Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door J.C. Philpot »

https://dotheword.org/2021/06/08/gazas- ... arries-on/

Respect voor het laatste dozijn protestantse christenen in Gaza, die volharden in het bereiken van hun omgeving onder moeilijke omstandigheden.

Afbeelding
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door J.C. Philpot »

Schokkende aantallen!
Joe Carter schreef:More than 3,400 Christians have been murdered in the past 200 days by Nigerian jihadists, according to a report by a Nigerian human-rights group. This is an average of 17 Christians in Nigeria being killed every day this year.
Bron: https://www.thegospelcoalition.org/arti ... jihadists/
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
egoe
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 mei 2014, 13:41

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door egoe »

Beste mensen, ik las onderstaande quote in het rd.
Heeft iemand het hele artikel voor mij?

Allen die godzalig willen leven zullen vervolgd worden. Maar dat mogen we natuurlijk niet omdraaien. Niet alle mensen, lang niet alle mensen die vanwege hun geloof vervolgd worden, zijn ook godzalige mensen.”
In De Saambinder, weekblad van de Gereformeerde Gemeenten, schrijft C. S. L. Janse over verdrukking als kenmerk van de kerk.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door J.C. Philpot »

egoe schreef:Allen die godzalig willen leven zullen vervolgd worden. Maar dat mogen we natuurlijk niet omdraaien. Niet alle mensen, lang niet alle mensen die vanwege hun geloof vervolgd worden, zijn ook godzalige mensen.”
In De Saambinder, weekblad van de Gereformeerde Gemeenten, schrijft C. S. L. Janse over verdrukking als kenmerk van de kerk.
Typisch C.S.L. Janse, maar wat hij schrijft is natuurlijk waar:

1 Korinthiërs 13:3 (...) en al ware het, dat ik mijn lichaam overgaf, opdat ik verbrand zou worden, en had de liefde niet, zo zou het mij geen nuttigheid geven.

Maar laten we dat vooral aan de Heere overlaten: hij kent degenen die de Zijne zijn. Onze plicht is om mee te leven en bidden voor de vervolgde kerk.

Het artikel heb ik overigens niet voor je.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door Bertiel »

heb het artikel ook niet.
vond deze oneliner, wel een beetje makkelijk geschreven, vanuit de luie stoel, vanuit eigen kring, voor eigen kring.
Vraag me ook af, of we dit oordeel moeten willen vellen
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
egoe
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 mei 2014, 13:41

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door egoe »

J.C. Philpot schreef:
egoe schreef:Allen die godzalig willen leven zullen vervolgd worden. Maar dat mogen we natuurlijk niet omdraaien. Niet alle mensen, lang niet alle mensen die vanwege hun geloof vervolgd worden, zijn ook godzalige mensen.”
In De Saambinder, weekblad van de Gereformeerde Gemeenten, schrijft C. S. L. Janse over verdrukking als kenmerk van de kerk.
Typisch C.S.L. Janse, maar wat hij schrijft is natuurlijk waar:

1 Korinthiërs 13:3 (...) en al ware het, dat ik mijn lichaam overgaf, opdat ik verbrand zou worden, en had de liefde niet, zo zou het mij geen nuttigheid geven.

Maar laten we dat vooral aan de Heere overlaten: hij kent degenen die de Zijne zijn. Onze plicht is om mee te leven en bidden voor de vervolgde kerk.

Het artikel heb ik overigens niet voor je.
Lijkt mij ook het beste, meeleven en bidden voor de vervolgde kerk.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door refo »

egoe schreef:Beste mensen, ik las onderstaande quote in het rd.
Heeft iemand het hele artikel voor mij?

Allen die godzalig willen leven zullen vervolgd worden. Maar dat mogen we natuurlijk niet omdraaien. Niet alle mensen, lang niet alle mensen die vanwege hun geloof vervolgd worden, zijn ook godzalige mensen.”
In De Saambinder, weekblad van de Gereformeerde Gemeenten, schrijft C. S. L. Janse over verdrukking als kenmerk van de kerk.
Bij omdraaien denk ik in dit verband eerder aan: lang niet alle mensen die niet vervolgd worden, zijn niet godzalig. Dat zullen we dan maar hopen, want anders staat het er niet goed voor met ons.
En wat die quote betreft: daar gaat Janse niet over.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door Dodo »

Ik krijg in de app een bericht dat er in Afghanistan morgen een grote groep missionarissen omgebracht gaat worden. Weet iemand of dat klopt? Ik kan er verder niets over vinden.

Edit: ik heb een aanvulling gekregen, het is een oud bericht (2017).
Online
Henk J
Berichten: 2559
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door Henk J »

Dodo schreef:Ik krijg in de app een bericht dat er in Afghanistan morgen een grote groep missionarissen omgebracht gaat worden. Weet iemand of dat klopt? Ik kan er verder niets over vinden.

Edit: ik heb een aanvulling gekregen, het is een oud bericht (2017).
Toch zal de positie voor Christenen in Afghanistan er niet op vooruit gaan.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door Dodo »

Nee, zeker niet. Ik las daar vanavond ook een bericht over in het RD.
Maar ik vind het wel vervelend als zo'n oud bericht nu weer wordt rondgestuurd alsof het actueel is. Mensen wordt gevraagd hiervoor te bidden, terwijl dít nu niet aan de orde is.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door J.C. Philpot »

Vorige maand hadden sommige Afghaanse kerkleiders zich zojuist geregistreerd bij de overheid. Dat gaat mogelijk nu tegen hen werken.

https://www.thegospelcoalition.org/arti ... n-pastors/
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Online
Henk J
Berichten: 2559
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door Henk J »

https://cip.nl/cip+/86790-ds-m-van-reen ... RlOchAVGRM
Ds. Van Reenen legt uit waarom hij verwacht binnen 20 jaar voor de rechter te staan. En geeft ideeën over hoe de kerk kan blijven bestaan als de huidige vorm niet meer toegelaten wordt. Lezenswaardig.
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door Isala »

Een boodschap voor jullie vanuit de ondergrondse kerk in Afghanistan:

https://www.youtube.com/watch?v=aqcEIJLJa1U&t=1s
Hora est!
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door Terri »

Isala schreef:Een boodschap voor jullie vanuit de ondergrondse kerk in Afghanistan:

https://www.youtube.com/watch?v=aqcEIJLJa1U&t=1s
Mijn hart huilt mee.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door J.C. Philpot »

Ds. J.D. Heikamp schreef:In verschillende landen worden duizenden christenen vermoord, veelal door Boko Haram en andere islamitische benden. Zij ontzien niets en niemand om de christenen uit te roeien en hen af te slachten als beesten. De laatste tijd staat Nigeria in de schijnwerpers en landen er om heen. Dorpen worden leeggeroofd en afgebrand en duizenden kerken zijn in vlammen op gegaan. Onder de bevolking heerst grote angst dat deze zwaar gewapende benden in de duisternis van de nacht toeslaan. De gegevens zijn gewoon schokkend. Wat voor mij schokkend is zijn de reacties van overheden om hier in te grijpen. Miljoenen dollars worden aan de regeringen gegeven voor wederopbouw, die vaak corrupt zijn. Zelfs zijn er berichten dat b.v. het Nigeriaans leger en politie hieraan mee werken.
Niemand wordt er voor vervolgd of verantwoordelijk gehouden. De wreedheden zijn vele en gaan door totdat de laatste van de miljoenen christenen zijn uitgeroeid. Waarom kijkt de wereld, ook de christelijke wereld, hier lijdzaam toe? Of zijn het arme landen zonder schatten in de bodem als olie, goud, enz.
Wanneer dat de reden zou zijn moeten we ons diep schamen om de christenen in de steek te laten. Wat kan ik doen? Om te beginnen vanuit verlegenheid in de erediensten voor hen te bidden of ze standvastig mogen blijven bij het Woord van God. Ten tweede om christelijke politici op te wekken zich in te spannen om deze vervolgde kerk te helpen. Dat zij de moslimgemeenschap oproepen om hun stem te verheffen om deze moorden te veroordelen. Het is vanuit die gemeenschap zo stil. Ja, benauwend stil!
Het lijkt er op dat de vervolging onder ons zal plaatsvinden. De Heere regeert echter!
Ik breng dit onder uw aandacht als een geloofs hartenkreet. Bidt voor de verdrukte en vervolgde kerk of Hij de wreedheden wil laten stoppen. Och Heere, grijpt Gij in, het gaat om Uw Naam!!!
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Plaats reactie