Thoolse kerken protesteren tegen regenboogvlag en zondagsopening

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Thoolse kerken protesteren tegen regenboogvlag en zondagsopening

Bericht door Jantje »

Inderdaad. Maar in het laatste van zijn leven verviel hij toch niet opnieuw in zonde (1 Koningen 1 vers 1 tot en met vers 4).
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Valcke
Berichten: 7616
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Thoolse kerken protesteren tegen regenboogvlag en zondagsopening

Bericht door Valcke »

Zeeuw schreef:
Valcke schreef:
Zeeuw schreef:
Valcke schreef:Zonder 'gemakkelijk' hierover te willen doen: Er is WEL DEGELIJK een oplossing.

1 Korinthe 6:
10 Dwaalt niet: noch hoereerders, noch afgodendienaars, noch overspelers, noch ontuchtigen, noch die bij mannen liggen, noch dieven, noch gierigaards, noch dronkaards, geen lasteraars, geen rovers zullen het Koninkrijk Gods beërven.
11 En dit waart gij sommigen; maar gij zijt afgewassen, maar gij zijt geheiligd, maar gij zijt gerechtvaardigd in den Naam van den Heere Jezus en door den Geest onzes Gods.


Kanttekening 19 bij vers 10: Namelijk tenzij dat zij zich bekeren en aflaten van zodanigen meer te zijn, Matth. 21:31, 32, gelijk het navolgende vers medebrengt.
Kanttekening 21 bij vers 11: Dat is, van de heersende macht zulker zonden gezuiverd; namelijk door uw heiligmaking of wedergeboorte, en door uw rechtvaardigmaking, bestaande in de vergeving der zonden en toerekening der gerechtigheid van Christus, waarvan de doop een teken en zegel is. Zie Mark. 1:4. Hand. 22:16. Rom. 6:4. Ef. 5:26. Tit. 3:5. 1 Petr. 3:21.

Dit is de enige weg. Dan is het ook niet meer mogelijk in de zonde te blijven liggen.
Klopt. Valcke, in de Bijbel zijn duidelijke voorbeelden van Gods kinderen die (langere) tijd in de zonde bleven. Dat was niet goed, maar het is helaas wel mogelijk. Zondig tot de laatste snik helaas.
Vallen in de zonde is iets anders dan het blijven in de zonde. Een mens is zondaar tot zijn laatste snik, jazeker, maar als er werkelijk genade is dan zal men niet met volle instemming in zondige daden kunnen uitbreken en noch minder daarin blijven.
Tsja, toch deed David dat bv echt een behoorlijke tijd. Ook na ontvangen genade gebeurt dit. Soms juist uit les van de Heere zelf.
Maar David heeft ten slotte zijn zonde beleden en is zeer daarover zeer vernederd geweest. Niet alleen Psalm 51 getuigt daarvan, maar ook zijn hele houding in zijn latere leven. De genade brengt ook terug, dat is zeker!
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Thoolse kerken protesteren tegen regenboogvlag en zondagsopening

Bericht door Mara »

Is het niet zo dat ook Tholen er aan moet wennen dat de christenen geen meerderheid meer vormen op het eiland?
Ze protesteren nu tegen de regenboogvlag, maar in veel steden kom je ook een regenboogzebrapad tegen.
Een regenboogpad, ook wel regenboogzebrapad of gaybrapad, is een gedeelte van de openbare weg dat voorzien is van de kleuren van de regenboogvlag om daarmee aandacht te vragen voor diversiteit en acceptatie van lesbische, homoseksuele, biseksuele en transgender mensen (lhbt'ers).

Een regenboogpad kan permanent zijn aangebracht of tijdelijk in het kader van een lhbt-evenement, zoals een Gay Pride Parade of de Coming-Outdag. Sinds 2012 zijn dergelijke paden aangebracht in een reeks van buitenlandse steden, alsmede in meer dan 30 plaatsen in Nederland.
bron: wiki

Is dit aspect ook al meegenomen?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Thoolse kerken protesteren tegen regenboogvlag en zondagsopening

Bericht door eilander »

Eraan moet wennen, zeg je?!
Daarom is het juist goed dat de kerken hun stem verheffen, opdat we er juist niet aan zullen wennen.
Natuurlijk gaat dat proces wel verder, als er geen wonder gebeurt. Dat betekent nog niet dat we daar maar in moeten berusten.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Thoolse kerken protesteren tegen regenboogvlag en zondagsopening

Bericht door Mara »

eilander schreef:Eraan moet wennen, zeg je?!
Daarom is het juist goed dat de kerken hun stem verheffen, opdat we er juist niet aan zullen wennen.
Het gaat over meerderheid en minderheid eilander!
In veel plaatsen in Nederland had de SGP een meerderheid, nu in veel plaatsen niet eens één zetel meer!
En dat komt niet omdat alle refo's op de SGP stemmen, dat kun je op dit forum regelmatig lezen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Thoolse kerken protesteren tegen regenboogvlag en zondagsopening

Bericht door eilander »

Mara schreef:
eilander schreef:Eraan moet wennen, zeg je?!
Daarom is het juist goed dat de kerken hun stem verheffen, opdat we er juist niet aan zullen wennen.
Het gaat over meerderheid en minderheid eilander!
In veel plaatsen in Nederland had de SGP een meerderheid, nu in veel plaatsen niet eens één zetel meer!
En dat komt niet omdat alle refo's op de SGP stemmen, dat kun je op dit forum regelmatig lezen.
Ja, dat snap ik ook wel. Maar dat zegt nog niets over deze brief. Laten we er juist niet aan wennen dat ons volk steeds meer afscheid neemt van Gods Woord! Daar is deze brief voor, niet om campagne te voeren voor de SGP.
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Thoolse kerken protesteren tegen regenboogvlag en zondagsopening

Bericht door Zeeuw »

Exact. Ten slotte. En niet uit zichzelf, maar door de Heere zelf. Het kan dus lang duren.
Laatst gewijzigd door Zeeuw op 17 nov 2018, 20:31, 3 keer totaal gewijzigd.
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: RE: Re: Thoolse kerken protesteren tegen regenboogvlag en zondagsopening

Bericht door Zeeuw »

eilander schreef:
Mara schreef:
eilander schreef:Eraan moet wennen, zeg je?!
Daarom is het juist goed dat de kerken hun stem verheffen, opdat we er juist niet aan zullen wennen.
Het gaat over meerderheid en minderheid eilander!
In veel plaatsen in Nederland had de SGP een meerderheid, nu in veel plaatsen niet eens één zetel meer!
En dat komt niet omdat alle refo's op de SGP stemmen, dat kun je op dit forum regelmatig lezen.
Ja, dat snap ik ook wel. Maar dat zegt nog niets over deze brief. Laten we er juist niet aan wennen dat ons volk steeds meer afscheid neemt van Gods Woord! Daar is deze brief voor, niet om campagne te voeren voor de SGP.
Daar ben ik het mee eens. Laten we toch niet wennen aan iets wat gewoon niet in lijn met de Bijbel is.
Valcke
Berichten: 7616
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Thoolse kerken protesteren tegen regenboogvlag en zondagsopening

Bericht door Valcke »

Beste Zeeuw, kun je je posting aanpassen? In de citaten staan de namen verkeerd. Niet Valcke schreef 'Tjsa...', maar dat schreef je zelf.
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Thoolse kerken protesteren tegen regenboogvlag en zondagsopening

Bericht door Zeeuw »

Valcke schreef:Beste Zeeuw, kun je je posting aanpassen? In de citaten staan de namen verkeerd. Niet Valcke schreef 'Tjsa...', maar dat schreef je zelf.
Ik heb heel de quote maar weggehaald. Kreeg het niet meer fatsoenlijk gequoteerd :D
Piet Puk
Berichten: 5437
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Thoolse kerken protesteren tegen regenboogvlag en zondagsopening

Bericht door Piet Puk »

Wat ik me afvraag: Zijn deze zaken niet afgedwongen in het coalitie-akkoord door de SGP?
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Thoolse kerken protesteren tegen regenboogvlag en zondagsopening

Bericht door Zeeuw »

Piet Puk schreef:Wat ik me afvraag: Zijn deze zaken niet afgedwongen in het coalitie-akkoord door de SGP?
Blijkbaar niet.
Piet Puk
Berichten: 5437
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Thoolse kerken protesteren tegen regenboogvlag en zondagsopening

Bericht door Piet Puk »

Zeeuw schreef:
Piet Puk schreef:Wat ik me afvraag: Zijn deze zaken niet afgedwongen in het coalitie-akkoord door de SGP?
Blijkbaar niet.
Inmiddels website SGP Tholen geraadpleegd. Coalitiepartijen mogen zelf op deze punten geen initiatief nemen, wanneer initiatieven van andere partijen zouden komen, was er keuzevrijheid
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Thoolse kerken protesteren tegen regenboogvlag en zondagsopening

Bericht door Zeeuw »

Piet Puk schreef:
Zeeuw schreef:
Piet Puk schreef:Wat ik me afvraag: Zijn deze zaken niet afgedwongen in het coalitie-akkoord door de SGP?
Blijkbaar niet.
Inmiddels website SGP Tholen geraadpleegd. Coalitiepartijen mogen zelf op deze punten geen initiatief nemen, wanneer initiatieven van andere partijen zouden komen, was er keuzevrijheid
Dat is boterzacht.
Piet Puk
Berichten: 5437
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Thoolse kerken protesteren tegen regenboogvlag en zondagsopening

Bericht door Piet Puk »

Zeeuw schreef:
Piet Puk schreef:
Zeeuw schreef:
Piet Puk schreef:Wat ik me afvraag: Zijn deze zaken niet afgedwongen in het coalitie-akkoord door de SGP?
Blijkbaar niet.
Inmiddels website SGP Tholen geraadpleegd. Coalitiepartijen mogen zelf op deze punten geen initiatief nemen, wanneer initiatieven van andere partijen zouden komen, was er keuzevrijheid
Dat is boterzacht.
Daar zullen ze inmiddels nu ook achter zijn.
Plaats reactie