Aantal leden HHK stijgt met 118

Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Aantal leden HHK stijgt met 118

Bericht door Orchidee »

DDD schreef:
CvdW schreef:Het gaat mij niet om kritiek hebben!

Als een gewoon gemeentelid van kerkverband wisselt is dat niet goed, hoewel hij wel een eigen verhaal heeft.
Wanneer een predikant van kerkverband wisselt levert dat minder problemen op, zeker als het richting GG gaat.
Verder graag laten rusten.
Nou, daar zijn wij het dan geheel niet over eens. Je kunt niet zomaar weigeren als classis, dat is weer wat anders. Dat geeft ook maar heibel.

Het wisselen van kerkverband door predikanten is mij een doorn in het oog en er kan ook geen zegen op rusten.
Dat vind ik een botte uitspraak @DDD
Gelukkig hoeven wij geen zegeningen uit te delen!

Verstuurd vanaf mijn BAH2-W19 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Aantal leden HHK stijgt met 118

Bericht door DDD »

Ik hoef geen zegen uit te delen.

Ik zeg dat er geen zegen op rust als predikanten hun gemeente scheuren en naar een andere kerk vertrekken. Ze zullen daar vast zelf heel anders over denken. Dat mag.

Kijk maar naar de kwalijke gevolgen van de kerkscheuring in Alphen aan den Rijn. Er is nog een klein groepje van deze ruziemakers over.
Gebruikersavatar
Ora et labora
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 jun 2020, 19:10

Re: Aantal leden HHK stijgt met 118

Bericht door Ora et labora »

Hollander schreef:
Ora et labora schreef:
Geytenbeekje schreef:https://www.rd.nl/kerk-religie/ledental ... -1.1666049
Ik vind het mooi nieuws en nieuws om dankbaar te zijn.
De HHK heeft gelukkig een jaarlijkse constante stijging in het aantal leden.
Het is opvallend dat na 2015 de ledenaantallen van de PKN niet meer worden genoemd op wikipedia (in 2015 1.646.259 leden)
Onlangs bij de GGN -226 leden dat is vast ook niet zonder reden. Onlangs hebben ze nog een soort verdedigings-boekje uitgegeven van hun leer Onder de naam van Wet en evangelie. Het zou vast beter zijn als de mensen meer de Bijbel lezen in plaats van dat boekje. De Bijbel is genoeg!
Geestelijk leven is niet af te lezen aan statistiek. Gelukkig maar.
Een waar woord gelukkig. Want waar 2 of 3 waarlijk in Zijn Naam vergaderd zijn.. daar wil Hij in het midden zijn
We live just like a day in this world... It is better to be whit our Lord then enywhere else.
Gebruikersavatar
Ora et labora
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 jun 2020, 19:10

Re: Aantal leden HHK stijgt met 118

Bericht door Ora et labora »

Piet Puk schreef:
Ora et labora schreef:
Geytenbeekje schreef:https://www.rd.nl/kerk-religie/ledental ... -1.1666049

Ik vind het mooi nieuws en nieuws om dankbaar te zijn.
De HHK heeft gelukkig een jaarlijkse constante stijging in het aantal leden.
Het is opvallend dat na 2015 de ledenaantallen van de PKN niet meer worden genoemd op wikipedia (in 2015 1.646.259 leden)
Onlangs bij de GGN -226 leden dat is vast ook niet zonder reden. Onlangs hebben ze nog een soort verdedigings-boekje uitgegeven van hun leer Onder de naam van Wet en evangelie. Het zou vast beter zijn als de mensen meer de Bijbel lezen in plaats van dat boekje. De Bijbel is genoeg!
Heb je rancune tegen de GGiN?
Velen (gaan) geloven dat alle mistanden nu in het einde der tijden naakt en geopenbaard worden. Ook de onnodige scheuring in 1953
We live just like a day in this world... It is better to be whit our Lord then enywhere else.
Bruna
Berichten: 1737
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Aantal leden HHK stijgt met 118

Bericht door Bruna »

Ora et labora schreef:
Piet Puk schreef:
Ora et labora schreef:
Geytenbeekje schreef:https://www.rd.nl/kerk-religie/ledental ... -1.1666049

Ik vind het mooi nieuws en nieuws om dankbaar te zijn.
De HHK heeft gelukkig een jaarlijkse constante stijging in het aantal leden.
Het is opvallend dat na 2015 de ledenaantallen van de PKN niet meer worden genoemd op wikipedia (in 2015 1.646.259 leden)
Onlangs bij de GGN -226 leden dat is vast ook niet zonder reden. Onlangs hebben ze nog een soort verdedigings-boekje uitgegeven van hun leer Onder de naam van Wet en evangelie. Het zou vast beter zijn als de mensen meer de Bijbel lezen in plaats van dat boekje. De Bijbel is genoeg!
Heb je rancune tegen de GGiN?
Velen (gaan) geloven dat alle mistanden nu in het einde der tijden naakt en geopenbaard worden. Ook de onnodige scheuring in 1953
Je draait er omheen vriend, dat is geen antwoord op de vraag.
Prima wat mij betreft om te herenigen.
Piet Puk
Berichten: 5434
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Aantal leden HHK stijgt met 118

Bericht door Piet Puk »

Ora et labora schreef:
Hollander schreef:
Ora et labora schreef:
Geytenbeekje schreef:https://www.rd.nl/kerk-religie/ledental ... -1.1666049
Ik vind het mooi nieuws en nieuws om dankbaar te zijn.
De HHK heeft gelukkig een jaarlijkse constante stijging in het aantal leden.
Het is opvallend dat na 2015 de ledenaantallen van de PKN niet meer worden genoemd op wikipedia (in 2015 1.646.259 leden)
Onlangs bij de GGN -226 leden dat is vast ook niet zonder reden. Onlangs hebben ze nog een soort verdedigings-boekje uitgegeven van hun leer Onder de naam van Wet en evangelie. Het zou vast beter zijn als de mensen meer de Bijbel lezen in plaats van dat boekje. De Bijbel is genoeg!
Geestelijk leven is niet af te lezen aan statistiek. Gelukkig maar.
Een waar woord gelukkig. Want waar 2 of 3 waarlijk in Zijn Naam vergaderd zijn.. daar wil Hij in het midden zijn
Er is me veel gaan dagen vorige week. Je kan natuurlijk ook gewoon zeggen dat er wat vervelends is voorgevallen. Geen probleem, maar dan verklaart dat een hoop. Zowat in elke posting sinds je hier bent zit 'vuur' richting GGiN
Refojongere
Berichten: 371
Lid geworden op: 10 aug 2017, 23:28

Re: Aantal leden HHK stijgt met 118

Bericht door Refojongere »

Jaarboek van de Geref. Gem. meldt 531 overstappers naar de HHK. Per saldo blijkt dus dat de HHK veel leden niet kan vasthouden. Ik schat in wellicht wel 1.000 leden per jaar, gegeven ook het geboorteoverschot in de HHK (veel kerken met jonge leden). Zorgwekkend, signaal lijkt niet te worden opgepakt door de kerkleiding.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12003
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Aantal leden HHK stijgt met 118

Bericht door Herman »

Refojongere schreef:Jaarboek van de Geref. Gem. meldt 531 overstappers naar de HHK. Per saldo blijkt dus dat de HHK veel leden niet kan vasthouden. Ik schat in wellicht wel 1.000 leden per jaar, gegeven ook het geboorteoverschot in de HHK (veel kerken met jonge leden). Zorgwekkend, signaal lijkt niet te worden opgepakt door de kerkleiding.
De ontkerkelijking gaat in alle gemeenten door. Dat probleem speelt volgens mij al decennia. Wat moet de kerkleiding doen volgens jou?
Piet Puk
Berichten: 5434
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Aantal leden HHK stijgt met 118

Bericht door Piet Puk »

Refojongere schreef:Jaarboek van de Geref. Gem. meldt 531 overstappers naar de HHK. Per saldo blijkt dus dat de HHK veel leden niet kan vasthouden. Ik schat in wellicht wel 1.000 leden per jaar, gegeven ook het geboorteoverschot in de HHK (veel kerken met jonge leden). Zorgwekkend, signaal lijkt niet te worden opgepakt door de kerkleiding.
Je schat iets en mede op basis daarvan moet de kerkleiding wat gaan doen?
Plaats reactie