Beroepingswerk discussie [7]

Curie
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 mei 2015, 11:07

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Curie »

Bruna schreef:
Ad Anker schreef:Het heeft denk ik te maken met de gemeente die PP gewend is, die gemeente heeft mogelijk een wat extraordinaire uitingsvorm v.w.b. gewoonten en gebruiken.

Het is moeilijk inschatten hoe dat in een gemeente als Vriezenveen is, als je de bevolking, gewoonten en opvattingen niet kent die daar leven.
Wellicht heerst daar een wat stuggere cultuur dan in het Zeeuwse.
Overigens hoop ik niet dat Anker een aversie heeft tegen de gemeente van PP. Naar mijn idee heb je een ietwat verwrongen beeld van de werkelijkheid gezien je eerdere uitlatingen.
Dat is geenszins het geval. Ik ken de gemeente van redelijk nabij. Het is juist een erg betrokken gemeente, met de kenmerkende Twentse hartelijkheid en gastvrijheid. Allesbehalve stug.

Jammer dat er op basis van één bezoek een stevige mening over deze gemeente wordt geponeerd.
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door -DIA- »

Curie schreef:
Bruna schreef:
Ad Anker schreef:Het heeft denk ik te maken met de gemeente die PP gewend is, die gemeente heeft mogelijk een wat extraordinaire uitingsvorm v.w.b. gewoonten en gebruiken.

Het is moeilijk inschatten hoe dat in een gemeente als Vriezenveen is, als je de bevolking, gewoonten en opvattingen niet kent die daar leven.
Wellicht heerst daar een wat stuggere cultuur dan in het Zeeuwse.
Overigens hoop ik niet dat Anker een aversie heeft tegen de gemeente van PP. Naar mijn idee heb je een ietwat verwrongen beeld van de werkelijkheid gezien je eerdere uitlatingen.
Dat is geenszins het geval. Ik ken de gemeente van redelijk nabij. Het is juist een erg betrokken gemeente, met de kenmerkende Twentse hartelijkheid en gastvrijheid. Allesbehalve stug.

Jammer dat er op basis van één bezoek een stevige mening over deze gemeente wordt geponeerd.
Dank voor deze rechtzetting!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Piet Puk
Berichten: 5453
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Piet Puk »

Ik ben blij dat anderen een positiever beeld van de gemeente hebben. Na mijn 1e bezoek daar had ik geen behoefte meer om daar een 2e keer naar toe te gaan.

Het woord rechtzetting komt mij over alsof mijn ervaring er niet geweest is.
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door -DIA- »

Piet Puk schreef:Ik ben blij dat anderen een positiever beeld van de gemeente hebben. Na mijn 1e bezoek daar had ik geen behoefte meer om daar een 2e keer naar toe te gaan.

Het woord rechtzetting komt mij over alsof mijn ervaring er niet geweest is.
Vroeger las ik eens een boek: Het tweede gezicht. Een boek dat ik zeker niet zou aanbevelen. Maar de titel kan ik wel ter overweging doorgeven.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
mark1985
Berichten: 179
Lid geworden op: 10 jul 2017, 07:24

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door mark1985 »

En dat ds romkes nog steeds geen beslissing kan maken omtrent Geldermalsen.
Beroep al sinds 31 maart
HersteldHervormd
Berichten: 6095
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door HersteldHervormd »

mark1985 schreef:En dat ds romkes nog steeds geen beslissing kan maken omtrent Geldermalsen.
Beroep al sinds 31 maart
Wel apart inderdaad, is dit eerder ooit voorgekomen?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mark1985
Berichten: 179
Lid geworden op: 10 jul 2017, 07:24

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door mark1985 »

3e beroep pas in mijn bestaan
Piet Puk
Berichten: 5453
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Piet Puk »

mark1985 schreef:En dat ds romkes nog steeds geen beslissing kan maken omtrent Geldermalsen.
Beroep al sinds 31 maart
Heeft ds. Romkes nog geen beslissing kunnen maken of is de kerkenraad vergeten het af te kondigen?
HersteldHervormd
Berichten: 6095
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door HersteldHervormd »

mark1985 schreef:3e beroep pas in mijn bestaan
Ik bedoel dat het zo lang duurt voordat er een beslissing gemaakt kan worden.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Piet Puk
Berichten: 5453
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Piet Puk »

HersteldHervormd schreef:
mark1985 schreef:3e beroep pas in mijn bestaan
Ik bedoel dat het zo lang duurt voordat er een beslissing gemaakt kan worden.
Bedoel je in het algemeen? In het algemeen wel, zeker bij kandidaten. Volgens mij had ds. Romkes veel tijd nodig voor de beslissing om naar Rouveen te gaan. In ieder geval langer dan 3 weken. Daarnaast heb ik vaker gehoord dat om 1 week uitstel word gevraagd.
mark1985
Berichten: 179
Lid geworden op: 10 jul 2017, 07:24

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door mark1985 »

Piet Puk schreef:
mark1985 schreef:En dat ds romkes nog steeds geen beslissing kan maken omtrent Geldermalsen.
Beroep al sinds 31 maart
Heeft ds. Romkes nog geen beslissing kunnen maken of is de kerkenraad vergeten het af te kondigen?
Nee bijdehandje, nog geen beslissing
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Geytenbeekje »

mark1985 schreef:
Piet Puk schreef:
mark1985 schreef:En dat ds romkes nog steeds geen beslissing kan maken omtrent Geldermalsen.
Beroep al sinds 31 maart
Heeft ds. Romkes nog geen beslissing kunnen maken of is de kerkenraad vergeten het af te kondigen?
Nee bijdehandje, nog geen beslissing
Stel dat de dominee het zou aannemen, zou hij dan ook elke dinsdagavond voorgaan?
HersteldHervormd
Berichten: 6095
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door HersteldHervormd »

mark1985 schreef: Nee bijdehandje
???
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Piet Puk
Berichten: 5453
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Piet Puk »

HersteldHervormd schreef:
mark1985 schreef: Nee bijdehandje
???
Blijkbaar ben ik bijdehand. Het was een serieuze opmerking, maar zo word dit niet aangemerkt
mark1985
Berichten: 179
Lid geworden op: 10 jul 2017, 07:24

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door mark1985 »

Geytenbeekje schreef:Stel dat de dominee het zou aannemen, zou hij dan ook elke dinsdagavond voorgaan?
Tuurlijk niet
Elke maand misschien
Is niet nodig toch als je al dominee hebt
Plaats reactie