Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8890
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door J.C. Philpot »

Asia Bibi is vrijgesproken:

For what has been discussed above a conclusion is inescapable and irresistible that the prosecution had failed to prove its case against Criminal Appeal No.39-L of 2015 -: 56 :- the appellant beyond reasonable doubt. This appeal is, therefore, allowed, the conviction and sentence of the appellant recorded and upheld by the courts below are set aside and she is acquitted of the charge by extending the benefit of doubt to her. She shall be released from the jail forthwith if not required to be detained in connection with any other case.

Ze zal nu moeten vluchten en ergens anders een bestaan op moeten bouwen met haar gezin. Op het moment dat ze de gevangenis verlaat zal ze haar leven niet meer veilig zijn. Gebed is dus nog steeds nodig.

Interessant overigens om het hele besluit te lezen: http://www.supremecourt.gov.pk/web/user ... L_2015.pdf
In Nederland is het ondenkbaar dat de wereldlijke rechter zich met exegese van de bijbel bezig zou houden, maar in Pakistan moeten rechters blijkbaar de koran kunnen exegetiseren om een besluit te vormen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8890
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door J.C. Philpot »

ND schreef:De situatie in Pakistan is gespannen na de vrijspraak woensdag van de ter dood veroordeelde christen Asia Bibi. Actievoerders blokkeren kruispunten en wegen. Veel scholen en winkels sluiten hun deuren. In sommige delen van de provincie Punjab is de noodsituatie uitgeroepen.

Christenen in Pakistan vrezen represailles na de vrijspraak van de in 2010 ter dood veroordeelde christin, zei Kashib Nawab van de burgerrechtenorganisatie SathPak in Lahore. In Youhannabad, een grote christelijke wijk in Lahore, hebben veel inwoners hun huizen en winkels gesloten. In grote steden zijn protesten uitgebroken en wegen geblokkeerd. In Karachi zijn twee kerken in brand gestoken en is een markt beschoten. In Islamabad is veel politie op straat om demonstraties of aanslagen door extremistische tegenstanders te voorkomen. Scholen zijn uit voorzorg gesloten en het mobiele tele …
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door Wandelende »

"In de wereld zult gij verdrukking hebben, maar hebt goeden moed, Ik heb de wereld overwonnen."

In onze samenleving kan deze tekst nog weleens makkelijk worden gesproken, zonder dat er daadwerkelijk sprake is van grote verdrukking vanuit de wereld. De situatie van christenen in het buitenland, zoals hierboven weergegeven, is soms zo heel anders. Wat een hoop spreekt er dan uit bovenstaande tekst, de hoop die boven alle dingen uitstijgt en uitdrijft tot de levende God, want Hij heeft de wereld overwonnen!
(~)
RotterS
Berichten: 136
Lid geworden op: 19 feb 2013, 15:35

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door RotterS »

Het leed is nog niet geleden voor Asia Bibi, er schijnt een herziening van het vonnis mogelijk te worden:
https://www.opendoors.nl/nieuws/2018/11 ... -asia-bibi
Reacties kunnen even op zich laten wachten. Vooral in het weekend staat mijn computer uit. Dat is namelijk lekker rustig, probeer het maar!
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8890
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door J.C. Philpot »

Het Reformatorisch Dagblad schreef: De man van Asia Bibi, die door het hooggerechtshof in Pakistan is vrijgesproken van godslastering, hoopt dat het Verenigd Koninkrijk hen asiel verleent. Ook vraagt hij om de hulp van Canada en de Verenigde Staten, meldt de BBC.

Volgens Ashiq Masih moeten hij en Bibi voor hun leven vrezen in Pakistan nadat radicale moslims een akkoord hebben gesloten met de regering. Die waren de straat opgegaan uit protest tegen Bibi's vrijlating. De radicale partij Tehreek-e-Labaik (TLP) heeft nu afgesproken dat de regering onder meer probeert te voorkomen dat Bibi het land verlaat.

Masih zegt dat hij de rillingen kreeg toen hij over het akkoord hoorde. „De huidige situatie is erg gevaarlijk voor ons. We hebben geen beveiliging en verbergen ons hier en daar, en veranderen regelmatig onze locatie”, zegt hij. De advocaat van Bibi verliet zaterdag het land, ook uit angst om gedood te worden.

Bibi zat ongeveer acht jaar in de dodencel omdat ze de profeet Mohammed zou hebben beledigd tijdens een ruzie met buren.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door Auto »

Berichten op Twitter dat Asia Bibi is vrijgelaten en onderweg naar Nederland is.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door liz boer »

Auto schreef:Berichten op Twitter dat Asia Bibi is vrijgelaten en onderweg naar Nederland is.
Wat heerlijk op Dankdag!!!!
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door Roos2018 »

Auto schreef:Berichten op Twitter dat Asia Bibi is vrijgelaten en onderweg naar Nederland is.
Ik vraag me af of het wel verstandig is dat dit op Twitter geplaatst is.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door Auto »

Roos2018 schreef:
Auto schreef:Berichten op Twitter dat Asia Bibi is vrijgelaten en onderweg naar Nederland is.
Ik vraag me af of het wel verstandig is dat dit op Twitter geplaatst is.
Laten we hopen dat ze in het vliegtuig zit.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door liz boer »

Auto schreef:
Roos2018 schreef:
Auto schreef:Berichten op Twitter dat Asia Bibi is vrijgelaten en onderweg naar Nederland is.
Ik vraag me af of het wel verstandig is dat dit op Twitter geplaatst is.
Laten we hopen dat ze in het vliegtuig zit.
In pakistan schijnt het in het nieuws geweest te zijn.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door Roos2018 »

liz boer schreef:
Auto schreef:
Roos2018 schreef:
Auto schreef:Berichten op Twitter dat Asia Bibi is vrijgelaten en onderweg naar Nederland is.
Ik vraag me af of het wel verstandig is dat dit op Twitter geplaatst is.
Laten we hopen dat ze in het vliegtuig zit.
In pakistan schijnt het in het nieuws geweest te zijn.
De tijd zal het leren wat de werkelijkheid is:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2775521 ... gevangenis
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door Auto »

Roos2018 schreef:
liz boer schreef:
Auto schreef:
Roos2018 schreef: Ik vraag me af of het wel verstandig is dat dit op Twitter geplaatst is.
Laten we hopen dat ze in het vliegtuig zit.
In pakistan schijnt het in het nieuws geweest te zijn.
De tijd zal het leren wat de werkelijkheid is:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2775521 ... gevangenis
Inderdaad laatste berichten zijn dat ze nog in Pakistan is.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8890
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door J.C. Philpot »

Iemand in de gebedsdienst gisteravond in Vianen geweest? Hoe was dat?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gijs Diederik
Verbannen
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 mar 2017, 10:47

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door Gijs Diederik »

J.C. Philpot schreef:Iemand in de gebedsdienst gisteravond in Vianen geweest? Hoe was dat?
Wij zijn er niet geweest, wel even meegekeken via RD.nl.
Best indrukwekkend, maar de uitreiking van de "Vervolgde Christen Award" vonden wij zeer triest.
Wat moet die man daarmee. Die wil dat vrouw en dochter veilig wegkomen daar. Want voor je het weet heeft zo'n hysterische op hol geslagen moslimmenigte je vrouw en dochter verkracht en vermoord.
Maar nee deze krijgt een award.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8890
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door J.C. Philpot »

Gijs Diederik schreef:Wij zijn er niet geweest, wel even meegekeken via RD.nl.
Best indrukwekkend, maar de uitreiking van de "Vervolgde Christen Award" vonden wij zeer triest.
Wat moet die man daarmee. Die wil dat vrouw en dochter veilig wegkomen daar. Want voor je het weet heeft zo'n hysterische op hol geslagen moslimmenigte je vrouw en dochter verkracht en vermoord.
Maar nee deze krijgt een award.
Ik ben niet op de hoogte van de context, maar zo'n Award bevreemd me.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Plaats reactie