Beroepingswerk discussie [7]

Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Simon0612 »

refo schreef:
Simon0612 schreef:
refo schreef: Lijkt me niet.
Als we jouw redenatie volgen wel. In augustus zijn ze over naar het 4e jaar. En dan is de kans dat ze niet slagen 0,0%.
Klets. Misschien is het je niet opgevallen: dit is een beroepinsgswerk-discussie.
Misschien kun je dan je post wat toelichten? Hoe bedoel je dan je 0,0%?
refo schreef:Kan best. De kans dat student Boersma zakt voor zijn examens is 0,0%.
Het ging mij namelijk niet om of hij zijn examen wel of niet zou halen, maar dat men steeds vroeger een student op 2-tal gaat zetten (om zo maar bij de eerste te horen o.i.d.). Een week vooraf is al meer dan vroeg zat..
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Simon0612 »

Tiberius schreef:Dan kan je net zo goed de studenten van vorige week alvast beroepen voor over 4 jaar.
De kans dat ze over 4 jaar niet beroepbaar gesteld worden, is 0,1%, misschien nog wel kleiner.
Ja zo lees ik de post van Refo... geen idee wat hij er anders mee bedoeld.
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23836
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door refo »

Simon0612 schreef:
refo schreef:
Simon0612 schreef:
refo schreef: Lijkt me niet.
Als we jouw redenatie volgen wel. In augustus zijn ze over naar het 4e jaar. En dan is de kans dat ze niet slagen 0,0%.
Klets. Misschien is het je niet opgevallen: dit is een beroepinsgswerk-discussie.
Misschien kun je dan je post wat toelichten? Hoe bedoel je dan je 0,0%?
refo schreef:Kan best. De kans dat student Boersma zakt voor zijn examens is 0,0%.
Het ging mij namelijk niet om of hij zijn examen wel of niet zou halen, maar dat men steeds vroeger een student op 2-tal gaat zetten (om zo maar bij de eerste te horen o.i.d.). Een week vooraf is al meer dan vroeg zat..
Aha, een week mag dan weer wel. Het idee is dat er nu gestemd wordt en dat half juni de brief op de post gaat, als althans de a.s. kandidaat gekozen wordt. Zo is het toch prima geregeld?
Piet Puk
Berichten: 5434
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Piet Puk »

Tiberius schreef:Dan kan je net zo goed de studenten van vorige week alvast beroepen voor over 4 jaar.
De kans dat ze over 4 jaar niet beroepbaar gesteld worden, is 0,1%, misschien nog wel kleiner.
Dan zou ik student de Jong uit Lisse beroepen. Geeft namelijk energie en ik acht hem wel in staat om de boel in beweging te zetten. Misschien wel een goede voor een gemeente die nu 18 jaar vacant is
Piet Puk
Berichten: 5434
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Piet Puk »

Trouwens kandidaten zijn pas per 20-06-2022 om 18:04 uur beroepbaar. Wel netjes voor gemeenten die op 20-06-2022 om 19.00 uur of 19.30 uur hun ledenvergadering houden.

https://www.gergeminfo.nl/agenda/beroep ... daten-2022
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door GerefGemeente-lid »

Wacht nu eerst de ledenvergadering maar eens af. Ds. Labee is in februari nog op voorjaarsvakantie geweest in Vlissingen. Straks wordt hij beroepen en is heel deze discussie voor niets geweest.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1768
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Ararat »

GerefGemeente-lid schreef:Wacht nu eerst de ledenvergadering maar eens af. Ds. Labee is in februari nog op voorjaarsvakantie geweest in Vlissingen. Straks wordt hij beroepen en is heel deze discussie voor niets geweest.
Helemaal niet.

De discussie gaat eigenlijk over het feit of het kies is om een student te kiezen om te beroepen, of dat je moet wachten tot hij kandidaat is.
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Ouderling
Berichten: 385
Lid geworden op: 20 apr 2019, 22:57

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Ouderling »

Ararat schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Wacht nu eerst de ledenvergadering maar eens af. Ds. Labee is in februari nog op voorjaarsvakantie geweest in Vlissingen. Straks wordt hij beroepen en is heel deze discussie voor niets geweest.
Helemaal niet.

De discussie gaat eigenlijk over het feit of het kies is om een student te kiezen om te beroepen, of dat je moet wachten tot hij kandidaat is.
Lijkt me niet zo moeilijk allemaal toch? Wellicht kiezen ze student Boersma, wachten tot hij beroepbaar gesteld wordt en verzenden dan de beroepsbrief
GGotK
Berichten: 2185
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door GGotK »

Toch is door het curatorium hierover wel iets gezegd naar ik meen, ik kan het alleen niet meer vinden in de SB's van vorige jaren.
Mannetje
Berichten: 7735
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Mannetje »

Formeel is er niets aan de hand. De ledenvergadering beroept niet, maar de kerkenraad. En de kerkenraad vraagt in de ledenvergadering wie er beroepen moet worden. Vervolgens doet de kerkenraad dat op het moment dat dat kan.

Gevoelsmatig vind ik het erg vroeg om een halve maand van tevoren te gaan stemmen. Maar mogelijk was er in juni geen gelegenheid om een ledenvergadering te plannen en moet men maar zo kiezen.

Ik ben vooral benieuwd of de uitslag van de stemming onbekend kan blijven tot de beroepbaarstelling van de kandidaten.
-
Als gast hier
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 jan 2021, 08:39

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Als gast hier »

Piet Puk schreef:Trouwens kandidaten zijn pas per 20-06-2022 om 18:04 uur beroepbaar. Wel netjes voor gemeenten die op 20-06-2022 om 19.00 uur of 19.30 uur hun ledenvergadering houden.

https://www.gergeminfo.nl/agenda/beroep ... daten-2022
:humhihi :humhihi :humhihi
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33244
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Tiberius »

Waarschijnlijk is het bericht naar het RD al verstuurd en is dit het tijdstip dat het embargo afloopt.
Piet Puk
Berichten: 5434
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Piet Puk »

Tiberius schreef:Waarschijnlijk is het bericht naar het RD al verstuurd en is dit het tijdstip dat het embargo afloopt.
Dan is op 20-06-2022 om 18:05 uur de website van het RD overbelast, net als bij die site van die student. :D
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Simon0612 »

refo schreef: Aha, een week mag dan weer wel. Het idee is dat er nu gestemd wordt en dat half juni de brief op de post gaat, als althans de a.s. kandidaat gekozen wordt. Zo is het toch prima geregeld?
Nee ook een week van te voren is mijn inziens te vroeg. Wat mij betreft kun je dit eveneens onder beroepingswerk 'gehijg' scharen... Een kandidaat kan beroepen worden, een student niet. De beste man is pas kandidaat op het moment dat hij zijn examens heeft gehaald en dan ook pas beroepbaar. Dit is een beetje voor de muziek uit lopen...

Je zet toch ook niet iemand op tweetal voor diaken die nog geen lid is maar dat vrijwel 100% zeker wordt? Iemand die nog voor zijn belijdenis staat? Hij is nog geen lid, maar vrijwel zeker dat hij lid wordt, moet alleen nog belijdenis doen. Komt toch niet op tweetal? Want hij is namelijk nog geen lid.
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5394
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door pierre27 »

Piet Puk schreef:
Tiberius schreef:Waarschijnlijk is het bericht naar het RD al verstuurd en is dit het tijdstip dat het embargo afloopt.
Dan is op 20-06-2022 om 18:05 uur de website van het RD overbelast, net als bij die site van die student. :D
Dat zal wel meevallen, de site raakt niet overbelast van de beperkte groep beroepsvolgelingen.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Plaats reactie