Beroepingswerk discussie [7]

Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Piet Puk »

Ararat schreef:
Piet Puk schreef:
Evangelist schreef:
GerefGemeente-lid schreef: Zeeland heeft naar de mens gesproken veel kandidaten ontvangen in de achterliggende jaren:
2017: kand. J. de Kok - Westkapelle
2018: kand. M. Blok - Scherpenisse
2019: kand. G.P. van Nieuw Amerongen - Goes
2020: kand. P.C. Vlot - Krabbendijke
2021: kand. L. van der Kuijl - Waarde
2022: kand. M. Boersma - Middelburg-Zuid
2023: ? :jongle
Niet speculeren, boefje! :D
Nee, speculeren laat ik aan de experts over. Ik geef enkel een voorzetje. :D
Elganador
Berichten: 30
Lid geworden op: 25 jun 2022, 14:21

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Elganador »

Heel fijn voor Middelburg-Zuid. Hopelijk verhoogt een eigen predikant de trouwe kerkgang (vooral middagdienst).

Het zou mij niet verbazen als Huijser naar Rijssen gaat en Rijswijk naar Geldermalsen. (En Middendorp naar Drachten, maar dat is vooral wensdenken.)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door refo »

Piet Puk schreef:Hoe bij de GG met beroepingswerk word omgegaan (hoewel het echt stukken minder is dan voorgaande jaren, daarvoor complimenten!!!), geeft me altijd heel veel inspiratie om te 'stangen'.

Gelukkig heb ik me ook dit jaar weer kunnen beheersen....
Nou..
Ik neem aan dat die complimenten ook als stang zijn bedoeld.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Piet Puk »

refo schreef:
Piet Puk schreef:Hoe bij de GG met beroepingswerk word omgegaan (hoewel het echt stukken minder is dan voorgaande jaren, daarvoor complimenten!!!), geeft me altijd heel veel inspiratie om te 'stangen'.

Gelukkig heb ik me ook dit jaar weer kunnen beheersen....
Nou..
Ik neem aan dat die complimenten ook als stang zijn bedoeld.
Nee, die zijn welgemeend. Het is echt relarief rustig dit jaar met gehijg e.d. Behalve dan met knippen en plakken van dominees.nl en gergeminfo.nl/beroepingswerk. Daar is nog wel een slag te maken
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Piet Puk »

Elganador schreef:Heel fijn voor Middelburg-Zuid. Hopelijk verhoogt een eigen predikant de trouwe kerkgang (vooral middagdienst).

Het zou mij niet verbazen als Huijser naar Rijssen gaat en Rijswijk naar Geldermalsen. (En Middendorp naar Drachten, maar dat is vooral wensdenken.)
Een hoop verwisselingen naar jou idee, terwijl er al 5/6 lopen nu.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door GerefGemeente-lid »

Evangelist schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
DDD schreef:Het zou wel aardig zijn als de Heere de beide kandidaten naar Capelle aan den IJssel roept. Dat zou ook een zegen zijn voor de classis.
Zeeland heeft naar de mens gesproken veel kandidaten ontvangen in de achterliggende jaren:
2017: kand. J. de Kok - Westkapelle
2018: kand. M. Blok - Scherpenisse
2019: kand. G.P. van Nieuw Amerongen - Goes
2020: kand. P.C. Vlot - Krabbendijke
2021: kand. L. van der Kuijl - Waarde
2022: kand. M. Boersma - Middelburg-Zuid
Zeeland is zeer bevoorrecht in de afgelopen jaren. Maar het is erg verdrietig dat de gemeente alhier nog steeds vacant blijft. In augustus is het 18 jaar...

Ik hoop dat onze consulent wel nog een poosje in het Walcherse mag blijven. Want daar ben ik wel wat ongerust over geworden.
Elganador
Berichten: 30
Lid geworden op: 25 jun 2022, 14:21

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Elganador »

GerefGemeente-lid schreef:
Evangelist schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
DDD schreef:Het zou wel aardig zijn als de Heere de beide kandidaten naar Capelle aan den IJssel roept. Dat zou ook een zegen zijn voor de classis.
Zeeland heeft naar de mens gesproken veel kandidaten ontvangen in de achterliggende jaren:
2017: kand. J. de Kok - Westkapelle
2018: kand. M. Blok - Scherpenisse
2019: kand. G.P. van Nieuw Amerongen - Goes
2020: kand. P.C. Vlot - Krabbendijke
2021: kand. L. van der Kuijl - Waarde
2022: kand. M. Boersma - Middelburg-Zuid
Zeeland is zeer bevoorrecht in de afgelopen jaren. Maar het is erg verdrietig dat de gemeente alhier nog steeds vacant blijft. In augustus is het 18 jaar...

Ik hoop dat onze consulent wel nog een poosje in het Walcherse mag blijven. Want daar ben ik wel wat ongerust over geworden.
Oostkapelle is inderdaad al lang vacant. De hoeveelheid leestdiensten valt mee, maar een eigen predikant blijft het fijnste. Ook voor het pastoraat. Ik vraag mij alleen af of de hele gemeente blij zou zijn met bijvoorbeeld student Boersma. Mogelijk is het nu anders gezien er wat uitstroom geweest is naar de pkn, maar in het verleden waren er best wat mensen die nogal eenkennig waren in het aantal predikanten wat ze graag hoorde. (Was ook merkbaar aan het aantal kerkgangers wat nogal kon wisselen afhankelijk van welke dominee er preekte.)
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door GerefGemeente-lid »

Elganador schreef:Oostkapelle is inderdaad al lang vacant. De hoeveelheid leestdiensten valt mee, maar een eigen predikant blijft het fijnste. Ook voor het pastoraat. Ik vraag mij alleen af of de hele gemeente blij zou zijn met bijvoorbeeld student Boersma. Mogelijk is het nu anders gezien er wat uitstroom geweest is naar de pkn, maar in het verleden waren er best wat mensen die nogal eenkennig waren in het aantal predikanten wat ze graag hoorde. (Was ook merkbaar aan het aantal kerkgangers wat nogal kon wisselen afhankelijk van welke dominee er preekte.)
Ik mis een eigen dominee heel erg.

Kand. Boersma werd met een overweldigende meerderheid (bijna driekwart van de stemmen) beroepen, dus dat geloof ik wel.

Die eenkennigheid is er bij een enkele predikant helaas nog steeds, al lijkt het wel wat minder dan vroeger gelukkig.

Maar ik begrijp dus goed dat je onze gemeente goed kent?
Elganador
Berichten: 30
Lid geworden op: 25 jun 2022, 14:21

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Elganador »

GerefGemeente-lid schreef:
Elganador schreef:Oostkapelle is inderdaad al lang vacant. De hoeveelheid leestdiensten valt mee, maar een eigen predikant blijft het fijnste. Ook voor het pastoraat. Ik vraag mij alleen af of de hele gemeente blij zou zijn met bijvoorbeeld student Boersma. Mogelijk is het nu anders gezien er wat uitstroom geweest is naar de pkn, maar in het verleden waren er best wat mensen die nogal eenkennig waren in het aantal predikanten wat ze graag hoorde. (Was ook merkbaar aan het aantal kerkgangers wat nogal kon wisselen afhankelijk van welke dominee er preekte.)
Ik mis een eigen dominee heel erg.

Kand. Boersma werd met een overweldigende meerderheid (bijna driekwart van de stemmen) beroepen, dus dat geloof ik wel.

Die eenkennigheid is er bij een enkele predikant helaas nog steeds, al lijkt het wel wat minder dan vroeger gelukkig.

Maar ik begrijp dus goed dat je onze gemeente goed kent?
Fijn dat hij circa driekwart van de stemmen kreeg. Het verbaasd mij wel dat ds Harinck 2x niet gekozen is.
Ik ben op Walcheren opgegroeid en ken de meesten gemeenten daar op hoofdlijn. Zo zou ik niet weten welke bij welke dominees de kerk nu een stuk leger is, maar ik denk dat ik wel een redelijke inschatting kan maken.
rian
Berichten: 176
Lid geworden op: 14 nov 2019, 16:12

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door rian »

Piet Puk schreef:
Evangelist schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
DDD schreef:Het zou wel aardig zijn als de Heere de beide kandidaten naar Capelle aan den IJssel roept. Dat zou ook een zegen zijn voor de classis.
Zeeland heeft naar de mens gesproken veel kandidaten ontvangen in de achterliggende jaren:
2017: kand. J. de Kok - Westkapelle
2018: kand. M. Blok - Scherpenisse
2019: kand. G.P. van Nieuw Amerongen - Goes
2020: kand. P.C. Vlot - Krabbendijke
2021: kand. L. van der Kuijl - Waarde
2022: kand. M. Boersma - Middelburg-Zuid
2023: ? :jongle
Misschien student Hoogerbrug? Ik heb uit betrouwbare bronnen vernomen dat de keren die hij in Zeeland geproponeerd heeft erg goed gegaan waren, en dat hij het er erg goed gehad heeft.

Maar voor de rest geen speculaties... :D :)
'Al wat uit het geloof niet is, dat is zonde'
Romeinen 14:23
rian
Berichten: 176
Lid geworden op: 14 nov 2019, 16:12

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door rian »

DDD schreef:Wat een goddeloze -in letterlijke zin- vraag toch. De verborgen dingen zijn voor de Heere. En verder is dit een vraag buiten de Heere gerekend. Als Hij roept, dan is de kans groot. En als Hij niet roept, dan is de kans -dat hoop ik althans- klein.

Wat heeft het voor nut om hierover te speculeren?

Maar misschien neem ik de vraag te letterlijk en was het meer bezorgdheid en meeleven. Dan zou ik zeggen: schrijf dat voortaan wat anders op. :)
Het spijt me! Het was inderdaad wat ongelukkig geformuleerd besef ik nu :) Maar @DDD de vraag was inderdaad meer uit bezorgdheid en medeleven gesteld!
'Al wat uit het geloof niet is, dat is zonde'
Romeinen 14:23
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Piet Puk »

rian schreef:
Piet Puk schreef:
Evangelist schreef:
GerefGemeente-lid schreef: Zeeland heeft naar de mens gesproken veel kandidaten ontvangen in de achterliggende jaren:
2017: kand. J. de Kok - Westkapelle
2018: kand. M. Blok - Scherpenisse
2019: kand. G.P. van Nieuw Amerongen - Goes
2020: kand. P.C. Vlot - Krabbendijke
2021: kand. L. van der Kuijl - Waarde
2022: kand. M. Boersma - Middelburg-Zuid
2023: ? :jongle
Misschien student Hoogerbrug? Ik heb uit betrouwbare bronnen vernomen dat de keren die hij in Zeeland geproponeerd heeft erg goed gegaan waren, en dat hij het er erg goed gehad heeft.

Maar voor de rest geen speculaties... :D :)
Nou, laten we Oostkapelle als gemeente invullen, op voorwaarde dat ze in de tussentijd nog geen predikant hebben :D
GGotK
Berichten: 2181
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door GGotK »

rian schreef:
Piet Puk schreef:
Evangelist schreef:
GerefGemeente-lid schreef: Zeeland heeft naar de mens gesproken veel kandidaten ontvangen in de achterliggende jaren:
2017: kand. J. de Kok - Westkapelle
2018: kand. M. Blok - Scherpenisse
2019: kand. G.P. van Nieuw Amerongen - Goes
2020: kand. P.C. Vlot - Krabbendijke
2021: kand. L. van der Kuijl - Waarde
2022: kand. M. Boersma - Middelburg-Zuid
2023: ? :jongle
Misschien student Hoogerbrug? Ik heb uit betrouwbare bronnen vernomen dat de keren die hij in Zeeland geproponeerd heeft erg goed gegaan waren, en dat hij het er erg goed gehad heeft.

Maar voor de rest geen speculaties... :D :)
Wat een gezever weer. Houden GG lid en Sander L zich een beetje in (met of zonder hulp), komen er weer andere 'sterren' op.
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door CvdW »

We mogen blij zijn voor de gemeente Leerdam en Middelburg-Zuid.
We zien ook dat de Heere veel bemoeienis heeft met de provincie Zeeland. Jaar op jaar gaat er een student heen.
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1711
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Ararat »

Geytenbeekje schreef:HHG Zwartebroek-Terschuur-Voorthuizen heeft het voornemen om ds W.F. t Hart te beroepen. Stemming 5-7
Waarom wordt er gestemd? Is het aantal bel. leden kleiner dan 200?
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Plaats reactie