Artikel 23 in de media

Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Artikel 23 in de media

Bericht door Erasmiaan »

Dit staat overigens ook in het betreffende artikel dat DIA citeert:
Komt er nu een open toelatingsbeleid?
‘Nee’, zegt Schipper stellig. ‘En we gaan dat ook niet hanteren om de school zo lang mogelijk open te kunnen houden. Eerder deden we dat wel op de Comrieschool in West. Ouders konden volstaan met het respecteren van de grondslag. Daarmee kwamen er echter zo veel leerlingen van buiten onze kring binnen dat de kinderen uit eigen kring op den duur een kleine minderheid werden. Mede daarom verhuisden er gezinnen. Daarna zei het bestuur: dat doen we niet meer. We verwachten dus van alle ouders dat ze de grondslag onderschrijven.’
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Artikel 23 in de media

Bericht door Ambtenaar »

pierre27 schreef: Hoezo vreemd, DIA is vaak prima op de hoogte van wat er in het verleden speelde. Wat hij hier schrijft hoor ik ook van mijn familie, we komen oorspronkelijk uit Rotterdam/Schiedam.
Ik heb het over het heden. Het klopt dat reformatorische kerken Rotterdam hebben verlaten, maar daarvoor in de plaats zijn er nu o.a. migrantenkerken, internationale kerken, evangelische gemeentes en pinkstergemeentes. Niet reformatorisch van karakter, maar wel christelijk.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Artikel 23 in de media

Bericht door Ambtenaar »

Erasmiaan schreef: ‘Nee’, zegt Schipper stellig. ‘En we gaan dat ook niet hanteren om de school zo lang mogelijk open te kunnen houden. Eerder deden we dat wel op de Comrieschool in West. Ouders konden volstaan met het respecteren van de grondslag. Daarmee kwamen er echter zo veel leerlingen van buiten onze kring binnen dat de kinderen uit eigen kring op den duur een kleine minderheid werden. Mede daarom verhuisden er gezinnen. Daarna zei het bestuur: dat doen we niet meer. We verwachten dus van alle ouders dat ze de grondslag onderschrijven.’
Dat is dan kiezen voor een sterfhuisconstructie.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Artikel 23 in de media

Bericht door pierre27 »

Ambtenaar schreef:
pierre27 schreef: Hoezo vreemd, DIA is vaak prima op de hoogte van wat er in het verleden speelde. Wat hij hier schrijft hoor ik ook van mijn familie, we komen oorspronkelijk uit Rotterdam/Schiedam.
Ik heb het over het heden. Het klopt dat reformatorische kerken Rotterdam hebben verlaten, maar daarvoor in de plaats zijn er nu o.a. migrantenkerken, internationale kerken, evangelische gemeentes en pinkstergemeentes. Niet reformatorisch van karakter, maar wel christelijk.
Ja oke, maar wat DIA beschreef ging over het reformatorische onderwijs vooral in het verleden en iets in het heden, niet over wat er vandaag de dag aan kerken voor in de plaats gekomen is. En dat is compleet verschillend.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Artikel 23 in de media

Bericht door Ambtenaar »

pierre27 schreef:
Ja oke, maar wat DIA beschreef ging over het reformatorische onderwijs vooral in het verleden en iets in het heden, niet over wat er vandaag de dag aan kerken voor in de plaats gekomen is. En dat is compleet verschillend.
Laat maar zitten.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Artikel 23 in de media

Bericht door pierre27 »

Ambtenaar schreef:
pierre27 schreef:
Ja oke, maar wat DIA beschreef ging over het reformatorische onderwijs vooral in het verleden en iets in het heden, niet over wat er vandaag de dag aan kerken voor in de plaats gekomen is. En dat is compleet verschillend.
Laat maar zitten.
Net wat je wil.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Artikel 23 in de media

Bericht door CvdW »

Ad Anker schreef:
CvdW schreef:
Ad Anker schreef:Hier een aantal berichten gesnoeid. Bespreken van elkaar kan via pb o.i.d. Hier houden we ons bij het onderwerp.
Ik kan mij herinneren dat Eilander het gescheiden houdt. Meediscussiëren of modereren.
Klopt. Dat is wel de regel. Hier ging het om een nevendiscussie die ik geknipt en na een vraag van DDD in een nieuwe topic heb geplaatst. Ik meen dat dit wel mogelijk is.
Ik zag later de nevendiscussie. Ben het er mee eens dat dit mogelijk moet zijn. U doet u werk goed.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Artikel 23 in de media

Bericht door -DIA- »

Ambtenaar schreef:
-DIA- schreef:Een stad als Rotterdam loopt leeg, wat het reformatorisch volksdeel betreft.
En een stad als Rotterdam loopt anderzijds vol als het vreemde godsdiensten betreft.
Een beetje vreemd om een Rijssenaar uitspraken te horen doen over waar Rotterdam vol mee loopt. Het grootste deel van de Rotterdamse bevolking is niet religieus. Van het religieuze deel is de meerderheid christelijk.
U moet wel weten dat we heel veel kennissen hebben gehad in Rotterdam. En ook in de omtrek, Capelle, Krimpen, Ridderkerk enz. Een poosje heb ik ook de Kerkbode voor Rotterdam en omstreken meegelezen met een kennis.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Artikel 23 in de media

Bericht door Jantje »

-DIA- schreef:
Ambtenaar schreef:
-DIA- schreef:Een stad als Rotterdam loopt leeg, wat het reformatorisch volksdeel betreft.
En een stad als Rotterdam loopt anderzijds vol als het vreemde godsdiensten betreft.
Een beetje vreemd om een Rijssenaar uitspraken te horen doen over waar Rotterdam vol mee loopt. Het grootste deel van de Rotterdamse bevolking is niet religieus. Van het religieuze deel is de meerderheid christelijk.
U moet wel weten dat we heel veel kennissen hebben gehad in Rotterdam. En ook in de omtrek, Capelle, Krimpen, Ridderkerk enz. Een poosje heb ik ook de Kerkbode voor Rotterdam en omstreken meegelezen met een kennis.
Rijssen is niet beter hoor. Daar werd deze week nog een vermeende terrorist opgepakt...
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Artikel 23 in de media

Bericht door -DIA- »

Jantje schreef:
-DIA- schreef:
Ambtenaar schreef:
-DIA- schreef:Een stad als Rotterdam loopt leeg, wat het reformatorisch volksdeel betreft.
En een stad als Rotterdam loopt anderzijds vol als het vreemde godsdiensten betreft.
Een beetje vreemd om een Rijssenaar uitspraken te horen doen over waar Rotterdam vol mee loopt. Het grootste deel van de Rotterdamse bevolking is niet religieus. Van het religieuze deel is de meerderheid christelijk.
U moet wel weten dat we heel veel kennissen hebben gehad in Rotterdam. En ook in de omtrek, Capelle, Krimpen, Ridderkerk enz. Een poosje heb ik ook de Kerkbode voor Rotterdam en omstreken meegelezen met een kennis.
Rijssen is niet beter hoor. Daar werd deze week nog een vermeende terrorist opgepakt...
Van beide plaatsen geldt hetzelfde, daar heeft God door Zijn knechten van getuigd: Ik heb veel volk in deze stad. Er zijn meer overeenkomsten, net als met Kapérnaum, Betsaïda, Chorazim: Tot de hemel tot verhoogd..., en nu? Ieder kan het weten.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Artikel 23 in de media

Bericht door -DIA- »

pierre27 schreef:
Ambtenaar schreef:
-DIA- schreef:Een stad als Rotterdam loopt leeg, wat het reformatorisch volksdeel betreft.
En een stad als Rotterdam loopt anderzijds vol als het vreemde godsdiensten betreft.
Een beetje vreemd om een Rijssenaar uitspraken te horen doen over waar Rotterdam vol mee loopt. Het grootste deel van de Rotterdamse bevolking is niet religieus. Van het religieuze deel is de meerderheid christelijk.
Hoezo vreemd, DIA is vaak prima op de hoogte van wat er in het verleden speelde. Wat hij hier schrijft hoor ik ook van mijn familie, we komen oorspronkelijk uit Rotterdam/Schiedam.
Misschien kun je je de oude Henri Polakstraat nog wel herinneren. Er is niet veel meer van te herkennen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Artikel 23 in de media

Bericht door -DIA- »

Ook de SGP viel mijn gewraakte citaat vanavond blijkbaar op:
Wat onze premier zegt, is dat hij vindt dat de Nederlandse wet boven de Gods wet gaat.
https://www.youtube.com/watch?v=DWi8R3jMZQ0
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
DDD
Berichten: 28478
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Artikel 23 in de media

Bericht door DDD »

Voorlopig hoor ik na veel muziek hier niets over.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Artikel 23 in de media

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef:Voorlopig hoor ik na veel muziek hier niets over.
Maakt de SGP nu ook al een eigen journaal?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Artikel 23 in de media

Bericht door Jantje »

Ambtenaar schreef:
DDD schreef:Voorlopig hoor ik na veel muziek hier niets over.
Maakt de SGP nu ook al een eigen journaal?
Ja man, je loopt achter.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie