Th. Pronk uit Sirjansland heeft in januari 2020 een beroep aangenomen naar Grand Rapids in de VS. Weet iemand of hij daar nog heen hoop te gaan?
Misschien zit de visa-procedure niet mee?

De gemeente waar hij naar toe hoopt te gaan, vermeld hem wel al als predikant: https://providencereformed.org/about-us/
Is hij de zoon van ds M. Pronk?
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door CvdW »

merel schreef:
J.C. Philpot schreef:
Bloksteen schreef:Ds J.Th. Pronk uit Sirjansland heeft in januari 2020 een beroep aangenomen naar Grand Rapids in de VS. Weet iemand of hij daar nog heen hoop te gaan?
Misschien zit de visa-procedure niet mee?

De gemeente waar hij naar toe hoopt te gaan, vermeld hem wel al als predikant: https://providencereformed.org/about-us/
Is hij de zoon van ds M. Pronk?
De foto laat wel duidelijke overeenkomsten zien.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door J.C. Philpot »

CvdW schreef:
merel schreef:Is hij de zoon van ds M. Pronk?
De foto laat wel duidelijke overeenkomsten zien.
Ja, is een zoon. Als je je ogen dicht doet, is het net alsof je naar wijlen ds. M. Pronk zit te luisteren. Zijn stem lijkt op die van zijn vader.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Orchidee »

Idd
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Charles
Berichten: 1552
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Charles »

Zelfde manier van spreken, accent en uitdrukkingen ja. Goede herinneringen aan sr. Covid / visum zal het wel zijn idd.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door J.C. Philpot »

Charles schreef:Goede herinneringen aan sr.
Ik heb ook goede herinneringen, in mijn geval aan dat zaaltje in Veenendaal.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: RE: Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door helma »

J.C. Philpot schreef:
Charles schreef:Goede herinneringen aan sr.
Ik heb ook goede herinneringen, in mijn geval aan dat zaaltje in Veenendaal.
Ik ook! Wat hebben we daar veel onderwijs gehad!
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Hebben mensen ook wel goede herinneringen aan levende predikanten? Of alleen aan overleden predikanten.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door J.C. Philpot »

Johann Gottfried Walther schreef:Hebben mensen ook wel goede herinneringen aan levende predikanten? Of alleen aan overleden predikanten.
Ik heb ook goede herinneringen aan levende predikanten. Ik zou bijna zeggen: uiteraard, al kan het natuurlijk ook zijn dat iemand geen goede herinneringen heeft aan een bepaalde predikant.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 17 jul 2021, 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Mannetje
Berichten: 7691
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Mannetje »

Johann Gottfried Walther schreef:Hebben mensen ook wel goede herinneringen aan levende predikanten? Of alleen aan overleden predikanten.
Ik heb heel goede herinneringen aan onze vorige predikant.
-
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Mara »

Johann Gottfried Walther schreef:Hebben mensen ook wel goede herinneringen aan levende predikanten? Of alleen aan overleden predikanten.
Beide.
Ik weet niet precies wat het is, maar een predikant kan soms zo tot je hart spreken, of net verklaren waar je al maanden mee rondloopt, dan vergeet je dat nooit meer.
De predikant die het sterfbed van mijn vader bezocht en de begrafenis leidde, kende ik tevoren niet, maar wat heeft die man een diepe indruk achter gelaten, bij ons allemaal.
Ik houd niet van voetstukken, wat er vaak gedaan wordt, ze zijn voorbijgangers zoals wijlen ds Poort zei.
Maar sommigen zijn geen ships that pass in the night en laten iets waardevols achter.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Prima, dat begrijp ik ook wel. Maar ik word soms een beetje kriebelig van het Roomse prijzen en bijna op hemelen van predikanten die overleden zijn. Op zich is dat niet vreemd zelfs de Puriteinen gingen soms de fout in bij hun rouwpredikaties.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door J.C. Philpot »

Johann Gottfried Walther schreef:Prima, dat begrijp ik ook wel. Maar ik word soms een beetje kriebelig van het Roomse prijzen en bijna op hemelen van predikanten die overleden zijn. Op zich is dat niet vreemd zelfs de Puriteinen gingen soms de fout in bij hun rouwpredikaties.
Het is een bijbelse opdracht om voorgangers die het Woord Gods gesproken hebben, te gedenken, en in ere te houden.

Hebreen 13:7 Gedenkt uw voorgangers, die u het Woord Gods gesproken hebben; en volgt hun geloof na, aanschouwende de uitkomst van hun wandel.

Het net doen alsof het heiligen zonder gebreken in zichzelf waren, is uiteraard af te keuren. Ook zij moesten van genade leven.

Maar dat zie ik in deze conversatie tot nu toe nog niet gebeuren.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Plaats reactie