Boekje ds. Hoogerland

-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Boekje ds. Hoogerland

Bericht door -DIA- »

Heeft het nog zin om hier wat te zeggen? Ik denk het niet.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Boekje ds. Hoogerland

Bericht door Erskinees »

Waarom doe je het dan?
Online
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Boekje ds. Hoogerland

Bericht door Zeeuw »

Erasmiaan schreef:
Zeeuw schreef:
Erasmiaan schreef:Dit soort integriteits-/superioriteitsvragen zouden we niet meer stellen op het forum, is al zeer dikwijls door moderators gezegd.
Klopt. Maar we zouden wel eens vaker mogen vragen naar iemand geestelijke welstand, ipv elkaar continu bevechten op de vierkant mm. Het is nl de enige vraag die telt voor de eeuwigheid.
Dat bevechten en bediscussiëren in allerlei vormen van felheid lijkt, sinds het begin van de Corona-tijd, namelijk steeds meer voor te komen. Ik vind dat erg jammer.
Als je dat als superioriteitsvraag ziet, dan zit je er vrij ver naast.
Tja, je hebt nu eenmaal discussies op een forum. Het is er niet om naar iemands geestelijke welstand te vragen. Dat is meer iets voor persoonlijke vrienden, familie of kennissen of via pb.

Overigens begint notabene Forummer met een ongemeen felle post, waardoor ik me ook aangesproken voelde.
Je ziet, jij geeft ook direct aan waar het forum niet voor is. En daar ben ik het dus niet mee eens.

Dat er discussies zijn, ja, dat is al sinds ik lid ben. Maar het lijkt steeds meer te gaan over vierkante milimeters. Als dat een behoefte vervult, ga uiteraard je gang.
Online
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Boekje ds. Hoogerland

Bericht door Zeeuw »

Simon0612 schreef:
Zeeuw schreef:
Simon0612 schreef:
Beste Zeeuw, dit waren citaten van de dominees Kersten en Lamain. Enkel om aan te tonen dat Forummer onjuist zit als deze beweerd dat deze predikanten dat niet leerden. Verder denk ik dat ik hier niet in hoef te gaan op je aanval. Misschien wil jij de aftrap anders doen?
Ja, dat begreep ik. En ook die citaten spreken continu van men, men, hun en zij. Er is niets nieuws onder de zon.
En als je mijn vraag als aanval ziet, dat zou ik niet doen, ik meen het namelijk oprecht. Ik zou liever over goede zaken spreken dan over wie wanneer op welk moment exact gelijk heeft.
Ik heb die aftrap, zoek maar wat maanden terug, al vaker gedaan. Zelfs een topic aangemaakt 'de grote daden van de Heere'. Maar discussie topics doen het beter, want spreken over Gods goedheid in ons leven vinden velen 'niet voor een openbaar forum'. Elkaar als Christenen stevig de maat nemen blijkbaar wel.
Volgens mij heb je jezelf nogal gestoord aan de geciteerde stukjes. Pasten deze niet in je straatje?
Het gaat me niet om gelijk krijgen. Ik reageerde op Forummer omdat hij dingen verkeerd voorstelt. Het is niet waar dat ds. Kersten dit niet leerden, ds. Kersten leerde wel degelijk de standen in de genade, evenals ds. Lamain. Mag dat niet meer gezegd worden? Het gaat niet om mijn gelijk, het ging mij er om dat het aantoonbaar is dat Forummer zijn reactie op DIA niet klopt.
Als je jezelf stoort aan discussie waarom lees je uberhaupt die topics dan?
De stukjes waren goed geweest als er meer zelfreflectie in had gestaan. Nu lijken het vooral jij-bakken.
Als je was begonnen met 'kijk eens wat dominee Kersten leert', dan was het helderder geweest dat het stukjes waren die een antwoord waren op. Dan had ik ze ook anders gelezen en gezien als een antwoord op iets en daarmee een goede onderbouwing in een discussie.

Zoals ik eerder schreef: ik stoor me niet aan een goede discussie. Wel aan steeds meer discussies die rond blijven draaien.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Boekje ds. Hoogerland

Bericht door -DIA- »

Erskinees schreef:Waarom doe je het dan?
Omdat alles wordt tegengesproken en weersproken en de "nieuwe leer" er blijkbaar in moet. Daar heb ik ruim tien jaar tegen gestreden en dat was een heel harde strijd, en zo het lijkt gaan degenen die deze leer liefhebben hier verliezen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Boekje ds. Hoogerland

Bericht door Erasmiaan »

Zeeuw schreef:Dat er discussies zijn, ja, dat is al sinds ik lid ben. Maar het lijkt steeds meer te gaan over vierkante milimeters. Als dat een behoefte vervult, ga uiteraard je gang.
:super
Zeeuw schreef:De stukjes waren goed geweest als er meer zelfreflectie in had gestaan. Nu lijken het vooral jij-bakken.
Oké Zeeuw, maar het was als reactie op een andere "jij-bak" die je ongemoeid laat.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Boekje ds. Hoogerland

Bericht door -DIA- »

Ik zeg nogmaals, voor de duidelijkheid: Zo het lijkt....
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Online
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Boekje ds. Hoogerland

Bericht door Zeeuw »

Erasmiaan schreef:
Zeeuw schreef:Dat er discussies zijn, ja, dat is al sinds ik lid ben. Maar het lijkt steeds meer te gaan over vierkante milimeters. Als dat een behoefte vervult, ga uiteraard je gang.
:super
Zeeuw schreef:De stukjes waren goed geweest als er meer zelfreflectie in had gestaan. Nu lijken het vooral jij-bakken.
Oké Zeeuw, maar het was als reactie op een andere "jij-bak" die je ongemoeid laat.
Nou, ik vind de oorspronkelijke niet zozeer een jij-bak, omdat de laatste alinea oproept tot 'laten we toch dicht blijven bij wat in Gods Woord staat'. En daar zijn we het ongetwijfeld allemaal over eens. En dat we dat dan misschien net iets anders uitleggen, het zij zo. Maar dat bedoelde ik eigenlijk met mijn oproep. Die uiteraard te persoonlijk is voor een forum, dat besef ik me echt wel. Maar ik hoop dat de kinderen van de Heere elkaar zullen herkennen, ondanks de verschillen die er zullen blijven op aarde.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Boekje ds. Hoogerland

Bericht door Herman »

Simon0612 schreef:Beste Zeeuw, dit waren citaten van de dominees Kersten en Lamain.
En ik maar braaf denken dat je het zelf had verzonnen.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Boekje ds. Hoogerland

Bericht door Jantje »

Zeeuw schreef:
Forummer schreef:
Jantje schreef:
Forummer schreef:...
Je stijl komt me opeens bekend voor. Waar heb ik deze toon toch vaker gehoord...?
Vertel? Ik ken uwes niet bij mijn weten.
Niemand kent Jantje :D
Nou......

Maar ik meen in @Forummer een andere forummer te herkennen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Boekje ds. Hoogerland

Bericht door Simon0612 »

Jantje schreef:
Maar ik meen in @Forummer een andere forummer te herkennen.
Vertel eens Jantje...ik raak benieuwd :slurp
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Boekje ds. Hoogerland

Bericht door Tiberius »

Niet zo vissen broeders.
Online
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Boekje ds. Hoogerland

Bericht door Zeeuw »

Tiberius schreef:Niet zo vissen broeders.
Vissende broeders? Waar heb ik dat vaker gelezen...
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Boekje ds. Hoogerland

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:Niet zo vissen broeders.
Ik vis niet. Ik constateer alleen wat.

Maar ik zal er verder niet over uitwijden. ;)
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Boekje ds. Hoogerland

Bericht door Mannetje »

Staat dit allemaal ook in het boekje van ds. Hoogerland? ;)
-
Plaats reactie