Afgoderij in de kerk

DDD
Berichten: 28480
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Afgoderij in de kerk

Bericht door DDD »

Ok. Voor mij wel jammer dat je uitgerekend dit voorbeeld kiest, natuurlijk. Het scheelt in ieder geval een discussie.

Maar goed, als je dit daarmee bedoelt, dan kan ik er ook wel weer prima mee leven.
Susanna
Berichten: 1061
Lid geworden op: 21 jul 2020, 21:01

Re: Afgoderij in de kerk

Bericht door Susanna »

Maanenschijn schreef:Misschien een wat domme vraag, maar wat zij New Age praktijken en waar zou ik dan in mijn omgeving aan moeten denken?
Ik heb verschillende vrienden, die op de New Age manier denken. Sommige noemen zich christen. Ze zoeken het licht en de kracht in zichzelf en delen ook citaten erover. Ze denken dat alle mensen iets goddelijks in zich hebben. De meesten New Agers op zoek naar liefde, genezing en spirituele begeleiding. Ze proberen zichzelf te ontdoen van schuld, pijn en leegte. Het is eigenlijk "opnieuw verpakt heidendom".

Randall Baer, verwoordt het primaire credo van de New Age: “Schep je eigen werkelijkheid op basis van wat goed voelt voor jou.” Ongeacht of je er voor kiest om homoseksueel, biseksueel, monogaam, polygaam, enzovoorts te zijn, is elke mogelijke keuze aanvaardbaar zolang als “die juist is voor jou” of “als het met liefde gedaan wordt, dan wordt niemand gekwetst”. Genomen uit: https://www.allaboutworldview.org/dutch ... ethiek.htm
Plaats reactie