Beroepingswerk discussie [4]

Piet Puk
Berichten: 5440
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Piet Puk »

-DIA- schreef:
Ad Anker schreef:
Piet Puk schreef:
-DIA- schreef:Even terugkomen op mijn "afwijkende meningen". Zijn ze echt afwijkend? Verkeerd? Zijn er mensen die de preek van ds. Veenendaal hebben gelezen? Is dat er ook eentje met een eigen mening, of bracht hij God Woord? Of was hij misschien eigenwijs en wilde aan de traditie vasthouden? Of was hij rebels? Daar moeten we ons vandaag de dag wel aan stoten. Wat hij verkondigd toch geen afwijkende leer? Hij verzwijgt niet dat een mens wederom geboren moet worden, en gaat niet over de grote schuld van de kerken heen.

Juist dit, tekent veel. We raken gewend aan predikanten die van zachte woorden spreken en we merken het niet. Behalve als we er eens een keertje mee geconfronteerd worden. Dan is men vaak een afwijker. een doemdenker, een farizeeër, een mens met een tunnelvisie, of een oproerkraaier, en ga maar door. Zo is de praktijk toch?
Even terugkomen op de topic titel. Wat heeft dit hiermee te maken? :quoi
Het past bij 'discussie'. Niet bij beroepingswerk.
Kan het dan op de juiste plek gezet worden?
Waar wil je deze dan? Topic Gereformeerde Gemeenten?
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door -DIA- »

Piet Puk schreef:
-DIA- schreef:
Ad Anker schreef: Het past bij 'discussie'. Niet bij beroepingswerk.
Kan het dan op de juiste plek gezet worden?
Waar wil je deze dan? Topic Gereformeerde Gemeenten?
Ik weet het niet, ik reageerde op een iemand die mij een eigen uitleg of zo in de schoenen probeerde te schuiven, en dat probeerde ik te verklaren. Dat ik hierin niet mijn subjectief denken bedoel. Daar kom nooit een echt antwoord op. Het lijkt er soms op dat je gedoogd wordt en daar lijkt dan alles mee gezegd. Dat hier de hele oude waarheid in onder vuur ligt lijkt niemand te zien?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
gallio
Berichten: 1970
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door gallio »

Piet Puk schreef:Benieuwd hoe ze eigenlijk gaan beroepen in Grand Rapids. Of hebben ze daar geen 30 personen norm?
Het ziet er naar uit dat ze in Michigan na dit weekeinde weer met maximaal 10 personen bijeen mogen komen. Dus een ledenvergadering op de traditionele manier zit er nog niet in.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:
FlyingEagle schreef:
Tiberius schreef:
Jantje schreef:Misschien kan hij verbonden blijven aan de Oase, voor één dag per week ofzo. En anders kan wellicht ds. G. Pater zijn taak overnemen. De GG van Ouddorp is ook niet zo groot, 229 (doop)leden telt die gemeente, dus dat zou dan prima kunnen.
De afstand Urk-Ouddorp nodigt niet uit om hem aan de Oase verbonden te laten blijven.
En ds. Pater als alternatief is denk ik niet zo wenselijk, die is niet zo pastoraal.
Daarom een pastoraal werker, die hebben daar zelf voor gekozen.
Zo denkt het bestuur er blijkbaar ook over: https://www.rd.nl/kerk-religie/l-huisma ... -1.1665918
Hij is vast net zo goed als ds. De Waard of ds. Pater.

Dit is ook wel een goede keuze, vermoed ik zo.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Zeeuw
Berichten: 11591
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Zeeuw »

Tiberius schreef:
FlyingEagle schreef:
Tiberius schreef:
Jantje schreef:Misschien kan hij verbonden blijven aan de Oase, voor één dag per week ofzo. En anders kan wellicht ds. G. Pater zijn taak overnemen. De GG van Ouddorp is ook niet zo groot, 229 (doop)leden telt die gemeente, dus dat zou dan prima kunnen.
De afstand Urk-Ouddorp nodigt niet uit om hem aan de Oase verbonden te laten blijven.
En ds. Pater als alternatief is denk ik niet zo wenselijk, die is niet zo pastoraal.
Daarom een pastoraal werker, die hebben daar zelf voor gekozen.
Zo denkt het bestuur er blijkbaar ook over: https://www.rd.nl/kerk-religie/l-huisma ... -1.1665918
Benieuwd. De Oase, helaas, van dichtbij onlangs mee moeten maken en ds de Waard werd zeer gewaardeerd door de gasten. Het is niet zomaar een 'bijbaantje'.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33253
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Tiberius »

Jantje schreef:
Tiberius schreef:
FlyingEagle schreef:
Tiberius schreef:De afstand Urk-Ouddorp nodigt niet uit om hem aan de Oase verbonden te laten blijven.
En ds. Pater als alternatief is denk ik niet zo wenselijk, die is niet zo pastoraal.
Daarom een pastoraal werker, die hebben daar zelf voor gekozen.
Zo denkt het bestuur er blijkbaar ook over: https://www.rd.nl/kerk-religie/l-huisma ... -1.1665918
Hij is vast net zo goed als ds. De Waard of ds. Pater.

Dit is ook wel een goede keuze, vermoed ik zo.
Ik ken ze alle drie persoonlijk. Pastoraal is Huisman inderdaad vergelijkbaar met ds. De Waard. Meer zeg ik niet.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Jantje »

Je zegt voor mij nu in ieder geval meer dan genoeg. Maar dat geheel terzijde.
gallio schreef:
Piet Puk schreef:Benieuwd hoe ze eigenlijk gaan beroepen in Grand Rapids. Of hebben ze daar geen 30 personen norm?
Het ziet er naar uit dat ze in Michigan na dit weekeinde weer met maximaal 10 personen bijeen mogen komen. Dus een ledenvergadering op de traditionele manier zit er nog niet in.
Misschien laten ze de mansleden om beurten komen?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
gallio
Berichten: 1970
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door gallio »

Jantje schreef:Je zegt voor mij nu in ieder geval meer dan genoeg. Maar dat geheel terzijde.
gallio schreef:
Piet Puk schreef:Benieuwd hoe ze eigenlijk gaan beroepen in Grand Rapids. Of hebben ze daar geen 30 personen norm?
Het ziet er naar uit dat ze in Michigan na dit weekeinde weer met maximaal 10 personen bijeen mogen komen. Dus een ledenvergadering op de traditionele manier zit er nog niet in.
Misschien laten ze de mansleden om beurten komen?
Ja, en ze houden het in de MacDonalds daar. De leden rijden door de drive-thru en spreken hun voorkeur voor een nieuwe ds in de luidspreker. :haha
Mannetje
Berichten: 7745
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Mannetje »

"Eltsjelabai"
-
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Geytenbeekje »

gallio schreef:
Jantje schreef:Je zegt voor mij nu in ieder geval meer dan genoeg. Maar dat geheel terzijde.
gallio schreef:
Piet Puk schreef:Benieuwd hoe ze eigenlijk gaan beroepen in Grand Rapids. Of hebben ze daar geen 30 personen norm?
Het ziet er naar uit dat ze in Michigan na dit weekeinde weer met maximaal 10 personen bijeen mogen komen. Dus een ledenvergadering op de traditionele manier zit er nog niet in.
Misschien laten ze de mansleden om beurten komen?
Ja, en ze houden het in de MacDonalds daar. De leden rijden door de drive-thru en spreken hun voorkeur voor een nieuwe ds in de luidspreker. :haha
And a sundae caramel please :haha
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Jantje »

Mannetje schreef:"Eltsjelabai"
... schalt het door Grand Rapids.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
gallio
Berichten: 1970
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door gallio »

Jantje schreef:
Mannetje schreef:"Eltsjelabai"
... schalt het door Grand Rapids.
Misschien... Ds. V. is daar iig al een aantal keren beroepen.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33253
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Tiberius »

Jantje schreef:Je zegt voor mij nu in ieder geval meer dan genoeg. Maar dat geheel terzijde.
Klopt, want dat wist je al; al was je destijds ten onrechte nog in de ontkenningsfase.
Piet Puk
Berichten: 5440
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Piet Puk »

Mannetje schreef:"Eltsjelabai"
Helaas, uw keuze kan niet worden herkend. Bedoelde u Elsje Labaai? :humhihi
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:
Jantje schreef:Je zegt voor mij nu in ieder geval meer dan genoeg. Maar dat geheel terzijde.
Klopt, want dat wist je al; al was je destijds ten onrechte nog in de ontkenningsfase.
O, maar op belangrijke punten ontken ik nog steeds een heleboel. Nogmaals: ook dat is geheel terzijde.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gesloten