Beroepingswerk discussie [4]

Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Geytenbeekje »

SanderL schreef:
Piet Puk schreef:Ik snap het niet, maar begrijp het wel(omdat zending belangrijk is): waarom zou je een kandidaat beroepen voor de zending? Het geeft me altijd het gevoel zo van: van jou willen we af in Nederland :?. Even gek gedacht, maar zo kun je als 'linkse' gemeente een rechtse broeder naar het buitenland beroepen en andersom.
Ik snap inderdaad dat je jezelf dit afvraagt. Alleen denk ik niet dat ze 'van hem af willen'. Maar dat zal je zelf ook wel begrijpen.
Ik vind het inderdaad wel apart. Ook vind ik het dubbel voor de andere gemeenten. Een kandidaat wordt beroepbaar voor de gemeenten, en dan zou hij alsnog de zending ingaan terwijl de gemeenten zo naar een predikant uitzien.

Ik hoop van harte dat hij een beroep aan mag nemen naar een van de kleinere gemeenten of een gemeente die nog nooit een eigen predikant heeft gehad.
Wie weet dat God het al voorbedacht heeft dat hij de zending in moet.
student/dominee ML Dekker had dat toch ook ?
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Piet Puk »

SanderL schreef:
Piet Puk schreef:
refo schreef:Het deputaatschap verzoekt een kerkenraad van een gemeente een beroep uit te brengen 'voor een zendingsgebied'.
De Bethelkerk heeft al een predikant.
Dat snap ik, maar waarom dan voor een kandidaat gekozen wordt, die begrijp ik niet. Daarnaast word dit vooraf toch al 'bepaald'? Zo was destijds bij kand. IJsselstein en kand. Al-Chalabi duidelijk dat ze werden opgeleid tot zendingspredikant?
Al-Chalabi is uiteindelijk geen zendingspredikant geworden.
Eens, maar was wel eerst de bedoeling toch?
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Piet Puk »

Geytenbeekje schreef:
SanderL schreef:
Piet Puk schreef:Ik snap het niet, maar begrijp het wel(omdat zending belangrijk is): waarom zou je een kandidaat beroepen voor de zending? Het geeft me altijd het gevoel zo van: van jou willen we af in Nederland :?. Even gek gedacht, maar zo kun je als 'linkse' gemeente een rechtse broeder naar het buitenland beroepen en andersom.
Ik snap inderdaad dat je jezelf dit afvraagt. Alleen denk ik niet dat ze 'van hem af willen'. Maar dat zal je zelf ook wel begrijpen.
Ik vind het inderdaad wel apart. Ook vind ik het dubbel voor de andere gemeenten. Een kandidaat wordt beroepbaar voor de gemeenten, en dan zou hij alsnog de zending ingaan terwijl de gemeenten zo naar een predikant uitzien.

Ik hoop van harte dat hij een beroep aan mag nemen naar een van de kleinere gemeenten of een gemeente die nog nooit een eigen predikant heeft gehad.
Wie weet dat God het al voorbedacht heeft dat hij de zending in moet.
student/dominee ML Dekker had dat toch ook ?
Van Ds. Dekker was dit toch ook bekend? Van de huidige kandidaat heb ik dat (nog) niet gehoord
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Geytenbeekje »

Piet Puk schreef:
Geytenbeekje schreef:
SanderL schreef:
Piet Puk schreef:Ik snap het niet, maar begrijp het wel(omdat zending belangrijk is): waarom zou je een kandidaat beroepen voor de zending? Het geeft me altijd het gevoel zo van: van jou willen we af in Nederland :?. Even gek gedacht, maar zo kun je als 'linkse' gemeente een rechtse broeder naar het buitenland beroepen en andersom.
Ik snap inderdaad dat je jezelf dit afvraagt. Alleen denk ik niet dat ze 'van hem af willen'. Maar dat zal je zelf ook wel begrijpen.
Ik vind het inderdaad wel apart. Ook vind ik het dubbel voor de andere gemeenten. Een kandidaat wordt beroepbaar voor de gemeenten, en dan zou hij alsnog de zending ingaan terwijl de gemeenten zo naar een predikant uitzien.

Ik hoop van harte dat hij een beroep aan mag nemen naar een van de kleinere gemeenten of een gemeente die nog nooit een eigen predikant heeft gehad.
Wie weet dat God het al voorbedacht heeft dat hij de zending in moet.
student/dominee ML Dekker had dat toch ook ?
Van Ds. Dekker was dit toch ook bekend? Van de huidige kandidaat heb ik dat (nog) niet gehoord
Dat kan toch ook in de laatste moment bekend aan hem door God zijn gemaakt toch ?
newton
Berichten: 673
Lid geworden op: 22 feb 2019, 16:22

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door newton »

Piet Puk schreef:
Jantje schreef:Bovendien klopt het ook bepaald niet wat je zegt. Ridderkerk is namelijk een redelijk rechtse gemeente en de kandidaat ook...
Ik heb niet bewust op de huidige situatie gedoeld. Het gebeurt meer. Volgens mij deed in eerdere jaren de gemeente Zoetermeer dit. Ik fronste er altijd m'n wenkbrauwen bij.
Welke ds stond eerder in Zoetermeer en staat nu in Ridderkerk? Laat deze ds. nu de voorzitter zijn van de ZGG.
SanderL
Berichten: 359
Lid geworden op: 27 mar 2019, 12:01

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door SanderL »

newton schreef:
Piet Puk schreef:
Jantje schreef:Bovendien klopt het ook bepaald niet wat je zegt. Ridderkerk is namelijk een redelijk rechtse gemeente en de kandidaat ook...
Ik heb niet bewust op de huidige situatie gedoeld. Het gebeurt meer. Volgens mij deed in eerdere jaren de gemeente Zoetermeer dit. Ik fronste er altijd m'n wenkbrauwen bij.
Welke ds stond eerder in Zoetermeer en staat nu in Ridderkerk? Laat deze ds. nu de voorzitter zijn van de ZGG.
Ds. G.W.S. Mulder is toch vanuit Zoetermeer naar Ridderkerk gekomen?
Silo
Berichten: 224
Lid geworden op: 07 sep 2017, 21:14

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Silo »

Wat een onnozele reacties. Deels nog door buitenstaanders ook...
SanderL
Berichten: 359
Lid geworden op: 27 mar 2019, 12:01

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door SanderL »

Ondanks het feit dat ik iedere gemeente een eigen predikant gun, hoop ik dat de kandidaat een beroep aan mag nemen naar een gemeente in Zeeland. De laatste jaren zijn best wat predikanten vanuit Zeeland naar elders vertrokken. In 'onze' classis Goes zien we uit naar nieuwe predikanten. De 15 gemeenten die er zijn, worden door 3 predikanten gediend. Daaronder zijn ook meerdere gemeenten boven de 1500 leden en doopleden. Ik hoop dat kandidaat Vlot misschien een beroep naar een van deze gemeenten mag aannemen.
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Geytenbeekje »

SanderL schreef:Ondanks het feit dat ik iedere gemeente een eigen predikant gun, hoop ik dat de kandidaat een beroep aan mag nemen naar een gemeente in Zeeland. De laatste jaren zijn best wat predikanten vanuit Zeeland naar elders vertrokken. In 'onze' classis Goes zien we uit naar nieuwe predikanten. De 15 gemeenten die er zijn, worden door 3 predikanten gediend. Daaronder zijn ook meerdere gemeenten boven de 1500 leden en doopleden. Ik hoop dat kandidaat Vlot misschien een beroep naar een van deze gemeenten mag aannemen.
Waarom hoop je het niet voor de Ecuadoreanen ?
SanderL
Berichten: 359
Lid geworden op: 27 mar 2019, 12:01

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door SanderL »

Geytenbeekje schreef:
SanderL schreef:Ondanks het feit dat ik iedere gemeente een eigen predikant gun, hoop ik dat de kandidaat een beroep aan mag nemen naar een gemeente in Zeeland. De laatste jaren zijn best wat predikanten vanuit Zeeland naar elders vertrokken. In 'onze' classis Goes zien we uit naar nieuwe predikanten. De 15 gemeenten die er zijn, worden door 3 predikanten gediend. Daaronder zijn ook meerdere gemeenten boven de 1500 leden en doopleden. Ik hoop dat kandidaat Vlot misschien een beroep naar een van deze gemeenten mag aannemen.
Waarom hoop je het niet voor de Ecuadoreanen ?
Tuurlijk, ik gun het hun ook. En natuurlijk weet ik ook dat God dingen kan besturen op een manier dat wij het niet verwachten. Maar meestal zie je dat een kandidaat die niet speciaal voor zendingspredikant is opgeleid, ook niet meteen de zending in gaat. En als dat niet gebeurt, hoop ik dat hij naar een van de gemeenten in onze classis mag komen.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Jantje »

Dan hoop ik dat hij naar Oostkapelle komt. Dat is immers ook Zeeland.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Piet Puk »

Silo schreef:Wat een onnozele reacties. Deels nog door buitenstaanders ook...
Doel je op mij? Ik hou er niet van dat mijn reacties als onnozel worden bestempeld als dit zo is. En waarom zouden buitenstaanders hun mond 'moeten' houden?
SanderL
Berichten: 359
Lid geworden op: 27 mar 2019, 12:01

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door SanderL »

Jantje schreef:Dan hoop ik dat hij naar Oostkapelle komt. Dat is immers ook Zeeland.
Ik ken iemand uit mijn klas, die zit in jullie gemeente. Ze zei inderdaad dat jullie zo uitkijken naar een eigen predikant. Gun het jullie van harte!!
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Piet Puk »

Jantje schreef:Dan hoop ik dat hij naar Oostkapelle komt. Dat is immers ook Zeeland.
Ik wilde reageren, maar zie er vanaf voor ik weer
verwijten krijg. Doe het eventueel wel via PB
Johannes 3:16
Berichten: 910
Lid geworden op: 24 mar 2004, 00:17

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Johannes 3:16 »

Ik heb zomaar het vermoeden dat het Krabbendijke wordt.
Gesloten