Beroepingswerk discussie [5]

Gebruikersavatar
Ora et labora
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 jun 2020, 19:10

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door Ora et labora »

refo schreef:
Piet Puk schreef:Een vraagje: ik zag dat ds. M. Krijgsman inmiddels al zijn 138e beroep heeft ontvangen sinds hij in Arnemuiden staat. Ds. J. Roos heeft er al 146 ontvangen sinds hij in Barneveld staat. Welke predikant kreeg er nog meer beroepen voordat hij een beroep aannam naar een andere gemeente? En deze vraag is kerkverband-overstijgend.
https://www.dominees.nl/beroepen.php

Speciaal voor beroepenhijgers: zoekt u eens op deze site. Ds. Visscher heeft er al 160 zie ik.
Maar om de ranking-lijst samen te stellen, moer er wel sprake zijn van een beroep aannemen. En dat is bij de genoemde namen niet het geval.
160 is ook veel ja! Mensen werken helaas graag met getalletjes :nonnon
We live just like a day in this world... It is better to be whit our Lord then enywhere else.
Piet Puk
Berichten: 5457
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door Piet Puk »

Ora et labora schreef:
refo schreef:
Piet Puk schreef:Een vraagje: ik zag dat ds. M. Krijgsman inmiddels al zijn 138e beroep heeft ontvangen sinds hij in Arnemuiden staat. Ds. J. Roos heeft er al 146 ontvangen sinds hij in Barneveld staat. Welke predikant kreeg er nog meer beroepen voordat hij een beroep aannam naar een andere gemeente? En deze vraag is kerkverband-overstijgend.
https://www.dominees.nl/beroepen.php

Speciaal voor beroepenhijgers: zoekt u eens op deze site. Ds. Visscher heeft er al 160 zie ik.
Maar om de ranking-lijst samen te stellen, moer er wel sprake zijn van een beroep aannemen. En dat is bij de genoemde namen niet het geval.
160 is ook veel ja! Mensen werken helaas graag met getalletjes :nonnon
Blijft het bij jou ook altijd 1 januari dan?
NorahLinde
Berichten: 215
Lid geworden op: 26 feb 2018, 12:52

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door NorahLinde »

Geytenbeekje schreef:
Bezorgd schreef:
NorahLinde schreef:
HHKtE schreef:
CGK Ulrum brengt geen beroep uit op Kand J Van Limbeek te Haren
En ik was nog wel zo blij en dankbaar dat er éindelijk wat gebeurde... Dan denk ik toch echt "waaróm nou toch"...
Het blijft een vreemd iets, dat enkelvoudig kandidaat stellen met een verplichte 75% instemming.
50,01 % is ook weer zo wat...
Ik zou dan denken 67 % net als bij Grondwetswijziging dacht ik.
Ruime 2/3e meerderheid...
Ik meen dat in de kerkorde wordt aangehouden 70%, dan is 69% in het geval van Ulrum wel heel dubbel.
DDD
Berichten: 28701
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door DDD »

Hoe dat zo? Dat is toch duidelijk geen 70%?
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door Geytenbeekje »

DDD schreef:Hoe dat zo? Dat is toch duidelijk geen 70%?
1 % verschil betekend misschien wel 1 a 2 stemmen dat noem ik niet veel.
DDD
Berichten: 28701
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door DDD »

Dat klinkt net als een puber die zich concentreert op het verschil tussen een 5,4 en een 5,5. Maar dat is een verkeerd uitgangspunt. Je zit dan 4,5 punten van een 10 vandaan, en je cijfer lijkt dan dus nergens naar. Oftewel, meer dan 30 procent van de gemeente lijkt dat jouw komst geen aanwinst is. Dat lijkt me toch meer dan ruim voldoende om eerst maar eens verder te kijken.
Gebruikersavatar
Ora et labora
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 jun 2020, 19:10

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door Ora et labora »

Piet Puk schreef:
Ora et labora schreef:
refo schreef:
Piet Puk schreef:Een vraagje: ik zag dat ds. M. Krijgsman inmiddels al zijn 138e beroep heeft ontvangen sinds hij in Arnemuiden staat. Ds. J. Roos heeft er al 146 ontvangen sinds hij in Barneveld staat. Welke predikant kreeg er nog meer beroepen voordat hij een beroep aannam naar een andere gemeente? En deze vraag is kerkverband-overstijgend.
https://www.dominees.nl/beroepen.php

Speciaal voor beroepenhijgers: zoekt u eens op deze site. Ds. Visscher heeft er al 160 zie ik.
Maar om de ranking-lijst samen te stellen, moer er wel sprake zijn van een beroep aannemen. En dat is bij de genoemde namen niet het geval.
160 is ook veel ja! Mensen werken helaas graag met getalletjes :nonnon
Blijft het bij jou ook altijd 1 januari dan?
Ik ga hier geen ironische zaak van maken dat past niet.
In dit geval sla ik de Bijbel open bij 2 Petrus vers 8 Doch deze ene zaak zij u niet onbekend, geliefden, dat een dag bij den Heere is als duizend jaren, en duizend jaren als een dag.
We live just like a day in this world... It is better to be whit our Lord then enywhere else.
Augustienus
Berichten: 316
Lid geworden op: 23 okt 2017, 15:03

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door Augustienus »

Verassend dat ds Hoogenboom is beroepen door de Samuëlkerk in Apeldoorn. Toch een gemeente die zich bezint op vrouw in het ambt.
NorahLinde
Berichten: 215
Lid geworden op: 26 feb 2018, 12:52

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door NorahLinde »

DDD schreef:Dat klinkt net als een puber die zich concentreert op het verschil tussen een 5,4 en een 5,5. Maar dat is een verkeerd uitgangspunt. Je zit dan 4,5 punten van een 10 vandaan, en je cijfer lijkt dan dus nergens naar. Oftewel, meer dan 30 procent van de gemeente lijkt dat jouw komst geen aanwinst is. Dat lijkt me toch meer dan ruim voldoende om eerst maar eens verder te kijken.
Tuurlijk, dat begrijp ik, helemaal met je eens. Maar ik kan me wel voorstellen dat het een andere gevoelswaarde heeft. En daar doelde ik meer op. Als je zakt met een 2 dan zal je makkelijker- denk ik- kunnen zeggen "het is niet anders", als je met 0,1 zakt dan is de mens nou eenmaal geneigd zich daar minder makkelijk bij neer te leggen. Dat is alles wat ik bedoelde met dubbel: a. Het is niet genoeg, punt uit b. Het is misschien maar een enkele stem geweest wat voor t gevoel veel vragen en worsteling kan opleveren.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12043
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door Herman »

Rekenkunde is er juist voor om inzichtelijk te maken waar nu precies de grenzen liggen. Want in een voorbeeld van 100 stemmen gaat het niet om 1 stem, maar om 31 individuele stemmen bij elkaar. Je kunt dat niet terugredeneren naar net niet.
NorahLinde
Berichten: 215
Lid geworden op: 26 feb 2018, 12:52

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door NorahLinde »

Herman schreef:Rekenkunde is er juist voor om inzichtelijk te maken waar nu precies de grenzen liggen. Want in een voorbeeld van 100 stemmen gaat het niet om 1 stem, maar om 31 individuele stemmen bij elkaar. Je kunt dat niet terugredeneren naar net niet.
Daarom zei ik ook dat het vooral gevoelsmatig uit kan maken...
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12043
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door Herman »

Zo gaan we in een kringetje ronddraaien. Als we verstandelijk het juiste inzicht hebben, zal het gevoel niet volgen. Het gevoel draait namelijk om heel andere impulsen dan net wel of net niet. Bijvoorbeeld. Je hebt een zeer grote inspanning gedaan, en door een vergissinkje op het examen slag je net niet. Het gevoel zal dan vooral gevoed worden door de omstandigheden eromheen en minder door. Als iemand niks uitvoert, examen doet, en dan nipt zakt zal niemand zijn emoties serieus nemen.
NorahLinde
Berichten: 215
Lid geworden op: 26 feb 2018, 12:52

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door NorahLinde »

Nee gevoel is ook heel eng, vooral als het de kerk betreft...

Ik ben in ieder geval wel eens extra teleurgesteld stemming nét anders uitviel dan ik hoopte en voelde dat anders als een stemming compleet anders uitviel dan ik hoopte. Volgens mij snapt iedereen dat. Maar misschien mag dat niet zo uitgesproken worden omdat het geestelijke zaken zijn, en dat klopt, maar dan nog zijn we mensen waarbij je ook menselijke gevoelens hebt. (En daarin gaat het voorbeeld rondom leren voor een examen uiteindelijk ook mank, want rond stemmingen heb je geen invloed op het uiteindelijke resultaat door beter/meer/andere voorbereidingen te treffen)

Maar goed, ik laat het hierbij.
merel
Berichten: 9820
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door merel »

Ach bij mijn ouders in de kerk hadden ze ook twee predikanten op tweetal staan; de ene kreeg 51% van de stemmen en de andere 49%. De predikant met 51% bedankte en vervolgens werd de predikant met 49% van de stemmen beroepen en nam het beroep aan.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33286
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door Tiberius »

Bij een tweetal kan ik me nog voorstellen dat iemand met 49% ook goed geschikt is voor de gemeente. Ik kies zelf ook regelmatig voor A, terwijl ik B ook goed vind. Je moet tenslotte iets kiezen en als het een evenwichtig tweetal is, is dat prima.
Maar bij een enkelvoudige kandidaatstelling betekent 69% voor gewoon dat 31% van de gemeente deze man niet wil.
Gesloten