Beroepingswerk discussie [5]

Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef: Vroeger waren er kruideniers en die hadden een winkel. Kruidenierswinkels noemden ze die. .
Ja, ik denk nog met veel respect terecht aan de kruidenier die vroeger bij ons thuis kwam. Dat was een Végé-kruidenier, die hemelsbreed nog een 200 meter van huize DIA z'n winkel had. Die kwam aan de keukentafel zitten, lepelde dan uit z'n hoofd alle artikelen op die in de aanbieding waren (zo ongeveer alles wat nu in de wekelijkse folder staat) en had z'n opschrijfboekje in de aanslag om de wekelijkse bestelling te noteren. Die dan enkele dagen later aan huis werd bezorgd.

Maar ja, met beroepingswerk heeft dat niet zoveel meer te maken. Met roepen wel. Als hij aan de achterdeur stond, riep hij altijd "KRUIDENIEEEEEERRRR!" ;)
~~Soli Deo Gloria~~
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door Piet Puk »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef: Vroeger waren er kruideniers en die hadden een winkel. Kruidenierswinkels noemden ze die. .
Ja, ik denk nog met veel respect terecht aan de kruidenier die vroeger bij ons thuis kwam. Dat was een Végé-kruidenier, die hemelsbreed nog een 200 meter van huize DIA z'n winkel had. Die kwam aan de keukentafel zitten, lepelde dan uit z'n hoofd alle artikelen op die in de aanbieding waren (zo ongeveer alles wat nu in de wekelijkse folder staat) en had z'n opschrijfboekje in de aanslag om de wekelijkse bestelling te noteren. Die dan enkele dagen later aan huis werd bezorgd.

Maar ja, met beroepingswerk heeft dat niet zoveel meer te maken. Met roepen wel. Als hij aan de achterdeur stond, riep hij altijd "KRUIDENIEEEEEERRRR!" ;)
Met z'n werk had het ook te maken. Dus roepen en werk, zo off-topic is dit helemaal niet. :humhihi
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door samanthi »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef: Vroeger waren er kruideniers en die hadden een winkel. Kruidenierswinkels noemden ze die. .
Ja, ik denk nog met veel respect terecht aan de kruidenier die vroeger bij ons thuis kwam. Dat was een Végé-kruidenier, die hemelsbreed nog een 200 meter van huize DIA z'n winkel had. Die kwam aan de keukentafel zitten, lepelde dan uit z'n hoofd alle artikelen op die in de aanbieding waren (zo ongeveer alles wat nu in de wekelijkse folder staat) en had z'n opschrijfboekje in de aanslag om de wekelijkse bestelling te noteren. Die dan enkele dagen later aan huis werd bezorgd.

Maar ja, met beroepingswerk heeft dat niet zoveel meer te maken. Met roepen wel. Als hij aan de achterdeur stond, riep hij altijd "KRUIDENIEEEEEERRRR!" ;)
Wat herkenbaar... Maar dan op Voorne-Putten.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door Zita »

De discussie in dit topic ontspoort wel vaker. Andere topics hebben juist de neiging om een beroepingswerkdiscussiestopic te worden. Maar het meest overzichtelijk lijkt me wel om hier te discussieren over het beroepingswerk, en elders over kruideniers.
Ontopic dus.
ZeeKrab
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 aug 2020, 14:07

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door ZeeKrab »

Ik meende dat iemand eerder berichtte dat student J.M. Evers (woonachtig in Masterton, Nieuw Zeeland) deze maand naar Nederland verhuisd. Is daar al meer over bekend en gaat hij binnenkort ook voor in de gemeenten?
Bauke
Berichten: 140
Lid geworden op: 10 jul 2019, 14:51

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door Bauke »

ZeeKrab schreef:Ik meende dat iemand eerder berichtte dat student J.M. Evers (woonachtig in Masterton, Nieuw Zeeland) deze maand naar Nederland verhuisd. Is daar al meer over bekend en gaat hij binnenkort ook voor in de gemeenten?
Hij gaat (tijdelijk) wonen in de pastorie van GG Capelle west.
Voorgaan zal wel ergens rond einde 3de studiejaar zijn. Lijkt me
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door Erskinees »

Luther schreef:Aangenomen naar GG Leiderdorp: ds. P. Mulder te Tricht-Geldermalsen.
Weer een predikant minder in de classis Utrecht. Dan zijn er straks drie classes waar hulpconsulenten nodig zijn: Amsterdam, Gouda en Utrecht. Dat zegt wel iets over het dramatische predikantentekort. Hopelijk een wake-up-call voor het curatorium.

Overigens heel mooi voor Leiderdorp.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door Jantje »

Erskinees schreef:
Luther schreef:Aangenomen naar GG Leiderdorp: ds. P. Mulder te Tricht-Geldermalsen.
Weer een predikant minder in de classis Utrecht. Dan zijn er straks drie classes waar hulpconsulenten nodig zijn: Amsterdam, Gouda en Utrecht. Dat zegt wel iets over het dramatische predikantentekort. Hopelijk een wake-up-call voor het curatorium.

Overigens heel mooi voor Leiderdorp.
En voor de classis Amsterdam. Vergeet die ook vooral niet.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
ZeeKrab
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 aug 2020, 14:07

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door ZeeKrab »

Aangenomen naar GG Leiderdorp: ds. P. Mulder te Tricht-Geldermalsen.

Ik heb inmiddels ook bevestiging gekregen dat het bovenstaande bericht klopt. Vernomen van familie die daar kerkt.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door Bezorgd »

ZeeKrab schreef:Aangenomen naar GG Leiderdorp: ds. P. Mulder te Tricht-Geldermalsen.

Ik heb inmiddels ook bevestiging gekregen dat het bovenstaande bericht klopt. Vernomen van familie die daar kerkt.
Denk jij dat we hier onzin zitten te posten? :haha ;)
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door Jantje »

In ieder geval geeft dit ook hoop voor andere gemeenten die lang vacant zijn. Dat vind ik dan weer tenminste.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
ZeeKrab
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 aug 2020, 14:07

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door ZeeKrab »

Denk jij dat we hier onzin zitten te posten? :haha ;)

Meerderen vroegen om een bron/bevestiging. Bij deze had ik die...
GGotK
Berichten: 2181
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door GGotK »

Bauke schreef:
ZeeKrab schreef:Ik meende dat iemand eerder berichtte dat student J.M. Evers (woonachtig in Masterton, Nieuw Zeeland) deze maand naar Nederland verhuisd. Is daar al meer over bekend en gaat hij binnenkort ook voor in de gemeenten?
Hij gaat (tijdelijk) wonen in de pastorie van GG Capelle west.
Voorgaan zal wel ergens rond einde 3de studiejaar zijn. Lijkt me
Ik mag aannemen vanaf het 3de studiejaar.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door Piet Puk »

Bezorgd schreef:
ZeeKrab schreef:Aangenomen naar GG Leiderdorp: ds. P. Mulder te Tricht-Geldermalsen.

Ik heb inmiddels ook bevestiging gekregen dat het bovenstaande bericht klopt. Vernomen van familie die daar kerkt.
Denk jij dat we hier onzin zitten te posten? :haha ;)
Daag me nou niet om te reageren op die vraag.... :D
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door Jantje »

Piet Puk schreef:
Bezorgd schreef:
ZeeKrab schreef:Aangenomen naar GG Leiderdorp: ds. P. Mulder te Tricht-Geldermalsen.

Ik heb inmiddels ook bevestiging gekregen dat het bovenstaande bericht klopt. Vernomen van familie die daar kerkt.
Denk jij dat we hier onzin zitten te posten? :haha ;)
Daag me nou niet om te reageren op die vraag.... :D
Tja, Pietje, als het over 'we' gaat val jij daar vaak niet onder... :nananere
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gesloten