Beroepingswerk discussie [7]

Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Ad Anker »

Ik waardeer je warme betrokkenheid, CvdW. :haha
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Mister »

CvdW schreef:
Piet Puk schreef:Ik snap niet dat de beslissingsdatum 5 november zou zijn volgens Gergeminfo.nl. Ik zie gewoon 12 november staan voor het beroep uit Oosterend :D
Is vandaag aangepast. Volgende keer zal ik een foto toevoegen.
Wanneer je kijkt op gergeminfo.nl bij ds. K. Boeder dan zie je staan dat op 13-10-2022 beroepingsdatum is. Bij gemeente Oosterend staat het ook. Tel je hierbij drie weken op dan kom je bij ongeveer 3 tot 5 november.
Het is wel ingewikkeld geworden!
Het is meer hijgerig geworden. De beslissing komt heus wel. Die paar dagen doen er in het licht van het grote geheel ook niet toe.
MGG
Berichten: 3463
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door MGG »

refo schreef:
Bertiel schreef:Dat kan, maar de afgelopen beroepen in de huidige vacature waren met een dubbeltal
Dat kan. Er zijn allerlei redenen te bedenken. Huisman noemt er één, maar dat is niet erg logisch. Bij een tweetal kun je evengoed unanimiteit hebben. Ieder kerkenraadslid noemt er namelijk twee. Ik vermoed dat er momenteel geen tweetal was te vinden.
Is dat binnen de CGK een regel?
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Erskinees »

CvdW schreef:
Refogast schreef:Gereformeerde Gemeenten
Beroepen: te Oosterend (Texel), ds. K. Boeder te Dirksland.
Bedankt: voor Krimpen aan den IJssel, ds. H.J. Agteresch te Werkendam.
Dit staat in topic Beroepingswerk op 13 oktober 2022.
Ad Anker geeft een zeer plausibele uitleg. Misschien vertrouw je Ad niet, dat kan. Al kan ik me dat niet zo snel voorstellen. Maar om dan ook nog een heel onderzoek op Refoforum te posten wanneer er al lang een uitleg geschreven is door Ad, is toch niet nodig? Waarom zo moeilijk doen?
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door pierre27 »

Erskinees schreef:
CvdW schreef:
Refogast schreef:Gereformeerde Gemeenten
Beroepen: te Oosterend (Texel), ds. K. Boeder te Dirksland.
Bedankt: voor Krimpen aan den IJssel, ds. H.J. Agteresch te Werkendam.
Dit staat in topic Beroepingswerk op 13 oktober 2022.
Ad Anker geeft een zeer plausibele uitleg. Misschien vertrouw je Ad niet, dat kan. Al kan ik me dat niet zo snel voorstellen. Maar om dan ook nog een heel onderzoek op Refoforum te posten wanneer er al lang een uitleg geschreven is door Ad, is toch niet nodig? Waarom zo moeilijk doen?
+1
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door CvdW »

Johannes123 meldde vanmorgen iets. En daar reageerde Ad Anker op. En ik gaf daar een reactie op. Als moderator heeft hij de berichten verwijderd. Het was beter geweest dat het bericht van Johannes123 direct verwijderd was, maar nu werd er juist een reactie gegeven. Laat ik duidelijk zijn: communiceren is een vak apart.
Waar heb ik het gehad over wantrouwen?
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door huisman »

refo schreef:
Bertiel schreef:Dat kan, maar de afgelopen beroepen in de huidige vacature waren met een dubbeltal
Dat kan. Er zijn allerlei redenen te bedenken. Huisman noemt er één, maar dat is niet erg logisch. Bij een tweetal kun je evengoed unanimiteit hebben. Ieder kerkenraadslid noemt er namelijk twee. Ik vermoed dat er momenteel geen tweetal was te vinden.
Je kunt de afkondiging gewoon beluisteren. Daar geeft de kerkenraad uitleg min of meer met de reden die ik noemde.

Verder heb je ook gelijk dat het niet altijd makkelijk is om tot een tweetal te komen voor ‘behoudende’ CGK gemeenten.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door DDD »

?

Er is nu juist een dominee vertrokken naar Noordeloos. Die was kennelijk destijds niet beroepen.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Ad Anker »

CvdW schreef:Johannes123 meldde vanmorgen iets. En daar reageerde Ad Anker op. En ik gaf daar een reactie op. Als moderator heeft hij de berichten verwijderd. Het was beter geweest dat het bericht van Johannes123 direct verwijderd was, maar nu werd er juist een reactie gegeven. Laat ik duidelijk zijn: communiceren is een vak apart.
Waar heb ik het gehad over wantrouwen?
Jongens, ik heb ze alleen maar verplaatst. Wat een drukte. Mijn analyse klopt en Johannes123 zit er naast. Omdat ik hem deze onzin kwalijk neem, reageerde ik. Dat heeft natuurlijk te maken omdat het mijn eigen predikant betreft. En ook dit beroep heeft een plaats in mijn gebed. Ik verwacht en wens een bedankje. Al is het ook hierin: de Heere regeert.
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Bertiel »

huisman schreef:
refo schreef:
Bertiel schreef:Dat kan, maar de afgelopen beroepen in de huidige vacature waren met een dubbeltal
Dat kan. Er zijn allerlei redenen te bedenken. Huisman noemt er één, maar dat is niet erg logisch. Bij een tweetal kun je evengoed unanimiteit hebben. Ieder kerkenraadslid noemt er namelijk twee. Ik vermoed dat er momenteel geen tweetal was te vinden.
Je kunt de afkondiging gewoon beluisteren. Daar geeft de kerkenraad uitleg min of meer met de reden die ik noemde.

Verder heb je ook gelijk dat het niet altijd makkelijk is om tot een tweetal te komen voor ‘behoudende’ CGK gemeenten.
Of je definitie van behoudend is te nauw
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1453
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Bourdon16 »

DDD schreef:?

Er is nu juist een dominee vertrokken naar Noordeloos. Die was kennelijk destijds niet beroepen.
Ik heb een keer een dienst in de CGK van Noordeloos bijgewoond. Is wel een aantal jaren geleden, maar het kwam op mij over als een behoudende gemeente.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door GerefGemeente-lid »

Bertiel schreef:Of je definitie van behoudend is te nauw
Of die van jou is te breed. Dat lijkt me meer voor de hand liggend.

Predikanten zoals ds. J. de Bruin, ds. M.A. Kempeneers, ds. A.J.T. Ruis, ds. K. Visser, en anderen zijn niet beroepbaar momenteel.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Ad Anker »

Ds. van G. is zeer welkom op Flakkee. :)

Het rijmt nog ook.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ad Anker schreef:Ds. van G. is zeer welkom op Flakkee. :)

Het rijmt nog ook.
:)
Je gaat toch niet shoppen dan hé? ;)
Laatst gewijzigd door GerefGemeente-lid op 07 nov 2022, 20:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Geytenbeekje »

huisman schreef:
refo schreef:
Bertiel schreef:Dat kan, maar de afgelopen beroepen in de huidige vacature waren met een dubbeltal
Dat kan. Er zijn allerlei redenen te bedenken. Huisman noemt er één, maar dat is niet erg logisch. Bij een tweetal kun je evengoed unanimiteit hebben. Ieder kerkenraadslid noemt er namelijk twee. Ik vermoed dat er momenteel geen tweetal was te vinden.
Je kunt de afkondiging gewoon beluisteren. Daar geeft de kerkenraad uitleg min of meer met de reden die ik noemde.

Verder heb je ook gelijk dat het niet altijd makkelijk is om tot een tweetal te komen voor ‘behoudende’ CGK gemeenten.
Valt uiteindelijk wel mee toch?
1x ds Egas, de 2e keer ds van der Staaij de 3e keer van het jaar ds Uitslag
Als het een kleine(re) gemeente betreft ds van Heteren.
En volgend jaar is ds K. Visser ook weer beroepbaar
Plaats reactie