Beroepingswerk discussie [5]

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33244
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door Tiberius »

Snap ik.
Maar vroeger moesten we topics bij ca. 50/100 pagina’s splitsen, omdat het anders erg traag werd. De server laadde toen eerst het hele topic, voordat het getoond werd. Ni gaat het per pagina.
Bruna
Berichten: 1737
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door Bruna »

Waarom krijgt ds. de Wit toch opeens 3 beroepen. Er is toch nogal wat keuze.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23836
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door refo »

Bruna schreef:Waarom krijgt ds. de Wit toch opeens 3 beroepen. Er is toch nogal wat keuze.
Sinds kort weer beroepbaar. Dat zie je vaak.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4783
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Wat is het nut van het topic: Beroepingswerk?
Het valt mij op hoe laat beroepen daar soms gemeld worden, soms 2 dagen nadat het bekend geworden is op bijv Dominees.nl
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Mannetje
Berichten: 7735
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door Mannetje »

Johann Gottfried Walther schreef:Wat is het nut van het topic: Beroepingswerk?
Het valt mij op hoe laat beroepen daar soms gemeld worden, soms 2 dagen nadat het bekend geworden is op bijv Dominees.nl
Het is een handige verzamelbak, hoef je niet al die afzonderlijke sites in de gaten te houden. :)
-
HersteldHervormd
Berichten: 6052
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door HersteldHervormd »

Klavart schreef:Hersteld Hervormde Kerk
Beroepen te Waddinxveen e.o.
ds. P. den Ouden te Katwijk aan Zee
Weet iemand of het de Dorpsstraat of Beatrixlaan is?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1241
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door Klavart »

HersteldHervormd schreef:
Klavart schreef:Hersteld Hervormde Kerk
Beroepen te Waddinxveen e.o.
ds. P. den Ouden te Katwijk aan Zee
Weet iemand of het de Dorpsstraat of Beatrixlaan is?
Het is de Pr. Beatrixlaan.
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door John Galt »

Mannetje schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:Wat is het nut van het topic: Beroepingswerk?
Het valt mij op hoe laat beroepen daar soms gemeld worden, soms 2 dagen nadat het bekend geworden is op bijv Dominees.nl
Het is een handige verzamelbak, hoef je niet al die afzonderlijke sites in de gaten te houden. :)
Je kunt je sowieso afvragen wat het nut is vna het bijhouden van alle beroepingswerk. Ik gun ieder zijn hobby, de één volgt het wielrennen, de ander dominees. Maar heb je er werkelijk iets aan als je weet dat ds X en kand. Y op tweetal staan in een dorp 200 km. verderop? Als het je eigen dominee is, oké, maar verder is het een nutteloze, doch onschuldige liefhebberij. Onschuldig zolang er geen hokjes en vakjes getekend worden. Staat ds A nu op tweetal in X? Sjonge, die gemeente is ook niet meer wat het geweest is! Dat soort dingen.
Who is John Galt? :quoi
newton
Berichten: 676
Lid geworden op: 22 feb 2019, 16:22

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door newton »

John Galt schreef:
Mannetje schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:Wat is het nut van het topic: Beroepingswerk?
Het valt mij op hoe laat beroepen daar soms gemeld worden, soms 2 dagen nadat het bekend geworden is op bijv Dominees.nl
Het is een handige verzamelbak, hoef je niet al die afzonderlijke sites in de gaten te houden. :)
Je kunt je sowieso afvragen wat het nut is vna het bijhouden van alle beroepingswerk. Ik gun ieder zijn hobby, de één volgt het wielrennen, de ander dominees. Maar heb je er werkelijk iets aan als je weet dat ds X en kand. Y op tweetal staan in een dorp 200 km. verderop? Als het je eigen dominee is, oké, maar verder is het een nutteloze, doch onschuldige liefhebberij. Onschuldig zolang er geen hokjes en vakjes getekend worden. Staat ds A nu op tweetal in X? Sjonge, die gemeente is ook niet meer wat het geweest is! Dat soort dingen.
Weten dat je eigen predikant in een gemeente op tweetal staat is wat mij betreft best nuttig. Als ik hoor wat het aan onrust in de pastorie brengt als er weer een beroepbrief op de mat valt is het goed dat er ook hierin met de pastoriebewoners wordt meegeleefd in het gebed.
HHKtE
Berichten: 1446
Lid geworden op: 17 feb 2006, 19:33
Locatie: Utrecht

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door HHKtE »

HersteldHervormd schreef:
Klavart schreef:Hersteld Hervormde Kerk
Beroepen te Waddinxveen e.o.
ds. P. den Ouden te Katwijk aan Zee
Weet iemand of het de Dorpsstraat of Beatrixlaan is?
Volgens mij is de Dorpsstraat te klein om een eigen predikant (full-time) te beroepen..
NorahLinde
Berichten: 215
Lid geworden op: 26 feb 2018, 12:52

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door NorahLinde »

Positieve noot: wat een mooi nieuws dat er een kandidaat (CGK) voorgesteld is in Ulrum. Deze kandidaat wacht, net als vele anderen, al een jaar op een beroep.
merel
Berichten: 9760
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door merel »

Ik vraag mij sowieso af waarom bepaalde vacante gemeentes geen kandidaten beroepen, bv CGK Renswoude beroept 'weer' een oudere predikant terwijl binnen de CGK diverse predikanten van die ligging kandidaat zijn.
Online
Bertiel
Berichten: 4582
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door Bertiel »

Renswoude bestaat nog niet zo lang, dan is lijkt het mij ook verstandiger om een predikant met wat bagage neer te zetten in plaast van een kandidaat.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12003
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door Herman »

Bertiel schreef:Renswoude bestaat nog niet zo lang, dan is lijkt het mij ook verstandiger om een predikant met wat bagage neer te zetten in plaast van een kandidaat.
Dat hoeft helemaal niets uit te maken.
merel
Berichten: 9760
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door merel »

Nee, zeker niet. Er zijn ook kandidaten met al werkervaring op andere gebieden. Dus in dat kader niet helemaal 'vers van de pers'.
Gesloten