Beroepingswerk discussie [7]

newton
Berichten: 681
Lid geworden op: 22 feb 2019, 16:22

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door newton »

Beroepingswerk blijft vol zitten met mensenwerk maar de God laat zich toch niet tegenhouden door mensen?

De voorbeelden zijn er genoeg. Ouderlingen die hun ambt hebben neergelegd omdat de niet door hun gewenste dominee het beroep aannam. En die ds heeft toch 15 jaar met zegen een grote kudde mogen dienen.
Een strategisch tweetal waarbij tegen de verwachting in een dominee gestemd wordt die het beroep ook aanneemt en met zegen mag dienen.

Uiteindelijk gaat het er om dat de predikant kan vragen: " Zo vraag ik dan, om wat reden gijlieden mij hebt ontboden." en dat de gemeente kan antwoorden: "Wij zijn dan allen nu hier tegenwoordig voor God, om te horen al hetgeen u van God bevolen is."
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door HersteldHervormd »

TSD schreef:Zo, het oordeel over het beroepingswerk in de GG is weer geveld, kunnen we weer over tot de orde van de dag.
Je kan beter nadenken voordat je in de verdediging schiet, ik vind het GG beroepingswerk gewoon werkelijk walgelijk. En al dat gehijg en gewroet hier nog walgelijker.

Wees gewoon eerlijk in plaats van de slachtofferrol opzoeken.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door GerefGemeente-lid »

Menheerse schreef:Bijzonder dat binnen een kerkverband waar nadruk ligt op het geringe en verachtte dat voor het beroepingswerk veelal niet schijnt te gelden. Een contradictie, naar mijn mening.
Inderdaad. "Hoe zouden ze zich in Sint-Annaland nu voelen?", vroeg ik me vanmiddag af.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5401
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door pierre27 »

GerefGemeente-lid schreef:
Menheerse schreef:Bijzonder dat binnen een kerkverband waar nadruk ligt op het geringe en verachtte dat voor het beroepingswerk veelal niet schijnt te gelden. Een contradictie, naar mijn mening.
Inderdaad. "Hoe zouden ze zich in Sint-Annaland nu voelen?", vroeg ik me vanmiddag af.
Hierbij de gegevens van Sint-Annaland, wellicht nemen ze op. Zij kunnen je het beste antwoord geven waarde GerefGemeente-lid!

knip, niet handig.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10608
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Ad Anker »

HersteldHervormd schreef:
TSD schreef:Zo, het oordeel over het beroepingswerk in de GG is weer geveld, kunnen we weer over tot de orde van de dag.
Je kan beter nadenken voordat je in de verdediging schiet, ik vind het GG beroepingswerk gewoon werkelijk walgelijk. En al dat gehijg en gewroet hier nog walgelijker.

Wees gewoon eerlijk in plaats van de slachtofferrol opzoeken.
Dit zegt veel over jezelf. Een klein kerkverband waar 3 kandidaten een beroep aannemen, waarbij het bij 1 even duurt. En jij doet net of de 3e wereldoorlog uitbreekt. En ja, al die sentimenten worden gevoed door het kerkverband zelf. Het is een jaarlijks terugkerend festijn, ongeveer gelijkvallend met de Tour de France. En ja, we hebben ook een site waar in rood en groen de scores en vooruitblikken worden getoond. Dus het kerkverband is zelf ook debet aan de sentimenten om het beroepingswerk heen. Maar maak het toch niet groter dan het is. Vooral als je geen deel (meer) uitmaakt van het verband. Lekker anoniem je plasje doen.
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Mannetje »

Wellicht is het beter als de nummers die Pierre met zorg heeft opgezocht hier niet publiek staan?
Laatst gewijzigd door Mannetje op 06 jul 2021, 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
-
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door HersteldHervormd »

Ad Anker schreef:
HersteldHervormd schreef:
TSD schreef:Zo, het oordeel over het beroepingswerk in de GG is weer geveld, kunnen we weer over tot de orde van de dag.
Je kan beter nadenken voordat je in de verdediging schiet, ik vind het GG beroepingswerk gewoon werkelijk walgelijk. En al dat gehijg en gewroet hier nog walgelijker.

Wees gewoon eerlijk in plaats van de slachtofferrol opzoeken.
Dit zegt veel over jezelf. Een klein kerkverband waar 3 kandidaten een beroep aannemen, waarbij het bij 1 even duurt. En jij doet net of de 3e wereldoorlog uitbreekt. En ja, al die sentimenten worden gevoed door het kerkverband zelf. Het is een jaarlijks terugkerend festijn, ongeveer gelijkvallend met de Tour de France. En ja, we hebben ook een site waar in rood en groen de scores en vooruitblikken worden getoond. Dus het kerkverband is zelf ook debet aan de sentimenten om het beroepingswerk heen. Maar maak het toch niet groter dan het is. Vooral als je geen deel (meer) uitmaakt van het verband. Lekker anoniem je plasje doen.
Valt best mee Ad, ik vind het gewoon erg ongeestelijk. Maargoed, zonder inhoudelijke reacties en alleen maar wat algemene praatjes kom je ook niet verder hè?

Vind jij het wel oké zou gaan dan?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10608
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Ad Anker »

Mannetje schreef:Wellicht is het beter als de nummer die Pierre met zorg heeft opgezocht hier niet publiek staan?
:hi
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ad Anker schreef:
Mannetje schreef:Wellicht is het beter als de nummer die Pierre met zorg heeft opgezocht hier niet publiek staan?
:hi
Volgens mij is dat gewoon een kwestie van kopiëren en plakken.

Maar goed, de vraag was eigenlijk retorisch bedoelt. Ik hoop dat onze knip broeder dat ook begrijpt.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10608
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Ad Anker »

HersteldHervormd schreef:
Valt best mee Ad, ik vind het gewoon erg ongeestelijk. Maargoed, zonder inhoudelijke reacties en alleen maar wat algemene praatjes kom je ook niet verder hè?

Vind jij het wel oké zou gaan dan?
Ik heb er iets over gezegd. Maar ik vind wat van jouw reacties. En daar zeg ik ook wat van.

Mijn enige reactie kan maar zijn: God heeft 3 gemeenten verblijd met een aankomend predikant. Soli Deo Gloria.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5401
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door pierre27 »

Ad Anker schreef:
Mannetje schreef:Wellicht is het beter als de nummer die Pierre met zorg heeft opgezocht hier niet publiek staan?
:hi
Klopt alleen staan gewoon op internet, het ging mij erom dergelijke retorische vragen een heldere beantwoording te geven.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5401
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door pierre27 »

GerefGemeente-lid schreef:
Ad Anker schreef:
Mannetje schreef:Wellicht is het beter als de nummer die Pierre met zorg heeft opgezocht hier niet publiek staan?
:hi
Volgens mij is dat gewoon een kwestie van kopiëren en plakken.

Maar goed, de vraag was eigenlijk retorisch bedoelt. Ik hoop dat onze knip broeder dat ook begrijpt.
Sorry, ik zag dit antwoord later, natuurlijk snap ik de retoriek, alzo ook beantwoordt.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door GerefGemeente-lid »

pierre27 schreef:Sorry, ik zag dit antwoord later, natuurlijk snap ik de retoriek, alzo ook beantwoordt.
Een retorische vraag behoeft meestal geen antwoord. ;)
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5401
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door pierre27 »

GerefGemeente-lid schreef:
pierre27 schreef:Sorry, ik zag dit antwoord later, natuurlijk snap ik de retoriek, alzo ook beantwoordt.
Een retorische vraag behoeft meestal geen antwoord. ;)
Haha, tja dat kon ik even niet laten....
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5401
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door pierre27 »

Ad Anker schreef:
HersteldHervormd schreef:
Valt best mee Ad, ik vind het gewoon erg ongeestelijk. Maargoed, zonder inhoudelijke reacties en alleen maar wat algemene praatjes kom je ook niet verder hè?

Vind jij het wel oké zou gaan dan?
Ik heb er iets over gezegd. Maar ik vind wat van jouw reacties. En daar zeg ik ook wat van.

Mijn enige reactie kan maar zijn: God heeft 3 gemeenten verblijd met een aankomend predikant. Soli Deo Gloria.
Geheel eens!
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Plaats reactie