Verbonden aan visie ds. R.J. Jansen?

Verbintenis met R.J. Jansen

Ik voel met totaal niet verbonden
35
53%
Ik voel met verbonden maar sta niet achter zijn doopvisie
7
11%
Ik voel me verbonden maar sta niet overal achter
14
21%
Ik twijfel
2
3%
Ik voel me verbonden
5
8%
Ik voel me nauw verbonden en ben van plan lid te worden
3
5%
 
Totaal aantal stemmen: 66

HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Verbonden aan visie ds. R.J. Jansen?

Bericht door HersteldHervormd »

Nu dhr in kwestie een eigen kerkelijke gemeente heeft opgericht is het misschien tijd voor een poll.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Verbintenis R.J. Jansen?

Bericht door Dodo »

Wat een merkwaardige topictitel. Ik dacht dat de man misschien verloofd was of zo.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Verbintenis R.J. Jansen?

Bericht door Piet Puk »

Ik ga toch maar liever naar het ziekenhuis om verbonden te worden

:jongle
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Verbintenis R.J. Jansen?

Bericht door Piet Puk »

Vraagje aan de moderators m.b.t. tot dit onderwerp: wanneer je jezelf verbonden voelt met ds. R.J. Jansen, hoor je dan, gezien de 'forumvoorwaarden' nog wel op het forum thuis?
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Verbintenis R.J. Jansen?

Bericht door Ambtenaar »

Wat een vreemd topic.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Verbintenis R.J. Jansen?

Bericht door HersteldHervormd »

Willen de mods de titel aanpassen?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Verbintenis R.J. Jansen?

Bericht door Piet Puk »

Ambtenaar schreef:Wat een vreemd topic.
Eens, ik zat al te denken een poll te starten of we ons verbonden voelden aan de GGiN of whatever?
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Verbintenis R.J. Jansen?

Bericht door Erskinees »

Toch snap ik de topicstarter wel.
Ik denk dat er in onze gezindte stiekem best een grote groep is die soms bedenkingen heeft bij de praktijk en uitleg van onze kinderdoop. Hoewel velen van hen zich vast niet zullen aansluiten bij dit nieuwe groepje, zullen ze er wel enige sympathie voor hebben. Dat geldt zeker voor de jongvolwassenen die positief kritisch kunnen zijn en vragen durven te stellen. Daarom is dit best een interessante poll.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Verbintenis R.J. Jansen?

Bericht door Ambtenaar »

Erskinees schreef:Toch snap ik de topicstarter wel.
Ik denk dat er in onze gezindte stiekem best een grote groep is die soms bedenkingen heeft bij de praktijk en uitleg van onze kinderdoop. Hoewel velen van hen zich vast niet zullen aansluiten bij dit nieuwe groepje, zullen ze er wel enige sympathie voor hebben. Dat geldt zeker voor de jongvolwassenen die positief kritisch kunnen zijn en vragen durven te stellen. Daarom is dit best een interessante poll.
Hier heb je op zich een goed punt te pakken. Maar hoe kun je je uitspreken of je je verbonden voelt met de opvattingen een persoon, als je niet eerst een uiteenzetting krijgt van de exacte opvatting die blijkbaar zo belangrijk is om een topic te openen. En je verbonden weten of niet op basis van slechts één opvatting? Vind ik nogal aan de magere kant.

Hier op het forum zijn ook leden uit kerken die m.b.t. bepaalde zaken een andere opvatting hebben. Een bekende is het aantal verbonden dat er zouden zijn. Weet je je niet verbonden met iemand die leert dat er drie verbonden zijn? Als dhr. Jansen enkel afwijkt ten aanzien van de kinderdoop, omdat hij de geloofsdoop voorstaat, kun je je dan niet met hem verbonden voelen?
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Verbintenis R.J. Jansen?

Bericht door J.C. Philpot »

Piet Puk schreef:Vraagje aan de moderators m.b.t. tot dit onderwerp: wanneer je jezelf verbonden voelt met ds. R.J. Jansen, hoor je dan, gezien de 'forumvoorwaarden' nog wel op het forum thuis?
Ik vind het een hele merkwaardige vraag. Waarom niet? Velen uit onze gezindte (onder wie mijzelf) voelen zich al jaren verbonden met de Friendensstimme Baptisten. En ondanks dat ik me met hen verbonden voel, sta ik voor de volle 100% achter de kinderdoop. En wens ik de waarde daarvan absoluut niet te relativeren.

Wat mij betreft blijven we gewoon nuchter omgaan met deze zaken. Vanwege de Calvinistische genadeleer staan Jansen overigens dichter bij ons, als de Friendensstimme Baptisten dat staan. Dat blijft gewoon staan, ondanks dat ik het helemaal niet positief vind dat deze groepering leden aantrekt uit de Reformatorische kerken.
Rabbi Duncan schreef:Ik ben allereerst een Christen, daarna een Katholiek, daarna een Calvinist, ten vierde een kinderdoper en uiteindelijk een Presbyteriaan. Ik kan deze volgorde niet omdraaien.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Verbintenis R.J. Jansen?

Bericht door HersteldHervormd »

J.C. Philpot schreef:
Piet Puk schreef:Vraagje aan de moderators m.b.t. tot dit onderwerp: wanneer je jezelf verbonden voelt met ds. R.J. Jansen, hoor je dan, gezien de 'forumvoorwaarden' nog wel op het forum thuis?
Ik vind het een hele merkwaardige vraag. Waarom niet? Velen uit onze gezindte (onder wie mijzelf) voelen zich al jaren verbonden met de Friendensstimme Baptisten. En ondanks dat ik me met hen verbonden voel, sta ik voor de volle 100% achter de kinderdoop. En wens ik de waarde daarvan absoluut niet te relativeren.

Wat mij betreft blijven we gewoon nuchter omgaan met deze zaken. Vanwege de Calvinistische genadeleer staan Jansen overigens dichter bij ons, als de Friendensstimme Baptisten dat staan. Dat blijft gewoon staan, ondanks dat ik het helemaal niet positief vind dat deze groepering leden aantrekt uit de Reformatorische kerken.
Rabbi Duncan schreef:Ik ben allereerst een Christen, daarna een Katholiek, daarna een Calvinist, ten vierde een kinderdoper en uiteindelijk een Presbyteriaan. Ik kan deze volgorde niet omdraaien.
Tuurlijk zijn er vast wel overeenkomsten. Ik vind het alleen erg dat zovele reformatorische mensen aan het twijfelen worden gemaakt.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Verbintenis R.J. Jansen?

Bericht door Piet Puk »

J.C. Philpot schreef:
Piet Puk schreef:Vraagje aan de moderators m.b.t. tot dit onderwerp: wanneer je jezelf verbonden voelt met ds. R.J. Jansen, hoor je dan, gezien de 'forumvoorwaarden' nog wel op het forum thuis?
Ik vind het een hele merkwaardige vraag. Waarom niet? Velen uit onze gezindte (onder wie mijzelf) voelen zich al jaren verbonden met de Friendensstimme Baptisten. En ondanks dat ik me met hen verbonden voel, sta ik voor de volle 100% achter de kinderdoop. En wens ik de waarde daarvan absoluut niet te relativeren.

Wat mij betreft blijven we gewoon nuchter omgaan met deze zaken. Vanwege de Calvinistische genadeleer staan Jansen overigens dichter bij ons, als de Friendensstimme Baptisten dat staan. Dat blijft gewoon staan, ondanks dat ik het helemaal niet positief vind dat deze groepering leden aantrekt uit de Reformatorische kerken.
Rabbi Duncan schreef:Ik ben allereerst een Christen, daarna een Katholiek, daarna een Calvinist, ten vierde een kinderdoper en uiteindelijk een Presbyteriaan. Ik kan deze volgorde niet omdraaien.
Er zijn er 3 die overwegen lid te worden. Dit kan toch niet samengaan met de voorwaarden van dit forum? Hierin word toch uitgegaan van de 3 FvE? Daar word duidelijkheid geschept over de leer van de Heilige Doop.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Verbintenis R.J. Jansen?

Bericht door Ad Anker »

HersteldHervormd schreef:Willen de mods de titel aanpassen?
:garde
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Verbonden aan visie ds. R.J. Jansen?

Bericht door FlyingEagle »

Nu al vier terwijl de optie erboven nul keer is gekozen. Kan ik me niet voorstellen dus ik denk dat er een paar hier er een geintje mee uithalen om reacties uit te lokken.
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Verbonden aan visie ds. R.J. Jansen?

Bericht door Erskinees »

Jammer. Het is namelijk een boeiende poll.
Plaats reactie