Artikel 23 in de media

Gebruikersavatar
Forummer
Berichten: 1718
Lid geworden op: 23 sep 2020, 19:51

Re: Artikel 23 in de media

Bericht door Forummer »

Juist in deze tijd is het zo hard nodig om te laten zien en horen wie God voor ons wil zijn, een rechtvaardig maar ook barmhartig en genadig God.

God groot maken, is dat ook niet iets wat veel gemist word? Laten zien en horen dat er een ándere Koning is, die een ánder, oneindig veel beter Koninkrijk heeft. De prachtige toekomst van de Christen. En dat alles is door genade ook beschikbaar voor ons, mensen van deze tijd. Dát geluid, in woord en leven, wordt vaak gemist. Dan gaat er niets van ons uit, we zijn geen zoutend zout en geen stad op een berg meer. En dan moet ik me toch een beetje bij DIA aansluiten: dan ga ik ook niet vrijuit. Schiet veel tekort.

Maar als we op God zien, en alle hulp van Hem verwachten, dan is er hoop voor de toekomst.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Artikel 23 in de media

Bericht door Hendrikus »

"We willen weer gewoon doorgaan, gezellig samen, eten, drinken en feesten. Onze premier heeft ook het masker afgeworpen. Wat hebben we dan te verwachten? Ik zie een kwaad."

Jammer, deze negatieve insteek. Een heleboel mensen willen helemaal niet eten, drinken en feesten. Maar zouden wel blij zijn als ze weer gewoon naar de kerk konden, gewoon konden zingen, gewoon bij oma op bezoek zonder allerlei beperkingen, enzovoort. Wat heb je eraan om het allemaal zo negatief af te schilderen?
En hoezo heeft onze premier het masker afgeworpen? Wat is dat voor cryptogramtaal?

"Maar als we op God zien, en alle hulp van Hem verwachten, dan is er hoop voor de toekomst."

Dat is een betere insteek.
~~Soli Deo Gloria~~
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Artikel 23 in de media

Bericht door Jantje »

Volgens mij sluit het ene het andere niet uit, als je de twee citaten achter elkaar plaatst.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Artikel 23 in de media

Bericht door Lilian1975 »

DDD schreef:
Lilian1975 schreef:
DDD schreef:Hoe kom je op het idee dat pubers zich (gemiddeld) niet zouden interesseren voor God en zijn dienst? Dat is mij nog nooit opgevallen en ik geloof er ook niets van.
Of ze zich niet interesseren... ? Ze zijn in verwarring. Er is wel een probleem.
Dit haal ik uit een koers artikel. Geschreven door een persoon uit generatie Z.

Sinds het internet iederéén een autoritaire stem gaf, is alle autoriteit over de waarheid een beetje weg
De autoriteit van deze bronnen is vandaag alleen nog aanwezig als ze in overeenstemming is met onze eigen waarheid
In de kakofonie van meningen, opvattingen en waarheden die de digitale samenleving ons voorschotelt, komt namelijk maar één boodschap kraakhelder door: het autoritaire geluid van de eigen ervaring. De enige spelregel die iedereen onderschrijft, is het feit dat iedereen zijn of haar eigen overtuiging mag hebben. Waarom? Omdat die eigen overtuiging een individuele beleving reflecteert. En een persoonlijke beleving kan niemand je afpakken. Sinds het internet iedereen een stem en recht van spreken gaf, vertrouwen we alleen nog maar ons eigen geluid. Ons innerlijk kompas. Wij bepalen zelf wat we geloven en wel op basis van wat goed voelt en dus voor ons persoonlijk goed is.

De autoriteit van deze bronnen is vandaag alleen nog aanwezig als ze in overeenstemming is met onze eigen waarheid. Zodra dit niet langer het geval is, zie je dat mensen van kerkelijke stroming wisselen of buiten de kerk op zoek gaan naar existentiële antwoorden
En dat is ook wat er speelt. Ze geloven het niet. Een deel dan. Meer dan we denken. De autoriteit van de waarheid van Gods Woord is weg.
Alles wordt relatief. Ook het geloof....? Want ik voel het anders. Ervaar het anders. Ik geloof het gewoon niet. Dat zijn de uitspraken die ik steeds meer hoor om mij heen. De generatie van onze kinderen. En ze krijgen geen antwoord binnen de kerk. Vinden ze.


Daarbij worden we voortdurend geconfronteerd met het feit dat ons (religieus) wereldbeeld in feite slechts één perspectief geeft. Dat wat ooit vanzelfsprekend was, is een keuze geworden. Dit heeft tot de FOMO-cultuur geleid die mijn generatie kenmerkt: the Fear Of Missing Out. Het gras is altijd groener aan de overkant. Met het internet zijn er nu oneindig veel (existentiële) overtuigingen en overkanten,

Die jeugd zit ook in onze kerken. Op onze scholen. Leven in een wereld waarin ze ook zien dat docent 1 zegt op gond van Gods Woord is homohuwelijk niet toegestaan. In diezelfde kerk van die persoon wordt door anderen weer een ander geluid afgegeven... docent 2 zegt het ligt zo zwart wit niet.... Dus kennelijk kan het naast elkaar bestaan.
Je gevoel zegt dat het niet eerlijk is. De influenser die beantwoord dat gevoel. Dan is dat de waarheid.
En zo trekt dat door op het hele geloofsgebied. In de kerk zitten. Maar innerlijk op een ander spoor zitten.

Overigens ook een kenmerk van generatie z. De instant behoefte bevrediging. Dus als ik nu geen antwoord vindt op die exentieele vraag. Maar wel bij die vlogger... gaat poortje op slot.

Bij iedereen? Meer dan we denken.
Uit een onderzoek van online magazine Lazarus blijkt dat de meerderheid van de jongvolwassenen (54 procent) de kerk verlaat omdat ze ervaart dat er geen goede antwoorden op hun levensvragen te vinden zijn.
Ik denk dat in ieder tijdsgewricht het ware geloof op een andere manier beleden en beleefd zal worden. Dat is gegeven met het feit dat de onveranderlijke God met veranderlijke mensen van doen heeft. Het is de taak van gelovigen, in het bijzonder van predikanten, om het evangelie toe te passen in de context van de eigen tijd. Ik ben het met je eens dat een groot deel van de gelovigen daar nog niet zo in slaagt. Maar de oplossing is dan niet om de jongeren de schuld te geven, maar om zelf wat meer moeite te doen om het goud van Gods woord toe te passen in een andere cultuur.
toch beleed Job het geloof op dezelfde manier als Paulus eeuwen later. De inhoud was ook hetzelfde. En hoewel de situatie anders was. Kwamen ze tot dezelfde erkenning. Ik denk wel dat predikanten, docenten en ouders zich bewust moeten zijn van bovenstaande ontwikkelingen. Maar dat is wat anders dan Woord afhankelijk van de context temaken of zelfs de waarheid daarvan
Los daarvan geeft God ook in deze tijd nog steeds het innerlijke getuigenis van de heilige Geest dat zijn woorden waar zijn. Maar het is de roeping van de gelovigen om de bijbel dan op een aansprekende manier te laten spreken.

Ik denk inderdaad dat in veel kerken nauwelijks iets zinnigs wordt gezegd voor jongeren. In de gereformeerde gemeenten zijn nauwelijks predikanten die zich uberhaupt bewust zijn van het probleem dat jij noemt. Of ze vinden dat de vragen van de jongeren dan niet deugen en dat dat gepreekt moet worden.
ik denk dat dit op meer plekken speelt. Er zijn weinig mensen die de kunst verstaan tijdsgeesten, ontwikkelingen in denken en het contrast daarin met heg Woord van God en het heilzame daarvan zonder de geijkte paadjes met alleen de waarschuwing zonder het waarom en waartoe te duiden en overvte brengen

Tja.

Het belangrijkste is mijns inziens een authentiek en zelfverzekerd tegengeluid te laten horen, en vooral niet zenuwachtig of gefrustreerd over te komen, want dat komt totaal niet geloofwaardig over, al heb je nog zo'n gelijk.

Overigens vind ik het heel fijn dat jij nu met dit artikel komt, want ik vind jouw reacties juist heel vaak reactionair op mij overkomen. Dat zal met mijn karakter te maken hebben. Maar dit zou een afzonderlijk draadje waard zijn. Het heeft maar zijdelings te maken met de discussies hier, al gaan die ook al alle kanten op.
klopt. Maar als van overheid docenten niet meer mogen benoemen dat homohuwelijk zondig zijn of leefwijze. En als tegelijkertijd ook binnen de christelijke kerken geen eenduidig geluid gesproken wordt over deze onderwerpen. Dan zal het hart dat een snellere bevrediging vindt in om het maar te aanvaarden daartoe trwkken. En dat heeft wel degelijk invloed. Want Gods Woord is scherp. Overspelers en hoereerders zullen het Koninkrijk niet beerven. Ook kan ik mij niet onttrekken dat veel opvoeders van generatie y zijn en ook vanuit hun denken en gevoelen spreken. Waarin zonde geen zonde genoemd mag/kan worden. Generatue die ook moeite heeft met autoriteit . Bijv. Ja misschien interessant om een draadje hierover te openen. Ik denk ook dat het hele seksuele moraal en de ontwikkeling daarin een van de pijlers is om het gezag van Gods Woord en de kerk onderuit te halen. Net als de emancipatie vrouwen die daarmee verwant is. Allemaal gebaseerd op vrijheid.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Artikel 23 in de media

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:"We willen weer gewoon doorgaan, gezellig samen, eten, drinken en feesten. Onze premier heeft ook het masker afgeworpen. Wat hebben we dan te verwachten? Ik zie een kwaad."

Jammer, deze negatieve insteek. Een heleboel mensen willen helemaal niet eten, drinken en feesten. Maar zouden wel blij zijn als ze weer gewoon naar de kerk konden, gewoon konden zingen, gewoon bij oma op bezoek zonder allerlei beperkingen, enzovoort. Wat heb je eraan om het allemaal zo negatief af te schilderen?
En hoezo heeft onze premier het masker afgeworpen? Wat is dat voor cryptogramtaal?

"Maar als we op God zien, en alle hulp van Hem verwachten, dan is er hoop voor de toekomst."

Dat is een betere insteek.
Het is echt te negatief, maar we hebben kunnen horen wat onze geachte premier heeft gezegd voor de camera en microfoon. Denk na, er is in een korte tijd (met een lange voorbereiding) enorm veel veranderd. Je ziet het of ziet het niet. In het verlengde ervan moet het Woord op slot, want dat Woord is in feite de 'boosdoener', en de Auteur van dat Woord tracht men tot de orde te roepen. Kan dit goed gaan? Zijn onze ogen open? Of slapen we?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Vervolgde
Verbannen
Berichten: 506
Lid geworden op: 25 mar 2020, 11:38

Re: Artikel 23 in de media

Bericht door Vervolgde »

Ad Anker schreef:@Vervolgde; veel dank voor je toelichting. Ik denk dat we het eigenlijk heel erg eens zijn. Ik zal je tekst nog wat op me in laten werken.

Ik heb wel een kanttekening en dat verklaart mijn optimisme. Ik ben heel somber over de gang van zaken binnen christelijk Nederland. Ik hoop en verwacht wel dat de Heere door alles heen wonderen kan werken in Nederland. Ik heb dat ook verwoord. Niet optimistisch over de kerken, de scholen, de christelijke partijen. Die hebben allen een grote mensmiddelpuntigheid. Wel grote verwachtingen van God. En daarin heb ik meerdere kinderen van God achter me staan. Het zou niet goed zijn om klein te denken van God, Die ook ons nageslacht rijk zegenen wil.
De kanttekening kan ik lezen als een tegenstelling, of als een bemoediging. Laat ik nu voor het laatste kiezen. Dan is het belangrijk om vast te stellen of de bemoediging een goede grond heeft. En hier slaat bij mij de twijfel toe.

Ik denk dat er geen verschil van inzicht bestaat over het feit dat God de zonde niet door de vingers ziet. Gods rechtvaardigheid zal dat niet toelaten. Hij zal de zonde bestraffen en zijn oordelen daarover uitstorten. Kijken wij met dit in het achterhoofd eens naar Nederland, wat zien we dan?
Een land dat na de Franse revolutie en de adoptie van dat gedachtengoed, God buiten de grens heeft gesteld. God was immers niet langer Hoofd van de kerk in Nederland, maar de koning. Om de restanten van de kerk te onderwerpen was er sprake van vervolging, het opleggen van boetes en gevangenschap, onderdrukking. Op die zonde is nooit teruggekomen.
De mens bouwde de kerk, met gevolg de ene scheuring na de andere. De één nog heiliger dan de andere. Er was er zelfs één die de waarheid nog beter zag dan de rest en legde dat gelijk maar even vast in een leeruitspraak. Uiteindelijk werd zelfs de ruïne van Gods tempel (de Hervormde Kerk) maar opgedoekt. Wat we heden ten dage zien is niet anders dan de vruchten van die zonde, de vruchten die we zelf gezaaid hebben.

Ondertussen groeide het kwaad van het verlichtingsdenken door. En waar zijn we nu? Elke mens is de concurrent van de ander. Hup allemaal in de prestatiemaatschappij. Geen succes? Loser! Jezelf maken! Anders wacht het afvalputje of de zelfmoord. Elke identiteitsvorming wordt in de kiem gesmoord, o.a. door gelijkheidsdenken. Alles moet kunnen en alles mag. Hoe een richting te kiezen? Is het vreemd dat jongeren niet weten waarnaar toe te gaan? Het probleem is niet taal, communicatie, maar inhoud. Waarachtige inhoud ontbreekt en dan kun je preken als Brugman (ook voor de klas), maar je hebt nog steeds geen antwoord.
Seculier zijn er schijnantwoorden. Je kunt ontsnappen in wezenloosheid op feestjes, drank of drugs. Je kunt vluchten in de virtuele wereld op het internet en een parallelle schijnwereld opbouwen.
En op de markt van welzijn en geluk is inmiddels ook de afdeling Religie wijd open. Je hebt er alle smaken van licht tot zwaar. Heel wettisch, maar s.v.p. zonder de oordeelsprediking. In dat geval kies je een ander kerkgenootschap. Je hebt ook religies die van alles wat bieden. Je weet niet wat je gelooft, maar het voelt goed en geeft een gevoel van vrede en blijdschap. Echt even uit die harde wereld zijn. Je hebt de doe-het-zelfer, die gaat en neemt de beloften en verklaard zichzelf zalig. En je hebt de relativist, die laat alles van de omstandigheden en de cultuur afhangen en beschikt over een enorme inlegkunde om de wereld (zichzelf) kloppend te krijgen. Strelend voor het eigen intellectuele niveau, met dank aan God die zoveel denkkracht heeft gegeven.

O nee, de kerk als instituut zal in Nederland niet verdwijnen. Ook niet met alle commotie op dit moment. In die zin heb ik dus wel verwachting voor de hedendaagse instituten. De kerk is heel bruikbaar en daarom moet ze spreken. Maar zij moet passend spreken, vanuit deze markt van welzijn en religie. Niet op basis van Gods woord, maar naar de behoefte van het volk en afgestemd op de maatschappelijke structuur. Desnoods preekt ze maar dat God niet bestaat, als het maar gevoel oplevert!
Zou God dat door de vingers zien en niet toornen? Zeker zal Hij bezoeking doen over deze zonden. En dan zal het Bijbelwoord gelden: Die in den hemel woont, zal lachen; de HEERE zal hen bespotten.

Is er dan niets te hopen? Alles is van Hem te verwachten! Maar wel in de rechte weg. God is niet een knechtje van de mens. God is een hoorder der gebeden. Hij is een beantwoordend God in de nood! Is er nood, dan is er hoop. Maar wel in de weg van Gods wil en gerechtigheid. Dan zou de bede van de Kerk moeten zijn: Psalm 94
Verschijn nu blinkend, God der wrake;
Dat eens Uw arm voor ons ontwake;
Vertoon Uw glansrijk aangezicht;
Gij, Rechter, die de wereld richt,
Sta op, verhef U, en vergeld
Hovaardigen hun trots geweld.
Hoe lang, HEER, zullen dan de bozen,
Hoe langen tijd de goddelozen
Nog hupp'len, vol van dart'le vreugd,
En laster braken op de deugd,
En spreken, als in zegepraal,
Baldadig d' allerhardste taal?

Zo is er hoop en verwachting, ook voor ons nageslacht. In de weg van vernedering en schuldbelijdenis, opdat het geroep opga.

En nu @Ad is het aan jou om te bezien of wij het inderdaad eigenlijk erg eens zijn, of dat wij toch heel verschillende dingen verwachten en hopen.
Gebruikersavatar
Forummer
Berichten: 1718
Lid geworden op: 23 sep 2020, 19:51

Re: Artikel 23 in de media

Bericht door Forummer »

-DIA- schreef:
Hendrikus schreef:"We willen weer gewoon doorgaan, gezellig samen, eten, drinken en feesten. Onze premier heeft ook het masker afgeworpen. Wat hebben we dan te verwachten? Ik zie een kwaad."

Jammer, deze negatieve insteek. Een heleboel mensen willen helemaal niet eten, drinken en feesten. Maar zouden wel blij zijn als ze weer gewoon naar de kerk konden, gewoon konden zingen, gewoon bij oma op bezoek zonder allerlei beperkingen, enzovoort. Wat heb je eraan om het allemaal zo negatief af te schilderen?
En hoezo heeft onze premier het masker afgeworpen? Wat is dat voor cryptogramtaal?

"Maar als we op God zien, en alle hulp van Hem verwachten, dan is er hoop voor de toekomst."

Dat is een betere insteek.
Het is echt te negatief, maar we hebben kunnen horen wat onze geachte premier heeft gezegd voor de camera en microfoon.
Zou je kunnen uitleggen welke uitspraak je bedoelt? Rutte zegt tegenwoordig zo veel voor de camera en in de microfoon, dat we nu maar moeten gissen wat je bedoelt.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Gebruikersavatar
Forummer
Berichten: 1718
Lid geworden op: 23 sep 2020, 19:51

Re: Artikel 23 in de media

Bericht door Forummer »

Zou het niet zo kunnen zijn, dat degenen die werkelijk Gods genade mogen kennen, dat die mensen alles van de genadige God verwachten. En degenen die Gods genade niet kennen, dat die mensen alles van de toornige God verwachten? Beide zeggen dat ze alles van God verwachten, maar het uitgangspunt, en daarmee ook het (toekomst)perspectief, zijn verschillend.

Zomaar een gedachte die in me opkwam.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Artikel 23 in de media

Bericht door samanthi »

Forummer schreef:Zou het niet zo kunnen zijn, dat degenen die werkelijk Gods genade mogen kennen, dat die mensen alles van de genadige God verwachten. En degenen die Gods genade niet kennen, dat die mensen alles van de toornige God verwachten? Beide zeggen dat ze alles van God verwachten, maar het uitgangspunt, en daarmee ook het (toekomst)perspectief, zijn verschillend.

Zomaar een gedachte die in me opkwam.
Scherp.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Artikel 23 in de media

Bericht door Orchidee »

samanthi schreef:
Forummer schreef:Zou het niet zo kunnen zijn, dat degenen die werkelijk Gods genade mogen kennen, dat die mensen alles van de genadige God verwachten. En degenen die Gods genade niet kennen, dat die mensen alles van de toornige God verwachten? Beide zeggen dat ze alles van God verwachten, maar het uitgangspunt, en daarmee ook het (toekomst)perspectief, zijn verschillend.

Zomaar een gedachte die in me opkwam.
Scherp.
Idd!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Artikel 23 in de media

Bericht door J.C. Philpot »

Forummer schreef:Zou het niet zo kunnen zijn, dat degenen die werkelijk Gods genade mogen kennen, dat die mensen alles van de genadige God verwachten. En degenen die Gods genade niet kennen, dat die mensen alles van de toornige God verwachten? Beide zeggen dat ze alles van God verwachten, maar het uitgangspunt, en daarmee ook het (toekomst)perspectief, zijn verschillend.
Om alles (ook in het tijdelijke leven) van God te verwachten, is het nodig om in een vader-kind verhouding tot Hem te staan. Gods liefdevolle zorg is alleen toegezegd aan Gods kinderen, en niet aan Zijn vijanden.

Als iemand zegt alles van God te verwachten voor alleen het tijdelijke, en niet voor de zaligheid, dan is er dus inderdaad iets fundamenteel mis. En dan heb ik het niet over een kind van God die zichzelf er niet toe kan rekenen.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 19 nov 2020, 12:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Artikel 23 in de media

Bericht door Herman »

Forummer schreef:Zou het niet zo kunnen zijn, dat degenen die werkelijk Gods genade mogen kennen, dat die mensen alles van de genadige God verwachten. En degenen die Gods genade niet kennen, dat die mensen alles van de toornige God verwachten? Beide zeggen dat ze alles van God verwachten, maar het uitgangspunt, en daarmee ook het (toekomst)perspectief, zijn verschillend.

Zomaar een gedachte die in me opkwam.
Dit is een interessante hulpgedachte om bepaalde inzichten op orde te brengen, maar is evident niet juist, omdat een Kind des Heeren die genade kent ook vanuit de vrees voor het oordeel, schrik voor de dood, en andere zaken ontzag kan hebben voor God. Idem is dat voor een onbekeerde, die hoewel hij geen vrede in het hart kent vanwege zijn openstaande schuld, zich toch al verlaat op de beloften Gods, alhoewel het troostrijke gevolg daarvan nog niet in het hart wordt gevoeld.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Artikel 23 in de media

Bericht door samanthi »

Herman schreef:
Forummer schreef:Zou het niet zo kunnen zijn, dat degenen die werkelijk Gods genade mogen kennen, dat die mensen alles van de genadige God verwachten. En degenen die Gods genade niet kennen, dat die mensen alles van de toornige God verwachten? Beide zeggen dat ze alles van God verwachten, maar het uitgangspunt, en daarmee ook het (toekomst)perspectief, zijn verschillend.

Zomaar een gedachte die in me opkwam.
Dit is een interessante hulpgedachte om bepaalde inzichten op orde te brengen, maar is evident niet juist, omdat een Kind des Heeren die genade kent ook vanuit de vrees voor het oordeel, schrik voor de dood, en andere zaken ontzag kan hebben voor God. Idem is dat voor een onbekeerde, die hoewel hij geen vrede in het hart kent vanwege zijn openstaande schuld, zich toch al verlaat op de beloften Gods, alhoewel het troostrijke gevolg daarvan nog niet in het hart wordt gevoeld.
Als je God lief hebt heb je wel ontzag, maar vrees?
Ik vraag het me af, je ziet het wel terug in de Psalmen na een grote zonde of afdwaling, maar vooral na Pinksteren zie ik dit niet meer terug, he kunt het wel ervaren, maar je doet er de Heere mee te kort.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Artikel 23 in de media

Bericht door -DIA- »

Forummer schreef:
-DIA- schreef:
Hendrikus schreef:"We willen weer gewoon doorgaan, gezellig samen, eten, drinken en feesten. Onze premier heeft ook het masker afgeworpen. Wat hebben we dan te verwachten? Ik zie een kwaad."

Jammer, deze negatieve insteek. Een heleboel mensen willen helemaal niet eten, drinken en feesten. Maar zouden wel blij zijn als ze weer gewoon naar de kerk konden, gewoon konden zingen, gewoon bij oma op bezoek zonder allerlei beperkingen, enzovoort. Wat heb je eraan om het allemaal zo negatief af te schilderen?
En hoezo heeft onze premier het masker afgeworpen? Wat is dat voor cryptogramtaal?

"Maar als we op God zien, en alle hulp van Hem verwachten, dan is er hoop voor de toekomst."

Dat is een betere insteek.
Het is echt te negatief, maar we hebben kunnen horen wat onze geachte premier heeft gezegd voor de camera en microfoon.
Zou je kunnen uitleggen welke uitspraak je bedoelt? Rutte zegt tegenwoordig zo veel voor de camera en in de microfoon, dat we nu maar moeten gissen wat je bedoelt.
Hij wordt in het RD commentaar vrij letterlijk geciteerd. U hebt het ook kunnen horen in een persconferentie dacht ik. Ik hoorde het in ieder geval ook, en schrok ook van zijn resolute taal.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Forummer
Berichten: 1718
Lid geworden op: 23 sep 2020, 19:51

Re: Artikel 23 in de media

Bericht door Forummer »

-DIA- schreef:
Forummer schreef:
-DIA- schreef:
Hendrikus schreef:"We willen weer gewoon doorgaan, gezellig samen, eten, drinken en feesten. Onze premier heeft ook het masker afgeworpen. Wat hebben we dan te verwachten? Ik zie een kwaad."

Jammer, deze negatieve insteek. Een heleboel mensen willen helemaal niet eten, drinken en feesten. Maar zouden wel blij zijn als ze weer gewoon naar de kerk konden, gewoon konden zingen, gewoon bij oma op bezoek zonder allerlei beperkingen, enzovoort. Wat heb je eraan om het allemaal zo negatief af te schilderen?
En hoezo heeft onze premier het masker afgeworpen? Wat is dat voor cryptogramtaal?

"Maar als we op God zien, en alle hulp van Hem verwachten, dan is er hoop voor de toekomst."

Dat is een betere insteek.
Het is echt te negatief, maar we hebben kunnen horen wat onze geachte premier heeft gezegd voor de camera en microfoon.
Zou je kunnen uitleggen welke uitspraak je bedoelt? Rutte zegt tegenwoordig zo veel voor de camera en in de microfoon, dat we nu maar moeten gissen wat je bedoelt.
Hij wordt in het RD commentaar vrij letterlijk geciteerd. U hebt het ook kunnen horen in een persconferentie dacht ik. Ik hoorde het in ieder geval ook, en schrok ook van zijn resolute taal.
Welke uitspraak? Zo moeilijk is mijn vraag toch niet? Desnoods citeer je Rutte letterlijk, dan is exact duidelijk wat je bedoeld met dat Rutte zijn masker heeft afgezet. Ik hoor het graag en alvast bedankt.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Plaats reactie